Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza

15 Remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza

Daca te confrunti cu insomnie si vrei sa incerci solutii naturale, acest articol iti ofera 15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza. Descopera cum poti sa iti imbunatatesti somnul cu ajutorul plantelor, alimentelor sau tehnici de relaxare si bucura-te de odihna de care ai nevoie. Afla cum sa iti optimizezi rutina de culcare si sa previi problemele de somn cu aceste remedii naturale care chiar functioneaza.

Ati avut inca o noapte nedormita si va simtiti mizerabil. In cele din urma, ati incercat toate remediile naturale pentru insomnie la care va puteti gandi si nimic nu pare sa functioneze.

Ati incercat sa renuntati la alcool si cofeina. Ati incercat sa va stabiliti o ora de culcare regulata si sa evitati somnul in timpul zilei. Ati incercat chiar sa cumparati un pat nou si perne noi si luxoase pentru a fi cat mai confortabil.

Și totusi, inca te mai rasucesti noapte de noapte.

Dar nu disperati prea repede.

Doar pentru ca nu ati gasit inca o modalitate de a va vindeca insomnia fara medicamente nu inseamna ca nu o veti face niciodata.

Astazi va vom prezenta o serie de remedii naturale pentru insomnie care s-au dovedit a fi eficiente de nenumarate ori.

Nu numai atat, dar functioneaza fara efectele secundare sau consecintele negative pe care le aduc de obicei somniferele eliberate pe baza de reteta.

Sunteti gata sa va bucurati in sfarsit de o noapte de odihna linistita?

Iata cateva ajutoare naturale pentru somn pe care le puteti incerca pentru a va ajuta sa dormiti mai bine incepand de astazi.

1. Cantitatea potrivita de exercitii fizice la momentul potrivit

15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza
Cantitatea potrivita de exercitii fizice la momentul potrivit

Studiile arata in mod constant ca persoanele care fac exercitii fizice in mod regulat au o calitate mult mai buna a somnului decat cele care duc un stil de viata mai sedentar.

Acum, inainte de a geme cu voce tare si de a va tari obosit pana la sala de sport, exista o veste buna:

A face exercitii fizice nu trebuie sa insemne sa alergi un maraton in fiecare zi sau sa petreci fiecare ora de veghe ridicand greutati.

Majoritatea expertilor recomanda ca exercitiile aerobice moderate, cum ar fi mersul pe jos sau chiar o plimbare usoara cu bicicleta, sunt la fel de bune – daca nu chiar mai bune – pentru somnul dumneavoastra decat exercitiile fizice intense.

Pana aici, totul este bine, dar asta inseamna ca ar trebui sa iesiti pe bicicleta sau sa faceti flotari inainte de a va culca?

Nu chiar.

CITEȘTE ȘI:
Genetica rezistentei la infectii: ce spun oamenii de stiinta

Beneficiati cel mai mult de exercitiile fizice daca le programati pentru mai devreme in timpul zilei.

Dimineata este intotdeauna cel mai bine, dar daca nu este posibil, functioneaza si dupa-amiaza.

Daca faceti exercitii fizice prea tarziu in timpul zilei, este probabil ca adrenalina pe care ati acumulat-o sa fie inca prezenta si sa persiste inainte de culcare.

Rezultatul, bineinteles, este ca creierul si corpul tau sunt inca destul de agitate atunci cand incerci sa adormi si, ca urmare, suferi de insomnie.

Cu cat faceti exercitii fizice mai devreme, cu atat mai mari sunt sansele ca adrenalina sa scada, lasandu-va complet somnoroasa si pregatita pentru o noapte lunga de odihna.

2. Controleaza-ti expunerea la lumina si intuneric

Din nou, exista un motiv intemeiat pentru a face exercitii fizice la inceputul zilei, mai degraba decat seara tarziu:

Expunerea la lumina naturala a zilei ne poate stimula semnificativ energia in timpul zilei si ne poate ajuta sa dormim mai bine noaptea.

Asadar, ori de cate ori este posibil, este o idee buna sa faceti exercitii in aer liber pentru a obtine beneficii duble.

Iata de ce:

Lumina si intunericul afecteaza sistemul circadian al organismului, care ne regleaza somnul.

Daca primim multa lumina devreme, putem folosi multa energie in timpul zilei, iar corpul nostru este pregatit pentru o odihna naturala pe timp de noapte.

Cu toate acestea, daca ramanem in medii luminoase pana seara tarziu, de exemplu, cu becul aprins, televizorul pornit si ecranul smartphone-ului aprins, acest lucru ar putea perturba semnalele circadiene care ii spun organismului ca este timpul sa se odihneasca pentru noapte.

Din acest motiv, folositi cat mai multa lumina naturala si reduceti iluminatul artificial la sfarsitul zilei pentru a creste sansele de a invinge insomnia.

3. Bucurati-va de o baie lunga

15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza
3. Bucurati-va de o baie lunga

Exista ceva mai bun decat o inmuiere lunga si relaxanta in baie dupa o zi lunga si stresanta?

Ce zici de o baie lunga si relaxanta urmata de un somn si mai lung si linistit?

Cercetatorii de la Universitatea Kyushu din Japonia au descoperit ca apa calda ne face mai somnorosi, ceea ce face mult mai usor sa adormim cum trebuie.[1]

Acest lucru are, la randul sau, o mare legatura cu sistemul nostru circadian, care este foarte sensibil la temperatura corpului.

Atunci cand incepem sa ne racorim dupa o baie, ritmul nostru circadian ii semnaleaza organismului ca este timpul sa se pregateasca pentru odihna. Corpul nostru raspunde prin incetinirea batailor inimii si a ritmului de respiratie, punandu-ne in starea perfecta pentru un somn odihnitor.

CITEȘTE ȘI:
Sindromul de compartiment abdominal

Nu trebuie sa fie vorba nici de o inmuiere in cada. Studiul de la Universitatea Kyushu a constatat ca un dus sau chiar o baie de picioare ne poate ajuta sa dormim mai bine.

4. Bea ceai de musetel

15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza
Ceai de musetel bio 100 g dary natury

Dintre toate remediile naturale pentru insomnie de pe lista noastra, acesta este, fara indoiala, cel mai gustos.

Complet inofensiv si, de obicei, delicios, musetelul este adesea denumit un sedativ usor, iar eficienta sa ca remediu pentru insomnie a fost dovedita de nenumarate ori.

In 2011, a fost realizat un studiu cu persoane care sufereau de insomnie cronica. Cei carora li s-au administrat 270 mg de extract de musetel de doua ori pe zi, timp de 28 de zile, au adormit cu 15 minute mai devreme decat cei care nu au luat extract de musetel.[2]

Acesta este doar unul dintre multele studii realizate de-a lungul anilor care arata ce remediu eficient poate fi musetelul.

Unul dintre motive este faptul ca musetelul contine multa apigenina, un antioxidant care poate reduce anxietatea si ne ajuta sa adormim mai repede. Odata ce ochii nostri sunt inchisi, celelalte ingrediente ale musetelului ne asigura ca vom intra in noapte bine odihniti.

Daca nu doriti sa beti musetel sub forma de ceai, il puteti cumpara si sub forma de extract in majoritatea magazinelor de produse naturiste.

5. Practica meditatia sau exercitiile de respiratie

Pentru multi oameni, anxietatea, grijile sau gandurile frenetice sunt cele care ii tin treji noaptea.

Adesea, acest lucru se intampla chiar si la nivel subconstient. Mergem la culcare asteptandu-ne pe deplin sa putem dormi, doar pentru a descoperi ca stresul si anxietatea acumulate in timpul zilei ne-au lasat prea agitati pentru a ne odihni.

In acest caz, meditatia sau exercitiile simple de respiratie pot fi de mare ajutor.

Atunci cand ne concentram asupra respiratiei si practicam meditatia mindfulness, ne simtim relaxati si putem ameliora stresul, depresia si chiar durerea fizica.

La fel ca multe dintre remediile pentru insomnie prezentate astazi, pe acesta il puteti folosi imediat, fara a cheltui niciun ban.

Puteti gasi multe instrumente pe internet pentru a va ajuta sa meditati si sa respirati. Uitati-va pe internet si incercati diferite pentru a vedea care functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra.

Puteti incerca si acest ghid de meditatie: Ghidul de 5 minute pentru meditatie: oriunde, oricand

Sau aceste exercitii de respiratie: 5 exercitii de respiratie pentru anxietate (simple si calmeaza rapid anxietatea)

CITEȘTE ȘI:
Ulei de argan pentru ten si par. Top 12 beneficii

6. Incearca radacina de valeriana

15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza
15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza

Daca musetelul nu te atrage, buna si vechea valeriana ar putea fi exact ceea ce-ti trebuie.

Radacina de valeriana este un sedativ usor si a fost unul dintre cele mai utilizate remedii pentru insomnie timp de secole. Inregistrarile despre utilizarea sa dateaza inca de la Hipocrate, in secolul al II-lea.

Secolul. In plus, valeriana se dovedeste a fi un remediu extrem de eficient pentru ameliorarea nervozitatii, tensiunii si anxietatii.

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, britanicii au folosit-o in mod regulat pentru a usura stresul cauzat de raidurile aeriene.

Chiar daca astazi traim in vremuri mai putin infricosatoare, valeriana nu este mai putin eficienta decat atunci.

Intr-un studiu publicat la sfarsitul anilor 1980 de catre Centrul de Sanatate Föllinger din Suedia, somnul a fost imbunatatit la 89% dintre participanti dupa ce au luat-o, si asta fara efectele secundare tipice ale medicamentelor prescrise.[3]

Desi radacina uscata de valeriana este adesea vanduta sub forma de ceai, aceasta este disponibila si sub forma de capsule sau lichid.

7. Folositi lavanda

Pentru oricine este familiarizat cu proprietatile calmante ale lavandei, nu ar trebui sa fie o surpriza faptul ca aceasta se afla pe lista noastra de astazi.

Fie intr-o baie, fie aplicata pe piele sub forma de ulei sau inhalata sub forma de vapori, putine plante te pot ajuta sa te relaxezi in atatea feluri ca lavanda.

Nu numai ca lavanda va ofera multe ingrediente bune, cum ar fi vitamina A, calciu si fier, dar este, de asemenea, folosita in mod obisnuit pentru a ameliora anxietatea, oboseala si nervozitatea.

Bineinteles, functioneaza foarte bine si ca remediu natural pentru insomnie, deoarece ajuta la scaderea ritmului cardiac si respirator, permitandu-va sa ajungeti la conditii optime de somn mai repede decat de obicei.

Pe langa metodele de mai sus, lavanda poate fi adaugata in alimente si consumata sau poate fi bauta sub forma de ceai.

8. Porniti sunete linistitoare

Iti amintesti cand erai copil si parintii tai te trimiteau la visare cu un cantec de leagan bland?

Exista un motiv pentru care atat de multi parinti fac acest lucru cu copiii lor:

Functioneaza.

Cand creierul aude un sunet, mai intai verifica daca acel sunet este o amenintare. Modelul lent si repetitiv al unei ploi, de exemplu, este simplu, previzibil, bland si constant, ceea ce inseamna ca este putin probabil ca creierul nostru sa il considere o problema.

CITEȘTE ȘI:
Tensiune arteriala ridicata. Ce trebuie facut?

Cu toate acestea, un zgomot puternic, ascutit, care suna la intervale aleatorii, poate fi destul de alarmant, semnaland creierului ca exista un pericol.

Asadar, inconjurandu-ne cu sunete blande, repetitive si de frecventa joasa inainte de culcare ne pune creierul intr-o stare mult mai relaxata.

Din acest motiv, multe persoane care cauta un remediu natural pentru insomnie apeleaza la dispozitivele de zgomot alb.

Aceste mici dispozitive la indemana blocheaza zgomotul de fond care este posibil sa ii tina treji si il inlocuiesc cu sunete linistitoare care favorizeaza somnul.

Cu toate acestea, aceleasi sunete nu functioneaza neaparat pentru toata lumea.

Asadar, daca ati incercat un dispozitiv de zgomot alb (sau una dintre numeroasele aplicatii de zgomot alb de pe telefon) si ati constatat ca nu functioneaza, exista multe alte sunete pe care le puteti incerca.

Ploaia, valurile oceanului, furtunile, trosnetul focului – lista este lunga.

Incercati diferite aplicatii de sunete de somn sau descarcati sunete pe dispozitivele dvs. pentru a afla care functioneaza cel mai bine pentru dvs.

9. Bucurati-va de floarea pasiunii

Ceaiul de passiflora a fost folosit de ani de zile ca remediu natural pentru insomnie, anxietate si stres.

Daca doar asta nu este suficient pentru a incerca sa te faca sa adormi in sfarsit, asta este. Are un gust delicios.

Aceasta planta tropicala, care se gaseste de obicei in partile sudice ale Statelor Unite si in America de Sud, face parte din aceeasi familie cu fructul pasiunii, asa ca va puteti imagina cat de delicios este.

In acest caz, frunzele, florile si tulpinile plantei sunt uscate si folosite pentru a face un ceai care are proprietati naturale de relaxare.

Intr-un studiu din 2013, s-a constatat ca o combinatie de floarea pasiunii si valeriana este la fel de eficienta in imbunatatirea calitatii somnului ca si Ambien, un medicament eliberat pe baza de reteta folosit pentru tratarea insomniei.

10. Incercati sa tineti un jurnal inainte de a merge la culcare

Daca gandurile ingrijoratoare sunt cele care va tin treaz noaptea, tinerea unui jurnal ar putea fi de mare ajutor.

In loc sa va faceti si mai multe griji cand mergeti la culcare, scrierea intr-un jurnal va poate ajuta sa scapati de toate aceste ganduri, sa le inchideti intr-o carte si sa uitati de ele.

Actul de a lua grijile, stresul si temerile din interiorul nostru si de a le pune fizic pe hartie poate fi foarte puternic. Efectul este literalmente ca si cum ti-ai lua o greutate de pe cap.

CITEȘTE ȘI:
Cataplasma remediu natural: La ce foloseste?

Te simti mai usor, mai relaxat si gata sa te odihnesti.

11. Folositi suplimente de melatonina

Melatonina este hormonul care ne regleaza ciclul somn-veghe. Acesta este produs in mod natural ca raspuns la expunerea la lumina si intuneric, asa ca controlul acestuia este un punct important pe lista noastra.

Cu cat primim mai multa lumina naturala de la soare, cu atat mai multa melatonina putem produce odata ce ne aflam intr-un loc intunecat corespunzator, cum ar fi dormitorul nostru cu perdelele trase, luminile stinse si aparatele oprite.

Daca totusi nu primim suficienta lumina solara, organismul se va stradui sa produca suficient odata ce ne aflam in dormitorul intunecat.

Pe de alta parte, daca petrecem toata noaptea in dormitorul luminat, corpul nostru nu este expus la intunericul de care are nevoie pentru a produce cantitatea potrivita.

Daca credeti ca o deficienta de melatonina poate fi cauza noptilor nedormite, puteti cumpara suplimente care ii ofera organismului dumneavoastra cantitatea potrivita pentru a va regla corect ciclul somn-veghe.

Rezultatul, bineinteles, este ca va veti simti somnoros atunci cand este timpul sa va simtiti somnoros si, in cele din urma, va veti bucura de o odihna mult mai buna.

12. Cumparati ulei esential de lamaie

15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza
15 remedii naturale impotriva insomniei care chiar functioneaza

Un studiu din 2011 publicat in Mediterranean Journal of Nutrition and Metabolism a aratat ca persoanele care au consumat zilnic 600 mg de extract de melissa timp de 15 zile au inregistrat o scadere cu 42% a simptomelor de insomnie.[4]

Desigur, cu totii ne dorim o reducere de 100% a simptomelor noastre, dar folosirea uleiului esential de lamaie in combinatie cu unele dintre celelalte remedii pe care le-am mentionat astazi poate face minuni.

Extractul de melisa este folosit de obicei in aromoterapie pentru proprietatile sale calmante. Puteti cumpara ulei de extract de melisa si puteti pune putin din el intr-un arzator de ulei inainte de a-l folosi ca ulei de masaj sau puteti adauga putin in baie pentru a va spala de stresul zilei.

13. Bucurati-va de o simpla ceasca de lapte cald cu miere

Se spune uneori ca laptele cald ne ajuta sa adormim doar pentru ca ne aminteste de copilarie.

Pentru unii oameni, acest lucru poate fi suficient, dar laptele nu aduce doar amintiri calde si confortabile.

Acesta contine, de asemenea, mult triptofan, care se transforma in hormonul serotonina. Serotonina actioneaza ca un sedativ natural si va ajuta sa adormiti.

CITEȘTE ȘI:
Chisturile mamare – cat sunt de periculoase si cum le putem trata

Atunci de ce mierea?

Ei bine, in primul rand, face ca laptele cald sa aiba un gust mult mai bun. Pe de alta parte, ajuta serotonina sa ajunga mult mai repede la creierul nostru, ceea ce scurteaza timpul necesar pentru a intra intr-o stare optima de somn.

