Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Alergarea, un exercitiu care genereaza placere cerebrala

Alergarea, un exercitiu care genereaza placere cerebrala

Alergarea, o modalitate excelenta de a stimula creierul si de a fi mai sanatos

Se stie ca alergarea genereaza placere la nivelul creierului. Alergarea cel putin o jumatate de ora pe zi are un efect imens asupra sanatatii noastre psihologice. In plus, se stie ca dupa alergare, stresul si anxietatea scad, iar starea de spirit este mai buna. Uneori chiar devenim mai creativi!

Alergarea genereaza placere cerebrala
Alergarea genereaza placere cerebrala

Alergarea: beneficii pentru creierul nostru

Se spune ca alergarea este o forma de libertate. Creierul o interpreteaza cel putin in acest fel. Intr-adevar, pentru acest organ fascinant, un produs al evolutiei noastre si care traieste inchis in oasele craniului, miscarea este sinonima cu viata.

CITEȘTE ȘI:
3 Obiceiuri zilnice pentru a va mentine spatele sanatos

De asemenea, ne rasplateste cu neurotransmitatori abundenti, precum endorfinele, de fiecare data cand ne hotaram sa alergam. Acest cocktail de bunastare ajunge sa genereze schimbari remarcabile in corpul si creierul nostru daca practicam aceasta activitate in mod regulat. Sa vedem care sunt beneficiile.

Un creier mai agil care proceseaza mai bine informatia

Potrivit unui studiu din 2018 al Universitatii West Michigan, alergarea timp de o jumatate de ora ne optimizeaza procesele cognitive si executive. Ce inseamna acest lucru? Aceasta practica duce la o imbunatatire a capacitatii noastre de a ne aminti, de a rezolva probleme, de a ne mentine atentia sau chiar de a gandi.

Alergarea, un exercitiu care genereaza placere cerebrala
Alergarea genereaza placere la nivelul creierului si elimina stresul.

Mai putin stres

Traim intr-o societate in care stresul si anxietatea sunt copilotii nostri de calatorie. Intr-adevar, coabitam cu aceste realitati psihologice incat ne reduc calitatea vietii si potentialul. Daca acesta este cazul nostru, putine lucruri vor fi la fel de benefice ca mersul la alergare. Dar daca nu suntem obisnuiti, este mai bine sa o facem treptat.

Alergarea, un exercitiu care genereaza placere cerebrala
Alergarea, un exercitiu care genereaza placere cerebrala

Alergarea si relatia sa cu creativitatea

Aceste date sunt interesante… Ce relatie poate exista intre alergare si creativitate? Potrivit unui studiu publicat in revista Frontiers in Psychology, relatia este foarte importanta. Dupa cum a citat odata scriitorul Henry David Thoreau, de indata ce picioarele noastre incep sa se miste, gandurile apar si idei fascinante se nasc in mintea noastra.

Pe de alta parte, Lorenza Colzato, psiholog cognitivist la Universitatea Leiden din Olanda, a descoperit ca aceasta relatie este intr-adevar reala. Exercitiile fizice regulate, si in special cursa de alergare, ajuta la inversarea gandurilor noastre divergente.

Alergarea ne protejeaza de dementa si tulburari cognitive

Cercetarea ne protejeaza de afectarea cognitiva. Cu toate acestea, acest lucru nu inseamna ca a fi un atlet previne, de exemplu, dezvoltarea bolii Alzheimer.

Mai degraba implica faptul ca sansele sunt din ce in ce mai mici. Și, mai ales, ca vom face fata mai eficient trecerii timpului  prin grija fata de sanatatea creierului nostru.

In plus, s-a demonstrat ca alergarea optimizeaza fluxul de sange catre creier. Este, de asemenea, mai bogat in oxigen si nutrienti. Acest lucru aduce in cele din urma beneficii celulelor creierului prin intarirea conexiunii si sanatatii acestora.

CITEȘTE ȘI:
Cum sa alergi in siguranta in timpul iernii? Ghid si sfaturi pentru sezonul rece

Știm, de asemenea, ca exercitiile fizice stimuleaza eliberarea unui tip foarte puternic de neurotrofe care imbunatateste rezistenta tesutului nostru cerebral.

In concluzie, nu conteaza daca nu suntem sportivi profesionisti. De asemenea, desi facem deja sport de cateva ori pe saptamana, este foarte recomandat sa alergam in mod regulat.

In mod ideal, in loc sa o faceti pe banda de alergare sau la sala de sport, faceti-o in aer liber cu prietenii sau cu cainele dvs. Va fi mult mai placut si creierul dvs. va va multumi pentru asta!