Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Piele lasata? 10 modalitati de a reface elasticitatea pielii

Piele lasata? 10 modalitati de a reface elasticitatea pielii

Piele lasata pe corp sau pe fata? Afla cum poti imbunatati elasticitatea pielii cu ajutorul celor 10 modalitati eficiente prezentate in acest articol! Descopera solutii la problema pielii lasate si obtine o piele mai tanara si ferma. Citeste acum si aplica sfaturile noastre pentru un ten sanatos si frumos.

O piele lipsita de elasticitate arata neatractiv din punct de vedere estetic. Principalele semne ale pielii lasate sunt culoarea usor mai palida decat restul pielii, pori mariti si incapacitatea pielii de a isi reveni la forma initiala atunci cand este intinsa.

Principala cauza a pielii lasate, ridate si lipsita de tonus este pierderea de colagen si elastina din tesuturile pielii.

De ce avem piele lasata?

Principalele cauze ale pierderii tonusului pielii sunt:

  • Imbatranirea: odata cu varsta, productia de acid hialuronic, care este implicat in procesele de hidratare a pielii, scade. In acelasi timp regenerarea fibrelor de elastina si colagen, care sunt un „material de constructie” pentru crearea cadrului pielii si mentinerea elasticitati tesuturilor, incetineste.
  • Ereditate: o persoana incepe sa imbatraneasca in jurul varstei de 25 de ani. Este un proces natural, dar unele persoane imbatranesc mai repede decat altele. Cateodata de vina este mostenirea genetica.
Cercetatorii de la Northwestern University au identificat un mecanism necunoscut anterior care conduce la imbatranire. Ei au descoperit ca lungimea genelor poate explica majoritatea modificarilor la nivel molecular care apar in timpul imbatranirii. 
Cercetatorii au realizat ca genele mai lungi sunt legate de durate de viata mai lungi, iar genele mai scurte sunt legate de durate de viata mai scurte. De asemenea, au descoperit ca genele imbatranite isi schimba activitatea in functie de lungime. Mai precis, imbatranirea este insotita de o schimbare a activitatii catre gene scurte. Acest lucru face ca activitatea genelor din celule sa devina dezechilibrata.
In mod surprinzator, aceasta descoperire a fost aplicabila universal. Cercetatorii au descoperit acest model la mai multe animale, inclusiv la oameni, si la multe tesuturi (sange, muschi, oase si organe, inclusiv ficatul, inima, intestinele, creierul si plamanii) analizate in studiu. 1
                            
                                
                                
                                
                            
                        
  • Tonus muscular insuficient: lipsa de miscare duce la un aspect flasc al pielii. Daca activitatea musculara este insuficienta, aprovizionarea cu sange a pielii are de asemenea de suferit.
  • Naştere: pielea abdomenului, care s-a intins in timpul sarcinii, ar trebui sa revina la forma sa initiala, dar nu se intampla intotdeauna. Chiar si in timpul sarcinii, exista un semn care indica posibilitatea de lasare a pielii dupa nastere: vergeturile.
  • Pierdere in greutate: slabirea rapida duce la aparitia “excesului de piele”. Atunci cand ne ingrasam pielea este intinsa semnificativ si ramane asa pentru o perioada lunga de timp, in functie de cat de mult stam la greutatea corporala ridicata. Fibrele de colagen si elastina sunt deteriorate si pielea isi pierde capacitatea de a se retracta la forma initiala. In consecinta, atunci cand slabesti mult, excesul de piele poate atarna pe langa corp. In general, cu cat pierderea in greutate este mai mare, cu atat efectul pielii lasate este mai pronuntat.
  • Stres: stresul cronic duce la producerea in exces de cortizol. Supraincarcarea organismului cu acest hormon poate accelera pierderea de colagen si elastina, proteinele responsabile pentru textura tinereasca a pielii. Acest lucru poate duce la riduri premature si lasarea pielii.

Cum putem imbunatati elasticitatea pielii?

Va oferim cateva metode accesibile, care aplicate in mod constant, va vor intineri pielea si va vor oferi un tonus mai bun. Aceste sfaturi sunt aplicabile pentru orice varsta deoarece niciodata nu este prea tarziu sa ne imbunatatim sanatatea. Nu uitati ca pielea este un organ, chiar daca avem tendinta de a o considera doar un accesoriu estetic. Regenerand pielea, regeneram intregul organism.

1. Suplimentarea colagenului

Incepand de la atingerea maturitatii pierdem in fiecare an intre 1-1,5% din rezervele de colagen. Aceasta pierdere poate fi accelerata de un stil de viata necorespunzator, cu o alimentatie deficitara in nutrienti, expunere excesiva la soare si poluare, fumat si stres.

Din fericire exista metode de a reface nivelul de colagen din organism sau de a preveni pierderile excesive. Productia de colagen poate fi stimulata prin dieta bogata in anumiti nutrienti sau prin suplimentare. Suplimentarea trebuie neaparat facuta prin forma de colagen denumita ” colagen hidrolizat” sau ” peptide de colagen”, deoarece doar aceasta forma ofera absorbtia maxima.

Pentru mai multe informatii referitoare la stimularea productiei de colagen in mod natural, puteti citi aici.

2. Folositi acid hialuronic in rutina de ingrijire a tenului si suplimentati intern

Unul dintre cele mai bune produse pentru refacerea elasticitatii pielii este acidul hialuronic. Acidul hialuronic este o componenta majora a matricei extracelulare a pielii si este crema hidratanta a naturii. In timp, nivelul de acid hialuronic din tesuturi scade.

Folosit extern, acesta intra in porii pielii si incurajeaza regenerarea si hidratarea tesuturilor, atragand molecule de apa si crescand nivelurile de elastina si colagen. Aplicati-l pe pielea umeda, ca prim strat de produs in rutina zilnica de ingrijire a pielii. Veti observa imediat senzatia de fermitate si elasticitate pe care acidul hialuronic o ofera. Nu uitati sa va hidratati si din interior, deoarece acidul hialuronic atrage moleculele de apa si trebuie sa ii oferim resurse.

Gel tri-activ cu acid hialuronic 50 ml - mohani
Gel tri-activ cu acid hialuronic 50 ml – mohani

Folosit intern, acidul hialuronic creste hidratarea din interior. Acidul hialuronic ingerat devine hrana pentru bacteriile din intestinul gros, care il descompun in oligozaharide de acid hialuronic, este absorbit prin peretii intestinului si trimis catre toate tesuturile corpului, inclusiv pielea. Astfel, oferim hrana atat microbiomului, cat si pielii.

Acid hialuronic cu vitamina c fara gluten 60 capsule 33. 78 g pharmovit
Acid hialuronic cu vitamina c fara gluten 60 capsule 33. 78 g pharmovit

3. Vitamina C- in alimentatie si in rutina de ingrijire a pielii

Vitamina C stimuleaza sinteza de acid hialuronic si colagen. Adaugati din belsug vitamina C in dieta dumneavoastra prin suplimente sau consumul de alimente in care se gaseste din abundenta: citrice, legume cu frunze verzi, broccoli, varza. Aceasta vitamina va va readuce pielea la viata.

Vitamina C aplicata topic impreuna cu obtinerea ei din dieta va va oferi un efect sinergic. Aplicati vitamina C ca al doilea pas in rutina, dupa acidul hialuronic. Folositi-o dimineata, deoarece va ofera un ajutor in plus in protejarea pielii de daunele cauzate de razele UV. 2 Daca stati mult la soare, folositi-o si in rutina de seara.

Ser de intinerire si iluminare a fetei cu vitamina c si coenzima q10 30 ml - mohani
Ser de intinerire si iluminare a fetei cu vitamina c si coenzima q10 30 ml – mohani

4. Folositi creme cu factor de protectie UV

Crema cu SPF ar trebui sa fie ultimul pas din rutina de ingrijire a pielii dimineata . Ingredientele active intai, crema cu SPF la sfarsit, deoarece nimic aplicat peste acest tip de crema nu va ajunge la piele.

Cremele cu factor de protectie solara protejeaza pielea de razele UV nocive care distrug colagenul. Folosite cu regularitate, vor prelungi viata colagenului si elastinei din tesuturi si elasticitatea pielii va fi restabilita.

Protectie solara faciala antirid spf 30 eco 50 ml - biosolis
Protectie solara faciala antirid spf 30 eco 50 ml – biosolis

5. Consumati Omega 3

Acizii grasi Omega 3 obtinuti din peste sunt folositi de celulele epidermei, stratul exterior al pielii, ca lipide intercelulare, care mentin hidratarea si sustin elasticitatea pielii.

Daca nu consumati in mod obisnuit pesti de apa rece (somon , macrou , ton , hering si sardine), puteti obtine Omega 3 din ulei de peste sau din ulei de krill. Uleiul de krill este mai biodisponibil organismului si nu rancezeste usor. Pe deasupra, contine astaxantina, unul dintre cei mai puternici antioxidanti existenti. Oricare sursa de Omega 3 veti alege, va va ajuta la stimularea productiei de colagen. 3

Omega-3 krill 30 capsule 21. 5 g physalis
Omega-3 krill 30 capsule 21. 5 g physalis

6. Exfoliati pielea in mod regulat

Nu trebuie sa exageram cu exfolierea, dar exista o necesitate de a indeparta celulele moarte. Exfolierea regulata va creste rezistenta si grosimea stratului epidermei.

Pe masura ce celulele moarte vor fi indepartate si altele noi create, veti observa o textura mai moale a pielii si mai multa suplete. De asemenea, ingredientele active pe care le folositi in ingrijirea pielii vor functiona mai bine, deoarece nu vor mai trebui sa treaca prin toate acele celule moarte, care nu sunt decat un obstacol.

Exfolierea poate fi mecanica sau chimica. In exfolierea mecanica se folosesc perii, bureti sau produse de ingrijire a pielii care contin particule abrazive. Exfolierea chimica este in general mai puternica, dar ofera mai multe beneficii, cum ar fi reducerea ridurilor fine, atenuarea petelor de pe fata sau chiar a cicatricilor. In exfolierea chimica se folosesc anumiti acizi sau substante enzimatice. Orice tip de exfoliere folositi, ingrijiti ulterior pielea cu produse emoliente si hidratante.

Exfoliant mecanic si enzimatic pentru fata 50 ml - uzdrovisco
Exfoliant mecanic si enzimatic pentru fata 50 ml – uzdrovisco

7. Folositi apa de hamamelis ca toner facial

Hamamelisul este un ingredient natural, botanic, care a fost folosit de generatii ca ajutor la combaterea problemelor pielii cum ar fi iritatia, roseata si acneea.

Hamamelisul este un toner fantastic. In primul rand, ajuta la indepartarea murdariei si a excesului de urme de machiaj, care se pot ascunde chiar si dupa ce ati folosit un demachiant. De asemenea, poate sprijini reducerea inflamatiei si micsorarea porilor, pentru o piele cu aspect mai sanatos.

Hamamelisul contine polifenoli, care actioneaza ca protectori impotriva daunelor cauzate de razele UV. De asemenea, sustine mentinerea colagenului natural al pielii, fiind un aliat excelent al elasticitati pielii. In cele din urma, ajuta la controlul productiei de sebum si are rol antioxidant, cu efect de anti-imbatranire. Pe scurt, hamamelisul este un toner ideal pentru a va mentine pielea sanatoasa si stralucitoare.

Hamamelis hidrolat 100 ml - mohani
Hamamelis hidrolat 100 ml – mohani

8. Complexul de vitamine B- secretul sanatatii pielii

Vitaminele B sustin sanatatea pielii si sunt necesare pentru aproape toate procesele din organism. Ele ajuta la transformarea alimentelor in energie si imbunatatesc sanatatea sistemului nostru nervos, metabolismului, organelor, muschilor, pielii si parului. De asemenea, sunt esentiale pentru cresterea, dezvoltarea si functionarea generala a celulelor. Ca atare, ofera beneficii serioase sanatatii pielii, deoarece pielea noastra se regenereaza in mod constant. Cu cat pielea este mai sanatoasa, cu atat se reinnoieste mai repede.

Vitaminele B sprijina sanatatea pielii intr-o multitudine de moduri, facand includerea lor in rutina zilnica – fie prin dieta, suplimente, produse de ingrijire personala sau o combinatie a celor trei – o modalitate eficienta si sigura de a trata problemele pielii.

B1 (Tiamina)– a fost prima vitamina B descoperita vreodata. Ajuta la transformarea glucozei in energie, la vindecarea ranilor si este esentiala pentru functionarea corecta a nervilor. Numita uneori „vitamina antistres”, intareste sistemul imunitar si calmeaza sistemul nervos, ajutand la prevenirea eruptiilor acneice legate de stres.

Se gaseste in cereale integrale, germeni de grau, leguminoase, seminte de floarea soarelui si carne de porc.

B2 (Riboflavina) – ajuta la reinnoirea celulelor si la mentinerea colagenului, protejeaza integritatea structurala a pielii, reduce inflamatia si accelereaza vindecarea ranilor. Imbunatateste absorbtia zincului, un alt mineral important pentru sanatatea pielii.

Se gaseste in produse lactate, ciuperci, spanac, ficat de vita, migdale si alge.

B3 (Niacina) – este o adevarata uzina de reconditionare a pielii. Trateaza o varietate de afectiuni si iritatii ale pielii, inclusiv dermatita, acneea, rozaceea, eczema, pielea uscata si deteriorata de soare si hiperpigmentarea. Este, de asemenea, un ingredient puternic anti-imbatranire si, ca atare, are un loc proeminent in produsele de ingrijire a pielii care vizeaza ridurile si liniile fine.

Se gaseste in carne de pasare, oua, carne de vita si de porc, ficat, ciuperci, peste, mazare si cereale

B5 (Acid pantotenic)– fiind un umectant, B5 pastreaza umiditatea pielii, ceea ce imbunatateste elasticitatea pielii si contribuie la o fata mai tonifiata si hidratata. Deoarece pielea hidratata este mai rezistenta, B5 poate ajuta la prevenirea acneei si la reducerea semnelor de imbatranire.

Se gaseste in ciuperci, avocado, cartofi dulci, leguminoase, pui, curcan, broccoli.

B6 (Piridoxina)– ajuta la reglarea starii de spirit si a somnului, sustinand organismul la producerea de serotonina , melatonina si norepinefrina. Atat stresul, cat si somnul inadecvat cresc inflamatia in organism, reduc regenerarea celulara si contribuie la deshidratare – toti factorii care duc la eruptii acneice si imbatranire prematura.

Se gaseste in ton, curcan, vita, pui, cartofi, seminte de floarea soarelui, spanac, banane.

B7 (Biotina)– este necesara pentru metabolismul acizilor grasi si protejeaza celulele de deteriorare si pierdere de apa, ajutand sa va mentineti pielea hidratata si supla. Unele semne ale deficientei de B7 sunt parul fragil, uscat, unghiile casante, pielea uscata si descuamata. Vitamina B7 combate, de asemenea, inflamatia si protejeaza impotriva acneei, infectiilor fungice si a eruptiilor cutanate.

Se gaseste in migdale, cartofi dulci, oua, ceapa, cereale integrale, rosii, sardine, broccoli.

B9 (Acid folic)– functioneaza ca un antioxidant pentru a promova refacerea celulara si a combate daunele radicalilor liberi.

Se gaseste in legume cu frunze verzi, sparanghel, broccoli, citrice, fasole si leguminoase, bame, nuci si seminte, sfecla.

B12 (Cobalamina)– este necesara pentru diviziunea celulara si poate fi aplicat topic, deoarece reduce inflamatia, uscaciunea si acneea. Este uneori utilizata pentru a trata afectiuni precum psoriazisul si eczema.

Se gaseste doar in produsele de origine animala. Sursele includ oua, lactate, peste si carne.

Vitamina b complex 60 capsule 31. 2 g - pharmovit
Vitamina b complex 60 capsule 31. 2 g – pharmovit

9. Nu uitati de masajul facial sau corporal

Masajul actioneaza prin accelerarea circulatiei, crescand fluxul de oxigen si nutrienti catre celulele pielii. Un rezultat al circulatiei imbunatatite este pielea mai stralucitoare, mai sanatoasa si elastica, cu riduri si cearcane mai putin vizibile. Masajul ajuta la eliminarea toxinelor prin stimularea drenajului limfatic.

Seara, aplicati o crema mai grasa sau un ulei de fata si masati pielea fetei incepand de la gat si apoi pe linia maxilarului urcand in sus. Intotdeauna masati in sus, impotriva gravitatiei.

10. Somnul este foarte important

Somnul inconsecvent poate determina corpul dumneavoastra sa produca cortizol, hormonul stresului. Stresul va adauga ani inutil pe fata, asa ca acordati prioritate timpului pentru somn.

Pielea produce colagen nou atunci cand dormim si avem nevoie de colagen pentru a putea preveni lasarea pielii. Mai mult colagen inseamna piele mai elastica si mai putin predispusa la riduri.

 Un studiu efectuat in Coreea a demonstrat ca exista o legatura directa intre privarea de somn si pierderea elasticitati si hidratarii pielii. Dupa doar o zi de privare de somn, asta insemnand 4 ore dormite pe noapte, stralucirea pielii, descuamarea, transparenta, elasticitatea si ridurile au fost agravate semnificativ. Elasticitatea a fost cel mai afectata de somnul redus. Acest studiu a oferit noi dovezi privind restrictia prelungita a somnului, in special corelarea dintre lipsa de odihna si elasticitatea pielii. De remarcat ca aceste efecte negative au fost inregistrate dupa doar 6 zile de privare de somn, imaginati-va ce inseamna pentru piele o lipsa cronica a somnului.4
Piele lasata? 10 modalitati de a reface elasticitatea pielii
Piele lasata? 10 modalitati de a reface elasticitatea pielii

🧠Intrebari frecvente

1. Ce cauzeaza pierderea elasticitatii pielii?

Pierderea elasticitatii pielii poate fi cauzata de imbatranirea naturala, expunerea excesiva la soare, fumat, alimentatie neechilibrata, lipsa hidratarii adecvate, fluctuatii de greutate sau lipsa exercitiilor fizice.

2. Care sunt cele mai bune moduri de a imbunatati elasticitatea pielii?

Printre cele mai bune modalitati de a imbunatati elasticitatea pielii se numara o alimentatie sanatoasa si echilibrata, hidratarea adecvata, folosirea cremelor hidratante si protectia pielii impotriva expunerii excesive la soare, exercitiile fizice regulate, masajul facial, terapia cu lumina rosie si utilizarea suplimentelor alimentare.

3. Ce alimente ajuta la imbunatatirea elasticitatii pielii?

Alimentele bogate in antioxidanti, vitamina C, vitamina E,vitaminele B, colagen, omega-3 si zinc sunt benefice pentru imbunatatirea elasticitatii pielii. Acestea includ fructele de padure, citricele, legumele cu frunze verzi, nucile si semintele, pestele gras si carnea slaba.

4. Ce exercitii fizice sunt eficiente pentru imbunatatirea elasticitatii pielii?

Exercitiile fizice care implica intinderea si tonifierea pielii, cum ar fi yoga, pilates sau exercitiile de rezistenta, pot ajuta la imbunatatirea elasticitatii pielii. De asemenea, exercitiile cardiovasculare regulate pot imbunatati circulatia sangelui si oxigenarea pielii.

5.Pot suplimentele alimentare sa ajute la imbunatatirea elasticitatii pielii?

Da, unele suplimente alimentare precum colagenul, vitaminele B, coenzima Q10, vitamina C si vitamina E pot ajuta la imbunatatirea elasticitatii pielii. Este important sa discuti cu medicul tau inainte de a incepe orice supliment alimentar.

6. De cat timp este nevoie pentru a vedea imbunatatiri in elasticitatea pielii?

Timpul necesar pentru a observa imbunatatiri in elasticitatea pielii poate varia in functie de tratamentul ales si de persoana. Unele metode, precum hidratarea adecvata si protectia solara, pot oferi rezultate imediate, in timp ce altele, cum ar fi exercitiile fizice regulate sau utilizarea suplimentelor alimentare, pot necesita o perioada mai lunga de timp pentru a vedea efecte semnificative. Este important sa ai rabdare si sa fii consecvent in aplicarea metodelor alese pentru a obtine cele mai bune rezultate.

👇Citeste si aceste articole:

    Piele lasata? 10 modalitati de a reface elasticitatea pielii
    Piele lasata? 10 modalitati de a reface elasticitatea pielii

    Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

    Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

    CITEȘTE ȘI:
    Dieta pentru refluxul esofagian (gastric)