De asemenea, il puteti bea sub forma de ceai chiar inainte de culcare pentru a reduce anxietatea si a va relaxa, pregatind terenul pentru un somn bun.

14. Participa la un curs de yoga

Yoga devine din ce in ce mai populara nu doar pentru beneficiile sale fizice, dar poate fi foarte utila si pentru a adormi.

Cum reuseste acest lucru?

Prin reducerea stresului.

Chiar si la nivel subconstient, stresul este una dintre principalele cauze ale insomniei, asa ca orice poti face pentru a-l reduce nu poate decat sa lucreze in favoarea ta.

Daca gandul de a participa la un curs de yoga cu alte persoane va ingrijoreaza mai mult decat va usureaza, nu este nimic rau sa o faceti acasa.

Videoclipurile de pe YouTube sau DVD-urile va pot invata elementele de baza, iar acest lucru poate fi mai mult decat suficient pentru a va oferi calmul si usurinta de care aveti nevoie pentru a alunga in sfarsit insomnia.

15. Mananca migdale si banane

Daca preferi sa-ti iei triptofanul din alimente decat din lapte si miere, atunci aceste alimente sunt pentru tine.

Migdalele si bananele sunt bogate in triptofan si magneziu, care induc somnul. O lipsa de magneziu poate duce la probleme de somn, la fel ca si calciul, care se gaseste atat in migdale, cat si in lapte.

Bananele sunt, de asemenea, o sursa buna de potasiu, care este foarte util pentru relaxarea musculara.

Gaseste remedii naturale pentru insomnie care functioneaza cu adevarat pentru tine

De la alimente si bauturi delicioase pana la sfaturi, trucuri si tehnici pe care le poti incerca, am prezentat aici o intreaga gama de remedii eficiente pentru insomnie.

Desi fiecare remediu te poate ajuta sa dormi de unul singur, s-ar putea sa constati ca combinarea mai multor remedii ofera cele mai bune rezultate.

De exemplu, incercati sa faceti jogging usor dimineata, faceti o baie calda seara, reduceti intensitatea luminilor, beti ceai de musetel si retrageti-va intr-o camera intunecata in care sa ascultati sunetele preferate.

Experimentati cu diferitele remedii prezentate aici si veti gasi in curand o abordare care sa va ajute sa faceti in sfarsit din noptile nedormite un lucru de domeniul trecutului.

CITEȘTE ȘI:
Dieta pentru refluxul esofagian (gastric)

Intrebari frecvente

Care sunt cele mai eficiente remedii naturale impotriva insomniei?

Cele mai eficiente remedii naturale includ consumul de ceaiuri cu efect calmant (musetel, lavanda, valeriana), mentinerea unei rutine de somn regulate, practicarea tehnicilor de relaxare (yoga, meditatie), evitarea expunerii prelungite la ecrane inainte de culcare si crearea unui mediu propice pentru somn (intuneric, temperatura adecvata, liniste).

Ce ceaiuri sunt bune pentru combaterea insomniei?

Printre cele mai bune ceaiuri pentru combaterea insomniei se numara ceaiul de musetel, valeriana, lavanda, roinita si passiflora. Aceste plante au proprietati calmante si relaxante care favorizeaza somnul.

Cum pot folosi uleiurile esentiale pentru a imbunatati somnul?

Uleiurile esentiale precum cel de lavanda, ylang-ylang si portocala dulce pot fi folosite intr-un difuzor de aromaterapie sau adaugate intr-un recipient cu apa fierbinte pentru a inhala aburii. De asemenea, se pot aplica cateva picaturi pe perna sau pe piele, amestecate cu un ulei de baza.

Ce alimente pot ajuta la imbunatatirea somnului?

Consumul de alimente bogate in triptofan, magneziu, potasiu si vitamina B6 poate imbunatati somnul. Printre acestea se numara bananele, migdalele, nucile, cerealele integrale, semintele de chia, iaurtul si laptele cald.

Cum pot imbunatati calitatea somnului prin exercitii fizice?

Exercitiile fizice regulate, precum mersul pe jos, alergatul, inotul sau yoga, pot imbunatati calitatea somnului. Evitati exercitiile intense cu cateva ore inainte de culcare, pentru a nu supra-stimula organismul.

Resurse Bibliografie

👇Citeste si aceste articole:

Disclaimer

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.