Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Dieta pentru refluxul esofagian (gastric)

Dieta pentru refluxul esofagian (gastric)

Refluxul esofagian este o afectiune digestiva in care continutul stomacului se intoarce in esofag, ducand la arsuri la stomac si regurgitare. Afecteaza de obicei adultii de peste 50 de ani si poate dura mai multe luni.

Refluxul esofagian usor este obisnuit si poate fi tratat cu ajutor medical. Pe de alta parte, refluxul acid recurent poate insemna o problema grava de baza si un inconvenient in viata de zi cu zi.

Controlul refluxului esofagian poate fi la fel de simplu ca si cum ai manca alimentele potrivite. Pentru a reduce simptomele, medicul dumneavoastra va poate recomanda sa luati masa cu 2 sau 3 ore inainte de a va culca si sa evitati alimentele si bauturile care va agraveaza starea. Este posibil sa aveti nevoie de teste medicale daca simptomele nu se amelioreaza cu modificari ale dietei si medicamente.

Dieta pentru refluxul esofagian : introducere

Unul dintre cele mai frecvente motive pentru care apare refluxul esofagian este consumul de produse alimentare conservate sau imbuteliate care au un continut mai ridicat de acid. Acest lucru se face pentru a preveni dezvoltarea bacteriilor si pentru a prelungi durata de valabilitate a alimentelor ambalate.

Potrivit unui studiu , tratamentul refluxului esofagian include modificari personale ale dietei si ale stilului de viata pentru a usura simptomele. Dieta pentru refluxul gastric pune accentul pe o alimentatie bogata in fibre si saraca in colesterol, evitand in acelasi timp alimentele care declanseaza frecvent aceasta afectiune.

Dieta are ca scop eliminarea si reducerea simptomelor refluxului esofagian, cum ar fi arsurile la stomac, senzatia de strangere sau durere in piept, senzatia de gust amar in gura sau senzatia de nod in gat.

Este posibil ca acesti factori declansatori sa nu fie aceiasi pentru toata lumea. Cu toate acestea, unele alimente sunt un declansator comun pentru multi, inclusiv alimentele picante sau acre, alimentele uleioase, cofeina, lactatele, ciocolata si chiar citricele.

Dieta pentru refluxul esofagian: Alimentele pe care trebuie sa le consumi

Numerosi pacienti cu reflux acid constata ca mancand suficiente fructe, legume, seminte, nuci, cereale integrale si carne slaba care nu sunt citrice, ii ajuta sa se simta mai bine.

CITEȘTE ȘI:
Ce este metabolismul? Cum calculezi rata metabolica

Consumul de alimente mai alcaline si mai putin acide ajuta la reducerea refluxului de acid in esofag. Alimentele alcaline care neutralizeaza continutul acid al stomacului dumneavoastra amortesc, de asemenea, efectul refluxului. Aceste alimente includ:

  • Alimentele integrale, inclusiv o varietate de cereale, cereale, leguminoase, leguminoase
  • Legume cu frunze verzi, cum ar fi spanac, varza, telina, salata, broccoli
  • Alte legume, tuberculi, radacini, ciuperci
  • Fructe, cum ar fi pepeni, mere, banane, pere
  • Nuci si seminte care au o cantitate buna de fibre
  • Uleiuri precum uleiul de masline extravirgin, uleiul de cocos
  • Produse lactate cu continut scazut de grasimi si produse lactate pe baza de plante
  • Oua de gaina, prepelita si rata, cu moderatie
  • Bucati slabe de carne, cum ar fi pui fara piele, bucati de piept de pui sau de curcan
Dieta pentru refluxul esofagian (gastric)
Dieta pentru refluxul esofagian (gastric)

Dieta pentru refluxul gastric: alimente de evitat

Iata care sunt cele mai comune alimente care declanseaza simptomele refluxului esofagian la multe persoane. S-ar putea sa trebuiasca sa va identificati factorii declansatori si sa evitati acele alimente.

  • Alimentele care au un continut ridicat de colesterol, cum ar fi alimentele fast-food prajite si uleioase, inclusiv hot dog, carnati si cheeseburgeri
  • Bucati de carne bogate in grasimi, cum ar fi sunca, untura, coapsele de pui si burta de porc.
  • Alimentele picante cu mult ardei iute, piper, ceapa sau usturoi pot declansa refluxul gastric.
  • Produse de cofetarie precum prajituri, produse de patiserie, placinte, rulouri cu crema
  • Produse care contin cofeina, cum ar fi bauturi racoritoare, bauturi energizante, bauturi cu cacao, ciocolata calda, milkshake-uri, ceai cu gheata, cafea, milkshake-uri cu cafea
  • Alimentele conservate care contin sare in exces, zahar, otet ca maslinele murate, caperele, castravetii sau muraturile, cum ar fi otetul
  • Fructe si legume care au un gust acru sau picant, cum ar fi citricele, rosiile, coacazele indiene si capsunile.

Nota Organics Food:

Faptul ca va confruntati frecvent cu arsuri la stomac, balonare, regurgitare sau senzatia de mancare blocata in gat sunt semne de reflux esofagian. Din fericire, o dieta pentru refluxul acid poate ajuta la reducerea acestor simptome inconfortabile.

Modificarea dietei dvs. cu mai multe alimente care reduc acidul sau alcaline poate ajuta la rezolvarea problemei.

CITEȘTE ȘI:
Prevenirea balonarii dupa ce mananci. 21 Sfaturi dovedite

Rolul hidratarii in dieta pentru refluxul esofagian

Cantitatea totala de apa necesara fiecarei persoane depinde de greutatea, varsta, volumul de activitate zilnica, rata de transpiratie, temperatura mediului si starea de sanatate.

Consumul frecvent de apa lubrifiaza alimentele pe care le inghititi si largeste clearance-ul secretiei esofagiene. Este deosebit de benefic pentru persoanele care au o motilitate esofagiana neregulata si tusesc atunci cand au reflux.

Cercetarile arata ca consumul de apa minerala diminueaza simptomele refluxului gastric. Mentinerea hidratarii dilueaza acizii din stomac. Un alt studiu spune ca consumul de apa alcalina (pH 8,8) ajuta la reducerea simptomelor refluxului esofagian datorita capacitatii sale de tamponare a acidului clorhidric.

Iata modalitati simple de a va asigura ca consumati lichide.

  • Infuzeaza-ti apa cu niste castravete si menta.
  • Includeti apa de nuca de cocos in dieta dumneavoastra.
  • Adaugati 1 lingurita de seminte de fenicul in apa si puneti-le la inmuiat peste noapte. Strecurati apa si consumati. Apa va avea un gust dulce pana dimineata.
  • Amestecati pulberea ORS in apa si beti.

Atingerea obiectivelor de fitness prin dieta pentru refluxul esofagian

Nu este necesar sa se respecte o dieta hipocalorica; in schimb, trebuie sa se concentreze pe eliminarea alimentelor declansatoare si inlocuirea lor cu alternative sanatoase. Cu toate acestea, este important sa se stie de cate calorii s-ar putea avea nevoie.

Ati putea avea obiective nutritionale diferite impreuna cu afectiunea dumneavoastra. Faptul ca aveti o afectiune de reflux esofagian nu inseamna ca nu va puteti indeplini obiectivele de fitness.

Daca doriti sa pierdeti in greutate, evitarea bucatilor de carne grasa, a cantitatilor mari de cofeina, a alimentelor conservate si ambalate, a alimentelor prajite si a alimentelor bogate in colesterol v-ar putea ajuta sa va atingeti obiectivul.

Unele dovezi sugereaza ca exercitiile fizice moderate pot ajuta la ameliorarea simptomelor la unii pacienti. Pentru a castiga muschi, dieta pentru refluxul de acid trebuie sa includa si consumul de carne, cum ar fi puiul, curcanul si ouale. De asemenea, ar trebui sa obtineti proteine, fibre si nutrienti optimi din leguminoase, fasole, seminte si nuci.

Intelegerea radacinii problemei va va ajuta sa gasiti o solutie. Amintiti-va ca, la fel ca multe alte lucruri in viata, solutia unei probleme se gaseste frecvent cautand in sursele acesteia. Puteti diminua si, eventual, chiar scapa de refluxul esofagian urmand o dieta pentru refluxul acid si alte recomandari privind stilul de viata.

CITEȘTE ȘI:
Greata si varsaturi in timpul sarcinii: Cum sa ai grija de dintii tai

Marea majoritate a oamenilor au GERD si refluxul acid ca urmare a unor probleme legate de stilul de viata, cum ar fi fumatul, consumul de alcool, obezitatea, stresul sau consumul unei mese grele chiar inainte de culcare, in special chiar inainte de a merge la culcare.

Iata un exemplu de lista de cumparaturi din care ati putea alege:

  • Orez brun, mei cu coada de vulpe, ovaz, faina integrala de grau, porumb, quinoa.
  • Grama de Bengal, mazare, edamame, fasole cu ochi negri, mazare cu ochi de porumbel, germeni de fasole.
  • Seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac, seminte de in, seminte de chia, nuci, migdale, arahide, nuci de pin.
  • Mar, banana, para, pepene verde, pepene galben, pepene galben cu miere, pepene galben, caise, papaya, piersici, smochine.
  • Varza de Bruxelles, broccoli, spanac, varza kale, amarant, dovleac, dovleac, dovleac, ardei gras, ciuperci, napi, papaya verde.
  • Busuioc, oregano, cimbru, rozmarin, marar, menta, coriandru.
  • Ulei de nuca de cocos, ulei de susan, ulei de avocado, ulei de masline, ulei de mustar.
  • Bucati slabe de pui, ton, somon, oua.
  • Lapte, branza de vaci, iaurt neindulcit.
  • Tofu de soia, proteine de mazare, lapte pe baza de nuci, lapte de ovaz.

Sfaturi pentru cumparaturi pentru dieta de reflux esofagian

Verificati etichetele

Citirea ingredientelor produsului va va ajuta sa stiti daca acesta contine o cantitate mare de sare, grasimi si cofeina. In consecinta, ati putea achizitiona produse care nu contin alimentele dumneavoastra declansatoare.

Vizitati sectiunea de alimente congelate

Legumele congelate, cum ar fi mazarea, porumbul, morcovii taiati, conopida taiata si fructele de padure congelate sunt o optiune excelenta. Acestea sunt convenabile pentru a le depozita si a le folosi atunci cand este necesar.

Obtineti produse de sezon

Optati pentru fructe si legume de sezon care sunt nutritive. Ciresele cumparate vara vor fi mai dulci si nu acide ca cele cumparate iarna.

CITEȘTE ȘI:
Care sunt semnele de avertizare ale prediabetului la adulti?

Dieta pentru refluxul esofagian: Prepararea si gatitul alimentelor

A urma o dieta care necesita o atentie deosebita la fiecare ingredient ar putea necesita multa planificare. De la cumparaturi, gandire de feluri de mancare, planificarea mesei si gatit, va trebui sa lucrati in timp util si sa va gestionati munca.

Dieta pentru refluxul esofagian necesita consumul de cereale integrale, legume si carne slaba pe care o puteti pastra cateva zile in frigider. Ar fi intelept sa pregatiti si sa pastrati o parte din mesele dvs. in frigider. In acest fel, nu ar trebui sa fiti stresat de faptul ca aveti timp sa gatiti in unele zile de lucru.

Puteti sa coaceti, sa faceti la gratar, sa frigeti, sa gatiti, sa fierbeti sau sa gatiti la aburi mancarea. Evitati sa folositi prajirea superficiala sau adanca. Consumati multe produse de sezon, in special fructe.

Mentinerea unui caiet si a unui grafic de dieta ar putea fi de ajutor. Acesta va tine lucrurile sub control si va va asigura ca veti merge efectiv inainte cu planul dumneavoastra.

Retete de inclus in dieta pentru refluxul acid

Fulgi de ovaz

  • Portii: 4
  • Timp de preparare: 20 minute

Ingrediente

  • Fulgi de Ovaz: 1 cana
  • Apa: 3 cani
  • Sare de mare: ¼ lingurita
  • Ciupituri de scortisoara sau cardamom, optional
  • Afine congelate si decongelate: la alegere
  • Seminte de chia: la alegere
  • Fulgi de nuca de cocos: la alegere

Metoda de preparare

  • Aduceti apa la fierbere intr-o oala medie. Adaugati ovazul si sarea si reduceti focul la mediu-jos. Gatiti timp de 15 pana la 20 de minute, amestecand ocazional.
  • Adaugati scortisoara sau cardamomul. Se ia de pe foc si se lasa sa stea timp de doua minute.
  • Se serveste fierbinte cu toppingurile dorite, cum ar fi seminte de chia, fulgi de nuca de cocos si fructe de padure.
  • Puteti face fulgi de ovaz obisnuiti din timp si sa ii folositi ca mic dejun de luat la pachet. Pastrati ramasitele in recipiente individuale si reincalziti-le dimineata. Puteti adauga apa sau lapte pentru a schimba consistenta.

Oua posate pe paine prajita din cereale integrale

  • Portii:2
  • Timp de preparare: 7- 10 minute
CITEȘTE ȘI:
10 Efecte negative ale lipsei de somn

Ingrediente

  • Oua: 1
  • Paine integrala: 2 felii
  • Ierburi proaspete (cimbru, patrunjel sau busuioc) pentru garnitura
  • Sare si piper pentru garnitura

Mod de preparare

  • Se aduce apa la fierbere. Adaugati suficienta apa pentru a acoperi ouale atunci cand acestea se aseaza la fund.
  • Spargeti oul intr-un castron mic sau intr-o ceasca. Asezati bolul aproape de suprafata apei fierbinti si strecurati usor oul in apa.
  • Acoperiti vasul si puneti-l la posat timp de 4 minute. Sau asteptati 5 sau mai multe minute pentru galbenusuri semi-moale.
  • In timp ce ouale se gatesc, prajiti felii de paine.
  • Cand ouale sunt gata, asezati ouale posate deasupra painii prajite.
  • Se presara cu sare, piper si ierburi proaspete.

Paste cu pui si busuioc

  • Portii: 2
  • Timp de preparare: 15 minute

Ingrediente

  • Ulei de masline extravirgin: 3 lingurite
  • Dovlecel verde, taiat in felii subtiri: 1 cana
  • Spanac mic: 1 cana
  • Piept de pui, fiert si maruntit: ½ cana
  • Spaghete din grau integral, fierte: ½ cana
  • Busuioc proaspat, tocat: ½ cana
  • Usturoi tocat: 3 catei
  • Branza parmezan: 1 lingura
  • Piper negru: ½ lingurita
  • Sare dupa gust

Metoda

  • Incalziti o tigaie si puneti uleiul de masline. Adaugati usturoiul. Puneti jumatate din busuiocul proaspat si lasati-l sa sfaraie in ulei.
  • Adaugati legumele si lasati-le sa se inmoaie.
  • Se amesteca spaghetele din grau integral. Adaugati putina apa de la paste si amestecati bine.
  • Adaugati branza parmezan si restul de busuioc proaspat. Combinati pana cand obtineti o consistenta asemanatoare unui sos.
  • Adaugati puiul maruntit si lasati sa fiarba.
  • Se presara sare si piper. Se serveste fierbinte cu paine prajita din mai multe cereale.

Nota Organics Food:

Majoritatea legumelor (verzi sau nu) si a fructelor pot amorti efectul refluxului. Pentru a neutraliza continutul acid al stomacului, consumati mai multe salate verzi nutritive, o cana sanatoasa de iaurt neindulcit cu fructe si salata de germeni.

Dieta, momentul si obiceiurile alimentare va pot ajuta, de asemenea, sa va controlati simptomele. Unele persoane par sa beneficieze daca mananca mese mai mici si mai frecvente in timpul zilei si daca stau departe de mancare cu trei ore inainte de culcare.

CITEȘTE ȘI:
Picioare umflate: cauze si tratament

Alte strategii utile includ mestecarea temeinica, mancatul lent si reducerea cantitatii de grasimi si carbohidrati (in special a zaharurilor simple) din masa dumneavoastra. Este important sa retineti ca lucrurile care va provoaca arsurile la stomac va vor fi personale, prin urmare, lucrurile care va vor ajuta sa le gestionati vor depinde si de procesul individual de autodescoperire.

Concluzie

Alegerea dietei este o decizie personala care necesita o analiza atenta a prioritatilor dumneavoastra in materie de sanatate. Dieta pentru refluxul esofagian este conceputa pentru a ameliora simptomele unei afectiuni specifice de sanatate si poate sa nu fie adecvata pentru persoanele care nu se confrunta cu refluxul acid.

Cu toate acestea, este o dieta echilibrata si sanatoasa care nu prezinta riscuri pentru publicul larg. Afectiunea si simptomele pot fi unice. Prin urmare, consultarea unui expert in sanatate sau a unui dietetician pentru indrumare ar fi benefica.

Intrebari frecvente (FAQ)

Ce alimente ajuta la disparitia refluxului esofagian?

Numerosi pacienti cu reflux gastric constata ca un consum suficient de fructe care nu sunt citrice, legume, seminte, nuci, cereale integrale si carne slaba ii ajuta sa se simta mai bine.

Se pot consuma alimente integrale, legume cu frunze verzi, fructe care nu sunt citrice, nuci si seminte, produse lactate cu continut scazut de grasimi, carne alba, inclusiv fructe de mare, oua, bucati slabe de carne si carne rosie in cantitati mici.

Este important sa identificati alimentele care cauzeaza refluxul in dieta dumneavoastra si sa le evitati.

Q. Ce alimente agraveaza refluxul esofagian?

Unele alimente sunt un declansator comun pentru multi. Printre acestea se numara alimentele picante sau acre, alimentele uleioase, cofeina, lactatele, ciocolata, alimentele picante, acide sau acre si chiar citricele pentru unele persoane.

Alimentele care sunt bogate in grasimi tind sa creasca sansele de reflux. Consumul de alimente cu mult praf de ardei iute poate irita peretele stomacului si poate induce refluxul acid.

Cum se calmeaza refluxul acid?

Tratamentul refluxului acid include schimbari personale de dieta cu cateva modificari ale stilului de viata. Anumite alimente ar putea sa va declanseze refluxul acid, asa ca trebuie sa le evitati.

O dieta bogata in nutrienti si in fibre ajuta la calmarea simptomelor refluxului acid. Cand vine vorba de refluxul gastric, ceea ce mancati conteaza la fel de mult ca si momentul in care il mancati.

Ce fructe sunt bune pentru refluxul acid?

Fructe precum banana, marul, papaya, caisele, pepenele galben, pepenele galben, pepenele galben si piersicile sunt excelente pentru aceasta afectiune. Este posibil sa doriti sa evitati alimentele citrice, cum ar fi portocalele, lamaile verzi, lamaile, rosiile, capsunile, coacazele indiene si alte fructe picante.

Cum opriti refluxul acid in mod natural?

Consumati alimente bogate in fibre, inclusiv cereale integrale, fructe, legume, produse lactate cu continut scazut de grasimi si carne slaba pentru a opri refluxul acid. Supraponderabilitatea poate provoca, de asemenea, refluxul acid, asa ca incercati sa va controlati greutatea. Cu toate acestea, indrumarea unui profesionist din domeniul medical ar fi benefica pentru ca simptomele sa se atenueze eficient.

CITEȘTE ȘI:
Ce este quercetina, beneficii, doza zilnica, prospect

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.