Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Fructe impotriva dementei, depresiei si artritei

Fructe impotriva dementei, depresiei si artritei

Nu a trecut nici macar un secol de la momentul in care doar oamenii destul de bogati se puteau bucura de fructe proaspete, si nu intotdeauna, ci doar intr-un anumit sezon. Acum este greu de imaginat ca in timpul iernii nu existau capsuni proaspete sau piersici fragede, iar bananele erau cunoscute doar de locuitorii din regiunile in care cresteau fructele.

In Europa medievala, de exemplu, ananasii erau foarte rari, iar cei care pot fi vazuti in picturile vechilor maestri au fost cel mai probabil imprumutati fie pentru a decora masa la un festin, fie pentru o natura moarta.

Astazi, toata lumea stie despre beneficiile fructelor si se recomanda includerea lor in dieta copiilor si a adultilor. Dar oamenii de stiinta continua sa cerceteze si se descopera noi factori despre efectele fructelor asupra sanatatii umane, fizice si mentale. Cititi despre acestea in acest articol.

Fructele contin o multime de lucruri sanatoase

Fructe impotriva dementei, depresiei si artritei

Se stie ca fructele contin o multime de lucruri sanatoase. Este vorba de fibre, care lipsesc atat de mult la o persoana moderna medie, si un set excelent de vitamine, minerale, antioxidanti care ajuta organismul sa reziste la procesul de imbatranire.

Aproape fiecare fruct este sigur ca are ceva care merita sa fie pus in meniul tau pentru.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile consumului de legume. Elixir al tineretii

Luati, de exemplu, merele simple, ieftine si iubite. Consumul unui singur mar pe zi faciliteaza obtinerea unor reduceri semnificative ale nivelului de colesterol “rau”, potrivit unui studiu publicat in 2013 in Journal of Functional Foods.

Și alte studii din diferiti ani raporteaza fapte interesante despre mere. De exemplu, cei care mananca in mod regulat mere proaspete au, in general, niveluri mai ridicate de inteligenta, sunt mai predispusi sa duca un stil de viata sanatos si sunt mai putin predispusi la cancer pulmonar.

Unele fructe si fructe de padure au o reputatie puternica de a ajuta la o varietate de probleme de sanatate. De exemplu, se spune ca afinele imbunatatesc vederea, afinele sunt atribuite proprietati antiinflamatorii, pepenele rosu este un excelent diuretic, iar bananele sunt o sursa bine cunoscuta de potasiu.

Dar, dupa cum se pare, asta nu este tot.

Mai multe fructe, mai putina depresie

Potrivit unui studiu din 2022 de la Universitatea Aston, cu cat o persoana mananca mai des fructe, cu atat nivelul de sanatate psihologica este mai ridicat si cu atat este mai putin probabil sa se confrunte cu tulburari cognitive pe masura ce imbatraneste.

Oamenii de stiinta au petrecut mult mai mult timp studiind efectele dietelor cu fructe asupra pierderii in greutate si a proceselor digestive. Intre timp, exista, de asemenea, o legatura puternica intre fructele din dieta si sanatatea psihologica. Grupul nostru a decis sa incerce sa umple aceasta lacuna.

CITEȘTE ȘI:
Mandarine: Beneficii, soiuri, calorii

Studiul a implicat 428 de adulti sanatosi, varsta medie a participantilor fiind de aproximativ 40 de ani. Analiza chestionarelor completate de participanti a aratat ca, cu cat o persoana include mai des fructe in dieta sa, cu atat mai putine simptome de depresie are. Factorul cel mai important nu a fost cantitatea totala de fructe consumate, ci frecventa consumului.

Oamenii de stiinta polonezi au publicat in 2020 o lucrare care sustine, de asemenea, ca nivelurile mai ridicate de consum al tuturor tipurilor de fructe sunt asociate cu niveluri mai ridicate de optimism si bunastare psihologica generala. “Consumatorii de fructe” sunt mai predispusi sa isi evalueze calitatea vietii si satisfactia fata de aceasta la un nivel mai ridicat si sunt mai putin predispusi sa raporteze tulburari de somn, anxietate si ganduri suicidare.

In 2018, cercetatorii germani au analizat date de la peste 22.000 de persoane in varsta din 11 tari si au concluzionat: consumul frecvent de fructe ajuta la incetinirea procesului de imbatranire si a schimbarilor cognitive legate de varsta si imbunatateste sanatatea fizica si mentala a persoanelor in varsta.

Iar oamenii de stiinta americani au facut o adaugire importanta in 2022: se pare ca este important nu doar sa mancam fructe mai des, ci sa alegem fructe cu culori stralucitoare. Pigmentii vegetali care ofera fructelor culori atractive sunt exact cei care ajuta la pastrarea functiei cognitive la batranete.

CITEȘTE ȘI:
Prunele, calorii nutritie si beneficii pentru sanatate

Și, in acelasi timp – reduc riscul de degenerare maculara legata de varsta, adica contribuie la conservarea vederii. Dar iata care este lucrul interesant: se pare ca o dieta cu multe culori stralucitoare functioneaza foarte bine pentru femei, dar nu la fel de bine – pentru barbati. Pentru unii dintre ei, cresterea cantitatii de fructe din dieta lor, dimpotriva, le-a inrautatit starea de spirit si starea psihologica generala.

Asadar, dorind sa intampinati toamna vietii cu o minte sanatoasa si o memorie solida, incercati sa va diversificati dieta cu fructe. Rospotrebnadzor recomanda sa mancati 300 g de legume si cel putin 250 g de fructe pe zi.

Fructe si articulatii.

Fructe si articulatii.

Oamenii de stiinta americani de la Universitatea din Oklahoma au publicat in 2018 o lucrare in care au prezentat rezultatele unui studiu privind rolul fructelor in prevenirea artritei. Ei s-au concentrat pe fructe de padure si rodii, care sunt bogate in polifenoli. Zmeura, capsunile, afinele si rodiile s-au dovedit a fi promitatoare atat in modelele experimentale, cat si in studiile clinice la om.

Mark Dreher, un nutritionist din Statele Unite, a scris in 2018 despre efectele benefice ale fructelor asupra bunastarii si sanatatii pe tot parcursul vietii unei persoane. Dar este important de retinut ca omul de stiinta vorbeste in mod specific despre fructe intregi, proaspete.

CITEȘTE ȘI:
8 Obiceiuri sanatoase care stimuleaza fertilitatea

Sucurile, piureurile si toate tipurile de fructe procesate, precum si fructele care au fost depozitate pentru o perioada lunga de timp, prezinta un impact mult mai mic.

Un consum scazut de fructe intregi reprezinta o amenintare potentiala mai mare la adresa sanatatii la nivel global decat se credea anterior, mai ales in lumina noilor cercetari privind beneficiile fructelor intregi si ale fibrelor din fructe.

Exista contraindicatii?

Din pacate, exista. Nu toate fructele sunt potrivite pentru toata lumea, fara exceptie.

De exemplu, daca aveti diabet, trebuie sa excludeti din dieta dumneavoastra strugurii, bananele, mango, pepenii verzi si pepenii. Iar acele fructe si fructe de padure, pe care endocrinologul le va aproba, este mai bine sa le mancati la micul dejun, astfel incat carbohidratii continuti in ele sa “arda” pentru ziua respectiva.

In unele boli hepatice caisele pot fi contraindicate, in bolile tractului gastrointestinal, in special cu aciditate crescuta – citricele si alte fructe acide, precum si pepenele. Fructele dulci si cu amidon trebuie evitate daca sunt predispuse la tromboza etc.

Asadar, daca aveti vreo boala cronica, toate modificarile alimentare trebuie coordonate cu medicul dumneavoastra si cu un nutritionist.

CITEȘTE ȘI:
Vinetele Informatii nutritionale si beneficii pentru sanatate

Citeste si aceste articole:

    Articolele de pe acest site au doar un scop informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica vreo reteta, sfat sau dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau va vor face rau personal. Fiti precauti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

    *Toate produsele recomandate de organicsfood.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision de la vanzator si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.

    Urmareste-ne si pe: