Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

7 calmante naturale pentru anxietate, insomnie si nervozitate

7 Calmante naturale pentru anxietate, insomnie si nervozitate

In cautarea unor calmante naturale pentru anxietate, insomnie sau nervozitate? Afla despre cele mai eficiente calmante naturale in articolul nostru! Descopera beneficiile plantei de lavanda, a valerianei, a ceaiului de musetel si a altor remedii naturale care te ajuta sa te relaxezi si sa dormi mai bine. Incearca-le acum si bucura-te de o stare de bine naturala si eficienta!

Un excelent agent calmant natural este Passiflora incarnata, cunoscuta si sub numele de floarea pasiunii, deoarece aceasta planta, pe langa faptul ca este usor de gasit, are proprietati sedative puternice care ajuta la calmarea anxietatii si favorizeaza somnul, lasand persoana mai calma, mai senina si mai linistita.

Cu toate acestea, exista multe alte plante care au si ele actiuni similare, reducand anxietatea si nervozitatea, cum ar fi valeriana, sunatoarea, musetelul, teiul, melisa si levantica, de exemplu.

Din toate aceste plante se poate face ceai, insa exista si suplimente alimentare sub forma de pastile, de vanzare in magazinele de produse naturiste, in supermarketuri si in unele farmacii. In general, suplimentele trebuie sa fie indicate de un fitoterapeut sau de un nutritionist pentru a cunoaste doza cea mai potrivita. Suplimentele functioneaza bine pentru ameliorarea simptomelor pe termen lung, reducand, de exemplu, aparitia atacurilor de anxietate.

CITEȘTE ȘI:
9 Beneficii ale turmericului pentru ingrijirea pielii
7 calmante naturale pentru anxietate, insomnie si nervozitate7 calmante naturale pentru anxietate, insomnie si nervozitate
7 calmante naturale pentru anxietate, insomnie si nervozitate

💢Principalele calmante naturale pentru anxietate, insomnie si nervozitate

Cateva plante medicinale cu proprietati calmante sunt:

  1. Floarea de passiflora, numita si passiflora, care are actiune calmanta datorita prezentei flavonoidelor care actioneaza direct asupra sistemului nervos.
  2. Valeriana: radacina sa are o actiune de calmare si de stimulare a somnului, astfel ca este foarte indicata in caz de agitatie, insomnie, fobie sau anxietate;
  3. Sunatoarea sausunatoarea : este un bun reconstituant pentru sistemul nervos si antidepresiv, putand fi folosita in tratamentul depresiei, al anxietatii si al agitatiei nervoase;
  4. Musetelul: are actiune calmanta asupra sistemului digestiv si nervos, creand o senzatie de armonie, ceea ce ajuta la calmarea in starile de agitatie si nervozitate;
  5. Lime: are proprietati calmante, ajutand in tratamentul tulburarilor sistemului nervos, cum ar fi stresul excesiv, anxietatea si isteria;
  6. Melissa sau citronella: are actiune calmanta si poate fi folosita in cazul tulburarilor de somn, nervozitate si anxietate;
  7. Lavanda: este bogata in cumarina si uleiuri esentiale care au proprietati calmante si relaxante actionand impotriva tensiunii nervoase.

Inainte de a consuma tranchilizante naturale, este important sa fie consultat un medic pentru a verifica daca utilizarea este sigura si daca nu exista contraindicatii.

💢Cum se prepara un ceai calmant

Pentru a prepara ceaiul, trebuie aleasa una dintre plantele cu efect calmant si apoi se adauga 1 pliculet, sau 20 de grame de planta, in 1 cana de apa clocotita timp de aproximativ 5 pana la 10 minute. Apoi, ceaiul poate fi luat de 2-3 ori pe parcursul zilei sau inaintea unor situatii care provoaca mai mult stres.

Daca aveti nevoie de un tranchilizant pentru somn, cel mai indicat este ceaiul de valeriana, deoarece creste nivelul de melatonina, important pentru inducerea somnului. In acest caz, ceaiul trebuie luat cu 15 pana la 30 de minute inainte de a adormi si, in aceasta perioada, trebuie sa evitati sa va uitati la televizor sau sa folositi orice alt dispozitiv electronic, cum ar fi telefonul mobil. Vezi toate sfaturile pentru a trata insomnia si a dormi mai bine.

Principalul avantaj fata de tranchilizantele vandute in farmacii este ca nu provoaca efecte secundare sau dependenta. Cu toate acestea, si desi pot fi cumparate fara prescriptie medicala, ele trebuie folosite doar sub indrumarea unui medic sau a unui fitoterapeut, mai ales in ceea ce priveste dozajul lor, deoarece unele dintre aceste plante, atunci cand sunt consumate in exces, pot fi toxice.

💢Pastile naturale de calmare

Cateva exemple de tablete calmante naturale sunt urmatoarele medicamente pe baza de plante:

  • Passiflorina;
  • Maracugine;
  • Sintocalmie;
  • Pasalix;
  • Recalm;
  • Serenus;
  • Calman;
  • Ansiopax.

Aceste fitoterapeutice, desi sunt compuse din substante naturale, trebuie utilizate numai sub orientare medicala sau de catre un fitoterapeut sau nutritionist, desi pot fi cumparate fara prescriptie medicala. Ele au proprietati calmante care actioneaza la nivelul creierului calmand individul datorita actiunii lor sedative.

Urmariti urmatorul video si vedeti si alte metode naturale de a controla anxietatea:

💢Optiuni naturale pentru femeile insarcinate

Tranchilizantele naturale pentru femeile insarcinate pot fi folosite doar sub indrumarea medicului obstetrician care efectueaza ingrijirea prenatala si in caz de extrema necesitate, deoarece pot provoca efecte secundare sau nu sunt sigure pentru copil. Un bun calmant natural care poate fi folosit de femeile insarcinate si care nu are contraindicatii este sucul natural de fructul pasiunii.

In caz de insomnie in sarcina, iata cateva sfaturi simple care va pot ajuta.

💢Optiuni naturale pentru bebelusi

Cateva optiuni de agenti naturali de calmare pentru bebelusi sunt ceaiul de musetel sau de fenicul, care, de asemenea, favorizeaza somnul si ajuta la combaterea gazelor care provoaca colici, mai ales in primele luni de viata ale copilului.

Exista un supliment alimentar numit funchicórea care contine aceste plante medicinale si care poate fi folosit ca agent calmant natural pentru bebelusi si nou-nascuti, dar, desi poate fi cumparat fara prescriptie medicala, trebuie folosit numai cu stiinta pediatrului copilului.

O alta optiune de calmare naturala pentru bebelusii de peste 1 an care au inceput deja o dieta diversificata este sucul natural de fructul pasiunii. Trebuie doar sa amestecati pulpa unui fruct al pasiunii cu 50 ml de apa, sa o strecurati si apoi sa o oferiti bebelusului sau copilului.

Aceste informatii au fost utile?

🧠Intrebari frecvente

Ce sunt calmantele naturale si cum functioneaza ele?

Calmantele naturale sunt remedii din plante si alte ingrediente naturale care ajuta la reducerea anxietatii, insomniei si nervozitatii. Ele functioneaza prin influentarea sistemului nervos central si echilibrarea chimiei creierului pentru a induce relaxare si un somn odihnitor.

Cum pot folosi aceste calmante naturale pentru a-mi trata anxietatea si insomniile?

Calmantele naturale pot fi administrate sub diferite forme, cum ar fi ceaiuri, suplimente, uleiuri esentiale sau bai aromatice. Este important sa urmati instructiunile de pe eticheta si sa consultati un medic inainte de a incepe un tratament cu calmante naturale, pentru a va asigura ca acestea sunt potrivite pentru nevoile dvs. si nu interactioneaza cu alte medicamente pe care le luati.

Sunt aceste calmante naturale sigure pentru toata lumea?

Desi majoritatea calmantelor naturale sunt considerate sigure pentru majoritatea oamenilor, este posibil ca unele persoane sa aiba reactii adverse sau alergice. Inainte de a incepe orice tratament natural, este important sa discutati cu un medic si sa va informati despre potentialele riscuri si beneficii.

Cat timp dureaza pana cand calmantele naturale isi fac efectul?

Timpul necesar pentru ca calmantele naturale sa isi faca efectul poate varia in functie de remediul ales, doza administrata si organismul fiecarei persoane. In general, se poate observa o imbunatatire a simptomelor in cateva zile sau saptamani de utilizare regulata.

Pot lua calmante naturale impreuna cu medicamente prescrise pentru anxietate si insomnie?

In unele cazuri, calmantele naturale pot fi luate in combinatie cu medicamentele prescrise, dar este esential sa consultati un medic inainte de a face acest lucru. Un medic va poate informa despre potentialele interactiuni intre medicamente si va poate recomanda dozele potrivite pentru a evita efectele secundare nedorite.

  • SAMAD Noreen Noreen et al . Pulpa si coaja de fructe de banana implicate in efectele antianxietatii si antidepresive, in timp ce revigoreaza performanta memoriei la soarecii masculi: Rolul posibil al potentialilor antioxidanti. Jurnalul pakistanez de stiinte farmaceutice. 30. 3; 989-995, 2017
  • KIM Hyo-Won et al. Eficacitatea imbunatatirii somnului de catre salata verde romana (Lactuca sativa) intr-un model de rozatoare. Buletin biologic si farmaceutic. 42. 10; 1726-1732, 2019
  • AGENȚIA EUROPEANĂ PENTRU MEDICAMENTE. Monografia Uniunii Europene pe baza de plante medicinale privind Hypericum perforatum L., herba (utilizare traditionala). Disponibil la: <https://www.ema.europa.eu/en/documents/herbal-monograph/draft-european-union-herbal-monograph-hypericum-perforatum-l-herba-traditional-use-revision-1_en.pdf>. Accesat la 28 oct. 2020
  • SARRIS, Jerome et al. Kava pentru tratamentul tulburarii de anxietate generalizata RCT: analiza reactiilor adverse, a functiei hepatice, a dependentei si a efectelor sexuale. Fitoterapie de cercetare. Vol.27, n.11. 2013
  • PRATTE, Morgan A. et al. Un tratament alternativ pentru anxietate: o analiza sistematica a rezultatelor studiilor pe oameni raportate pentru planta ayurvedica Ashwagandha (Withania somnifera). Journal of Alternative and Complementary Medicine. Vol.20, n.12. 901-908, 2014
  • RAKEL, David. Integrative Medicine. 4 ed. Elsevier, 2018. 46-51.
  • SARRIS, Jerome et al. Kava in tratamentul tulburarii de anxietate generalizata: un studiu dublu-orb, randomizat, controlat cu placebo. Journal of Clinical Psychopharmacology (Jurnalul de psihofarmacologie clinica). Vol.33, n.5. 643-648, 2013
  • HERBARIUM. Hypericum. 2009. Disponibil la: <https://img.onofre.com.br/raiadrogasil_bula/52559.pdf>. Accesat la 19 dec. 2019

👇Citeste si aceste articole:

7 calmante naturale pentru anxietate, insomnie si nervozitate
7 calmante naturale pentru anxietate, insomnie si nervozitate

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.