Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului

5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului

Pastreaza un metabolism bun si corpul tau va face toata munca grea pentru tine!

Stimuleaza-ti metabolismul cu aceste cinci obiceiuri alimentare sanatoase pentru a pierde in greutate si a o mentine. Afla care dintre ele ti se potrivesc si cum sa le imbunatatesti.

Poate ca nu este intotdeauna usor sa ai obiceiuri alimentare sanatoase, dar prioritizarea catorva obiceiuri solide poate ajuta mult atunci cand vine vorba de sustinerea unui metabolism puternic. Nu mai trebuie sa va umpleti prea mult farfuria sau sa uitati zilnic de verdeturi. Corpul tau iti va multumi mai tarziu!

Un metabolism sanatos si puternic ajuta la functionalitatea generala a organismului. Acesta descompune pur si simplu substantele nutritive din alimentele de zi cu zi, “utilizeaza eficient caloriile si nu le stocheaza in mod inutil sub forma de grasime”, explica expertii medicali membri ai consiliului Tammy Lakatos Shames, RDN, CDN, CFT, si Lyssie Lakatos, RDN, CDN, CFT, cunoscute si sub numele de The Nutrition Twins.

Fie ca doriti sa pierdeti in greutate sau doar sa o mentineti, este important sa mentineti cateva obiceiuri alimentare sanatoase pentru un metabolism care functioneaza rapid.

Este recomandat sa ai un metabolism rapid si care functioneaza bine, potrivit Nutrition Twins, deoarece poti arde mai multe calorii pe tot parcursul zilei iar mancarea nu are soarta temuta de a ajunge pe burta, solduri si fund sub forma de grasime corporala.

CITEȘTE ȘI:
Arahidele, calorii nutritie si beneficii pentru sanatate

Semnele de avertizare ale unui metabolism disfunctional pot fi mai multe. Fie ca esti in mod constant obosit, “poftesti la carbohidrati si zahar, ai probleme in a-ti regla temperatura corpului, esti constipat sau ai menstruatii neregulate, atunci este posibil ca metabolismul tau sa nu functioneze asa cum ar trebui.

Desi acestea sunt simptome comune, dieteticienii sa se tina cont de faptul ca acestea pot fi, de asemenea, factori ai altor probleme de sanatate. (Verificati cu medicul dumneavoastra).

In timp ce va planificati mesele pentru saptamana care urmeaza, incercati cu aceste obiceiuri alimentare pentru a va stimula metabolismul, astfel incat organismul dumneavoastra sa nu mai fie nevoit sa munceasca atat de mult in fiecare zi!

Alegeti-va cu intelepciune gustarile

5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului
5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului

Gustarile nu sunt inamicul. Cu toate acestea, luarea in considerare a ceea ce decideti sa mancati pe parcursul zilei are beneficiile sale. Anumite cercetari sugereaza alegerea unei gustari pline de proteine in locul unui bol de carbohidrati, deoarece “iti creste rata metabolica in timp ce corpul tau este in repaus (nu face exercitii fizice) si cand dormi”.

De exemplu, dupa ce mananci un piept de curcan cu 300 de calorii, “aproximativ 90 din aceste calorii vor fi arse in timpul procesului de digestie”, explica ei.

CITEȘTE ȘI:
Ce este postul intermitent si cum te ajuta sa slabesti

Atunci cand organismul tau descompune alimentele proteice, metabolismul tau este pus la treaba mai eficient decat atunci cand consumi cantitati mari de carbohidrati.

Pe masura ce corpul tau arde mai multe calorii din gustarile cu proteine, metabolismul tau poate dispersa in mod natural aceste calorii ca sursa de energie in ritmuri mai rapide. Avand in vedere o estimare de 30% din caloriile consumate din proteine sunt folosite exclusiv pentru a le digera si procesa.

Nu mancati prea mult dintr-o data

5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului
5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului

Pe langa faptul ca contribuie la cresterea in greutate, daca mancati prea mult dintr-o data, va va face lenesi si mai putin activi. Nu va fie teama sa incepeti cu portii mai mici in farfurie si sa va intoarceti pentru mai multa mancare mai tarziu, daca va este inca foame.

Daca mananci mese grase si bogate in calorii, mai ales daca esti inactiv, vei arde mai putine calorii si nu vei putea sa iti pornesti metabolismul, asa cum ai face-o de obicei daca ai avea energia necesara pentru a face exercitii fizice si/sau pentru a te antrena.

Practic, daca metabolismul nu poate tine pasul cu aportul de calorii, va incetini peste masura, deoarece lucreaza de doua ori mai mult pentru a descompune o cantitate atat de mare de calorii dintr-o data.

CITEȘTE ȘI:
Prunele, calorii nutritie si beneficii pentru sanatate

Asigurati-va ca mancati suficiente calorii zilnice in general

5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului
5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului

Unul din obiceiuri alimentare sanatoase este consumul unei cantitati suficiente de calorii pe parcursul zilei ce alimenteaza organismul si ajuta la mentinerea unui metabolism bun.

Dar daca va aflati intr-un deficit caloric sau sub necesarul zilnic de aport caloric si nu vedeti niciun rezultat in ceea ce priveste pierderea in greutate, acest lucru ar putea fi un semn ca metabolismul dvs. nu functioneaza la capacitatea la care ar trebui sa fie.

Sarirea peste mese si pierderea caloriilor vitale din timpul zilei incetineste metabolismul, facandu-l sa retina calorii prea mult timp pentru ca organismul sa continue sa functioneze.

Daca mananci suficiente mese si gustari, metabolismul tau va functiona in mod constant (chiar si in repaus) si nu va trebui sa munceasca pentru a mentine un minim de energie pentru corpul tau.

Includeti mai multe frunze verzi in dieta dumneavoastra

5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului
5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului

Substantele nutritive care se gasesc in frunzele verzi sunt benefice pentru organism in diferite moduri. Consumul mai multor verdeturi poate sprijini dezvoltarea unei digestii mai bune si, la randul sau, elimina stresul asupra metabolismului dupa masa.

Includerea mai multor portii de legume si verdeturi cu frunze in mesele zilnice sustine starea postprandiala a metabolismului, sau perioada de dupa masa, a constatat un studiu.

CITEȘTE ȘI:
Ghidul tau cum sa mananci carbohidrati sanatosi

Acest lucru creeaza un metabolism care functioneaza fara cusur, deoarece legumele cu frunze verzi produc niveluri sanatoase de glucoza si lipide in sange, care pot fi usor descompuse in forme de energie.

Reduceti consumul de bauturi alcoolice

5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului
5 obiceiuri alimentare sanatoase pentru stimularea metabolismului

Atunci cand alcoolul face parte din ecuatie, el suprima metabolismul si stimuleaza pofta de mancare, deoarece corpul tau il digera mai repede decat mancarea si, prin urmare, excesul de carbohidrati, proteine si grasimi poate fi depozitat sub forma de grasime.

Sa te bucuri de o bautura din cand in cand cu prietenii este in regula, trebuie doar sa tii cont de cantitate. Conform Ghidului dietetic pentru americani, un consum moderat de alcool consta in doua sau mai putine bauturi pe zi pentru barbati si o bautura sau mai putin pentru femei.