12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

Vitamina B12 – Beneficii, sursa alimente și deficiențe

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Conținut Articol

Vitamina B12 (cobalamina) este o vitamină solubilă în apă, esențială pentru sănătatea umană

Injecțiile și pastilele cu vitamina B12 sunt populare printre oamenii care speră într-o soluție rapidă pentru slăbit. Unii chiar cred că creșterea nivelului de vitamina B12 va ajuta la reducerea oboselii, la creșterea energiei și la accelerarea metabolismului. Cu toate acestea, studiile privind beneficiile acestei vitamine asupra pierderii în greutate au dat rezultate contradictorii. In acest articol detaliem ce este vitamina B12, ce rol are in organism, care sunt proprietățile acesteia si in ce alimente o găsim.

Ce este vitamina B12

Vitamina B12 este o vitamina solubila in apa esențială pentru funcționarea creierului, sănătatea inimii, globulele roșii si formarea ADN-ului. Unele cercetări indică faptul că nivelurile de vitamina B12 din sânge sunt legate de reducerea obezității la copii și adulți. În plus, studiile pe animale arată că poate afecta grăsimea corporală și metabolismul.

Deficitul de vitamina B12 scade prin mese bogate sau suplimente. Dacă consumați suficiente vitamine în dieta dvs., atunci creșterea aportului de vitamina B12 poate să nu vă ajute să pierdeți în greutate. Nu sunt disponibile studii care să stabilească o legătură între excesul de vitamina B12 și pierderea în greutate.

Ce este complexul de vitamine B?

Complexul de vitamine B conține opt vitamine B:

Fiecare dintre aceste vitamine esențiale vă ajută corpul să funcționeze corect.

Vitaminele B sunt esențiale pentru menținerea sănătății excelente și a fericirii. Vitaminele B influențează direct nivelul nostru de energie, funcțiile cognitive și metabolismul celular. Astfel, ele sunt elementele de bază ale unui organism sănătos. Spre deosebire de ele, ele contribuie la multe funcții esențiale ale corpului nostru.

Care este rolul vitaminei B12?

Vitamina B12 este o vitamina B esențială. Este necesar să se mențină țesutul nervos sănătos, funcția creierului și celulele roșii din sânge. Vitamina B12 este cunoscută și sub numele de cobalamină. Când aceste niveluri de vitamine sunt prea scăzute, poate apărea o deficiență. În plus, deficitul de vitamina B12 poate duce la probleme neurologice permanente.

Vitamina B12, ca și alte vitamine B, este o vitamină solubilă în apă. Se poate dizolva în apă și poate trece în sânge. În acest fel, rezervele de vitamina B12 rămân în organismul uman timp de patru ani. După aceea, urina excretă orice exces de vitamina B12. Vitamina B12 este cea mai masivă și complexă din punct de vedere fizic dintre toate vitaminele pe care le consumăm. Poate fi fabricat industrial doar prin sinteză prin fermentație bacteriană și există în mod natural în produsele de origine animală.

CITEȘTE ȘI:
Ce este Vitamina E Beneficii pentru sănătate

Alimente bogate in vitamina B12

Diverse produse de origine animală, inclusiv pește, carne, ouă și produse lactate, sunt bogate în vitamina B12. Sursele de plante sunt relativ rare. Alimentele notabile bogate în vitamina B12 sunt:

Suplimentele de vitamina B12 sunt disponibile sub formă de pastile, capsule, lichide și tablete. De asemenea, se găsește adesea în produsele multivitamine. Cei care nu consumă zilnic produse de origine animală bogate în vitamina B12 pot lua în considerare adăugarea de alimente fortificate în meniul lor. Ei pot lua un supliment pentru a-și satisface nevoile nutriționale.

Alimente bogate în vitamina B12

1. Scoici

Beneficiile vitaminei b12

Scoicile sunt una dintre cele mai bune surse de vitamina B12, fie că sunt fierte sau consumate crude în jumătate de coajă cu puțin suc de lămâie.

Sunt, de asemenea, bogate în proteine, sărace în grăsimi și o sursă bună de fier și alte vitamine B.

2. Ciuperci

Vitamina b12 pentru pierderea în greutate

Ciupercile Shiitake sunt bogate în această vitamină. Cu toate acestea, aveți nevoie de 50-60 de grame de ciuperci uscate pe zi pentru a vă satisface nevoile de vitamina B12.

Ciupercile și alte opțiuni vegetariene, cum ar fi zerul praf și paneerul, pot fi o combinație excelentă pentru a-ți atinge obiectivul.

3. Cereale pentru micul dejun (imbogatite)

Vitamina b12

Cerealele pentru micul dejun sunt o sursă excelentă de vitamina B12 pentru vegani. În funcție de marcă, pot fi prezente cantități diferite. Căutați tipuri care oferă 100% din valoarea zilnică într-o singură porție.

4. Somon

Somon vitamina b12

Beneficiile nutriționale ale acestui pește gras sunt excepționale.

Pe lângă faptul că este o sursă a acestei vitamine, somonul este și extrem de bogat în acizi grași omega-3, care este grozav pentru corpul nostru.

5. Păstrăv

Truite

Păstrăvul este un pește bogat în nutrienți. Un file tipic asigură mai mult de 100% din necesarul zilnic de vitamina B12.

Păstrăvul este, de asemenea, bogat în proteine, alte vitamine B și minerale.

6. Lapte

Lapte vitamina b12 - beneficii, sursa alimente și deficiențe

O cană de lapte este o sursă excelentă de vitamina B12. Spre deosebire de aceasta, este o sursa buna de calciu si vitamina D, nutrienti esentiali pentru functionarea organismului nostru.

7. Iaurt

Vitamina b12 - beneficii, sursa alimente și deficiențe

Daca consumi o cana de iaurt in fiecare zi, vei primi vitamina B12, calciu, vitamina D si bacterii sanatoase.

Alegeți tipuri care nu au zahăr adăugat.

8. Şuncă

Jambon vitamina b12 - beneficii, sursa alimente și deficiențe

Cu excepția folatului, șunca include toate vitaminele din complexul B.

Prin urmare, conține mai puține calorii, grăsimi și colesterol decât multe alte tipuri de carne, dar conține mult mai multă sare.

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune leguminoase pentru sănătatea ta

9. Ouă

Ouă -vitamina b12 - beneficii, sursa alimente și deficiențe

Deși ouăle nu conțin atât de multă vitamina B12 precum carnea și peștele, ele sunt totuși o sursă bună.

De asemenea, sunt o sursă bună de proteine. Înainte de a servi ouăle, combinați-le cu lapte degresat pentru o doză suplimentară de vitamina B12.

10. Piept de pui

Piept de pui - vitamina b12 - beneficii, sursa alimente și deficiențe

Puiul este simplu de obținut, ieftin și ușor de preparat.

De asemenea, conține vitamina B12 și este bogat în niacină, o vitamina B cunoscută pentru a ajuta la scăderea colesterolului.

Beneficiile introducerii vitaminei B12 in dieta ta

Vitamina B12 este necesară pentru funcțiile creierului. De asemenea, ajută la crearea și reglarea ADN-ului. În plus, participă la dezvoltarea globulelor roșii. Spre deosebire de alte vitamine, vitamina B12 este esentiala pentru metabolismul tuturor celulelor. Ajută la sinteza acizilor grași și la generarea de energie.

De exemplu, vitamina B12 ajută la eliberarea energiei, ajută corpul uman să absoarbă acidul folic.

În fiecare minut, corpul uman creează milioane de globule roșii. Fără vitamina B12, aceste celule nu vor putea crește. Când nivelul de vitamina B12 este prea scăzut, formarea de globule roșii are de suferit. Dacă numărul de globule roșii scade prea mult, se poate dezvolta anemie.

1. Ajută la formarea globulelor roșii și la prevenirea anemiei:

Vitamina B12 este esențială pentru producerea de globule roșii din organism. Deficiența de vitamina B12 inhibă producția de globule roșii și le împiedică să se dezvolte corect.

Când avem deficit de vitamina B12, globulele roșii devin mai mari și ovale. În schimb, globulele roșii sănătoase sunt mici și rotunde.

Anemia megaloblastică apare atunci când celulele roșii din sânge nu pot migra din măduva osoasă. Datorită structurii lor mai mari și neregulate, nu pot circula într-un ritm mediu.

Ca urmare, corpul tău nu are suficiente celule roșii din sânge pentru a transporta oxigen către organele tale importante. În consecință, devii anemic. Pot rezulta oboseală și slăbiciune.

2. Ar putea preveni dizabilitățile congenitale semnificative:

Nivelurile de vitamina B12 ar trebui să fie suficiente pentru o sarcină sănătoasă. Potrivit studiilor, creierul și sistemul nervos al fătului au nevoie de suficientă vitamina B12 de la mamă pentru a se dezvolta.

Prin urmare, deficitul de vitamina B12 în timpul primului trimestru de sarcină ar putea crește riscul de malformații congenitale. În plus, lipsa vitaminei B12 la mamă poate duce la travaliu prematur sau avort spontan.

Potrivit cercetărilor, femeile cu niveluri de vitamina B12 sub 250 mg/dL au șanse de trei ori mai mari de a da naștere unui copil cu malformații congenitale.

CITEȘTE ȘI:
Dieta fără carbohidrați și slăbitul – Cât de eficientă este?

Cu toate acestea, riscul este de cinci ori mai mare pentru femeile care au deficit de vitamina B12 cu niveluri sub 150 mg/dL.

3. Poate ajuta la prevenirea osteoporozei și la promovarea sănătății oaselor:

O deficiență de vitamina B12 vă poate dăuna oaselor. Prin urmare, este esențial să vă mențineți nivelul. Un studiu efectuat pe aproape 2.500 de adulți a constatat că persoanele care au deficiență de vitamina B12 au o densitate minerală osoasă mai mică decât media.

Densitatea minerală redusă a oaselor le poate face casante și casante în timp. Prin urmare, riscul de osteoporoză crește. Spre deosebire de acestea, nivelurile scăzute de vitamina B12 duc la o sănătate precară a oaselor și la osteoporoză, în special la femei, potrivit cercetărilor.

4. Vitamina B12 reduce riscul degenerescenței maculare:

Degenerescenta maculara este pierderea vizuala care afecteaza in primul rand vederea centrala. Deficitul de vitamina B12 poate agrava degenerescenta maculara legata de varsta.

Potrivit cercetărilor, suplimentarea cu vitamina B12, un aminoacid găsit în plasmă, poate reduce nivelurile de homocisteină. Spre deosebire de, nivelurile de homocisteină peste anumite niveluri pot crește riscul.

Potrivit cercetărilor efectuate pe 5.000 de femei cu vârsta de 40 de ani și peste, vitamina B12, acidul folic și vitamina B6 pot reduce acest risc.

Spre deosebire de grupul placebo, care a luat aceste suplimente timp de șapte ani. Au avut o incidență mai mică de degenerescență maculară. În schimb, a redus posibilitatea oricărei forme a bolii cu 34%. În plus, a redus riscul de a dezvolta afecțiuni mai grave cu 41%.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări pentru a înțelege pe deplin importanța vitaminei B12 în susținerea sănătății vederii și prevenirea degenerescenței maculare.

5. Poate ajuta la simptomele depresiei și a dispoziției:

Vitamina B12 te poate ajuta să te simți mai bine. Impactul vitaminei B12 asupra stării de spirit rămâne un mister. Pe de altă parte, această vitamină este necesară pentru producerea și metabolismul serotoninei, un neurotransmițător care reglează starea de spirit.

Ca urmare, deficitul de vitamina B12 poate reduce sinteza serotoninei. Ca urmare, poate apărea depresia. Suplimentele de vitamina B12 pot ameliora simptomele depresiei la persoanele care au deficit de vitamine.

