6 C
București
duminică, noiembrie 27, 2022

Tipuri de diete vegetariene și beneficiile lor

Trebuie să citești asta...

Când vine vorba de tipul de alimente, este întotdeauna o alegere personală. Alimentația și preferințele sunt o funcție de geografie, rădăcini culturale, credințe religioase, ciclu de viață și, desigur, evident, gustul și palatul. Dieta are o influență semnificativă asupra modului în care vă simțiți și asupra modului în care arătați.

Există diverse tipuri de diete. Dietele nu mai sunt limitate la naționalități și regiuni. Odată cu influențele interculturale, este destul de obișnuit să ne inspirăm din diverse modele alimentare urmate în altă parte a lumii.

Nu există o regulă strictă sau un mod corect de a mânca. Toate dietele sunt la fel de importante, iar fiecare are beneficiile și cauzele sale. În zilele noastre există multe opțiuni disponibile când vine vorba de diete. De exemplu, există multe niveluri de vegetarianism.

Unele persoane urmează o dietă strict vegană sau bazată pe plante. De asemenea, ca în cazul oricărei diete, există și aspecte negative în a fi vegetarian.

Tipuri de diete vegetariene și beneficiile lor
Tipuri de diete vegetariene și beneficiile lor

Tipuri de diete vegetariene și beneficiile lor

O dietă vegetariană exclude toate tipurile de carne. Ea se concentrează doar pe produse vegetale, cum ar fi fructele, legumele și nucile pentru hrană. O plantă este primul organism din lanțul alimentar, ceea ce o face cel mai ușor de descompus.

Persoanele care urmează o dietă vegetariană pot obține toate substanțele nutritive necesare, cum ar fi proteine, calciu, vitamine, fier și zinc.

Tot ceea ce mâncați, după digestie, este descompus. Descompunerea componentelor alimentare constă în producerea de glucoză și zaharoză. Această glucoză este răspândită în tot corpul și aduce energie. Este unul dintre avantajele potențiale ale faptului de a fi vegetarian. Carnea este următoarea în lanțul alimentar, ceea ce o face mai complexă. Prin urmare, digestia necesită mai mult timp și energie.

Dieta vegană

Dieta vegană este o abordare vegetariană completă. Într-o dietă vegană, nu există carne, păsări de curte, pește sau orice produse derivate de la animale. O dietă vegană are multe beneficii pentru sănătate, dar nu este aceeași pentru toți.

Există câteva provocări la această dietă. De asemenea, doar pentru că un produs este vegan nu înseamnă că este sănătos. Ar trebui să existe o informare adecvată cu privire la ceea ce poate fi considerat sănătos.

CITEȘTE ȘI:
Pentru ce este bun schinduful și cum să îl cultivați acasă

Dieta lacto-vegetariană

În această dietă, nu se consumă carne, păsări de curte, pește sau ouă. Dar se pot consuma produse lactate. Dacă nu vă place conceptul de a consuma carne, dar doriți, de asemenea, să mențineți consumul de produse lactate, aceasta ar fi dieta perfectă pentru dumneavoastră. Persoanele care nu sunt intolerante la lactoză pot opta pentru această dietă.

Dieta Lacto-vegetariană este o dietă care constă în lactate plus vegan. Includerea lactatelor conferă flexibilitate meniului dietei lacto-vegetariene. Oamenii urmează o dietă lacto-vegetariană din motive de sănătate, etice sau religioase.

Dieta lacto-ovo-vegetariană

Este o dietă vegetariană în care nu se poate mânca carne, pasăre sau pește. Dar puteți mânca ouă și produse lactate. Nu este o dietă complet vegetariană, deoarece se consumă ouă și produse lactate.

Persoanele care se opun din punct de vedere cultural consumului de carne sau care sunt alergice la carne urmează această dietă. În această dietă, se pot obține rapid toate proteinele prin ouă. Alte substanțe nutritive vitale, precum mineralele și calciul, provin din produsele lactate.

Produsele lactate sunt foarte benefice pentru sănătate și susțin o creștere adecvată în corpul uman. Copiii ar trebui să ia produse lactate și ouă pentru dezvoltarea lor generală.

Să presupunem că nu aveți intoleranță la lactoză și că nu sunteți foarte stricți în ceea ce privește consumul de produse de origine animală. În acest caz, puteți trece rapid la această dietă. De asemenea, dacă vă plac ouăle, puteți continua să le consumați în această dietă. Ea vă ajută să vă țineți la distanță de grăsimile pe care le conține carnea și vă ajută să beneficiați de produsele lactate.

Dieta ovo-vegetariană

Dieta ovo-vegetariană nu include carne, păsări de curte, pește sau produse lactate. Dar puteți mânca ouă.

Să presupunem că vă place să mâncați ouă și nu vreți să renunțați. Nu vă faceți griji; nu trebuie să o faceți. Ouăle vă oferă cantitatea perfectă de proteine necesare organismului dumneavoastră. Puteți urma această dietă chiar dacă sunteți intolerant la lactoză. Ouăle nu conțin lactoză, prin urmare sunt complet sigure pentru tine.

CITEȘTE ȘI:
Dovlecei și vinete înăbușite: rețete pas cu pas

Ouăle sunt bogate în substanțe nutritive. În afară de proteine, există o mulțime de alte beneficii ale consumului de ouă. Ouăle au o cantitate mare de vitamina B și vitamina D. Ele îmbunătățesc nivelul de colesterol bun din organism.

Ouăle pot ajuta, de asemenea, la gestionarea greutății. Deoarece nu conține grăsimi trans, va fi un adaos perfect la dieta ta în călătoria de pierdere în greutate. După ce mâncați ouă, vă simțiți sătul, evitând gustările după masă. De asemenea, ouăle sunt perfecte pentru digestie și îmbunătățirea ficatului.

Antioxidanții din ouă sunt foarte benefici pentru o bună sănătate a ochilor.

Nota Organics Food

Dietele tradiționale occidentale sau omnivore sunt bazate în mare măsură pe carne, dar mai exact, pe un amestec de carne și legume. O dietă vegetariană urmărește să se îndrepte spre o alimentație bazată mai mult pe plante și să elimine carnea.

Oamenii pot alege nivelul de vegetarianism care se potrivește gusturilor, stilului de viață și nevoilor lor de sănătate.

Limitări ale dietei vegetariene

Cunoașterea beneficiilor este esențială, dar mai importantă este înțelegerea limitărilor. Este vital să trecem în revistă efectele secundare pe care le poate avea o dietă.

Sursă limitată de proteine

Majoritatea produselor pe bază de plante nu au o cantitate suficientă de proteine. Există opțiuni precum nucile și fasolea pentru a oferi un aport adecvat de proteine. Dar nu ar fi ușor dacă sunteți în căutarea unei diete bogate în proteine. Există opțiuni minime de alimente vegetariene care oferă proteine.

Necesitatea de suplimente

Alte substanțe nutritive, cum ar fi zincul, fierul și alte vitamine, provin din produse de origine animală. Potrivit unui studiu, vitamina B12 este prezentă în principal în produsele de origine animală, cum ar fi fructele de mare sau carnea de vită. Pentru a satisface necesarul de vitamine și alte componente nutritive, este posibil să trebuiască să luați suplimente dacă urmați o dietă vegetariană.

CITEȘTE ȘI:
7 alimente pe care să le eviți ca să slăbești

Ar putea să vă afecteze sănătatea părului

Creșterea părului depinde de nutrienți precum fierul, zincul și vitamina B. Toate aceste componente sunt foarte prezente în produsele de origine animală, în timp ce produsele pe bază de plante au nutrienți limitați. Prin urmare, ar putea duce la căderea părului sau la deteriorarea părului. În astfel de situații, trebuie să vă concentrați asupra dietei dumneavoastră și să consumați mai multe produse alimentare bogate în nutrienți.

Ar putea duce la consumul mai multor alimente nesănătoase

O dietă vegană și vegetariană este excelentă pentru sănătate, cu condiția să se urmeze o metodă adecvată de plating. Cu toate acestea, dacă este plină de amidon, cartofi prăjiți și pâine, este posibil să ajungeți să consumați mai multă mâncare nesănătoasă decât omologul dumneavoastră non-vegetarian. De exemplu, un burger cu umplutură de cartofi are calorii goale. Așadar, ideea este să faci o farfurie cu ceva carbohidrați, legume colorate și opțiuni proteice vegetariene.

Nota Organics Food

Mâncatul în oraș ca vegetarian poate fi o adevărată provocare, deoarece majoritatea meniurilor restaurantelor oferă opțiuni vegetariene limitate. Pentru o masă vegetariană echilibrată, cereți suplimente precum avocado, ouă, orez, fasole și nuci.

Evitați să mâncați brânză și mâncăruri cu carbohidrați dacă sunteți un client frecvent al restaurantelor.

Alte diete și beneficiile lor

Pentru a fi sănătos și a avea un stil de viață sănătos, nu este obligatoriu să fii complet vegetarian. Nu există cea mai bună dietă, care depinde în întregime de alegerea personală.

