Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Gris pentru copii cu fructe de padure 🍓🍒

Gris pentru copii cu fructe de padure 🍓🍒

O alternativa sanatoasa si delicioasa pentru micul dejun – Gris pentru copii cu fructe de padure proaspete. Afla cum sa pregatesti acest preparat simplu si rapid, bogat in nutrienti esentiali si perfect pentru a incepe ziua in forta.

Salut, dragi cititori! Astazi vreau sa va impartasesc o reteta simpla si delicioasa de gris pentru copii cu fructe de padure. Este o reteta pe care o pregatesc adesea pentru micutul meu, care este un mare fan al grisului si al fructelor de padure. Este o reteta usor de facut, nutritiva si satioasa, perfecta pentru micul dejun sau pentru gustarea de dupa-amiaza.

Grisul este o cereala bogata in carbohidrati, proteine, fibre, calciu, fier si vitamine din grupul B. Este recomandat pentru copiii de peste 6 luni, deoarece este usor digerabil si nu provoaca alergii. Fructele de padure sunt o sursa excelenta de antioxidanti, vitamina C, potasiu si acid folic. Ele au un gust dulce-acrisor si o culoare atragatoare, care ii incanta pe cei mici.

Pentru a prepara aceasta reteta aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

De ce avem nevoie pentru 4 portii de gris cu fructe de padure? 🥣

Gris pentru copii cu fructe de padure 🍓🍒
Gris pentru copii cu fructe de padure 🍓🍒

✅ 1 cana de lapte
✅ 1 lingurita de zahar
✅ 2 linguri de gris
✅ ¼ lingurita de sare
✅ un cubulet de unt
✅ fructe de padure pentru servire

CITEȘTE ȘI:
Antibioticele sunt sigure pentru bebelusi si copii mici?

Cum se prepara grisul cu fructe de padure? 🍴

  1. Intr-o cratita mica, aduceti la fierbere laptele impreuna cu zaharul si sarea.
  2. Cand laptele clocoteste, turnati grisul in ploaie, amestecand continuu cu un tel sau o lingura de lemn, ca sa nu se formeze cocoloase.
  3. Lasati grisul sa fiarba la foc mic timp de 10-15 minute, pana cand se ingroasa si devine cremos.
  4. Adaugati untul si amestecati bine.
  5. Transferati grisul intr-un bol sau in farfurii individuale si lasati-l sa se racoreasca putin.
  6. Decorati grisul cu fructe de padure dupa preferinte: afine, zmeura, mure, coacaze etc. Puteti folosi fructe proaspete sau congelate.

Sfaturi si trucuri 🧐

  • Pentru a face grisul mai aromat, puteti adauga in lapte miezul de la o pastaie de vanilie sau coaja rasa de lamaie sau portocala.
  • Pentru a face grisul mai pufosi si aerat, puteti separa oul in albus si galbenus si adaugati galbenusul in gris dupa ce a fiert, iar albusul il bateti spuma si il incorporati usor in gris dupa ce l-ati luat de pe foc.
  • Pentru a face grisul mai consistent si crocant, puteti presara pe deasupra nuci maruntite sau fulgi de cocos.

🧠Intrebari frecvente

De la ce varsta se poate da gris copiilor?

Grisul se poate introduce in alimentatia bebelusilor dupa varsta de 6 luni, incepand cu cantitati mici si crescand treptat cantitatea si consistenta. Grisul se poate combina cu lapte, fructe, legume sau carne, in functie de preferintele copilului.

Ce beneficii are grisul pentru sanatatea copiilor?

Grisul este o sursa de energie pentru copii, deoarece contine carbohidrati complecsi care se elibereaza treptat in organism. De asemenea, grisul este bogat in proteine, care contribuie la cresterea si dezvoltarea musculara a copiilor. Grisul mai contine si fibre, care ajuta la reglarea tranzitului intestinal si la prevenirea constipatiei. Grisul mai furnizeaza si minerale importante pentru oase si dinti sanatosi, cum ar fi calciu si fier, precum si vitamine din grupul B, care sustin functionarea sistemului nervos si imunitar.

Cum se alege grisul potrivit pentru copii?

Grisul este o cereala obtinuta prin macinarea boabelor de grau. Exista mai multe tipuri de gris pe piata, in functie de gradul de macinare: fin, mediu sau grosier. Pentru copii se recomanda grisul fin sau mediu, care se gateste mai repede si are o textura mai fina. Grisul grosier este mai potrivit pentru adulti sau pentru prepararea unor retete specifice, cum ar fi galustele sau sarmalele.

Ce alte retete se pot face cu gris pentru copii?

Grisul este un ingredient versatil, care se poate folosi in multe retete pentru copii. De exemplu, puteti face clatite cu gris si branza dulce, budinca de gris cu fructe sau ciocolata, placinta cu gris si dovleac, gogosi cu gris si gem etc. Puteti gasi multe idei de retete cu gris pe internet sau in carti de bucate pentru copii.

Gris pentru copii cu fructe de padure

Recipe by Mario BenettCourse: Retete copii si bebelusiCuisine: Other world cuisineDifficulty: Easy
Servings

1

servings
Prep time

5

minutes
Cooking time

10

minutes
Calories

321

kcal
Total time

15

minutes

Afla cum sa pregatesti un mic dejun sanatos si delicios pentru copii, folosind gris si fructe de padure proaspete! Aceasta reteta simpla si rapida este perfecta pentru a incepe ziua cu energie si vitalitate. Descopera cum poti sa ii surprinzi pe cei mici cu un mic dejun plin de savoare si nutrienti esentiali! 🥣👶🌞

Ingrediente

Metoda de preparare

  • Intr-o cratita mica, aduceti la fierbere laptele impreuna cu zaharul si sarea.
  • Cand laptele clocoteste, turnati grisul in ploaie, amestecand continuu cu un tel sau o lingura de lemn, ca sa nu se formeze cocoloase.
  • Lasati grisul sa fiarba la foc mic timp de 10-15 minute, pana cand se ingroasa si devine cremos.
  • Adaugati untul si amestecati bine.
  • Transferati grisul intr-un bol sau in farfurii individuale si lasati-l sa se racoreasca putin.
  • Decorati grisul cu fructe de padure dupa preferinte: afine, zmeura, mure, coacaze etc. Puteti folosi fructe proaspete sau congelate.

Sper ca v-a placut aceasta reteta de gris pentru copii cu fructe de padure si ca o veti incerca cat mai curand. Este o reteta simpla, rapida si gustoasa, care ii va face pe cei mici sa se bucure de un desert sanatos si colorat. Voi ce alte retete cu gris cunoasteti sau preferati? Astept comentariile voastre! Pana data viitoare, va doresc pofta buna! 😊

👇Citeste si aceste articole:

    Gris pentru copii cu fructe de padure 🍓🍒
    Gris pentru copii cu fructe de padure 🍓🍒

    Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

    Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.