Persoanele cu depresie și vitamina B12 scăzută iau împreună antidepresive și suplimente de vitamina B12. Ca urmare, este mai probabil ca aceștia să experimenteze simptome reduse de depresie.

Doar antidepresivele prezintă o îmbunătățire minoră, așa cum arată cercetările. Un alt studiu a constatat că deficiența de vitamina B12 are legături cu o creștere de două ori a riscului de depresie severă.

CITEȘTE ȘI:
Rodii calorii, beneficii sănătate nutriție

Nivelurile ridicate de vitamina B12 sunt asociate cu rezultate mai bune ale tratamentului. Recuperarea este mai probabilă. Astfel, suplimentele de vitamina B12 pot ajuta pacienții cu deficiență să-și îmbunătățească starea de spirit și tristețea. Cu toate acestea, nu există dovezi că au vreun impact asupra persoanelor cu niveluri normale de vitamina B12.

6. Vitamina B12 vă poate ajuta creierul prevenind degenerarea neuronilor:

Pierderea memoriei poate rezulta din deficiența de vitamina B12, în special la persoanele în vârstă. Spre deosebire de aceasta, vitamina poate ajuta la prevenirea atrofiei creierului, care este pierderea neuronilor din creier. Și poate duce la pierderea memoriei sau la debutul precoce al demenței.

Potrivit cercetărilor, o combinație a acestei vitamine și suplimente de acizi grași omega-3 a întârziat deteriorarea mentală la adulții cu demență în stadiu incipient. Cu toate acestea, un alt studiu a constatat că chiar și nivelurile scăzute de vitamina B12 ar putea afecta funcția memoriei.

Prin urmare, luarea acestei vitamine poate ajuta la memorie chiar dacă nu aveți un deficit recunoscut clinic. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a trage concluzii puternice despre influența suplimentelor de vitamina B12 asupra memoriei și a funcției cognitive.

7. Vă poate oferi un plus de energie:

Suplimentele care conțin vitamina B12 sunt soluția pentru un boost de energie. Cu toate acestea, ele singure nu dau întotdeauna energie. Toate vitaminele B joacă un rol crucial în producerea de energie a organismului.

Epuizarea sau lipsa de energie este unul dintre cei mai comuni indicatori timpurii ai deficitului de vitamina B12.

8. Nivelurile reduse de homocisteină pot îmbunătăți sănătatea inimii:

Homocisteina, un aminoacid comun în sânge, poate crește riscul de boli de inimă.

Când vă lipsește vitamina B12, nivelul de homocisteină crește. Vitamina B12 a fost găsită în studii pentru a ajuta la reducerea nivelurilor de homocisteină. Care, la rândul său, vă poate reduce riscul de boli de inimă.

Cu toate acestea, nu există date științifice concise care să susțină afirmația. Prin urmare, studii suplimentare trebuie să înțeleagă legătura dintre vitamina B12 și sănătatea inimii.

9. Ajută la menținerea sănătății părului, pielii și unghiilor:

Rolul vitaminei B12 în producția celulară necesită niveluri adecvate pentru a susține părul, pielea și unghiile sănătoase.

De fapt, un nivel insuficient de vitamina B12 poate provoca multe simptome dermatologice. Hiperpigmentare, decolorare a unghiilor, modificări capilare, vitiligo și stomatită unghiulară.

S-a descoperit că suplimentarea cu vitamina B12 ajută persoanele care suferă de deficiența acesteia. Acest lucru le îmbunătățește simptomele dermatologice. Dar, pe de altă parte, este puțin probabil ca administrarea unui supliment să vă îmbunătățească sănătatea pielii, a unghiilor sau a părului dacă sunteți bine alimentat și nu aveți un conținut scăzut de această vitamină.

CITEȘTE ȘI:
Ashwagandha 10 Beneficii pentru creier, tiroidă și mușchi

Simptomele deficitului de vitamina B12

  • Poate provoca daune ireparabile și severe în timp, în special sistemului neurologic și creierului.
  • Simptomele de deficiență, cum ar fi tristețea, dezorientarea, problemele de memorie și lasitudinea sunt simptome ale nivelului de vitamina B12 ușor mai scăzut decât normal. Cu toate acestea, aceste simptome sunt insuficiente pentru a identifica deficitul de vitamina B12.
  • Constipația, lipsa poftei de mâncare și pierderea în greutate sunt alte semne ale deficienței de vitamina B12.
  • Pot apărea anomalii neurologice, cum ar fi amorțeală și furnicături la nivelul membrelor.
  • Spre deosebire de, unii oameni pot avea probleme în menținerea echilibrului.
  • Sugarii cu deficit de vitamina B12 pot prezenta mișcări ciudate, cum ar fi tremurături faciale și probleme reflexe, dificultăți de hrănire, iritabilitate și probleme de dezvoltare.
  • O deficiență de vitamina B12 vă expune nervii și creierul în pericol de leziuni grave.
  • Persoanele care nu consumă suficientă vitamina B12 au mai multe șanse de a dezvolta psihoză, manie și demență.
  • Anemia este un alt simptom pe care îl poate provoca și lipsa vitaminei B12.
  • Oboseala, dificultatea de respiratie si bataile neregulate ale inimii sunt cele mai frecvente semne ale anemiei.
  • O durere a gurii sau a limbii, scăderea în greutate, pielea palida sau palida, diareea și problemele cu menstruația sunt toate simptome ale anemiei.
  • Spre deosebire de, deficiența de vitamina B12 îi face pe oameni mai predispuși la boli.

Acest videoclip a fost creat de studenții de la Universitatea McMaster Dhruvika Joshi, Prabhjot Khabra, Minahil Jabeen și Vanessa Lombardo, în colaborare cu programul McMaster Demystifying Medicine.

Vitamina B12 și efectele sale asupra metabolismului

Deși cercetările umane sunt limitate, mai multe studii arată că vitamina B12 poate avea un impact asupra grăsimii corporale și metabolismului.

De exemplu, conform unui studiu, vitamina B12 are o funcție esențială în metabolismul grăsimilor. Prin urmare, lipsa poate duce la creșterea grăsimilor și la obezitate. Într-un alt studiu pe animale, deficiența acută de vitamina B12 la șoarecii gravide a dus la o creștere dramatică a procentului de grăsime corporală și a nivelului de colesterol.

În plus, suplimentarea cu vitamine B la șobolanii cu o dietă bogată în grăsimi a redus creșterea în greutate. Potrivit unui studiu, a crescut nivelul de enzime care influențează metabolismul. Cu toate acestea, informațiile sunt insuficiente. Sunt necesare cercetări suplimentare pentru a identifica cu exactitate modul în care vitamina B12 afectează metabolismul.

CITEȘTE ȘI:
Vitamine pentru femei după 40 de ani. De ce trebuie sa le iei?

Nivelurile scăzute de vitamina B12 au legături cu obezitatea.

Interesant, a avea niveluri suficiente de vitamina B12 a fost legată de scăderea creșterii în greutate și a riscului de obezitate. Nivelurile mai ridicate ale vitaminei B12 în sânge pot reduce obezitatea, potrivit unui studiu de caz. Studiul a inclus 9.075 de adulți. Cu toate acestea, o altă cercetare care a implicat 976 de adulți a constatat că nivelurile scăzute de vitamina B12 pot crește riscul de a fi supraponderali sau obezi.

Un studiu pe 256 de copii a descoperit că cei cu niveluri mai scăzute de vitamina B12 aveau un indice de masă corporală (IMC) mai mare. IMC este o măsură a dimensiunii corpului bazată pe înălțime și greutate.

Prin urmare, este imposibil de stabilit că vitamina B12 induce pierderea în greutate. Sunt necesare mai multe studii pentru a vedea dacă vitamina B12 are un impact direct asupra greutății corporale sau asupra IMC.

Concluzie

Vitamina B12 este o vitamină din complexul B solubilă în apă care se găsește într-o gamă largă de alimente, cum ar fi carnea, peștele și produsele lactate. Puteți lua vitamina B12 pe cale orală. Injecțiile pot trata anemia pernicioasă și deficitul de vitamina B12. Spre deosebire de, multe clinici de slăbire includ vitamina B12 în regimurile lor de slăbire. Pe de altă parte, este puțin probabil ca injecțiile cu vitamina B12 să vă ofere un impuls de energie decât dacă aveți o deficiență de vitamina B12.

Metformina este un medicament care poate ajuta persoanele cu diabet zaharat de tip 2 să piardă în greutate. Cu toate acestea, acest medicament poate provoca deficit de vitamina B12 ca efect secundar. Dacă luați metformină, discutați cu medicul dumneavoastră despre modalități de a vă menține stabil nivelul de vitamina B12.

Este puțin probabil ca administrarea de doze mari de vitamina B12 prin injecție să fie dăunătoare. Cu toate acestea, vitamina B12 poate interfera cu eficacitatea unor medicamente. Spuneți medicului dumneavoastră dacă vi se administrează injecții cu vitamina B12.

Întrebări frecvente (FAQ)

Pentru ce se folosește vitamina B12?

Vitamina B12 este un nutrient care ajută la menținerea forței sângelui și a celulelor nervoase ale corpului și la formarea ADN-ului. Vitamina B12 ajută, de asemenea, la prevenirea anemiei megaloblastice. Spre deosebire de aceasta, poate reduce riscul de obezitate la copii și adulți.

Ce fructe sunt bogate în vitamina B12?

Bananele, portocalele și piersicile sunt surse excelente de vitamina B12. Împreună cu asta, oferă și alte vitamine și minerale esențiale și sunt grozave ca o gustare pe tot parcursul zilei.

Cum îmi pot crește rapid nivelul de vitamina B12?

Creșteți cantitatea de B12 din dieta dumneavoastră consumând alimente bogate în vitamina B12, cum ar fi puiul, peștele și ouăle. Dacă ești vegetarian, adaugă în dieta ta lapte cu conținut scăzut de grăsimi, cereale fortificate și iaurt cu conținut scăzut de grăsimi.

Ce se întâmplă dacă B12 este prea mare?

Nivelurile excesive ale acestei vitamine pot avea efecte secundare nedorite. De exemplu, un aport ridicat de vitamine poate provoca erupții de acnee și rozacee, o afecțiune a pielii care creează roșeață și umflături pline de puroi pe față.

De câtă citamina B12 am nevoie pe zi?

Adulții cu vârsta cuprinsă între 19 și 64 de ani au nevoie de aproximativ 1,5 mcg de vitamina B12 pe zi. Copiii cu vârsta cuprinsă între 1 și 3 ani au nevoie de 0,9 mcg de B12 pe zi. Copiii cu vârsta cuprinsă între 4 și 8 ani au nevoie de 1,2 mcg de B12 pe zi. Copiii cu vârsta între 9 și 13 ani au nevoie de 1,8 mcg de B12 pe zi. Și cei cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani au nevoie de 2,4 mcg/zi.

Care sunt simptomele deficitului de vitamina B12?

Slăbiciunea, dezorientarea, problemele de memorie, constipația și lipsa poftei de mâncare sunt cele mai frecvente simptome. Deficitul de vitamina B12 poate provoca, de asemenea, anemie, ducând la oboseală, dificultăți de respirație, bătăi neregulate ale inimii, piele palidă sau palida, diaree și probleme menstruale. Spre deosebire de asta, te poate predispune la manie, psihoză și demență.

Care medicament este cel mai bun pentru B12?

Există multe medicamente care vă ajută să combateți o deficiență de vitamina B12. Ca orice alt medicament, suplimentele din această vitamină trebuie consumate și după consultarea medicului dumneavoastră.

Alte articole utile:

A fost util articolul Vitamina B12 – Beneficii, sursa alimente și deficiențe? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete