3.9 C
București
marți, decembrie 6, 2022

Ulei de semințe de struguri Nutriție și beneficii sănătate

Trebuie să citești asta...

Uleiul din semințe de struguri a fost folosit ca o alternativă la uleiul de măsline încă din cele mai vechi timpuri. Este bogat în antioxidanți și grăsimi sănătoase. A fost descoperit pentru prima dată de chinezi cu mii de ani în urmă.

Diferite tipuri de ulei de semințe de struguri sunt utilizate astăzi pe scară largă în întreaga lume. Descoperă valorile sale nutritive si de ce este atât de benefic pentru pielea și părul tău.

Bol cu ulei de seminte de struguri langa seminte si struguri pe masa
Bol cu ulei de seminte de struguri langa seminte si struguri pe masa

Uleiul din semințe de struguri, după cum îi spune și numele, este un ulei de gătit obținut din semințe de struguri. În mod obișnuit, strugurii utilizați sunt cei care rămân în urma procesului de vinificație.

Deși uleiul din semințe de struguri este derivat din struguri de vin, are un gust neutru (nu de fructe) și o culoare deschisă. Punctul său de fum relativ ridicat, de 200 de grade Celsius, îl face o alegere versatilă pentru metodele de gătit la temperaturi mai ridicate, cum ar fi grătarul, iar datorită aromei sale neutre, poate fi folosit cu ușurință la copt sau ca dressing pentru salate și paste.

Unele studii sugerează că uleiul din semințe de struguri poate fi aplicat local pentru beneficii pentru piele și păr. Conținutul său ridicat de acizi grași mono- și polinesaturați îl face un ulei mai sănătos pentru inimă, în comparație cu cei cu conținut ridicat de grăsimi saturate sau trans. Pentru o alternativă unică la uleiuri vegetale vechi, uleiul din saburi de struguri poate fi o parte a unei diete sănătoase.

CITEȘTE ȘI:
6 Uleiuri esențiale pentru disfuncția erectilă

Uleiul de semințe de struguri Informații nutriționale

Următoarele informații nutriționale pentru 1 lingură (15 ml) de ulei din semințe de struguri au fost furnizate de USDA.

120
  • Calorii: 120
  • Grăsimi: 14 g
  • Sodiu: 0 mg
  • Carbohidrați: 0 g
  • Fibre: 0 g
  • Zahăr: 0 g
  • Proteine: 0 g

Carbohidrați

Chiar dacă strugurii au carbohidrați, singurul macronutrient pe care îl conține acest ulei de semințe de struguri este grăsimea.

Grăsimi

Cele 120 de calorii pe lingură de ulei de semințe de struguri provin toate din grăsimi. Grăsimile sale saturate sunt destul de scăzute în comparație cu multe alte uleiuri, reprezentând doar 10% din total. (O lingură conține 1,5 grame de grăsimi saturate, sau 8% din valoarea zilnică).

Acizii grași rămași în uleiul din sâmburi de struguri sunt aproximativ 18% mononesaturați și 70% polinesaturați. Acizii grași Omega-6 furnizează cea mai mare parte a acestor grăsimi polinesaturate.

Deși acizii grași omega-6 sunt considerați o grăsime mai prietenoasă cu inima, unele cercetări sugerează că o dietă bogată în omega-6 poate crește inflamația. Cu toate acestea, cheia este echilibrarea omega-6 cu un aport ridicat de acizi grași omega-3.

Proteine

Din nou, uleiul din semințe de struguri este o grăsime pură, ceea ce înseamnă că nu conține proteine.

Vitamine și minerale

Deoarece este adesea comercializat ca aliment sănătos, vă puteți aștepta ca uleiul din semințe de struguri să fie plin de vitamine și minerale. Cu toate acestea, nu este chiar așa.

CITEȘTE ȘI:
Eficacitatea uleiurilor esențiale pentru hemoroizi

Micronutrientul principal pe care îl veți găsi în acest ulei este vitamina E, care este comună pentru multe uleiuri. În schimb, majoritatea beneficiilor sale pentru sănătate provin din conținutul de grăsimi nesaturate al acestui ulei.

O lingură de ulei din semințe de struguri poate conține de la urme minuscule de vitamina E până la aproximativ 8 mg, adică 53% din doza zilnică recomandată.

Cantitatea de vitamina E din orice lot de ulei depinde de soiul de struguri folosit și de condițiile de mediu din timpul creșterii.

Uleiul din semințe de struguri poate conține anumiți compuși fenolici antioxidanți, cum ar fi flavonoidele, carotenoidele și taninurile. Aceștia vor varia, de asemenea, în funcție de marcă și de metoda de extracție.

Ulei de semințe de struguri nutriție și beneficii sănătate
Sticla cu ulei de semințe de struguri

Beneficii pentru sănătate

Există mai multe beneficii pentru sănătate ale uleiului de semințe de struguri, inclusiv îmbunătățirea sănătății inimii, a sănătății pielii și a proprietăților de vindecare.

1. Sănătatea inimii

Pentru sănătatea inimii, cel mai bine este să înlocuiți grăsimile saturate cu grăsimi nesaturate – iar uleiul de semințe de struguri este cu siguranță bogat în așa-numiții AGP (acizi grași polinesaturați).

În comparație cu opțiunile bogate în grăsimi saturate, cum ar fi untul sau untura, uleiul din semințe de struguri este de departe un ulei de gătit mai bun pentru sistemul dumneavoastră cardiovascular.

2. Poate netezi și hidrata pielea

Dincolo de avantajele sale sub formă comestibilă, uleiul din semințe de struguri poate aduce beneficii și atunci când este aplicat local. Unele cercetări sugerează că acizii săi grași pot crește gradul de hidratare a pielii și pot reduce rugozitatea și descuamarea.

CITEȘTE ȘI:
Uleiul de cuișoare ce este și cu ce te ajută

3. Poate promova vindecarea rănilor

Acizii grași Omega-6, cum ar fi acidul linoleic din uleiul de semințe de struguri, sunt cunoscuți pentru rolul lor în vindecarea rănilor. Potrivit unei analize din 2018, consumul de acid linoleic poate contribui la accelerarea reparării țesuturilor.

4. Ar putea avea activitate antimicrobiană

Sunt necesare mai multe studii pentru a determina efectele antimicrobiene ale uleiului de sâmburi de struguri, dar cercetările limitate au arătat că acesta ar putea distruge unii agenți patogeni.

Acest lucru are probabil legătură cu compușii fenolici ai uleiului, cum ar fi rezervatrolul, care pot inhiba dezvoltarea unor bacterii precum Staphylococcus aureus și Escherichia coli.

5. Potrivit pentru multe diete speciale

Fiind un aliment cu un singur ingredient, fără alergeni, uleiul din semințe de struguri este potrivit pentru o serie de diete speciale. Fără sodiu, gluten, produse lactate, proteine, carbohidrați sau produse de origine animală, îl puteți include cu încredere în planurile de alimentație fără gluten, fără produse lactate, cu conținut scăzut de carbohidrați și vegane.

Alergii

Uleiul din semințe de struguri nu este cunoscut ca fiind un aliment alergen.

Efecte adverse

Conținutul de acizi grași omega-6 din uleiul din semințe de struguri este un subiect de controversă. Deși cercetările par să indice faptul că acidul linoleic din uleiul din semințe de struguri nu stimulează inflamația, unele studii au ridicat îngrijorarea că o dietă bogată în omega-6 ar putea crește riscul diferitelor boli cronice, cum ar fi artrita reumatoidă, bolile inflamatorii intestinale și bolile de inimă.

CITEȘTE ȘI:
12 beneficii uimitoare ale uleiului de ricin

Este important de reținut că principala preocupare în ceea ce privește excesul de omega-6 provine de la cei care se găsesc în alimentele procesate sau prăjite.

Mulți experți în nutriție recomandă să se concentreze pe raportul dintre omega-6 și omega-3 din alimentație ca fiind cel mai important factor pentru o sănătate optimă.

Deoarece dieta standard tinde să se orienteze spre mai mulți acizi grași omega-6, consumul de alimente cu un conținut mai mare de omega-3, cum ar fi peștele gras sau semințele de chia, alături de uleiul de sâmburi de struguri poate ajuta la echilibrarea acestei situații.

Tipuri de ulei de sâmburi de struguri

Uleiurile din semințe de struguri sunt fabricate în doar două categorii principale:

  1. Ulei de seminte de struguri presat la rece: În cazul presării la rece, uleiul este extras din semințele de struguri în mod mecanic, fără căldură sau substanțe chimice. Acest proces păstrează conținutul de nutrienți al uleiului, astfel încât, de obicei, are un preț mai mare.
  2. Ulei de seminte de struguri extras cu solvent: Folosește căldura și un solvent chimic, cum ar fi distilatul de petrol, pentru a elibera uleiul din semințele de struguri. Acest procedeu poate altera gustul și degrada într-o oarecare măsură nutrienții, dar rezultă un produs mai puțin costisitor.
CITEȘTE ȘI:
Uleiul de semințe de dovleac: Beneficii și utilizare în gătit și frumusețe

Puteți găsi, de asemenea, unele uleiuri din semințe de struguri vândute în amestecuri cu avocado, măsline sau alte uleiuri. Adăugarea de uleiuri alternative la uleiul din semințe de struguri va schimba, desigur, compoziția, punctul de fum și nutriția acestuia, ceea ce poate fi sau nu un lucru bun.

Dacă ceea ce căutați este un ulei de semințe de struguri 100% pur, asigurați-vă că verificați cu atenție etichetele ingredientelor.

Când este cel mai bun

Uleiul din semințe de struguri este disponibil pe tot parcursul anului, așa că nu există un moment anume când este cel mai bun.

Depozitarea și pastrarea uleiului de seminte struguri

Uleiurile bogate în grăsimi polinesaturate, cum ar fi uleiul din semințe de struguri, sunt cele mai sensibile la oxidare – procesul de degradare datorat expunerii la lumină, căldură și oxigen.

Prin urmare, este important să păstrați uleiul din semințe de struguri bine închis într-un loc răcoros și întunecat, cum ar fi cămara dumneavoastră.

Dacă este puțin probabil să folosiți o mare parte din el în aproximativ șase luni, cumpărați uleiul în cantități mici. Nu refolosiți niciodată uleiul din semințe de struguri gătit.

Cum se folosești ulei de semințe de struguri

Cu aroma sa blândă, ușor aromată de nucă, uleiul de sâmburi de struguri servește ca un fundal plăcut pentru multe feluri de mâncare, cum ar fi sosurile pentru salate, sosurile pentru paste și produsele de patiserie.

CITEȘTE ȘI:
Ulei de argan pentru ten și păr Top 12 beneficii

Dacă înlocuiți uleiul din semințe de struguri cu alte uleiuri, utilizați pur și simplu un raport de unu la unu. Uleiul din semințe de struguri rezistă la metodele de gătit la temperaturi ridicate, cum ar fi săriturile, grătarul și prăjirea, datorită punctului său ridicat de fum de 200 de grade Celsius.

Întrebări frecvente

  1. Este uleiul din semințe de struguri bun pentru piele?

    Uleiul din semințe de struguri este plin de antioxidanți (cum ar fi vitamina A, vitamina C și vitamina E), acizi grași omega (cum ar fi acidul linolenic, o componentă esențială a barierei pielii) și aminoacizi (blocurile pentru construirea colagenului). Deci, da. Uleiul din semințe de struguri este minunat pentru pielea ta.

    Acidul linoleic conține, de asemenea, beta-caroten și vitaminele A și D, care stimulează reînnoirea celulelor (adică procesul natural de exfoliere a pielii tale) pentru a netezi și liniile fine și textura aspră.

  2. Pot să-mi dau cu ulei de semințe de struguri pe față?

    Puteți achiziționa ulei de sâmburi de struguri pur și îl puteți folosi în forma sa pură ca serum pe față, aplicându-l înainte de culcare.

    Amestecarea unei picături de ulei de sâmburi de struguri în cremele hidratante preferate pentru față și corp vă ajută să sigilați hidratarea în piele. … Aplicați o cantitate generoasă pe piele ca o mască hidratantă.

  3. Uleiul din semințe de struguri face pielea să strălucească?

    Așa cum am menționat, unul dintre beneficiile uleiului din semințe de struguri este că acesta conține un ingredient antioxidant puternic numit proantocianidină. Acest antioxidant acționează asupra uniformizării tonusului pielii și sporește luminozitatea tenului.

Surse:

  1. Centrul de date alimentare. Ulei de semințe de struguri . Actualizat 4 aprilie 2019.
  2. Garavaglia J, şi colab. Compuși ai uleiului din semințe de struguri: acțiuni biologice și chimice pentru sănătate . Nutr Metab Insights . 2016;9:59-64. doi:10.4137/NMI.S32910
  3. Institute Naționale de Sănătate. Vitamina E. Actualizat 31 iulie 2020.
  4. Institutul Linus Pauling. Acizi grași esențiali și sănătatea pielii. 2012.
  5. Silva JR, et al. Vindecarea rănilor și acizii grași Omega-6: de la inflamație la reparare . Mediatori Inflamm . 2018;2018:2503950. doi:10.1155/2018/2503950
  6. Rotava R, et al. Activitatea antibacteriană, antioxidantă și bronzantă a subprodusului din struguri. 2009, vol.39, n.3, pp.941-944. 
  7. Su H, şi colab. Aportul alimentar de acid linoleic și markerii inflamatori ai sângelui: o revizuire sistematică și meta-analiză a studiilor controlate randomizate . Funcție alimentară. 20 sept 2017;8(9):3091-3103. doi: 10.1039/c7fo00433h.
  8. Patterson E, Wall R, Fitzgerald GF, Ross RP, Stanton C. Implicațiile asupra sănătății ale acizilor grași polinesaturați omega-6 cu conținut ridicat de omega-6 . J Nutr Metab. 2012;2012:539426. doi: 10.1155/2012/539426.
  9. Dieteticianul de azi. Actul de echilibrare . Aprilie 2013.
CITEȘTE ȘI:
Ulei de avocado beneficii pentru ten și păr
Arată mai multe +
{{ content }}

A fost util articolul Ulei de semințe de struguri Nutriție și beneficii sănătate? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

- Advertisement -

Ultimele rețete