Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Cuscus si quinoa: superman vs. Batman

Cuscus si Quinoa: Superman vs. Batman

Cuscusul si Quinoa doua dintre cele mai populare cereale. Care este cel mai buna pentru tine

In acest articol, vom explora diferitele tipuri de cuscus si quinoa, cum sa le gatesti si de ce sunt atat de grozave. Aflati diferentele dintre cuscus si quinoa, doua dintre cele mai populare cereale din lume. Cuscusul este adesea confundat cu quinoa atunci cand sunt de fapt foarte diferite.

Valoarea nutritiva a cuscusului si a quinoa

Prin ce se deosebim quinoa si cuscusul in ceea ce priveste beneficiile si sanatatea? Vom incepe cu cele mai importante trei puncte:

  • Quinoa este samanta (ca si hrisca si susanul) unei plante stravechi, in timp ce cuscusul este o boabe de grau prelucrate, de fapt, gris.
  • Quinoa nu contine gluten, in timp ce cuscusul il contine.
  • Quinoa are mai multe fibre si proteine. Cuscusul contine mai putine grasimi si calorii.

Daca cuscusul sau quinoa este “mai bun” pentru tine depinde de starea ta de sanatate, de nivelul de activitate si de stilul tau de viata.

Atat quinoa, cat si cuscusul sunt bogate in nutrienti. Dar quinoa are mai multe fibre si proteine. Ceea ce inseamna ca daca mancati quinoa va veti simti mai mult timp satul – toate lucrurile fiind egale (metoda de gatit, greutatea si alte ingrediente).

CITEȘTE ȘI:
Top 8 plante medicinale pentru sanatatea intestinala

De asemenea, va veti mentine stabil nivelul de zahar din sange mai mult timp. Acest beneficiu al quinoa va fi apreciat de persoanele cu risc de diabet.

Adaugarea de sare sau de grasimi saturate in preparatele din quinoa si cuscus face ca ambele produse sa fie mai putin sanatoase. Este mai bine sa completati astfel de feluri de mancare cu condimente, condimente naturale si legume. Acolo facem ca gustul sa fie mai variat, iar mancarea sanatoasa sa nu se plictiseasca pentru o perioada lunga de timp. Un avantaj incontestabil al quinoa si al cuscusului: acestea absorb aromele si aromele alimentelor care le insotesc si care sunt gatite impreuna cu ele.

Cuscus si quinoa valori nutritionale
Cuscus si quinoa valori nutritionale

Beneficiile Quinoa

Quinoa este originara din Anzi , mai precis din bazinul lacului Titicaca, intre Peru si Bolivia. In prezent, cultivarea sa s-a raspandit in peste 70 de tari, din India pana in Europa, din Kenya pana in SUA si asa mai departe.

Desi numita de incasi “mama tuturor cerealelor“, quinoa nu este o cereala. Planta apartine genului Chenopodium, familia Amaranthaceae, si este o ruda a spanacului si a amarantului.

Se consuma din seminte, care au proprietati nutritive speciale. Exista zeci de specii de quinoa. Cea mai frecventa este cea alba, dar se poate gasi si quinoa rosie sau neagra.

CITEȘTE ȘI:
Fructele in dieta diabeticilor – Ce trebuie sa stim?

Semintele de quinoa sunt bogate nu numai in proteine. Acestea contin 9 aminoacizi esentiali; o sursa de acid folic, fier si magneziu. Quinoa contine, de asemenea, compusi vegetali benefici, flavone.

Studiile arata ca unele flavone au efecte antiinflamatorii si antioxidante. Prin alimentarea regulata a organismului cu antioxidanti, va ajutati sa va mentineti celulele sanatoase si sa reduceti riscul de cancer si alte probleme de sanatate.

Exista, de asemenea, doi compusi superstar in quinoa din grupul flavonoidelor. Acestea se numesc quercetina si kaempferol. Prin protectia impotriva virusilor, bacteriilor si ciupercilor, perechea sprijina sistemul imunitar prin reducerea riscului de infectii. Iar fibrele pe care le-am mentionat mai devreme inca hranesc bacteriile “bune” din intestin, care sprijina sistemul imunitar.

Quinoa alba contine mai mult fier. Rosu este lider in ceea ce priveste continutul de grasimi si proteine. Quinoa neagra este considerata un produs mai dietetic. Are mai putine grasimi si proteine vegetale in comparatie cu semintele de alte culori.

Tipuri de quinoa
Tipuri de quinoa
<!– wp:rehub/box {"content":"\u003cstrong\u003eImportant\u003c/strong\u003e! Quinoa nu contine gluten. Acest lucru permite persoanelor cu sensibilitate la gluten sa utilizeze produsul. Dar, inainte de a folosi quinoa pentru o dieta fara gluten, cititi cu atentie eticheta de pe ambalajul produsului. Unii procesatori de quinoa proceseaza si cereale care contin gluten. Este posibila contaminarea incrucisata si este posibil sa intalniti reziduuri de gluten.
CITEȘTE ȘI:
6 Alimente bogate in colagen pentru articulatii si piele mai sanatoase

Comparati. Cuscusul este facut din semola. Pentru aceasta, boabele de grau macinate (in esenta, semolina) sunt umezite, rulate in bile mici si uscate. Unii cred ca cuscusul nici macar nu este un gris, ci o micropasta.

De altfel, cuscusul se face uneori nu numai din grau, ci si din orz si chiar din orez. Cuscusul de grau tare are gluten, asa ca persoanele care nu il tolereaza nu ar trebui sa manance cuscus.

Utilizarea Quinoa

Quinoa este un produs versatil. Are un gust de nuca si o consistenta placuta. Quinoa poate fi folosita in mancaruri pentru gustari (dulci si sarate), in terciuri dulci si deserturi.

Cateva feluri de mancare populare cu quinoa:

  • Quinoa cu fasole alba si spanac la micul dejun. Daca se doreste, se poate adauga un ou, de preferinta un ou posat sau, in varianta slaba, un avocado.
  • Salata de quinoa cu spanac, rosii si nuci
  • Terci cald si dulce de quinoa cu scortisoara si fructe de sezon si/sau fructe de padure
  • Ardei umpluti, unde quinoa este un inlocuitor minunat pentru orez
  • Burgeri vegetarieni cu quinoa si chifteluta de fasole
Mancare cu cuscus si quinoa
Mancare cu cuscus si quinoa
<!– wp:rehub/box {"content":"Daca va place gustul de quinoa, aceasta poate fi adaugata cu usurinta la majoritatea mancarurilor preferate. Ori de cate ori o reteta cere folosirea orezului, de exemplu, incercati sa il inlocuiti cu quinoa.
CITEȘTE ȘI:
Ce este acidul folic vitamina B9, beneficii si riscuri

Scurta istorie a cuscusului

Folosirea cuscusului este o modalitate buna de a creste consumul de alimente din cereale integrale. Cuscusul este un aliment de baza in bucataria nord-africana, inclusiv in Tunisia, Algeria, Maroc, Mauritania si Libia, si este mai putin obisnuit in Orientul Mijlociu si Sicilia.

Intr-un sondaj realizat in 2011 de TNS Sofres pentru revista Vie Pratique Gourmand, cuscusul a fost clasat pe locul al treilea in topul preferintelor francezilor.

Numele de cuscus provine de la cuvantul seksu sau kesksu, care inseamna “rotund” sau ” circular”. Numele si pronuntia cuscusului variaza in intreaga lume. Una dintre cele mai vechi referinte scrise despre cuscus este cartea de bucate nord-africana din secolul al XIII-lea, The Maghreb and Al-Andalus Cookbook, care contine cea mai cunoscuta reteta de cuscus din lume.

Astazi, cuscusul este cunoscut si ca un fel de mancare nord-africana; exista patru mentiuni despre cuscus in istoria siriana din secolul al XIII-lea. Acesta afirma ca “cuscusul s-a raspandit rapid, dar, in general, este un fel de mancare comun printre tripolitani”.

Cuscusul a fost introdus in Turcia din Siria in secolul al XVI-lea, iar in prezent este consumat in multe parti din sudul Turciei. Este, de asemenea, o parte traditionala a bucatariei din Trapani. In unele regiuni, se prepara din faina de grau macinata, orz macinat sau mei macinat.

CITEȘTE ȘI:
Top 7 motive pentru care trebuie sa mananci zilnic ciocolata
Cuscus boabe
Cuscus boabe

Beneficiile cuscusului

Intr-un studiu din 2020, persoanele care au inclus in mod regulat cereale integrale in meniul lor au avut un risc cu 29% mai mic de a dezvolta diabet de tip 2 decat persoanele care au consumat cantitati minime de cereale integrale.

O trecere in revista a studiilor din 2016 a constatat ca consumul a trei portii de cereale integrale pe zi reduce riscul de mortalitate prin boli de inima, cancer, boli ale SNC si boli respiratorii.

Utilizarea cuscusului

Folositi cuscusul ca baza pentru salate calde, adaugand, de exemplu, creveti sau mazare verde si sparanghel, ciuperci, ulei de susan si vinete si rosii prajite.

Joaca-te cu armonia dintre sarat si dulce intr-un singur fel de mancare. Pregatiti o salata de cuscus, struguri, naut, mere si branza. Pentru o versiune mai slaba, folositi tofu in loc de branza. Puteti avea un produs din soia moale (matasos) sau tare.

Puteti face o salata usoara cu avocado, rosii si cuscus. Se fierbe cuscusul in bulion de legume sau de ciuperci si se amesteca cu fasole rosie (poate fi chiar din conserva), rosii si o bucatica mica de ardei iute, daca se doreste.

Reteta cuscus cu legume
Reteta cuscus cu legume

Puteti adauga la cuscus cartofi dulci, ardei grasi, petioli si tuberculi de telina, morcovi, dovlecei, fructe uscate, nuci, miere sau sirop de artar.

CITEȘTE ȘI:
Ananas

Ce zici de bulgur?

Este unul dintre cele mai vechi alimente – se presupune ca a fost indragit de regele asirian Ashurnatsirapal II, care a trait in secolul IX i.Hr. Principala sa diferenta fata de cuscusul si semolina este tehnologia de fabricare – bulgurul este fabricat din grau tratat in prealabil cu apa clocotita sau cu abur si apoi maruntit.

Pana la mijlocul secolului trecut, boabele erau fierte in cuve mari pana se inmoaie, apoi erau uscate timp de cateva zile, decojite si zdrobite. In primul rand, se pastra mult mai mult timp si, in al doilea rand, dobandea o aroma unica de nuca.

In prezent, bulgurul este fiert la abur si rupt in mai multe fractiuni care sunt folosite in scopuri diferite: bulgurul intreg este folosit pentru pilaf, bulgurul fin este folosit in supe si salate, iar cel mai fin macinat este folosit pentru a face terciuri.

Bulgurul este o alta cereala integrala care (din punct de vedere culinar) poate fi inlocuita cu quinoa si cuscus sau viceversa. Textura bulgurului nu este foarte diferita de cea a cuscusului si a quinoa. Bucatarii sfatuiesc sa adauge bulgur la mancarurile de cuscus sau quinoa pentru a diversifica un fel de mancare. In acest fel, veti extinde si nutrientii.

CITEȘTE ȘI:
13 Cele mai rele alimente pentru corpul tau, potrivit stiintei
Tabule cu bulgur
Tabule cu bulgur
<!– wp:rehub/box {"content":"Bulgurul, ca si cuscusul, este facut din grau. De asemenea, contine gluten!

In comparatie cu cuscusul si quinoa, bulgurul este exceptional de bogat in fibre – 5 g in 100 g de bulgur fiert. Cu toate acestea, bulgurul are ceva mai putine proteine: 3,08 g la 100 g de produs, dar si caloriile sunt mai putine – 83 kcal.”

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul [post_title]? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.