Diverse alte diete nu sunt în întregime vegetariene. În aceste diete, nu există neapărat consum de carne. În schimb, se includ alte componente pentru a face dieta mai diversă și pentru a reține mai mulți nutrienți.

Pe lângă dietele vegetariene, există diete mai flexibile, în funcție de alegerea dumneavoastră.

Dieta vegetariană parțială

După cum sugerează și numele, persoanele care nu sunt în întregime vegetariene sunt considerate vegetarieni parțiali. Într-o dietă vegetariană parțială, carnea roșie ajunge să fie complet exclusă, dar constă în pește sau păsări de curte.

CITEȘTE ȘI:
10 alimente să arăți mai tânără și mai sănătoasă

Peștele are asociat un număr mare de beneficii pentru sănătate. Peștele conține componente precum acizii grași omega-3 și vitamine precum D și B2. De asemenea, conține multe substanțe nutritive, cum ar fi fierul, zincul, iodul, magneziul și potasiul. Aceasta îl face o componentă esențială a dietei.

Dacă vă place să mâncați pește, dar nu sunteți un mare fan al cărnii, ar trebui să urmați această dietă. Dieta va hrăni complet produsele lactate, ouăle și peștele.

Dieta flexitariană

O dietă flexitariană este o dietă vegetariană flexibilă și este o dietă care conține toate produsele pe bază de plante, produse lactate, pește și carne. Singura diferență este că volumul consumului de carne este limitat la un nivel neglijabil. Prin urmare, este dieta perfectă pentru tine dacă ești un non-vegetarian și nu ești dispus să renunți la carne.

Consumați carne cu anumite limitări, deoarece conține multă grăsime și colesterol rău. Ar fi cea mai bună dietă pentru a vă face să vă controlați nevoia de a mânca carne tot timpul. Limitați carnea la trei sau patru ori pe săptămână pentru a oferi organismului dumneavoastră suficiente proteine.

Limitările altor diete

Există limitări la fiecare dietă. Trebuie să fiți atenți la ceea ce introduceți în organism și la cantitatea pe care o mâncați. Dacă sunteți atent la acest lucru, s-ar putea să nu vă confruntați cu dezavantajele. Limitările altor diete sunt următoarele:

Creșterea colesterolului

Produsele de origine animală conțin o cantitate mare de grăsimi, mai exact, grăsimi animale. Consumul în limita unei limite poate fi foarte util pentru organism. Dar dacă depășiți limita moderației, aceasta ar duce la un exces de grăsime în organism, care ar putea, la rândul său, să crească colesterolul rău din sânge. Cazul se poate agrava dacă nu este luat în considerare din timp.

Indigestie

Sistemul digestiv are nevoie de o cantitate bună de fibre pentru a digera corect alimentele, iar lipsa fibrelor duce la indigestie. Deoarece carnea de origine animală nu furnizează fibre, aceasta ar putea reprezenta o problemă. Deși, pentru a avea grijă de acest lucru, asigurați-vă că nu vă bazați doar pe produse de origine animală pentru masa dumneavoastră.

CITEȘTE ȘI:
Planificarea sarcinii: Controale de sănătate pe care să le faci înainte de a deveni părinți

Încercați să încorporați produse vegetale bogate în fibre și să aveți un stil de viață sănătos.

Risc crescut de hipertensiune arterială

Tensiunea arterială ridicată este consecința unui nivel ridicat de colesterol în organism. Atunci când nivelul colesterolului rău crește, acesta face ca sângele să fie mai dens și creează un strat de grăsime în vasele de sânge. Aceasta crește tensiunea arterială în vene. De asemenea, dacă aveți deja tensiune arterială ridicată, este recomandat să eliminați consumul de carne.

Concluzie

O dietă vegetariană este o dietă care cuprinde numai produse de origine vegetală. În afară de dietele vegetariene stricte, există și alte diete în care puteți consuma pește sau carne în cantități limitate. Alegerea dietei care urmează să fie urmată vă aparține.

Nu există cea mai bună sau cea mai proastă dietă; este pur și simplu o chestiune de alegere și de preferințe personale. De asemenea, tipul de dietă nu poate fi generalizat pentru toți. Depinde și de tipul de corp și de componentele pe care le căutați în dieta dumneavoastră.

Înainte de a face orice schimbare în dieta dumneavoastră, este vital să consultați un dietetician pentru o îndrumare adecvată.

Întrebări frecvente (FAQ)

O dietă vegetariană este mai sănătoasă?

Da, o dietă vegetariană este comparativ mai sănătoasă. De asemenea, produsele vegetariene conțin mai multe vitamine C și E și au mai mult potasiu, magneziu și fitochimicale (substanțe chimice vegetale).

Conținutul de fibre este scăzut în dietele pe bază de carne și foarte ridicat în dietele vegetariene. De asemenea, persoanele cu tensiune arterială ridicată, boli cardiovasculare, diabet sau obezitate ar trebui să aibă o dietă vegetariană.

Medicii recomandă dietele vegetariene?

Mulți medici sugerează să urmați o dietă vegetariană. Dar aceasta nu poate fi generalizată la toți pacienții. O dietă vegetariană este recomandată persoanelor cu tensiune arterială ridicată, boli cardiovasculare, diabet sau obezitate. Deși, este vorba de a reduce aportul de grăsimi.

Atunci când mâncați carne sau produse din aceasta, există invariabil un consum considerabil de grăsimi. Prin urmare, pentru persoanele care suferă de afecțiuni legate de excesul de grăsime corporală, în astfel de cazuri, se prescrie predominant o dietă vegetariană.

De ce renunță oamenii să mai fie vegetarieni?

Tipul de dietă depinde mai mult de o alegere personală. Oamenii pot alege ce dietă doresc să urmeze până când nu sunt legați din punct de vedere medical de o anumită dietă.

Cel mai frecvent motiv pentru care oamenii devin vegetarieni în primul rând este din cauza tratamentului aplicat animalelor. Dar, din nefericire, doar câtorva oameni nu le place gustul cărnii sau al altor produse de origine animală. Și pentru că, în general, oamenii mănâncă diete care includ carne, devine dificil pentru oameni să treacă la vegetarianism.

Au vegetarienii mai multe probleme de sănătate?

Anumite probleme de sănătate apar mai mult la vegetarieni în comparație cu cei care mănâncă carne. Unele probleme de sănătate includ accidentul vascular cerebral, afectarea sănătății creierului, căderea părului și depresia. În timp ce alte riscuri pentru sănătate, cum ar fi hipertensiunea arterială, obezitatea și diabetul, sunt mai susceptibile de a apărea la persoanele care nu urmează o dietă vegetariană.

Potrivit unui studiu realizat de Harvard Medical School, puteți observa că riscul de boli de inimă este cu 22% mai mic în rândul vegetarienilor.

De ce sunt vegetarienii mai buni decât cei care mănâncă carne?

Deoarece vegetarienii evită consumul de carne, îi ține departe de consumul de produse cu conținut ridicat de grăsimi și colesterol. Acesta este motivul pentru care, în general, vegetarienii sunt mai atenți la sănătate decât consumatorii de carne.

Trecerea la o dietă vegetariană poate avea efecte secundare?

Nu există efecte secundare într-o dietă vegetariană. Dar schimbarea dietei în vegetariană ar putea duce la câteva provocări. Deoarece există o schimbare a dietei, aceasta va afecta organismul în perioada de început.

Atunci când mâncăm carne, este nevoie de mai mult timp pentru a o digera. Un produs vegetal se digeră rapid, ceea ce ar putea să vă facă să vă simțiți foame mai repede. Este esențial să vă sfătuim să vă planificați mesele în consecință. Nu mâncați prea mult dintr-o dată, iar pentru o perioadă inițială, puteți crește frecvența meselor. Odată ce organismul dumneavoastră se va obișnui, vă va deveni ușor.

Care sunt aspectele negative ale unei diete bazate pe plante?

Există anumite provocări într-o dietă bazată pe plante. Devine din ce în ce mai dificil pentru oameni să includă toate tipurile de nutrienți. Nutrienții precum proteinele, mineralele și vitaminele sunt esențiali. Aceștia nu pot fi întotdeauna găsiți sau nu sunt disponibili în forma lor biologică ridicată, ceea ce duce la o dietă cu deficit de nutrienți.

De asemenea, dacă urmați o dietă bazată pe plante, trebuie să vă asigurați că cumpărați doar atât cât puteți consuma. Aceasta deoarece plantele tind să se strice foarte repede, iar depozitarea nu este foarte eficientă.

Câți vegetarieni se întorc la carne?

Este bine cunoscut faptul că 84% dintre vegetarieni se întorc la carne. Aceasta are mai puțin de-a face cu o problemă de sănătate și mai mult cu obiceiurile și alegerile. Deoarece trecerea de la o dietă non-vegetariană la o dietă vegetariană este o provocare, cei mai mulți oameni se întorc la consumul de carne.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

CITEȘTE ȘI:
Top 11 moduri să vă imbunatați digestia în mod natural

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete