Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

De ce bebelusul nu doarme noaptea?

De ce bebelusul nu doarme noaptea?

Te ingrijorezi ca bebelusul nu doarme noaptea? Stai calma, nu esti singura mamica care face asta. Aceasta intrebarea este una dintre cele mai des intalnite situatii in cazul noilor mamici. Totodata, este si cea care cauzeaza cele mai mari frustrari.

Hai sa vedem cat ar trebui sa doarma un copil nou nascut in timpul noptii functie de varsta si daca ar trebui sa iti faci probleme.

Orice parinte care nu are somn tanjeste dupa momentul in care copilul incepe sa doarma toata noaptea.

Daca lipsa somnului de noapte rezoneaza cu tine sau daca ai intrebari despre faptul ca bebelusul nu doarme noaptea, nu esti singura. De fapt, 85% dintre intrebarile trimise expertilor in bebelusi prin intermediul unei aplicatii de telefon evaluate de cercetatori au fost despre somn, ora de culcare si trezirea nocturna.

Mamica dormind alaturi de bebelusul ei
Mamica dormind alaturi de bebelusul ei

Aceste date sugereaza ca nu numai ca parintii sunt ingrijorati ca bebelusul nu doarme noaptea, ci si ca s-ar putea sa nu stie la ce sa se astepte cand vine vorba de programul de somn al noului nascut. Aceste necunoscute creeaza o presiune si o confuzie suplimentare pentru parintii epuizati. Dar cand vine vorba de somnul de noapte, fiecare bebelus este la fel de unic ca si ADN-ul sau.

Mamica care isi alapteaza copilul noaptea
Mamica care isi alapteaza copilul noaptea

Ce inseamna somnul de noapte

Oricat de mult si-ar dori sa se intample acest lucru, multi parinti nici macar nu sunt siguri ce inseamna ca bebelusul nu doarme noaptea. Potrivit expertilor in somn, a dormi toata noaptea inseamna lucruri diferite, in functie de varsta copilului.

Copil mic in pat dimineata
Copil mic in pat dimineata

Programele de somn pentru copii

Daca sunteti ca majoritatea parintilor, tanjiti dupa ziua in care bebelusul dvs. va avea un program de somn. La urma urmei, viata ta va deveni mai previzibila si mai usor de gestionat atunci cand lucrurile sunt consecvente.

Este important sa recunoasteti ca exista anumite etape importante pe care bebelusul dvs. va trebui sa le atinga inainte ca acest lucru sa se intample.

Și, desi exista cateva intervale de timp generale in care va puteti astepta ca bebelusul dumneavoastra sa doarma perioade mai lungi, este important sa recunoasteti ca fiecare copil este diferit.

De exemplu, unii bebelusi vor incepe sa doarma o portiune de patru pana la cinci ore pe noapte in primele doua luni, in timp ce altora le poate lua sase luni pentru a atinge aceasta etapa.

1. De la nastere pana la 3 luni

In primele luni de viata ale bebelusului, este important sa ii permiteti acestuia sa stabileasca programul. Antrenarea somnului nu ar trebui sa aiba loc cu adevarat pana cand bebelusul nu are cel putin 3-6 luni.

CITEȘTE ȘI:
Efectul culorilor asupra bebelusilor

Un nou-nascut poate dormi pana la 19 ore pe zi, desi Fundatia Nationala a Somnului recomanda intre 14 si 17 ore. Acest somn este adesea impartit in reprize de doua sau trei ore, trezindu-se pentru scurt timp pentru a manca si apoi adormind din nou.

Pana la varsta de o luna, bebelusii pot incepe sa doarma 14 ore pe zi si vor avea probabil o perioada lunga de somn in prima parte a noptii, de cel putin patru sau cinci ore, urmata de trezirea si mancarea la fiecare doua sau trei ore.

2. De la 3 pana la 6 luni

In momentul in care unii sugari ajung la aceasta varsta, incep sa aiba mai multe reprize de somn consolidate pe timp de noapte, cu trei sau patru sieste in timpul zilei. De fapt, pana la varsta de 3 sau 4 luni, bebelusul dumneavoastra ar trebui sa doarma in total 13 ore, dintre care sase pana la opt ore noaptea.

3. De la 6 la 9 luni

Bebelusii de aceasta varsta ar trebui, de obicei, sa poata dormi toata noaptea si sa faca doua sau trei sieste in timpul zilei. La 6 luni, bebelusii dorm, in general, aproximativ 12,5 ore in total, dintre care pana la noua ore pe timp de noapte.

4. De la 9 la 12 luni

Pana la 9 luni, multi bebelusi dorm in total 12 ore pe zi, dintre care aproximativ noua ore pe timp de noapte, si fac doua pui de somn in timpul zilei. Apoi, pana la 12 luni, somnul lor de noapte poate creste la 10 ore pe timp de noapte, cu una sau doua sieste in timpul zilei.

Medii de somn pentru copii
Interval de varstaSomn total pe ziSomnul in timpul
zilei
Somnul in timpul noptii
Nou-nascut14-17 oreSe trezeste la fiecare 2-3 ore pentru a mancaSe trezeste la fiecare 2-3 ore pentru a manca
1 luna14 ore10 ore sau mai mult, cu hraniri frecventePana la 4 ore
3 – 4 luni13 ore7-8 ore, apar siestele5-6 ore
6 luni12.5 ore2-3 siestePana la 8 ore
9 luni12 ore2 sieste pe ziPana la 9 ore
12 luni12 ore1-2 sieste pe ziPana la 10 ore

Probleme de somn ale copilului

La fel ca si momentul in care se aseaza si se rostogoleste, somnul de noapte este o etapa de dezvoltare pe care bebelusii nu o ating toti in acelasi timp. Un copil de 4 luni care inca se trezeste o data pe timp de noapte pentru a manca este normal.

CITEȘTE ȘI:
Alimente cu omega-3 care ajuta dezvoltarea creierului bebelusilor

Daca bebelusul dvs. inca se trezeste de doua sau trei ori pe noapte la 6 luni, este posibil sa existe o problema de somn pe care va puteti stradui sa o imbunatatiti.

De exemplu, unii bebelusi au o rata metabolica mai mare, ceea ce ii face sa se trezeasca mai des. In acelasi timp, bebelusii se trezesc frecvent si in cazul in care se confrunta cu un puseu de crestere, le ies dintii sau invata sa faca ceva nou, cum ar fi sa se rostogoleasca, sa se tarasca sau sa stea in picioare.

De fapt, exista multi factori care pot influenta somnul, atat de natura medicala, cat si nemedicala. Asadar, asigurati-va ca abordati preocuparile dumneavoastra cu medicul de familie.

In timp ce unii bebelusi se confrunta cu ceva semnificativ pe timp de noapte care interfereaza cu somnul lor – cum ar fi refluxul – s-ar putea sa descoperiti ca o simpla ajustare a iluminarii si reducerea stimularii este tot ce aveti nevoie pentru a va face copilul sa doarma.

Sustineti un obicei de somn sanatos

A face ca bebelusul tau sa aiba un program de somn consistent poate parea, uneori, doar un vis fara speranta. Dar daca va ajutati copilul sa dezvolte obiceiuri de somn sanatoase cat timp este mic, este mult mai putin probabil sa aveti probleme pe parcurs.

CITEȘTE ȘI:
Pot sa raman insarcinata cu sindromul ovarelor polichistice SOPC?

1. Invatati sa recunoasteti cand bebelusului i se face somn.

A sti cand copilul este obosit si pregatit pentru somn este cheia pentru a incuraja un program de somn sanatos. La un nou-nascut, bebelusul ar putea incepe sa boceasca, sa-si inchida pumnii sau sa se bata la urechi.

De asemenea, ar putea deveni agitat, sa se incrunte, sa aiba pleoapele agitate sau sa priveasca in gol fara sa se concentreze.

2. Culcati copilul cand este somnoros, dar treaz.

Odata ce bebelusul este pe cale sa atipeasca, incercati sa-l culcati in patut sau in culcus. Acest lucru ii permite bebelusului dvs. sa invete ca patul sau cosuletul este locul in care doarme.

Multi bebelusi adorm in leagane sau in scaunele de masina si invata sa se bazeze pe miscare pentru a dormi. Cand acest lucru se intampla in mod constant, devine mai greu sa va faceti copilul sa aiba un program de somn.

3. Lasati copilul sa doarma in timpul zilei.

Nu este neobisnuit sa crezi ca cea mai rapida cale de a-ti face copilul sa doarma toata noaptea este sa il tii treaz in timpul zilei. Dar aceasta practica se va intoarce probabil impotriva ta.

Reducerea numarului de sieste in timpul zilei in efortul de a incuraja somnul de noapte va avea adesea ca rezultat un bebelus prea obosit si irascibil, ceea ce va va pregati pe amandoi pentru o alta noapte fara somn.

4. Dormiti cand doarme copilul dumneavoastra.

Nu uitati ca aveti nevoie de somn la fel de mult ca si copilul dumneavoastra. Oricat de mult ai vrea sa faci alte lucruri, este mai bine pentru tine si pentru copilul tau daca te asiguri ca te odihnesti si tu.

Nu va simtiti vinovata pentru ca atipiti. Odihna este o parte importanta a ingrijirii bebelusului dumneavoastra, mai ales cand inca se trezeste in mod constant noaptea.

CITEȘTE ȘI:
Gris pentru copii cu fructe de padure 🍓🍒

5. Elaborati o rutina de culcare.

Pentru a incuraja somnul de noapte, este o idee buna sa dezvoltati o rutina consistenta la culcare. Facand acest lucru ii semnaleaza bebelusului dvs. ca este timpul sa se culce. De asemenea, poate fi relaxant si ii poate ajuta sa adoarma.

Unii bebelusi raspund bine la o baie calda, la o poveste inainte de culcare si la o hranire. Pentru altii, baia ar putea fi prea stimulativa. Experimentati pentru a descoperi ce functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra si pentru copilul dumneavoastra.

Concluzii

Bebelusii au nevoie de somn pentru a creste si a se dezvolta. Dar somnul nu se consolideaza, de obicei, in blocuri mai lungi pe timp de noapte pana cand bebelusii nu au intre 3 si 6 luni.

Daca va ingrijoreaza faptul ca bebelusul dumneavoastra nu doarme suficient sau ca ar putea fi vorba de o alta problema, consultati medicul pediatru.

Medicul poate aborda problemele de somn, va poate oferi sfaturi privind obiceiurile de somn si se poate asigura ca bebelusul dvs. nu are o problema medicala, cum ar fi refluxul sau o infectie a urechii.

Surse:

  1. Mindell JA, Leichman ES, Puzino K, Walters R, Bhullar B. Preocuparile parintilor cu privire la somnul sugarilor si al copiilor mici evaluate cu ajutorul unei aplicatii mobile Behav Sleep Med. 2015;13(5):359-74. doi:10.1080/15402002.2014.905475
  2. American Academy of Pediatrics. Somnul.
  3. National Sleep Foundation. Cel mai bun program de somn pentru bebelusi: 0-3 luni.
  4. Michelsson K, Rinne A, Paajanen S. Caracteristicile plansului, hranirii si somnului la sugarii cu varsta cuprinsa intre 1 si 12 luniChild Care Health Dev. 1990;16(2):99-111. doi:10.1111/j.1365-2214.1990.tb00642.x
  5. American Academy of Pediatrics. Dormitul pe timp de noapte. Updated May 9, 2013.
  6. Meltzer LJ, Montgomery-Downs HE. Somnul in familiePediatr Clin North Am. 2011;58(3):765-74. doi:10.1016/j.pcl.2011.03.010
  7. American Academy of Pediatrics. Inceputul alimentelor solide. Updated March 17, 2021.
  8. American Academy of Pediatrics. Cum sa-ti faci copilul sa doarma. Updated July 16, 2018.
  9. Field T. Probleme de somn la sugari si interventii: O analiza. Infant Behav Dev. 2017;47:40-53. doi:10.1016/j.infbeh.2017.02.002
Arata mai multe +
{{ content }}
Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul Sfecla rosie 5 motive pentru a o adauga in dieta ta? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.