18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Sirop de arțar sau miere: Care este mai sănătos?

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Pentru o sănătate mai bună, știm cu toții că este mai bine să reducem consumul de zahăr – dar pentru majoritatea oamenilor, asta nu înseamnă că îndulcitorii trebuie eliminați complet din meniu. Atunci când doriți să vă îndulciți alimentele, mierea și siropul de arțar pot adăuga aroma lor distinctă și delicioasă la produsele de patiserie, băuturi, preparate din carne și multe altele.

Datorită originii lor naturale, atât mierea, cât și siropul de arțar tind să aibă o mică “aureolă de sănătate” – și, din moment ce ambele sunt brune, vâscoase și dulci, s-ar putea să fiți obișnuit să le folosiți interschimbabil.

Există diferențe distincte în compoziția nutrițională a acestor doi îndulcitori, precum și diferite bune practici pentru când să le includeți pe fiecare dintre ele în gătitul și coacerea dumneavoastră. Iată cum se compară mierea și siropul de arțar din punct de vedere nutrițional, al utilizărilor culinare și al considerațiilor legate de stilul de viață.

Sirop de arțar sau miere care este mai sănătos
Sirop de arțar sau miere care este mai sănătos

Sirop de arțar sau miere – informații nutriționale

Următoarele informații nutriționale pentru 1 lingură de sirop de arțar (1 )(20 de grame) și miere (2) (21 de grame) au fost furnizate de USDA. În scopul etichetării alimentelor, mierea și siropul de arțar au dimensiuni diferite ale porțiilor (1 lingură pentru miere și ¼ de cană pentru siropul de arțar). Am prezentat aici aceeași cantitate din fiecare pentru comparație nutrițională.

CITEȘTE ȘI:
15 lucruri pe care trebuie să le știi despre stimularea metabolismului
   Miere (1 lingură)Sirop de arțar (1 lingură.)
 Calorii : 64 52
 Grăsime :0g > 1g 
Sodiu> 1 mg  2,4 mg
Carbohidrați17,3g  13,4g
Fibre : > 1g 0g 
Zaharuri 17,2g12,1g 
Proteine > 1g > 1g
Calciu : 1,26 mg 20,4 mg
Mangan :0,17 mg0,582 mg
Zinc :.046mg0,294 mg
Riboflavină :.008mg0,254 mg

Similitudini nutriționale

Ca îndulcitori lichizi, mierea și siropul de arțar prezintă, bineînțeles, asemănări izbitoare în ceea ce privește nutriția. Ambele nu conțin nicio cantitate apreciabilă de grăsimi sau proteine, carbohidrații din zahăr furnizând toate caloriile. Ambele se mândresc, de asemenea, cu unii micronutrienți și antioxidanți.

Cercetările au relevat niveluri promițătoare de antioxidanți atât în miere (3), cât și în siropul de arțar (4), care ar putea contribui la reducerea stresului oxidativ – o componentă-cheie în prevenirea unor boli cronice.

Diferențe nutriționale

Diferențele nutriționale dintre miere și siropul de arțar sunt mai semnificative decât v-ați putea aștepta. Deși mierea are doar cu opt calorii mai mult decât siropul de arțar într-o singură lingură, acest lucru se poate aduna rapid, în funcție de cantitatea de îndulcitor pe care o folosiți. (Într-un sfert de cană, veți consuma cu 32 de calorii mai mult din miere decât din siropul de arțar, sau cu 128 de calorii mai mult într-o cană).

CITEȘTE ȘI:
Poți scăpa de migrenă mâncând ceva gustos?

Există, de asemenea, o diferență între numărul de carbohidrați al celor doi îndulcitori. În ciuda faptului că conținutul de carbohidrați este destul de apropiat între siropul de arțar și miere, cantitatea este aproape o diferență de o linguriță de zahăr adăugat.

Mierea și siropul de arțar nu sunt chiar gemeni nici la nivel de micronutrienți. Deși mierea conține cantități mici de vitamina C și vitaminele B, ar trebui să consumați o cantitate foarte mare de miere pentru a primi multe beneficii. În 100 de grame [aproximativ cinci linguri] de miere, veți primi aproximativ 1% din RDA pentru vitamina C. Siropul de arțar, pe de altă parte, este o sursă excelentă atât de mangan și riboflavină, cât și o sursă bună de zinc.

Borcane de miere din diferite flori pe masă alături de fagure
Borcane de miere din diferite flori pe masă alături de fagure

Beneficiile pentru sănătate ale mierii

Suprimarea tusei

Deși mierea este un îndulcitor – și, prin urmare, ar trebui să fie limitată în alimentație – poate contribui la o sănătate mai bună într-o sumedenie de moduri. Nu numai că antioxidanții săi ajută la “curățarea” celulelor de radicalii liberi dăunători, dar poate fi, de asemenea, un remediu alimentar gustos ca medicament în timpul sezonului de răceală și gripă. Cercetările (5) au arătat că o lingură ar putea fi un tratament mai bun pentru tuse decât medicamentele eliberate fără prescripție medicală, în special la copii.

CITEȘTE ȘI:
Este avocado bun pentru diabetici? Să aflăm!

Poate ameliora alergiile sezoniere

Persoanele care suferă de alergii ar putea, de asemenea, să ia în considerare posibilitatea de a face o excursie la un apicultor local. Deși nu este concludent, unele studii (6) au constatat că consumul de miere crudă locală poate ajuta la îmbunătățirea simptomelor alergiilor sezoniere.

Clătite americane îndulcite cu sirop de arțar
Clătite americane îndulcite cu sirop de arțar

Beneficiile pentru sănătate ale siropului de arțar

Oferă un supliment de micronutrienți

Pentru a nu fi lăsat de izbeliște, siropul de arțar oferă și el câteva beneficii impresionante pentru sănătate, în special datorită cantităților sale ridicate de mangan și riboflavină. Manganul este un oligoelement. Nu avem nevoie de prea mult, dar este esențial pentru ca organismul nostru să funcționeze eficient. Este esențial pentru formarea oaselor și a țesuturilor, pentru coagularea sângelui, pentru un răspuns imunitar adecvat și pentru funcția sexuală. Riboflavina, la rândul ei, ajută la crearea de energie utilizabilă din alimentele pe care le consumăm și poate juca un rol în prevenirea cancerului și a migrenelor. (7)

Poate fi mai indicat pentru anumite afecțiuni de sănătate

Siropul de arțar oferă, de asemenea, avantaje față de miere pentru persoanele cu anumite afecțiuni cronice de sănătate. Cu un indice glicemic mai mic, ar fi o alegere mai bună pentru cei cu diabet sau alte probleme legate de glicemia, spune Andrews.

CITEȘTE ȘI:
Menopauza simptome, semne și tratamente

Totodată, persoanele cu sindromul colonului iritabil (IBS) ar putea digera mai bine siropul de arțar decât mierea, datorită tipului de zaharuri pe care îl conține. Siropul de arțar și mierea conțin amândouă zaharuri simple, deși fructoza (din miere) ar putea să nu fie tolerată la fel de bine la persoanele cu cu sindromul colonului iritabil care au nevoie de o dietă cu conținut scăzut de zahar.

Sirop de arțar sau miere – gust, preparare și gătit

Aromele mierii și ale siropului de arțar sunt delicios de distincte – astfel încât alegerea locului și a momentului în care să le folosiți pe fiecare dintre ele depinde în mare măsură de dumneavoastră și de papilele dumneavoastră gustative. Fanii gustului mai pământesc și mai lemnos al siropului de arțar pot prefera un amestec al acestui îndulcitor, în timp ce alții se pot bucura mai mult de nuanțele florale și de textura mai groasă a mierii.

Natura mai vâscoasă a mierii se pretează bine la sosuri pentru salate și la marinate, unde se poate lipi de alte alimente, în timp ce consistența mai subțire a siropului de arțar se amestecă ușor în produsele de patiserie. (Deși ambele funcționează bine în nenumărate preparate alimentare!).

Daca folosim sirop de arțar sau miere pentru gătit și coacere, trebuie sa știm că există câteva reguli de bază despre cum să le folosiți cel mai bine. Ambele pot fi folosite în locul zahărului, atâta timp cât lichidul din rețetă este ajustat. În general, pentru fiecare 1 cană de zahăr care este înlocuită cu miere sau sirop de arțar, diminuați celelalte ingrediente lichide cu 3-4 linguri.

CITEȘTE ȘI:
3 Tipuri de brânză sănătoase pe care să le incluzi în dieta ta

Dacă folosiți oricare dintre ele ca înlocuitor al zahărului de masă, este bine, să reduceți puțin. Atât siropul de arțar, cât și mierea sunt mai dulci decât zahărul, veți avea nevoie doar de trei pătrimi din cantitatea de îndulcitor dacă înlocuiți zahărul. Și fiți atenți atunci când gătiți la temperaturi ridicate. Mierea începe să se degradeze și să se ardă la o temperatură mai mică decât siropul de arțar, așa că este mai bine să fie folosită pentru coacerea sau gătitul la temperaturi scăzute.

Preocupări potențiale pentru sirop de arțar sau miere

Uneori, decizia de a folosi miere sau sirop de arțar nu are legătură cu nutriția sau chiar cu gustul. Veganii, de exemplu, aleg adesea să nu consume miere pentru că este un produs secundar al insectelor. Cei care au adoptat un stil de viață vegan pot prefera să îndulcească alimentele cu sirop de arțar, care este 100% vegetal.

Părinții copiilor sub un an vor trebui, de asemenea, să țină mierea departe de tava scaunului înalt. Mierea poate conține cantități mici de bacterie Clostridium botulinum, care poate provoca intoxicația cu botulism la bebeluși. Rămâneți la sirop de arțar sau la alți îndulcitori pentru copiii mai mici de 12 luni, chiar și în produsele de patiserie sau în preparatele gătite.

CITEȘTE ȘI:
Ce să mănânci la micul dejun să ai o zi plină de energie

Angajamentul de a mânca mai mult produse locale poate fi, de asemenea, un factor în alegerea mierii față de siropul de arțar. În timp ce mierea poate fi recoltată aproape oriunde trăiesc albinele, siropul de arțar este originar doar dintr-o regiune relativ mică din estul Americii de Nord. Dacă nu locuiți în această parte a lumii, obținerea siropului de arțar local poate să nu fie posibilă.

Concluzii

Orice am folosi, sirop de arțar sau miere in dieta noastră, acestea trebuie folosite cu moderație, pentru a putea face parte dintr-o dietă sănătoasă. Ele pot îndulci totul, de la micul dejun cu fulgi de ovăz până la mâncărurile cu carne de la cină. În funcție de obiectivele dietetice sau de preferințele dumneavoastră în materie de gust, este posibil să aveți un favorit personal – dar niciunul nu este în mod inerent mai bun decât celălalt.

  1. USDA FoodData Central. Syrups, maple. Published April 1, 2019.
  2. USDA FoodData Central. Honey. Published April 1, 2019.
  3. Schramm DD, Karim M, Schrader HR, Holt RR, Cardetti M, Keen CL. Honey with high levels of antioxidants can provide protection to healthy human subjects. J Agric Food Chem. 2003 Mar 12;51(6):1732-5. doi: 10.1021/jf025928k.
  4. Li L, Seeram NP. Further investigation into maple syrup yields 3 new lignans, a new phenylpropanoid, and 26 other phytochemicalsJ Agric Food Chem. 2011;59(14):7708-7716. doi:10.1021/jf2011613
  5. Oduwole O, Udoh EE, Oyo-Ita A, Meremikwu MM. Honey for acute cough in childrenCochrane Database Syst Rev. 2018;4(4):CD007094. doi:10.1002/14651858.CD007094.pub5
  6. Asha’ari ZA, Ahmad MZ, Jihan WS, Che CM, Leman I. Ingestion of honey improves the symptoms of allergic rhinitis: evidence from a randomized placebo-controlled trial in the East coast of Peninsular MalaysiaAnn Saudi Med. 2013;33(5):469-475. doi:10.5144/0256-4947.2013.469
  7. National Institutes of Health Office of Dietary Supplements. Riboflavin Fact Sheet for Health Professionals. Updated March 26, 2021.
CITEȘTE ȘI:
8 Obiceiuri sănătoase care stimulează fertilitatea
A fost util articolul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete