Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma

Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma

Nervozitatea si anxietatea sunt inerente aproape tuturor, dar daca unii oameni sunt destul de rapizi pentru a le face fata, atunci altii devin patologici. Dar aceasta afectiune este extrem de periculoasa: ea submineaza psihicul si are un impact negativ asupra tuturor domeniilor vietii noastre. De aceea, trebuie sa stim cum sa nu mai fim nervosi.

Una dintre conditiile pentru trecerea de la anxietate la calm – sa intelegem cauzele tensiunii nervoase, precum si sa raspundem la intrebarea ce anume da acest sentiment, ne ajuta sau ne impiedica. Dupa aceea, veti intelege ca trebuie sa scapati de anxietatea excesiva, mai ales pentru nimic. Va vom oferi cateva sfaturi despre cum sa faceti acest lucru in mod simplu si eficient.

Motive pentru care suntem nervosi

Calmul si echilibrul interior sunt esentiale pentru sanatatea noastra fizica si psihica. Gestionarea cu succes a stresului este o functie importanta pentru oamenii moderni. Intrebarea despre cum sa nu mai fii nervos din orice motiv este deosebit de acuta pentru cei care traiesc in ritmul unei metropole. In acest caz, sistemul nostru nervos devine din ce in ce mai stresat pe parcursul zilei. Este important sa puteti face fata tuturor factorilor negativi, astfel incat sa nu se rupa complet.

Hipersensibilitatea este cauzata de diferite motive. Psihologii numesc cateva dintre cele mai importante:

Predispozitia genetica la toleranta scazuta la stres;

expunerea frecventa la stres in copilarie si adolescenta;

Atmosfera negativa regulata acasa, la serviciu si in contactele sociale cu cunoscutii;

Ingrijire parentala excesiva care nu permite dezvoltarea mecanismelor de aparare.

Anxietatea este o reactie naturala la stres. Organismul percepe pericolul si declanseaza un raspuns de tip “lupta sau fugi”, care elibereaza adrenalina si noradrenalina in sange si accelereaza ritmul cardiac.

Uneori, insa, atacurile de anxietate se termina inainte de a incepe, iar alteori sunt prelungite si distructive. Scenariul depinde de motivul anxietatii:

Evenimentele care au loc

Poate ca cel mai frecvent motiv pentru care devenim nervosi este reprezentat de situatiile stresante. Ne facem griji pentru viitorul nostru, pentru sanatatea si bunastarea celor dragi, pentru ca nu stim daca avem destui bani inainte de a fi platiti.

CITEȘTE ȘI:
Ceai de Urzica: Beneficii, Contraindicatii si Utilizare Corecta pentru Intreaga Familie

Aceasta anxietate cotidiana nu este periculoasa, ea va trece cand situatia stresanta se va termina. Pentru a nu mai fi agitat si ingrijorat, treceti la obiceiuri de calmare, apelati la sprijinul prietenilor sau pur si simplu spuneti: “Revino-ti, pampalaule!”. Veti constata ca anxietatea dumneavoastra va scadea considerabil.

Depresie

Termenul de “depresie” este adesea folosit ca sinonim cu expresiile “dispozitie scazuta” sau “energie scazuta”. Totusi, acest lucru este incorect. Depresia este o boala mintala in toata regula care este cauzata de un dezechilibru al substantelor chimice din creier. Unul dintre simptomele sale este anxietatea si este o patologie destul de grava.

Daca nu este tratata, depresia poate cauza alte probleme de sanatate, cum ar fi bolile cardiace si vasculare, sau poate evolua spre alte tulburari mentale.

Modificari hormonale

Cel mai frecvent exemplu este sindromul premenstrual la femei. Valurile hormonale pot afecta creierul si chiar si fetele care au fost intotdeauna echilibrate si multumite de viata lor se pot simti nefericite, pline de resentimente si profund ingrijorate de lucruri complet nesemnificative.

Exista, de asemenea, anomalii hormonale mai grave. De exemplu, hipertiroidismul (cresterea productiei de hormoni tiroidieni) poate creste nervozitatea. Acest lucru inseamna ca persoanele cu aceasta afectiune reactioneaza mai acut si mai viu chiar si la cel mai mic stres.

Tulburare de anxietate

Se spune ca apare atunci cand experienta (sub forma de atacuri persistente sau acute) dureaza mai mult de 6 luni si apar simptome fizice precum transpiratia, palpitatiile inimii, slabiciunea si incapacitatea de a se concentra pe altceva in afara de frica.

Cu toate acestea, este posibil sa se suspecteze o tulburare psihica inainte de acest moment si exista o serie de simptome caracteristice comune diferitelor tipuri de tulburari de anxietate.

Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma
Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma

Stresul cronic

Aceasta apare atunci cand oamenii sunt stresati zi de zi. Raspunsul “lupta sau fugi” devine constant, iar valurile nesfarsite de hormoni epuizeaza in cele din urma rezervele organismului.

Frica si anxietatea raman pentru ca situatia stresanta nu este rezolvata. Dar apar si simptome noi, cum ar fi slabiciune, oboseala, dureri in gat si dorinta de a te inveli intr-o patura si de a te ascunde de lume.

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune 7 uleiuri esentiale pentru anxietate

Acest lucru poate duce, in cele din urma, la aparitia tulburarilor psihosomatice si mentale.

De ce ar trebui sa nu mai fii nervos

Simptomele nervozitatii se manifesta prin transpiratie in palme, tremuraturi, palpitatii ale inimii, cresterea tensiunii arteriale, confuzie, incapacitatea de a se concentra si de a sta linistit, dorinta de a avea mainile ocupate sau chiar de a fuma.

Acum intreaba-te, cat de bine te servesc ele? Va ajuta sa faceti fata situatiilor stresante? Negociezi, dai examene sau comunici mai bine la prima intalnire cand esti stresat? Bineinteles ca nu. Mai mult, va poate distruge toate rezultatele.

Este important sa intelegem ca tensiunea nu este o reactie naturala la situatiile stresante si nici nu este o trasatura de caracter inevitabila. Mai degraba, este un mecanism mental care este inradacinat in obiceiurile tale si este rezultatul unor probleme ale sistemului tau nervos. Stresul este doar reactia ta la diferite situatii, dar s-ar putea foarte bine sa te simti diferit in legatura cu ceea ce se intampla!

Este important sa reducem la minimum efectele stresului, sa nu ne mai stresam pentru orice si sa devenim calmi, pentru ca atunci cand organismul este anxios, el

Viteza de gandire si concentrarea sunt reduse, punand la grea incercare resursele noastre mentale;

exista o lipsa de control asupra vocii noastre, a expresiilor faciale si a limbajului corporal, ceea ce poate avea un impact negativ asupra negocierilor sau intalnirilor importante;

Oboseala si nervozitatea se pot acumula, iar acestea sunt daunatoare pentru sanatatea si bunastarea noastra;

se dezvolta probleme ale sistemului nervos, creand un teren fertil pentru aparitia multor boli;

nu mai acordati atentie celor mai importante si valoroase lucruri din viata;

Va apucati de obiceiuri proaste, cum ar fi fumatul si abuzul de alcool, pentru ca aveti nevoie de o modalitate de a va elibera de stres.

Ganditi-va la un moment in care nu v-ati putut calma si ati fost atat de nervos incat v-a afectat negativ comportamentul. Practic, toata lumea are multe cazuri in care a cedat, si-a pierdut controlul si concentrarea sub presiune psihologica.

CITEȘTE ȘI:
13 Beneficii ale uleiului de peste pentru femei si barbati

Este important sa ne amintim ca nu are niciun sens sa fim nervosi, iar aceasta stare de rau poate fi eliminata daca lucram asupra noastra.

In viata de zi cu zi, exista putine motive de ingrijorare, deoarece dumneavoastra si cei dragi sunt rareori in pericol.

Ingrijorarea si stresul constant pot duce la o pierdere a controlului asupra propriei vieti. Acest lucru este agravat de alte consecinte neplacute.

Tendinta de a folosi substante care va fac sa uitati temporar ca aveti o problema. Poate fi vorba despre alcool, anumite medicamente, fumat excesiv etc.

Coplesit de munca in stres constant, creierul cedeaza si isi pierde capacitatea de munca.

Progresia oboselii cronice provoaca diverse boli, pe care organismul nu are puterea sa le combata.

Apare o pierdere a scopului in viata. O retragere a planurilor si ideilor de teama esecului.

12 moduri de a opri agitatia

Pentru a nu mai fi nervos in legatura cu totul si pentru a deveni calm pentru totdeauna, nu numai ca trebuie sa invatati sa ignorati problemele mici, dar si sa rupeti asociatiile care au fost deja stabilite. Creierul isi aminteste lucrurile negative si le asociaza cu evenimentele care au avut loc. Aceste asocieri vor trebui sa fie prelucrate prin mijloace fiziologice si psihologice.

Beti apa

Unul din trei oameni sufera de deshidratare cronica. Acest lucru duce la iritabilitate, neliniste si oboseala. In unele cazuri, nervozitatea este cauzata de o lipsa de regularitate a bauturii. Ar trebui sa beti apa ori de cate ori va simtiti speriat sau anxios, pentru a preveni atacurile si inrautatirea starii de sanatate.

Apa declanseaza procesul de autovindecare si accelereaza adaptarea la schimbarile din mediul inconjurator. Bautura lenta si treptata ii ofera persoanei timp sa se calmeze si sa nu se mai concentreze asupra problemei. Cu toate acestea, este important nu numai sa inveti cum sa suprimi anxietatea, ci si sa nu te mai intorci la gandurile neplacute. Daca persoana incepe imediat sa se gandeasca din nou la ganduri rele, frustrarea va creste.

O relatie intima

Sexul este un tip de activitate fizica. In timpul intimitatii, in sange sunt eliberati aceiasi hormoni care sunt eliberati dupa izbucnirea unui scandal. Nu are nici o negativitate anterioara si este potrivita pentru ameliorarea tensiunii si a iritabilitatii. Intimitatea ajuta, de asemenea, la restabilirea increderii in sine si la cresterea stimei de sine.

CITEȘTE ȘI:
Un singur vaccin pentru toate tipurile de gripa: testele pentru un vaccin universal

Perspective pozitive

Daca anxietatea dumneavoastra este confirmata si daca s-a intamplat ceva rau care sa va impiedice sa deveniti nervos in situatii stresante, incercati sa priviti lucrurile dintr-o alta perspectiva. Incearca sa gasesti partea buna a lucrurilor. Sa presupunem ca v-ati luat o vacanta, dar in ultimul moment aflati ca in locul in care planuiati sa mergeti in vacanta este vreme rea.

Acum ganditi-va la faptul ca aveti mult timp liber si multi bani. Cheltuiti banii pe care i-ati economisit pe lucruri la care ati visat intotdeauna, cum ar fi un curs de limbi straine, mobila noua sau o plimbare cu calul.

Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma
Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma

Participarea la activitati interesante

Pentru a scapa de experientele negative, trebuie sa le inlocuiti cu unele pozitive. Daca este posibil, adaugati putina adrenalina pentru a tine la distanta gandurile rele. Aceasta metoda are un inteles diferit pentru diferite persoane. Unii citesc carti, altii prefera jocurile pe calculator, altii merg in padure sa culeaga fructe de padure si ciuperci. Uneori suntem dispusi sa incercam chiar si cele mai stupide lucruri pentru a agita lucrurile.

Iesirea din stres

Daca situatia va face sa va simtiti negativ, rezolvati-o cat mai repede posibil, astfel incat sa nu mai fiti nervos. Sa spunem ca trebuie sa returnati o carte la biblioteca. Știti ca termenul de returnare a trecut, dar nu va grabiti pentru ca acolo lucreaza cineva care nu va place si nu vreti sa il confruntati.

Mai devreme sau mai tarziu, trebuie sa dai cartea inapoi, asa ca te gandesti in permanenta la conversatia neplacuta care urmeaza si nu poti sa iti iei gandul de la ea si sa te relaxezi. In astfel de situatii, cel mai bine este sa va luati o zi libera neplanificata si sa mergeti la biblioteca.

Unele situatii este mai bine sa fie evitate cu totul. Daca aveti un prieten negativist, nu mai vorbiti cu el sau ea. Daca cineva se cearta cu tine, pleaca. Nu este nevoie sa reactionati la negativitate si sa ramaneti intr-o zona emotionala nefavorabila.

CITEȘTE ȘI:
Ouale albe si maro: care este diferenta?

Exercitiul fizic

Atunci cand oamenii sunt supusi la efort fizic, ei devin inconstient distrasi. Oboseala impiedica o persoana sa faca legatura intre aceleasi emotii si o problema anterioara. In timpul si dupa exercitii fizice, in sange sunt eliberati hormoni care ajuta la imbunatatirea starii psihologice. Multi oameni au o dispozitie mai buna dupa exercitii fizice intense.

Este posibil sa combinati activitatea fizica cu beneficiile apei. De exemplu, inotul este recomandat in caz de suprastimulare mentala. Exercitiile fizice intense, cum ar fi alergatul, ciclismul, dansul si aerobicul sunt, de asemenea, potrivite. Antrenamentul de forta necesita mai putin timp, dar este, de asemenea, destul de eficient. Mersul pe jos ajuta mai putin, dar aceasta metoda este buna pentru cei cu contraindicatii legate de sanatate. Daca doriti sa va relaxati acasa, curatenia este o optiune buna.

Comparatie

Uneori, alti oameni se simt mult mai rau decat tine. Pentru a nu te mai stresa pentru nimic, uita-te la oamenii din jurul tau. Ei se pot descurca, la fel ca si dumneavoastra. Tu ai ceva ce ei nu au. Ar trebui sa va enumerati punctele forte. Daca nu va vine nimic in minte, amintiti-va ca, atata timp cat cineva este in viata, nimic nu este irevocabil. Totul trece si totul trece, si asta va trece.

Verbalizarea experientelor

Explicarea sau asezarea pe hartie a unei probleme ii permite persoanei sa se gandeasca la ceea ce se intampla si sa aiba timp sa se calmeze. Este ca si cum si-ar impartasi sentimentele cu altcineva. Unul dintre avantajele acestei abordari este ca “goliciunea” si “hartia” sunt buni parteneri de dialog. Nu-i intrerupeti, nu va impuneti parerea si nu le dati sfaturi nesolicitate pentru a nu inrautati situatia.

Daca nu sunteti sigur de dumneavoastra, tineti un jurnal personal si scrieti totul in el. Nu-l impartasiti cu nimeni. In caz contrar, anxietatea dumneavoastra se poate agrava. Este important sa faceti acest proces deosebit de placut prin decorarea propriului caiet sau prin alegerea unui caiet frumos. Daca va simtiti foarte frustrati, mergeti pur si simplu pe un camp sau intr-o padure si strigati in gol. Acest lucru va va ajuta sa scapati de emotiile excesive.

CITEȘTE ȘI:
Cum sa alegi cele mai bune produse naturiste pentru sanatatea ta

Baie

Tratamentele de igiena favorizeaza relaxarea musculara si psihologica si imbunatatesc somnul. Acest lucru se datoreaza vederii si sunetului apei curgatoare si senzatiei ca murdaria a fost spalata. Adaugarea de uleiuri esentiale, bule sau saruri marine poate spori efectul. Unele persoane considera ca jucariile din cauciuc sunt relaxante. Nu ezitati sa folositi orice metoda aveti la dispozitie, in loc sa va descarcati stresul mental asupra celor dragi.

Numarat in gand

O metoda veche si incercata pentru a va calma este sa numarati pana la 10. Acest lucru va ajuta la distragerea atentiei si la concentrare. Cand primul val de emotii a trecut, se pot lua deciziile adecvate.

Comunicarea cu prietenii

Discutia cu o persoana iubita este cea mai buna modalitate de a elibera tensiunea emotionala, de a nu mai fi agitat si de a deveni calm. Sprijinul din partea familiei si a prietenilor va poate da incredere si va poate usura tensiunea cronica.

Uneori, poate fi util sa le cereti deschis ajutorul celor dragi si sa transferati temporar unele dintre responsabilitatile dumneavoastra catre altii. Acest lucru va va da sansa de a va odihni si de a va recupera. Oamenii sunt intotdeauna mai linistiti atunci cand stiu ca au pe cineva care sa ii protejeze in momente de criza.

Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma
Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma

Rasete si lacrimi

Acestea declanseaza eliberarea de hormoni. Dupa o izbucnire emotionala brusca, majoritatea oamenilor se simt epuizati si nu mai pot face fata pentru o vreme.

Pentru a nu va mai simtiti nervos, permiteti-va sa plangeti pentru problemele dumneavoastra. De preferinta, nu ar trebui sa faceti acest lucru in public, pentru a nu va pierde cumpatul si a atrage atentia. Oamenii care incearca sa para puternici si lipsiti de emotii au mai multe sanse sa aiba probleme psihologice. Daca situatia va impiedica sa plangeti, incercati sa va ganditi la un alt motiv. De exemplu, urmariti o melodrama. Lacrimile elibereaza substantele toxice produse de hormonii de stres.

CITEȘTE ȘI:
7 Rezultate uimitoare ale postului intermitent despre care ar trebui sa stiti

Cand faci primul pas, razi. Puteti face acest lucru dupa un timp, nu trebuie sa schimbati brusc. Rasul va va ajuta sa va simtiti mai bine, chiar daca ati inceput cu un efort. Incercati sa radeti de lucrurile importante care va deranjeaza. Gaseste un motiv sa razi deschis de oamenii din jurul tau si de cei pe care ii cunosti. Daca asta nu functioneaza, urmariti o comedie sau un desen animat.

Pentru a ne elibera de problemele cotidiene care ne deranjeaza, trebuie sa lucram asupra noastra. Daca nu o facem, acest lucru va afecta nu numai viata noastra, ci si pe cea a celor din jurul nostru. Pentru a trai fara griji si fara a irosi energia in stres, trebuie sa inveti cum sa faci fata tuturor tipurilor de griji. Și nu pentru a crea probleme.

Multi oameni au tendinta de a construi un munte de probleme insurmontabile din obstacole simple. Prin urmare, acestia cauta sfaturi si ajutor, chiar daca este vorba de o solutie simpla. Acestia intampina dificultati in dezvoltarea stimei de sine si a independentei. Astfel de oameni nu stiu cum sa isi stabileasca obiective si sa se indrepte spre ele. Pentru ei, viata este plictisitoare si mizerabila.

Nu este nevoie sa incercati sa cautati trucuri suplimentare la fiecare pas. Daca te gandesti prea mult, creierul tau iti va oferi cel mai negativ scenariu. Ca urmare, o veti accepta ca pe o realitate si va veti pregati in avans pentru esec.

Citeste si aceste articole:

Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma
Cum sa nu mai fii nervos si sa devii o persoana calma

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.