Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

5 lucruri care va vor ajuta sa va sustineti imunitatea primavara

5 lucruri care va vor ajuta sa va sustineti imunitatea primavara

Pe masura ce anotimpurile se schimba, sistemul nostru imunitar este fortat sa se adapteze constant la noi provocari. Cum ne putem intari apararea in anotimpul de primavara?

Provocarile imunitatii in tranzitia de la iarna la primavara

Odata cu sosirea primaverii, cu totii speram ca rinita enervanta se va calma si senzatia de racaiala in gat va disparea. Adesea se intampla invers: epuizarea ne face sa cadem la pat, chiar si atunci cand soarele straluceste afara si temperatura aerului creste in sfarsit.

Motivul acestui fenomen este usor de explicat:

  • Pe de o parte, fluctuatiile de temperatura intre zi si noapte sunt deosebit de mari primavara
  • Pe de alta parte, ne bucuram prea devreme la primele raze de soare. Pentru ca dimineata vrem in sfarsit sa ne imbracam mai usor, iar seara inghetam, ceea ce faciliteaza activitatea virusilor.

Ce are nevoie corpul acum in mod special si de ce?

La inceputul schimbarii de sezon, avem nevoie nu doar de haine potrivite si de suficient somn, ci si de vitamine si minerale pentru a ne intari imunitatea.

Cum functioneaza sistemul nostru imunitar

5 lucruri care va vor ajuta sa va sustineti imunitatea primavara
5 lucruri care va vor ajuta sa va sustineti imunitatea primavara

Sistemul nostru imunitar se bazeaza pe un sistem complex de reactii, unele fiind innascute, iar altele trebuind sa fie invatate pe baza experientei.

  • Apararea cu care ne-am nascut este adesea numita “nespecifica”, deoarece este un bastion puternic, dar nespecializat. Asa-numitele celule gunoiere sau celule ucigase intra in actiune si lupta impotriva agentilor patogeni potential daunatori.
  • Apararea imunitara dobandita, dimpotriva, se bazeaza pe formarea de anticorpi care se formeaza doar dupa contactul cu agenti straini (antigeni), apoi raman in organism pentru o anumita perioada si pot fi din nou solicitati de catre sistemul imunitar pentru o aparare mai rapida si mai directionata daca este necesar.

Totul functioneaza automat, dar doar daca corpul este bine ingrijit:

  • Pe de o parte, este vorba de stilul nostru de viata – fazele de regenerare in timpul somnului, evitarea stresului si multe altele
  • Pe de alta parte, este vorba de elemente esentiale vitale, cum ar fi vitaminele, carbohidratii, proteinele si oligoelementele. Ele sunt gasite in alimentele si suplimentele noastre.

Vitaminele determina in mare masura starea noastra, nu degeaba cuvantul “vitamine” provine din cuvantul latin “vita”, care inseamna “viata”.

Ce are nevoie corpul pentru a se proteja impotriva agentilor patogeni?

Vitamina D

Asa-numita vitamina a soarelui poate fi produsa de insusi organism daca primim suficient soare – aproximativ zece sau, mai bine, 20 sau 30 de minute pe zi sunt suficiente. Daca nu exista posibilitatea de a obtine suficient soare, vitamina D poate fi luata si sub forma de suplimente alimentare. Cu toate acestea, ar trebui actionat cu moderatie, deoarece supradozarea poate duce la varsaturi si greata.

Daca exista o deficienta de vitamina D, nu doar oasele si dintii vor fi afectati. In primul rand, sufera sistemul nostru imunitar, bolile respiratorii apar mai des.

Vitamina C

Vitamina C este deosebit de importanta pentru persoanele foarte active fizic. Studiile au aratat ca anume vitamina C reduce la jumatate riscul de a raci. Necesarul zilnic este de aproximativ 100 miligrame pe zi. Aceasta nevoie poate fi usor acoperita cu legume. In plus, poate fi obtinuta din suplimente. Supradozarea este putin probabila, deoarece un organism sanatos elimina excesul de vitamina C.

Vitamina A

Vitamina A, retinolul, joaca un rol important nu numai in intarirea vederii, ci si in formarea celulelor imunitare si in functionarea pielii noastre. Oricine urmeaza o dieta prea monotona, deci cu un continut scazut de vitamina A, risca sa devina mai susceptibil la infectii.

Vitamina E

Multi experti numesc vitamina E “vitamina protectiei celulare” – si acest termen o caracterizeaza bine: aceasta vitamina protejeaza impotriva radicalilor liberi si, prin urmare, impotriva influentelor potential daunatoare din mediu. Necesarul zilnic este de aproximativ 15 miligrame.

Microelemente: fier si zinc

Fierul si zincul sunt deosebit de importante pentru functionarea sistemului imunitar. Zincul poate ajuta, de asemenea, la minimizarea duratei unei raceli, deoarece acest oligoelement stimuleaza celulele T. Fierul, care regleaza aprovizionarea cu oxigen a sangelui, este, de asemenea, necesar.

Alti factori care influenteaza sistemul imunitar

5 lucruri care va vor ajuta sa va sustineti imunitatea primavara
5 lucruri care va vor ajuta sa va sustineti imunitatea primavara

Daca aveti grija de dvs. si suferiti de raceli frecvente, ar trebui sa analizati critic alti factori de influenta:

  • Pe langa suficient somn si exercitii fizice, este vorba si de reducerea consumului de alcool, deoarece alcoolul impiedica productia optima de leucocite.
  • Sarcina principala a activitatii fizice este protectia impotriva agentilor patogeni.

Daca va simtiti constant rau, deprimat, obosit si alte stari neplacute primavara, dar nu stiti cum sa va motivati sa faceti sport si cum sa alegeti corect complexele de vitamine si minerale, consultati un medic. Specialistii sunt intotdeauna gata sa ne protejeze sanatatea.

Dar daca luati deja masuri pentru a lupta impotriva imunitatii slabite, impartasiti in comentarii ce va ajuta sa va umpleti de sanatate si energie primavara!

CITEȘTE ȘI:
Ce este tractul urinar si ce probleme il pot afecta