Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Mersul pe jos 10 moduri pentru a fi în formă

Mersul pe jos 10 moduri pentru a fi in forma

Aceste moduri de a merge pe jos pentru a fi in forma va pot ajuta sa slabiti.

Mersul pe jos este o forma excelenta de exercitii fizice. Daca sunteti in cautarea unei modalitati de a va imbunatati nivelul de fitness si de a obtine mai mult din rutina zilnica, mersul pe jos este cel mai eficient mod de a face acest lucru.

Mersul pe jos 10 moduri pentru a fi in forma
Familie mergand spre locul de picnic

Cum sa mergi mai des pe jos

Daca va plimbati mai des in fiecare zi, veti obtine beneficiile reducerii inactivitatii si ale cresterii activitatii fizice. Mersul pe jos va poate imbogati viata si in alte moduri. Incercati aceste sfaturi pentru a profita la maximum de mersul pe jos:

Luati-va o scurta pauza pentru a va plimba, chiar daca sunteti ocupat. Daca va este greu sa va integrati mersul pe jos in timpul zilei, incercati sa faceti o plimbare de 15 minute in timpul unei pauze la serviciu sau in pauza de masa.

Mersul pe jos 10 moduri pentru a fi in forma
Familie extinsa fericita care isi plimba cainele si comunica intr-o zi de toamna in parc.

Mersul pe jos pentru conditie fizica si sanatate

Fie ca abia incepeti un program de mers pe jos, fie ca mergeti in mod regulat, toata lumea poate beneficia de o buna tehnica de mers pe jos si de un bun pas. Incepatorii trebuie sa se pregateasca mai intai purtand hainele si pantofii potriviti.

CITEȘTE ȘI:
De ce sa faci exercitii aerobice? Top 13 beneficii

Folositi un program pentru a va mari timpul de mers si pentru a va exersa tehnica. Multi oameni merg pe o banda de alergare pentru antrenament in interior. In aer liber, puteti lua traseul dumneavoastra preferat si puteti adauga bete de mers pentru a practica mersul nordic, daca doriti.

10 moduri de a merge pe jos pentru o sanatate mai buna.

Daca ati fost sedentar sau daca aveti o afectiune, discutati cu furnizorul de servicii medicale pentru a vedea daca trebuie sa luati masuri de precautie.

Mersul pe jos 10 moduri pentru a fi in forma
Cei mai buni pantofi pentru mersul pe jos toata ziua

1. Purtati incaltaminte adecvata.

Ar trebui sa purtati incaltaminte adecvata pentru mersul pe jos. Desi puteti merge in aproape orice incaltaminte, veti putea merge mai bine in pantofi sport moi si care va vin bine.

2. Adoptati o postura buna

Pentru a profita la maximum de o sesiune de mers pe jos, trebuie sa va imbunatatiti postura, miscarile bratelor si ale picioarelor. Evitati greselile comune de mers pe jos pentru cele mai bune rezultate.

3. Stabiliti un ritm constant

Mersul pe jos va poate ajuta sa ardeti excesul de grasime corporala. Atunci cand mergeti intr-un ritm alert, corpul dumneavoastra incepe sa arda grasimile stocate pentru a promova pierderea in greutate.

4. Respectati un program regulat

Mersul pe jos este benefic pentru multe probleme de sanatate. Mersul pe jos 30 de minute pe zi, de cinci ori pe saptamana, este recomandat persoanelor cu artrita si diabet. Mersul regulat pe jos este recomandat pentru a preveni sau a gestiona multe probleme de sanatate.

5. Luati in considerare un tracker de fitness

Un dispozitiv de urmarire a mersului pe jos sau de fitness va poate motiva sa mergeti mai mult pe jos. Fie ca purtati un Fitbit sau un aparat traditional de pedometru cu curea, probabil ca veti merge mai mult pe jos daca va monitorizeaza pasii in fiecare zi. Daca inregistrati 10.000 de pasi pe zi, probabil ca va atingeti obiectivele de activitate recomandate.

CITEȘTE ȘI:
Cum sa alergi in siguranta in timpul iernii? Ghid si sfaturi pentru sezonul rece
Mersul pe jos 10 moduri pentru a fi in forma
Barbat si doua femei tinere care merg pe jos si socializeaza in parc

6. Fa o plimbare cu un grup

Mersul pe jos cu prietenii poate fi o activitate sociala. Nu aveti nevoie de o echipa pentru a va bucura de mersul pe jos, dar poate fi o modalitate excelenta de a va conecta cu altii, daca doriti.

Plimbarea singura sau cu cainele este o modalitate buna de a face un antrenament rapid sau de a face o plimbare mai lunga, dar va puteti face si prieteni sau va puteti inscrie intr-un club de plimbare.

Mersul pe jos 10 moduri pentru a fi in forma
O tanara care merge pe banda de alergare in sala de sport

7. Incearca mersul pe banda de alergare

Mersul pe banda de alergare este un antrenament excelent. Atunci cand vremea nu este favorabila, puteti sa va antrenati pe o banda de alergare si sa va bucurati de beneficiile mersului pe jos.

8. O plimbare in natura

Mersul pe jos iti poate imbunatati starea de spirit, mai ales cand esti afara. O plimbare in natura, cum ar fi un parc, un spatiu verde sau o padure, va poate ajuta sa va eliberati de stres si va poate oferi timp pentru a gandi mai clar.

Mersul pe jos 10 moduri pentru a fi in forma
Tineri care alearga intr-o cursa de maraton

9. Antrenati-va pentru un eveniment

Cursele nu sunt doar pentru alergatori. La multe evenimente sunt binevenite persoanele care merg pe jos, atat cele rapide, cat si cele lente. Va puteti antrena pentru o plimbare de 5 km (3,1 mile), 10 km (6,2 mile), un semimaraton (13,1 mile) sau un maraton (26,2 mile).

10. Schimbati-va programele de antrenament

Nu trebuie sa faceti aceeasi plimbare de fiecare data. Daca va variati viteza si intensitatea, va puteti bucura de o varietate de antrenamente de mers pe jos si puteti obtine mai mult de la ele.

CITEȘTE ȘI:
Antrenamentul HIIT – locul 1 la arderea grasimilor

Etapele urmatoare

Odata ce ati inceput sa mergeti mai mult pe jos acasa, la serviciu sau la scoala, s-ar putea sa va simtiti motivat sa faceti o plimbare mai dificila sau sa incepeti sa explorati pe jos. Iata cateva idei de plimbari mai lungi care sa va inspire:

Planificati o vacanta de mers pe jos. Escapadele nu trebuie sa implice doar sa stati pe plaja sau pe puntea unui vas de croaziera. Adaugati mersul pe jos la vacantele dvs. si intoarceti-va revigorati si revigorati.

Faceti o drumetie pe jos. Ati putea parcurge un traseu montan, ca sa traversati Parangul sau de la Predeal la Brasov sau sa va bucurati de alte trasee de mers pe jos pe distante lungi.

6 beneficii reale ale mersului pe jos.

Orice tip de activitate fizica ofera multe beneficii pentru sanatatea generala, dar s-a demonstrat ca mersul pe jos este un instrument ieftin si deosebit de eficient pentru mentinerea unei greutati si a unei vieti sanatoase, potrivit raportului special al Harvard Medical School – “Walking for Health”:.

1. Reduce stresul si imbunatateste starea de spirit.

Mersul pe jos iti imbunatateste starea de spirit prin eliberarea de endorfine. In plus, te ajuta sa te simti mai bine in pielea ta si mai multumit de tine insuti.

2. Reduce pofta de dulciuri.

Mai multe studii efectuate de Universitatea Exeter din Marea Britanie au aratat ca o plimbare de 15 minute poate reduce pofta de ciocolata, inclusiv cantitatea de ciocolata consumata in conditii de stres. Alte cercetari recente confirma faptul ca mersul pe jos poate reduce pofta de mancare si consumul de gustari dulci.

CITEȘTE ȘI:
Masa musculara: Nu-ti dori asta, lucreaza pentru asta

3. Inverseaza efectele genelor de ingrasare.

Cercetatorii de la Harvard au analizat 32 de gene implicate in obezitate la mai mult de 12.000 de persoane pentru a determina in ce masura contribuie la cresterea in greutate. Studiul a constatat ca efectele acestor gene au fost reduse cu 50% in cazul persoanelor care mergeau in pas vioi timp de aproximativ o ora pe zi.

4. Reduce durerile articulare.

Pe langa faptul ca reduce durerea cauzata de artrita, mersul pe jos pe o distanta cumulata de 10 km pe saptamana poate chiar preveni artrita. Mersul pe jos protejeaza articulatiile, in special genunchii si soldurile, care sunt cele mai afectate de osteoartrita, prin lubrifierea si intarirea muschilor care le sustin.

5. Reduce riscul de cancer de san.

Orice tip de activitate fizica reduce riscul de cancer de san. Cu toate acestea, un studiu al Societatii Americane de Cancer privind beneficiile mersului pe jos a constatat ca femeile care mergeau cel putin 7 ore pe saptamana aveau un risc cu 14% mai mic de a dezvolta cancer de san, in comparatie cu femeile care nu mergeau mai mult de 3 ore pe saptamana.

In plus, mersul pe jos a fost eficient si pentru femeile cu risc de a dezvolta cancer de san, adica femeile supraponderale si cele care urmeaza o terapie hormonala.

6. Stimuleaza imunitatea.

Persoanele care merg pe jos cel putin 20 de minute pe zi, de 5 ori pe saptamana, au cu 43% mai putine zile de concediu medical decat cele care fac exercitii fizice doar o data pe saptamana, potrivit unui studiu efectuat pe peste 1.000 de barbati si femei.

CITEȘTE ȘI:
3 Obiceiuri zilnice pentru a va mentine spatele sanatos

Intrebari frecvente

Cat trebuie sa merg pe jos intr-o zi?

Mersul pe jos timp de 30 de minute pe zi sau mai mult, in majoritatea zilelor saptamanii, este o modalitate excelenta de a va imbunatati sau de a va mentine sanatatea generala. u003cbru003eu003cbru003eDaca nu reusiti sa faceti 30 de minute pe zi, amintiti-va ca u0022chiar si putin este bine, dar mai mult este mai bineu0022. Mersul pe jos impreuna cu alte persoane poate transforma exercitiul fizic intr-o ocazie sociala placuta.

Ce se intampla cand mergi 1 ora pe jos in fiecare zi?

Mersul pe jos 1 ora in fiecare zi va poate ajuta sa ardeti calorii si, in schimb, sa pierdeti in greutate. In cadrul unui studiu, 11 femei cu greutate moderata au pierdut in medie 7,7 kg, sau 10% din greutatea corporala initiala, dupa 6 luni de mers zilnic in pas vioi

Este mai bine sa mergi mai repede sau mai incet?

Cei care merg incet traiesc mai putin. Un studiu, realizat de cercetatorii de la Universitatea din Sydney si publicat in The British Journal of Sports Medicine, a constatat ca, cu cat o persoana merge mai repede in medie, cu atat scade riscul de mortalitate din toate cauzele si de deces legat de bolile de inima.

In cat timp voi vedea rezultatele mersului pe jos?

Pierderea semnificativa in greutate si castigurile musculare se vor vedea in aproximativ opt saptamani, totusi, chiar daca nu vedeti definitia muschilor, beneficiile care se intampla in corpul si mintea dumneavoastra sunt considerabile. u0022Hainele vi se vor potrivi mai bine, postura dvs. va fi mai buna si veti merge mai inalt,u0022

Poate mersul pe jos reduce grasimea de pe burta?

Mersul pe jos este un exercitiu de intensitate moderata care poate fi usor de incorporat in viata de zi cu zi. Simplul fapt de a merge mai des pe jos va poate ajuta sa pierdeti in greutate si grasime de pe burta, precum si sa oferiti alte beneficii excelente pentru sanatate, inclusiv un risc redus de boli si o stare de spirit imbunatatita

Ce este mai bine sa mergi pe jos sau sa alergi?

Alergarea arde aproape dublu numarul de calorii fata de mersul pe jos. … Mersul pe jos in pas vioi pentru aceeasi perioada de timp, la 4,5 km/h, arde doar 314 calorii. Trebuie sa arzi aproximativ 3.500 de calorii pentru a pierde un kilogram. Daca obiectivul tau este sa slabesti, alergarea este o alegere mai buna decat mersul pe jos.

Ce este mai bine sa mergi pe jos sau cu bicicleta?

Mersul pe bicicleta poate fi mai bun pentru a arde mai multe calorii si ajuta la cresterea rezistentei partii inferioare a corpului. Pe de alta parte, mersul pe jos poate ajuta la cresterea densitatii osoase si tinde sa coste mai putin decat mersul pe bicicleta

Cati pasi fac intr-o ora de mers?

In medie, cei mai multi dintre noi pot face confortabil 1.000 de pasi in zece minute. Acest lucru este probabil mai rapid decat ati merge prin magazinul alimentar, dar mai lent decat daca ati merge intentionat repede pentru ca ati intarziat. u003cbru003eu003cbru003eIn acest ritm, de 6 kilometri pe ora, va va lua aproximativ o ora si 40 de minute sa parcurgeti 10.000 de pasi.

Cati pasi inseamna km de mers pe jos?

In medie, un kilometru are 1265-1515 pasi. Pur si simplu, lungimea pasilor este distanta pe care o parcurgeti cu fiecare pas. Lungimea medie a unui pas este de 0,79 m pentru barbati si de 0,66 m pentru femei.

Concluzii

Daca sunteti nou in antrenamentele de mers pe jos, construiti timpul si viteza de mers pe jos treptat si incepeti cu o plimbare de 10 pana la 15 minute. Odata ce va simtiti bine, cresteti timpul cu cateva minute in timpul fiecarei iesiri.

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune 6 sfaturi pentru construirea muschilor

Nu uitati, incet si constant se castiga intrecerea. Orice cantitate de mers pe jos la orice viteza este mult mai buna decat sa stati degeaba. Da, mersul pe jos este un exercitiu real.

Daca veti continua, veti experimenta beneficiile antrenamentului. Veti putea sa mergeti mai repede si sa abordati dealurile. Ceea ce parea imposibil acum doua luni este acum ceva ce puteti face fara stres. Mandriti-va de faptul ca stiti cat de departe puteti ajunge pe propriile picioare.

Surse:

  1. Serwe KM, Swartz AM, Hart TL, Strath SJ. Effectiveness of long and short bout walking on increasing physical activity in women J Womens Health (Larchmt). 2011;20(2):247-253. doi:10.1089/jwh.2010.2019
  2. Koselka EPD, Weidner LC, Minasov A, et al. Walking green: developing an evidence base for nature prescriptionsInt J Environ Res Public Health. 2019;16(22). doi:10.3390/ijerph16224338

Lectura suplimentara

Arata mai multe +
CITEȘTE ȘI:
Metabolic Fitness: Tot ce trebuie sa stiti

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul [post_title]? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.