Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni

6 Cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni

Sfatul expertilor dieteticieni cu privire la cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor.

Nutritionistii impartasesc cele sase obiceiuri de pregatire a meselor pe care le recomanda, inclusiv cum sa pregatesti mese sanatoase in avans, cum sa portionezi corect alimentele si sa le depozitezi corespunzator si cum sa depozitezi fructele si legumele.

Fie ca este vorba despre intreaga saptamana de lucru, zi de zi sau doar atunci cand simtiti ca este necesar, obiceiuri de pregatire a meselor va pot ajuta sa reglati ceea ce mancati si sa va ajutati sa va mentineti pe drumul cel bun in ceea ce priveste obiectivele personale de dieta.

Acest lucru se face, de obicei, prin utilizarea unor portiuni de dimensiuni prestabilite, asigurandu-va ca nu mancati prea mult. Pregatirea meselor va permite, de asemenea, sa creati alimente pe care le veti savura cu adevarat, in timp ce profitati de toate beneficiile unei alimentatii nutritive, aducand un element de distractie in acest proces.

Cea mai grea parte a pregatirii mesei, totusi, este sa nu stii cum sa incepi. De cele mai multe ori, pare un proces plictisitor, ceea ce ar putea sa va faca sa renuntati inainte de a incerca macar.

6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni
Shutterstock

Pregatirea micului dejun cu o seara inainte este un mod eficient de a lua micul dejun a doua zi dimineata. Economiseste timp si este deosebit de bun mai ales daca aveti un stil de viata in care va deplasati in mod constant.

“Imi place sa amestec un smoothie cu o seara inainte si sa-l pastrez intr-un recipient sigilat”, spune Sydney Greene MS, RDN. “Doar agitati-l dimineata si aveti micul dejun la pachet.”

Pregatirea micului dejun in prealabil va permite, de asemenea, sa pregatiti ceva sanatos, in loc sa luati un mic dejun rapid, preambalat, cum ar fi o gogoasa sau un baton zaharat. Potrivit Clinica Mayo, cei care mananca un mic dejun mai sanatos au mai multe sanse sa consume mai multe vitamine si minerale, sa isi controleze greutatea si nivelul de zahar din sange si chiar sa aiba performante mai bune la locul de munca.

Pregatiti o data, gatiti de doua ori

6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni
6 Cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni. Shutterstock

“Traiesc dupa acest principiu conform caruia incerc sa incorporez legumele pregatite sau alte ingrediente dintr-o reteta intr-o masa a doua zi”, spune Julie Upton, MS, RD, cofondator al Appetite for Health. “Intotdeauna incerc sa ma gandesc la ingredientele de care voi avea nevoie pentru mesele de astazi, dar si pentru cele de maine.”

CITEȘTE ȘI:
Top 6 alimente gustoase care pot inlocui painea

De exemplu, daca aveti o frittata de legume la cina, pregatiti de doua ori mai multe legume, astfel incat sa le puteti incorpora in ceva ce veti face a doua zi.

Un alt exemplu ar putea fi prepararea de burgeri vegetali intr-o seara pentru cina, dar facand doi in loc de unul, astfel incat sa poata fi mancati a doua zi la pranz sau la o alta cina. Daca nu doriti sa mai mancati inca un burger, puteti adauga chifteluta deja gatita la o salata sau la un amestec de legume, ca sursa de proteine.

Upton spune, de asemenea, ca planificarea meselor bazate pe o dieta centrata pe plante, un stil de viata care plaseaza plantele ca punct central al unei mese – este grozava, deoarece veti avea intotdeauna legume spalate si taiate la indemana in frigider.

Nu ascultati de social media

6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni
6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni. Shotterstock

“Știti acele conturi de social media care evidentiaza mesele perfect pregatite pentru saptamana in acele recipiente si anxietatea ta creste imediat pentru ca te intrebi cum fac asta? Ei bine, lasati-ma sa va spun ceva: eu sunt dietetician si nu am pregatit niciodata mesele in felul acesta si nici nu o voi face vreodata”, spune Laura Burak MS, RD, fondator al GetNaked® Nutrition, si autoarea cartii Slimdown with Smoothie.

CITEȘTE ȘI:
Niacina sau vitamina B3: Beneficii sanatate. Top 12 alimente bogate in aceasta vitamina

Burak sugereaza, de asemenea, sa se elimine stigmatul a ceea ce “ar trebui” sa arate o masa, ceea ce inseamna ca nu totul trebuie sa fie perfect. Pranzul poate fi omleta si paine prajita sau o farfurie de gustare a unor biscuiti, branza si fructe, iar cina poate fi un sandvis.

Daca contine ingrediente de calitate si te satisface, asta e tot ce conteaza“, spune Burak.

Fierbeti niste oua

6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni
Shutterstock

Ouale fierte tari contin una dintre cele mai bogate surse de colina. Colina este un nutrient de care creierul si sistemul nervos au nevoie pentru a regla memoria, starea de spirit, controlul muschilor si alte functii. Adaugarea lor la dieta este o modalitate excelenta de a obtine nutrienti cu putine calorii si cu multe proteine.

“Ouale fierte tari sunt un aliment versatil pentru micul dejun, pranz sau gustare”, spune Greene. “Fierbeti sase intr-o duminica si sunteti gata pentru toata saptamana.”

Ouale fierte pot rezista in frigider pana la 7 zile, asa ca este o idee excelenta de pregatire pentru a va tine toata saptamana. Le puteti manca simple sau le puteti amesteca intr-un fel de mancare la alegere.

Pregateste-ti camara

6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni
6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni

Cand vine vorba de simplificarea alimentelor si a nutritiei, invatarea unei maini de mese rapide pe care sa le puteti tine minte in minte este cheia pentru o pregatire sanatoasa a meselor si pentru o dieta mai sanatoasa in general. O modalitate de a face acest lucru este sa aveti intotdeauna la indemana produse neperisabile, in cazul in care trebuie sa pregatiti ceva de ultim moment sau aveti nevoie de o masa de rezerva.

CITEȘTE ȘI:
Carbohidrati buni si rai, diferente

“Contrar a ceea ce ati putea crede, puteti face mese usoare si rapide in cateva minute”, spune Burak. “Totul consta in a stoca cateva ingrediente de baza si in a invata cum sa le pui laolalta.”

Ganditi-va la cateva alimente de baza din camara pe care sa le pastrati intotdeauna stocate, astfel incat sa puteti pregati mese in mod realist in caz de criza atunci cand nu mai aveti alimente proaspete.

De exemplu, pastrati cateva conserve de fasole, o cutie de rosii zdrobite si cateva condimente uscate pentru a crea o baza pentru orice chili.

Fii versatil cu cumparaturile tale

6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni
6 cele mai bune obiceiuri de pregatire a meselor recomandate de dieteticieni

Este un obicei util sa cumparati produse alimentare pe care stiti ca le veti folosi pentru mai multe feluri de mancare. Va economiseste bani si nicio mancare nu se va irosi.

Burak sugereaza sa faceti o lista de cinci pana la zece articole pe care sa le aveti mereu la indemana, in functie de preferintele alimentare individuale si ale familiei.

“Nu este nevoie sa stocati zeci de articole diferite”, spune Burak. “Cumparati articole pe care le puteti folosi in mai multe feluri de mancare, etichetati-le si organizati-le in mod clar, astfel incat sa nu adune praful. Cateva alimente nutritive pe care le tin intotdeauna la indemana sunt ouale fierte tari, kituri de salata si verdeturi deja spalate si gata de mancat, legume taiate si o multime de fructe care pot necesita doar o clatire rapida.”

CITEȘTE ȘI:
Ce este Vitamina E Beneficii pentru sanatate

O alta sugestie este sa va ganditi la alimente portabile de tip “grab-and-go”, cum ar fi banane, pachete individuale de nuci, pachete de guacamole si humus, branzeturi si iaurturi. De asemenea, pastrati la indemana o paine cu cereale si o cutie de biscuiti nutritivi pentru a crea sandvisuri si farfurii de degustare, precum si un borcan de unt de nuci sau seminte pentru a fi folosit ca un  adaos de proteine.