3.6 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

Vitaminele și vederea: Cum să preveniți problemele oculare și să luați vitamine

Trebuie să citești asta...

Dacă doriți să vă simțiți vederea ascuțită și să nu vă obosiți ochii pentru o perioadă lungă de timp, luați vitamine. Care dintre ele, veți întreba? Vă vom spune despre ele în detaliu

Ce recomandau strămoșii noștri pentru o vedere bună?

Existau legende conform cărora oamenii care puteau vedea în întuneric mâncau mulți morcovi și erau fani ai acestei legume minunate. Toată lumea știe că morcovii au un conținut ridicat de beta-caroten, care și astăzi este recomandat de medicii moderni ca o vitamină pentru îmbunătățirea acuității vizuale.

În ceea ce privește orbirea găinilor, se recomanda de către antici să fie tratată cu ficat de vită. Din câte știm, ficatul (și nu doar ficatul de taur, ci orice ficat) este bogat în vitamina A. Această vitamină ajută la restabilirea funcției vizuale. Dacă sunteți deficitar în această vitamină, nu puteți vedea suficient de bine în condiții de lumină slabă.

Lipsa vitaminei A duce, de asemenea, la uscăciunea excesivă a corneei ochiului (așa-numitul efect de pupilă uscată), precum și la venele foarte roșiatice de pe albul ochiului pe care le vedem atunci când suntem suprasolicitați. Citiți mai multe despre vitaminele pentru o vedere bună

Tiamină (vitamina B1)

În cazul în care există o deficiență de tiamină în organism, inervația motorie și senzorială a ochilor este afectată. Atunci obosim mult mai repede, devenim iritabil foarte repede, eficiența noastră scade, ne simțim mult mai rău. Toate acestea se datorează unei lipse aparent inofensive de vitamina B1.

CITEȘTE ȘI:
Vitamine pentru femei după 40 de ani. De ce trebuie sa le iei?

Ce trebuie făcut?

Pentru a obține suficientă vitamina B1, este esențial să includeți ficat (am vorbit deja despre acest lucru), preparate din carne, pâine din făină de secară cu tărâțe, drojdie, fasole, în special soia, precum și legume proaspete.

În ceea ce privește obținerea vitaminei B1 dintr-un complex multivitaminic din farmacie, 1 până la 1,5 mg pe zi este suficient pentru oameni.

Vitaminele și vederea: cum să preveniți problemele oculare și să luați vitamine
Vitaminele și vederea: cum să preveniți problemele oculare și să luați vitamine

Riboflavină (vitamina B2)

Această vitamină ajută la normalizarea metabolismului, ceea ce favorizează o bună digestie și absorbție a alimentelor. Acest lucru înseamnă că ajută la menținerea greutății sub control și nu la creșterea în greutate. Vitamina B2 ajută, de asemenea, la normalizarea metabolismului în cristalin și cornee, ceea ce favorizează un bun schimb de oxigen în țesuturile oculare și îmbunătățește vederea.

Dimpotrivă, dacă vitamina B2 este rară în organism, o persoană, insuficient înscrisă, începe să vadă prost chiar și la amurg, ca să nu mai vorbim de viziunea nocturnă. El poate fi deranjat de o senzație de arsură și de “nisip” în ochi.

Ce trebuie făcut?

Includeți în alimentație surse de vitamina B2 – drojdie (se vinde sub formă de tablete la farmacie), mere, boabe de grâu încolțite, brânză de vaci, brânzeturi, nuci, ficat, ouă – fierte și prăjite.

Pentru a obține vitamina B2 din tablete și pastile, luați în considerare o doză zilnică medie de 2 până la 5 mg.

CITEȘTE ȘI:
Chipsurile de varză Kale: beneficii pentru sănătate

Ciancobalamina (vitamina B12)

Putem obține această vitamină doar din hrana de origine animală. Dacă nu este suficient în organism, procesul de hematopoieză poate fi afectat. Adevărul este că ciancobalamina (vitamina B12) promovează formarea globulelor roșii din sânge.

Dacă există prea puțină vitamina B12 în alimentație, funcția sistemului nervos poate fi afectată, deoarece sarcina vitaminei B12 este de asemenea de a participa la formarea celulelor nervoase.

Aspectul unei persoane cu deficiență de vitamina B12 este acela de ochi obosiți, apoși, cornee mată și vene roșii ale vaselor de sânge de pe albuș. Pentru a evita acest aspect inestetic, trebuie să acordați suficientă atenție complexului dumneavoastră de vitamine.

Ce trebuie făcut?

Consumați alimente de origine animală în care este prezentă vitamina B12, și anume ouă (în special gălbenușuri), produse lactate și produse lactate fermentate, ficat, pește gras de mare. Este bine să le mâncați cu salate de sfeclă roșie – ajută la absorbția vitaminei.

Sursă de încredere[1], [2], [3], [4], [5], [6], [7], [8]

Acid ascorbic (vitamina C)

Aceasta este o vitamină versatilă pe care medicii o recomandă nu numai ca vitamină pentru o bună vedere, ci și pentru întărirea nervilor și stimularea imunității.

Vitamina C este un normalizator al metabolismului carbohidraților, ajută, de asemenea, la întărirea pereților capilarelor prin îmbunătățirea permeabilității acestora și reglează procesele de reparare ale organismului.

CITEȘTE ȘI:
Acidifierea organismului: adevăruri și mituri

Dacă o persoană are un deficit de vitamina C, acest lucru poate duce la distrugerea țesutului ocular, precum și la fragilitatea capilară și vasele oculare fragile. Se poate produce chiar și hemoragie, mai ales dacă o persoană lucrează mult la calculator și își încordează mult ochii. Totodată, vitamina C este creatorul fibrelor de colagen, care contribuie la elasticitatea țesuturilor. Dacă este deficitară, rezistența și elasticitatea mușchilor oculari este afectată. În consecință, vederea noastră se înrăutățește.

Ce trebuie făcut?

Beți decocturi de măceșe (au un nivel de 30 de ori mai mare de vitamina C decât lămâile sau portocalele) și decocturi sau infuzii de fructe de sorg. Nu uitați ardeii roșii, morcovii proaspeți, roșiile, salatele cu frunze verzi, sorcova, diferite tipuri de varză și cartofii. Toate acestea sunt surse de vitamina C, sau acid ascorbic. Îmbunătățește starea mentală și normalizează sistemul nervos.

Luați vitaminele potrivite pentru a vă îmbunătăți vederea și pentru a fi sănătoși.

Sursă de încredere[9], [10], [11], [12]

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

CITEȘTE ȘI:
Afinele: Beneficii sănătate, nutritie & calorii

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete