Beneficiile uimitoare pentru sănătate ale tonului

Tonul, o sursă imensă de vitamine și minerale

Tonul este o sursă excelentă de proteine, ceea ce îl face un plus sănătos pentru orice dietă. Este, de asemenea, o sursă de înaltă calitate de acizi grași omega-3, care vă pot ajuta la îmbunătățirea nivelului de colesterol și a sănătății inimii. Aflați totul despre beneficiile uimitoare ale tonului aici.

Tonul este un pește de apă sărată cunoscut sub denumirea științifică de Thunnini. Face parte din familia macroului. Tonii migrează pe distanțe lungi pe toate oceanele lumii și ocupă apele tropicale, temperate și mai calme. Structura unică a corpului lor le facilitează deplasarea rapidă, cu până la 75 km/h.

Migrează în toate oceanele și se pot scufunda la peste 3.000 de picioare. De asemenea, au o durată de viață de la 3-5 ani până la chiar două decenii. Sunt comune în apele temperate și subtropicale, în afară de apele negre și Marea Mediterană.

Toate variantele au beneficii similare pentru sănătate. Tonul este apreciat la nivel mondial într-o gamă largă de bucătării. Disponibilitatea lor la nivel mondial, valoarea nutritivă îi face să fie un înlocuitor excepțional pentru carnea roșie. Bucătăriile asiatice, australiene și europene folosesc tonul din belșug și dezvoltă delicii culinare de care se bucură toată lumea.

Tonul este binecunoscut pentru beneficiile sale pentru sănătate. Așa că este adăugat în prepararea unor mâncăruri delicioase precum fripturi, salate, burgeri etc. Dar, din păcate, sunt pe cale de dispariție, deoarece se vânează pentru hrană și pentru sport.

Beneficiile uimitoare pentru sănătate ale tonului
Tonul este o sursă excelentă de nutrienți și vitamine. Este bogat în proteine, fosfor, seleniu și grăsimi de înaltă calitate.

Soiuri de ton

Există opt specii migratoare de ton. Cele mai cunoscute varietăți de ton sunt tonul „ușor” și tonul alb, cunoscut și sub numele de ton skipjack și, respectiv, ton albacore.

  • albacore
  • Ton negru
  • Ton roșu de nord
  • Ton galben
  • Ton roșu de sud
  • Skipjack
  • Ton cu coadă lungă

Proprietăți nutriționale ale tonului

Tonul este un pește valoros din punct de vedere comercial. Este unul dintre cele mai populare și mai căutate soiuri de fructe de mare la nivel mondial datorită gustului său cărnos și a valorii sale nutritive. De asemenea, tonul este o sursă imensă de vitamine și minerale.

CITEȘTE ȘI:
Câte calorii trebuie să mănânce bărbații în fiecare zi

O sută de grame de ton conțin:

144
  • Calorii – 144 kcal
  • Colesterol-60 mg
  • Grăsimi totale – 4,9 g
  • Proteine – 23,3 g
  • Sodiu 47-mg
  • Potasiu-522 mg

Cât timp durează să arzi 144 KCal?

Mers pe jos (5 km/h)39 minute
Alergare (10 km/h)14 minute
Ciclism (16 km/h)20 minute

Beneficiile pentru sănătate ale tonului

Tonul este gustos și sănătos. Este o sursă bogată de proteine și nutrienți esențiali, cum ar fi acizii grași Omega-3. De asemenea, nu are grăsimi.

Tonul este un aliment sănătos pentru inimă. De asemenea, este o sursă excelentă de vitamina B12. Prin urmare, este vitală pentru sinteza ADN-ului și a RBC-urilor. Tonul are beneficii cuprinzătoare pentru sănătate. Să le evaluăm aici.

1. Sanatoas pentru inimă, previne tulburarile cardiace

Potrivit unui studiu, cantitatea mare de acizi grași omega-3 din peștele ton reduce colesterolul rău sau colesterolul LDL. Acest colesterol se depozitează de-a lungul arterelor inimii și provoacă leziuni.

Omega-3 permite buna functionare a pomparii si circulatiei sangelui in organism. Studiile afirmă că consumul regulat de omega-3 reduce riscurile de boli cardiovasculare.

2. Scade tensiunea arterială

Tonul are un bun conținut de potasiu care ajută la reglarea tensiunii arteriale. Potasiul, împreună cu acizii grași Omega-3, induce un efect antiinflamator. Prin urmare, ajută la scăderea tensiunii arteriale, a riscului de accident vascular cerebral și de atac de cord.

3. Scade trigliceridele

Potrivit cercetărilor, trigliceridele din sângele tău sunt grăsimile nesănătoase care circulă în corpul tău. Au o legătură cu LDL sau colesterolul rău. Uleiul natural de ton crește HDL sau colesterolul bun pentru a combate efectele nocive ale trigliceridelor.

4. Îți întărește sistemul imunitar

Manganul, seleniul, vitamina C și zincul sunt esențiale pentru îmbunătățirea nivelului de imunitate. Tonul este o sursă excelentă de acești micronutrienți. În plus, antioxidanții combat radicalii liberi pentru a preveni infecțiile și pentru a controla metabolismul la nivel celular.

CITEȘTE ȘI:
Somonul, calorii și beneficii pentru sănătate
Farfurie de paste cu ton
Farfurie de paste cu ton

5. Tonul previne tulburările oculare

Un alt beneficiu pentru sănătate al tonului este omega-3, care îți îmbunătățește acuitatea vizuală și sănătatea generală a ochilor. De asemenea, Omega-3 se ocupă de sănătatea generală a retinei. Odată cu vârsta, degenerescența maculară vă perturbă vederea și duce la orbire. Acizii Omega-3 întrerup în mod eficient această afecțiune.

Un studiu care a supus 40.000 de medici a demonstrat că cei care au avut aportul prescris de ton au observat o reducere cu 68% a simptomelor de ochi uscat.

6. Reduce riscul de cancer

Acizii grași omega-3 din ton restricționează creșterea și înmulțirea celulelor tumorale. Antioxidanții sunt antiinflamatori și inhibă inflamațiile. De asemenea, ei luptă împotriva celulelor canceroase.

Antioxidanții sunt esențiali deoarece cancerul are legături cu inflamația cronică. Prin urmare, consumul regulat al cantității prescrise de ton reduce riscul de cancer.

7. Ajută în managementul greutății

Potrivit unui studiu, tonul este carne slabă. Este plin de proteine, nutrienți și are un conținut scăzut de calorii și grăsimi. Te ține sătul mult timp. Drept urmare, vă împiedică să gustați alimente nesănătoase. Tonul echilibrează aportul de calorii, reglând astfel greutatea.

8. Îmbunătățește sănătatea oaselor

Tonul este o sursă bogată de vitamina B și antioxidanți.

Vitamina B întărește oasele și previne fracturile. De asemenea, antioxidanții previn bolile inflamatorii și resorbția osoasă. Ca urmare, consumul zilnic asigură o mai bună sănătate a oaselor, un alt beneficiu al tonului pentru sănătate.

Tonul este, de asemenea, o sursă bună de vitamina D. Aceasta poate contribui la îmbunătățirea absorbției multor minerale esențiale. Acesta include calciu, magneziu și fosfat. Acestea sunt vitale pentru metabolism și alte efecte biologice. De asemenea, reduce riscul de osteoporoză.

9. Îmbunătățește sănătatea pielii

Conform cercetărilor, tonul conține o proteină numită elastină. Ajută la menținerea elasticității pielii și a unui ton neted al pielii. De asemenea, complexul de vitamine B din ton ajută la sinteza de noi celule sănătoase ale pielii.

CITEȘTE ȘI:
Alunele tigrate, nutriție și beneficii pentru sănătate

10. Oferă energie

Substanțele nutritive și vitaminele esențiale din ton ajută la funcționalitatea și metabolismul organismului. Ajută să vă mențineți energic, activ și sănătos. În plus, tonul este o modalitate naturală de a vă stimula imunitatea.

11. Îmbunătățește circulația sângelui

Tonul este o sursă excelentă de fier și de vitamina B. Adesea, sistemul circulator se poate bloca din cauza depozitelor de grăsime. În cele mai multe cazuri, aceasta se datorează unor obiceiuri alimentare nesănătoase.

Fierul stimulează circulația sângelui. Vitamina B este esențială pentru sinteza celulelor roșii din sânge. În special, vitamina B3 poate contribui la îmbunătățirea circulației sângelui și la scăderea colesterolului rău. De asemenea, B3 scade și colesterolul rău din sânge. Prin urmare, fierul și vitamina B contribuie la starea de bine a sistemului circulator. Tonul este bogat în ambele.

12. Proprietăți antidepresive și anti-anxietate

Acizii grași omega-3 joacă un rol vital în funcțiile creierului. Studiile arată că acizii grași omega-3 pot ajuta la vindecarea depresiei. Consumul regulat de ton se dovedește mai eficient decât antidepresivele. Acest studiu a împărțit oamenii în grupurile Placebo, Prozac și Tuna. Cea mai mare reducere a stresului a fost în grupul cu ton.

Seleniul este un alt nutrient din ton care controlează starea de spirit. Cercetările arată că deficiența de seleniu declanșează anxietatea, iar acizii omega-3 îmbunătățesc, de asemenea, echilibrul psihologic.

13. Managementul Diabetului de către Ton

Tonul este lipsit de carbohidrați. Este încărcat cu nutrienți esențiali pentru gestionarea diabetului. În plus, acizii omega-3 și antioxidanții controlează nivelul de insulină. Acesta stimulează răspunsul la insulină. Prin urmare, recomandăm consumul dietetic de ton de două ori pe săptămână.

14. Dezvoltarea creierului și sistemul nervos

Acizii omega -3 din carnea de ton joacă un rol esențial în stimularea funcțiilor cerebrale. Acest lucru se întâmplă atunci când sângele oxigenat într-un flux sanguin curat circulă în creier. Acizii omega-3 ajută la reducerea acumulării de grăsime în vasele de sânge, permițând un flux sanguin lin. De asemenea, stimulează memoria și reduce tulburările de memorie în cazul bolii Alzheimer.

CITEȘTE ȘI:
Este avocado bun pentru diabetici? Să aflăm!

12. Inhibă riscul de demență

Accidentele vasculare cerebrale și leziunile cerebrale vasculare vă modifică funcția cognitivă și memoria. Un aport echilibrat de acizi grași omega-3 poate inhiba progresia demenței. Aceștia, împreună cu antioxidanții, împiedică modificările inflamatorii la nivel celular. Ca urmare, scade riscul de afectare a funcției cognitive vasculare și a simptomelor de demență.

13. Inhibă deteriorarea celulelor

Proteinele din ton sunt simplificate în peptide. Aceste peptide ajută membranele celulare să îmbunătățească metabolismul la nivel celular. Ca urmare, ajută la reglarea structurii și funcției țesuturilor și organelor corpului dumneavoastră. Tonul este o sursă excelentă de proteine și, prin urmare, ajută la prevenirea deteriorării celulelor.

14. Antiinflamator

Substanțele nutritive vitale și antioxidanții conțin proprietăți antiinflamatorii. În plus, mineralele și colesterolul bun sau HDL, din ton, îmbunătățesc eficiența nutrienților esențiali. Prin urmare, acest lucru duce la o funcționare sănătoasă a organismului și la prevenirea tulburărilor inflamatorii artritice.

15. Ajută la prevenirea anemiei

Anemia este o afecțiune în care organismul nu are suficiente globule roșii pentru a transporta oxigenul. Unele dintre simptomele sale sunt slăbiciune musculară, vedere încețoșată, oboseală. Poate fi rezultatul unei deficiențe de folat, vitamina B12 și fier. Tonul este o sursă bogată în aceste substanțe nutritive și, prin urmare, se poate dovedi util pentru a inversa această afecțiune.

Acum aveți suficiente motive pentru a face din ton o parte din dieta zilnică, pentru a fi mai sănătoși. Așadar, haideți să aflăm cum să îl includeți în dieta dumneavoastră și câteva rețete simple și sănătoase de ton.

Rețete sănătoase cu ton

Există nenumărate moduri de a include tonul în dieta dumneavoastră. Tonul este o sursă puternică de nutrienți esențiali. Adăugați tonul în salate, supe, fasole gătită, roșii și paste.

1. Salată de ton cu curry

Tonul: beneficii uimitoare pentru sănătate
Tonul: Beneficii uimitoare pentru sănătate
  • Porții: 2
  • Timp de preparare: 5 min
CITEȘTE ȘI:
Focaccia, calorii nutriție și beneficii pentru sănătate

Ingrediente:

  • Iaurt grecesc cu conținut scăzut de grăsimi – 2 linguri
  • Suc de lămâie – 4 lingurițe
  • Pudră de curry – 1 linguriță
  • Scorțișoară pudră – 1 linguriță
  • Ton alb proaspăt-3 uncii (85,05 g)
  • Sarat la gust
  • Morcov tocat-1/2 cană
  • Ceapa tocata-1/2 cana
  • Avocado feliat și fără semințe – 1/2 cană
  • Pătrunjel tocat-2 linguri

A pregati:

  1. Amestecă într-un castron iaurtul, sucul de lămâie, pudra de curry, pudra de scorțișoară și sarea.
  2. Adăugați tonul fiert
  3. Amestecați bine
  4. Adăugați morcovii, ceapa și amestecați bine
  5. Apoi, adăugați avocado
  6. Se presara patrunjel tocat
  7. Se serveste rece

2. Supă de ton

Beneficiile uimitoare ale tonului pentru sănătate - healthifyme
  • Porții-2
  • Timp de gătire – 15 minute

Ingrediente:

  • Pește de ton fiert-1 cană (cană de măsurare de 250 ml)
  • Ulei – 2 linguri
  • bulion de pește – 2 căni
  • apă – 1/2 căni
  • Usturoi ras-1 linguriță
  • Ghimbir ras-1 linguriță
  • Piper negru zdrobit – 2 lingurițe
  • Sare după gust
  • Ciuperci feliate – ½ cani
  • Capsicum tocat-1/2 cană

Instrucțiuni:

  1. Pune ulei într-o tigaie încălzită
  2. Adaugă usturoiul și ghimbirul
  3. Sotează aceste ingrediente timp de 2 minute
  4. Adaugă ardeiul ardei, ciupercile si tonul fiert
  5. Gătiți încă 2 minute
  6. Adaugă piper si amestecam supa de peste cu apa in aceeasi tigaie
  7. Se aduce la fierbere
  8. Se fierbe și se lasă să reducă încă 5 minute
  9. Se serveste fierbinte

Efecte secundare și reacții alergice ale tonului

Orice aliment poate prezenta un anumit risc de toxiinfecție alimentară. Fructele de mare nu sunt cu nimic diferite. Alergia la fructele de mare este una dintre cele mai frecvente alergii alimentare întâlnite la oameni. Anumite specii de pește, inclusiv tonul, pot provoca o reacție alergică sau anafilactică la unele persoane.

Tonul fiind bogat în histamină poate provoca toxicitate histaminică. Histamina este un compus eliberat de celule ca răspuns la orice leziuni alergice sau reacții inflamatorii.

Simptomele histaminei sunt similare cu cele ale alergiilor alimentare. Se manifestă prin respirație șuierătoare, mâncărime pe limbă și pe mucoasa bucală, diaree, greață, vărsături. Dacă aveți o reacție similară, raportați imediat furnizorului de servicii medicale.

CITEȘTE ȘI:
9 metode excelente de antrenament cardio acasă

Conservele de ton pot avea urme de conținut de mercur, ceea ce duce la tulburări de reproducere și autoimunitate. De asemenea, poate provoca boli cardiovasculare și diabet.

Precauții

Femeile însărcinate ar trebui să evite tonul crud din cauza conținutului ridicat de mercur, de asemenea, deoarece acestea previn intoxicațiile alimentare, trebuie evitat peștele crud.

FDA sugerează două-trei porții de ton pe săptămână și o singură porție pe săptămână de ton alb pentru a limita orice efect advers din cauza conținutului de mercur.

Tonul din toate oceanele are beneficii similare pentru sănătate. Disponibilitatea la nivel mondial, valoarea nutritivă îi face să fie un înlocuitor excepțional pentru carnea roșie. Își găsește un loc de cinste în bucătăriile asiatice, australiene și europene.

Se pot găti o varietate de mâncăruri sănătoase cu ton. Aceasta implică fripturi, salate, burgeri și mai mult. Din păcate, tonul este pe cale de dispariție. Este declarat specie pe cale de dispariție, deoarece este preferatul vânătorilor. .

Întrebări frecvente (FAQs)

Este tonul sănătos pentru organism?

Da, tonul este sănătos datorită nivelului ridicat de acizi grași omega-trei. Acesta reduce colesterolul LDL și previne acumularea de grăsime în artere. Prin urmare, reduc riscul de boli cardiovasculare.

Ce este mai bun, ton sau somon?

Atât tonul, cât și somonul sunt nutritive. Somonul este, de asemenea, bogat în acizi grași omega-trei și în vitamina D și, în plus, tonul are un conținut ridicat de proteine cu puține calorii.

De ce nu este sănătos tonul în conservă?

Conservele de ton pot fi nesănătoase din cauza riscului ridicat de toxicitate a mercurului, BPA și histaminei.

BPA este o substanță chimică prezentă în alimentele conservate care precipită tulburările de sănătate. Tulburările includ astm infantil, probleme de reproducere, afectează imunitatea etc.

Este tonul bun pentru creier?

Da, este potrivit pentru sănătatea creierului. Acizii grași Omega 3 și acidul docosahexaenoic (DHA) îmbunătățesc sănătatea creierului. Având antioxidanți stimulează memoria și, prin urmare, includerea tonului în masa dvs. aduce beneficii creierului.

Tonul este bun pentru piele?

Da, antioxidanții, colagenul și elastina din ton ajută la hrănirea pielii. Păstrează colagenul din piele și o menține mai fermă.

Tonul este mai sănătos decât puiul?

Da, tonul este mai sănătos decât puiul. Conține nutrienți esențiali, acizi grași omega-trei și antioxidanți. Cu toate acestea, puiul are mai multe calorii, proteine și grăsimi saturate.

Consumul de ton ajută la creșterea părului?

Tonul este excelent pentru creșterea părului datorită conținutului ridicat de proteine, magneziu, potasiu și o mulțime de vitamine B. Acestea sunt esențiale pentru creșterea sănătoasă a părului.

Copiii pot manca ton?

Da. Acizii grași Omega-3 precum DHA și alți nutrienți din ton, ajută la creșterea și dezvoltarea corespunzătoare a bebelușului. Prin urmare, este sigur să începeți să-i oferi bebelușului ton de la vârsta de aproximativ șase luni.

Ce pește este bun pentru sarcină?

Somonul, tonul ușor și creveții sunt câțiva dintre peștii siguri în timpul sarcinii. Cu toate acestea, trebuie limitat la până la 2 porții pe săptămână pentru a evita orice efecte adverse.

Poate o persoană cu diabet să mănânce ton?

Peștele este excelent pentru persoanele care suferă de diabet. Deficitul de vitamina D este frecvent la persoanele cu diabet.
Prin urmare, peștele este o sursă excelentă de vitamina D dietetică pentru diabetici, atâta timp cât le pot consuma cu moderație.

Tonul este bun pentru creșterea mușchilor?

Tonul are un nivel ridicat de proteine necesare pentru construirea mușchilor. Dar este, de asemenea, esențial să obțineți suficientă grăsime pentru a o face să funcționeze. Prin urmare, un borcan sau o cutie de ton în ulei ar putea fi o alegere mai bună decât tonul ușor.

Alte articole utile:

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

A fost util articolul Beneficiile uimitoare pentru sănătate ale tonului? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

Organics Food
Logo
Resetare parolă
Coș de cumpărături