Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Germeni de naut: beneficii si contraindicatii

Germeni de naut: beneficii si contraindicatii

Culturile de leguminoase germinate au un loc important intr-o dieta sanatoasa. Boabele germinate au caracteristici complet diferite fata de produsul uscat. In acelasi timp, beneficiile sale cresc de cateva ori, iar sfera de aplicare nu este mai mica decat cea a tipurilor traditionale. Boabele de naut germinate sunt folosite in scopuri culinare si medicinale. In diferite tari se numeste naut sau naut de berbec.

Compozitie si calorii

Leguminoasele au o compozitie bogata, dar sunt considerate destul de grele de digerat. Inhibitorii enzimatici sunt de vina. Acestia impiedica semintele sa germineze devreme, iar in organismul uman provoaca flatulenta si balonare daca sunt consumate in cantitati mari.

Dar in momentul germinarii, cand germenii nu depasesc 2-3 mm, mecanismele de protectie sunt deja dezactivate, iar proprietatile utile sunt sporite. In acelasi timp, digestibilitatea devine, de asemenea, mult mai mare, iar efectele secundare aproape ca dispar. In compozitie:

  • potasiu;
  • calciu;
  • fosfor;
  • brom;
  • magneziu;
  • clor;
  • sodiu;
  • seleniu;
  • Zinc;
  • cupru;
  • fier;
  • cobalt;
  • Vitaminele C, PP, K, grupul B;
  • retinol;
  • colina;
  • aminoacizi.

Continutul ridicat de proteine face posibila inlocuirea partiala a mazarii de oaie cu carne. In acelasi timp, senzatia de satietate este mentinuta pentru o perioada lunga de timp, astfel incat produsul este adesea inclus in programele de corectare a greutatii.

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune leguminoase pentru sanatatea ta

Beneficiile nautului germinat

Beneficiile si efectele nocive ale nautului germinat
Germeni de naut: beneficii si contraindicatii

Includerea regulata a nautului sub forma germinata in meniu, are un efect pozitiv asupra sanatatii. Nautul contribuie la normalizarea metabolismului, la intarirea sistemului cardiovascular, la prevenirea dezvoltarii osteoporozei, imbunatatind absorbtia calciului si impiedicand lesierea acestuia din organism.

Avand in vedere indicele glicemic scazut si caracteristicile produsului in sine, care este asimilat la nivel maxim, acesta poate si ar trebui sa fie inclus in dieta pentru diabet pentru a compensa deficitul de substante utile.

Germenii de mazare de berbec se leaga si elimina radicalii liberi, abundenta de fibre actioneaza ca un burete, curatand si stimuland peristaltismul intestinal.

Creste elasticitatea vaselor de sange, curata peretii, mareste lumenul, ceea ce serveste ca o excelenta prevenire a accidentelor vasculare cerebrale si a atacurilor de cord. Creste stabilitatea muschiului cardiac, indeparteaza excesul de bila, elimina stagnarea fluidelor.

Produsul este recomandat pentru includerea in meniurile din programele de control si corectie a greutatii. Stingand rapid pofta de mancare cu o cantitate mica, germenii dau o explozie puternica de energie, cresc tonusul, accelereaza metabolismul si stabilizeaza starea emotionala.

Nautul germinat este deosebit de util pentru barbatii care au o activitate fizica solicitanta. De asemenea, functioneaza ca afrodiziac si stimuleaza libidoul si ii ajuta pe sportivi sa mentina cresterea musculara datorita continutului sau ridicat de proteine.

CITEȘTE ȘI:
Cum sa identifici alimentele ultraprocesate si ce sa mananci in schimb

Pentru femei, legumele germinate sunt de dorit sa fie introduse in alimentatie la orice varsta, inclusiv in perioada menopauzei.

Germenii sunt, de asemenea, folositi extern. Unguentul pe baza de faina de naut este eficient impotriva arsurilor, iritatiilor, diferitelor boli de piele. In cosmetologie, adaugarea germenilor de naut la masti creste valoarea nutritiva a acestora, facand pielea ingrijita si catifelata.

Nocivitati si restrictii de utilizare

Este adevarat pentru orice produs ca totul trebuie sa fie cu moderatie. Asadar, doza zilnica recomandata pentru germenii de leguminoase este de la 50 la 100 de grame. Cel mai adevarat ghid este cum va simtiti. Pentru fiecare persoana, cantitatea este probabil sa fie diferita. Pentru cei carora le place gustul, puteti manca mai mult, dar tineti cont de faptul ca fasolea, chiar si germinata, este un aliment destul de greu si poate provoca cresterea gazelor.

O contraindicatie absoluta de utilizare este o intoleranta individuala la produs. Limitati cantitatea sau renuntati temporar la naut va trebui sa, daca exista un istoric de:

  • tromboflebita;
  • Boala vezicii urinare;
  • Riscul de aparitie a colelitiazei;
  • Guta;
  • exacerbarea bolilor gastrointestinale;
  • Probleme cu sistemul circulator.

Cum sa incoltesti nautul la domiciliu

Cumpararea unui astfel de produs nu merita. In primul rand, este vandut numai in magazine specializate, in al doilea rand, este mult mai scump decat fasolea uscata si, in al treilea rand, calitatea nu este garantata, mai ales daca luam in considerare faptul ca nautul germinat se pastreaza doar 2-3 zile.

CITEȘTE ȘI:
Pot sa iau melatonina in timpul sarcinii?
Cum se incolteste nautul
Germeni de naut: beneficii si contraindicatii

Nu este nimic complicat in ceea ce priveste procesul de germinare a propriilor naut:

  • Alegeti, indepartati semintele stricate si sparte.
  • Clatiti bine de 2 sau 3 ori.
  • Se pune intr-un recipient de sticla in asa fel incat nautul sa ocupe 1/4 din borcan.
  • Se toarna apa la temperatura camerei, se acopera gatul cu folie, folie, hartie pergament, facandu-se cateva gauri pentru ca fasolea sa respire.
  • Dupa 4 ore, se scurge lichidul rezultat si se toarna apa proaspata, acoperind recipientul de sus cu tifon sau panza de bumbac.

Dupa 12-18 ore, vor aparea germeni. Odata ce acestea ating o dimensiune de 2-3 mm, aceasta este optima. Se scurge apa, fasolea incoltita se usuca usor pe un servetel si se pune la frigider. Se pastreaza intr-un recipient inchis, termenul de valabilitate al produsului este de 5 zile. Este bine sa calculati portiile astfel incat sa le consumati in 2-3 zile, pana atunci avand pregatita o noua serie.

Germenii sunt folositi in multe moduri diferite. Se consuma cu putina miere la micul dejun, se macina in faina si se coc prajituri, se adauga in supe, feluri principale si salate. Cel mai sanatos produs este cel fara tratament termic.

Urmareste-ne si pe: