Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

13 cele mai rele alimente pentru corpul tau, potrivit stiintei

13 Cele mai rele alimente pentru corpul tau, potrivit stiintei

Cele mai nocive alimente pentru organism, conform stiintei. Mananca-le si vei plati pretul

Cu atat de multe bunatati tentante disponibile pe rafturile magazinelor alimentare, care sunt bogate in calorii si zahar, poate fi dificil sa rezisti tentatiilor.
Pentru a te ajuta, am intocmit o lista cu cele mai rele alimente pentru corpul tau, cele pe care ar trebui sa eviti sa le consumi daca incerci sa slabesti.

Se spune ca “esti ceea ce mananci”, dar nimeni nu acorda cu adevarat atentie la ceea ce se spune. In cazul in care ar face-o, industria slabitului ar arata foarte diferit. Cu atat de multe bunatati disponibile pe rafturile magazinelor alimentare, care sunt bogate in calorii si zahar, poate fi dificil sa rezisti tentatiilor.

Pentru a te ajuta, am intocmit o lista cu cele mai rele alimente pentru corpul tau, cele pe care ar trebui sa eviti sa le consumi daca incerci sa slabesti.

Chipsurile de cartofi

Bag of potato chips
Shutterstock

Pun pariu ca nu te poti opri doar la o singura… portie. Adica doar aproximativ 18 chipsuri, mai exact. Este posibil sa te opresti aici? Daca esti un fan al varietatii cu sare si paprika iti urez mult noroc.

Intr-o singura portie se gasesc 500 de miligrame de sodiu si aproximativ 1/4 lingurita de sare. Acest lucru reprezinta aproximativ o treime din totalul miligrame de sodiu recomandat de Asociatia Americana a Inimii pentru un adult mediu intr-o zi.

CITEȘTE ȘI:
9 Plante si condimente pentru purificarea sangelui

Potrivit unei cercetari publicate in New England Journal of Medicine, chipsurile de cartofi au contribuit la acumularea unei greutati mai mari in organismul consumatorilor decat bauturile zaharoase, carnea procesata, carnea rosie si alte alimente.

Evita chipsurile de cartofi, care sunt considerate a fi cele mai nesanatoase de pe planeta.

Puiul prajit

Fried chicken
Shutterstock

Un continut mai mic de grasimi saturate decat cel al carnii de vita, precum si un continut mai mare de proteine, fac din pui o alegere mai buna decat carnea rosie atunci cand vine vorba de o alimentatie sanatoasa.

Gatiti-l in ulei incins pana cand devine auriu, apoi transformati-l intr-una dintre cele mai nesanatoase mese posibile, acoperindu-l cu faina si prajindu-l intr-o baie fierbinte de ulei. Ca urmare a prajirii puiului in ulei, felul de mancare absoarbe o cantitate semnificativa de grasime, ceea ce ridica numarul de calorii al mesei.

Journal of Food Science and Technology raporteaza ca prajirea alimentelor la temperaturi ridicate in uleiuri vegetale (cum ar fi uleiul de canola si de porumb) sau in uleiuri din seminte (cum ar fi uleiul de susan sau de seminte de struguri) duce la formarea de grasimi trans, care sunt legate de un risc crescut de boli de inima, cancer si obezitate, printre alte probleme de sanatate.

CITEȘTE ȘI:
Cu ce sa inlocuiesti cafeaua cu 5 bauturi alternative fierbinti

De asemenea, grasimile saturate din carnea de pui cu piele ridica nivelul colesterolului LDL (rau), ceea ce duce la acumularea de placi in artere, crescand riscul de boli de inima si de accident vascular cerebral.

Gogosile

Glazed donuts
Shutterstock

Numele insusi va da un indiciu despre motivul pentru care sunt atat de teribile pentru dumneavoastra: Aluat! Sunt produse din faina alba, zahar si untura vegetala, iar apoi sunt prajite pana devin crocante si aurii.

Potrivit Clinicii Mayo, acest lucru se traduce prin faptul ca gogosile includ si grasimi trans, care sunt cel mai rau tip de grasimi, deoarece iti cresc colesterolul rau, scazand in acelasi timp colesterolul bun.

Torturile si prajiturile din comert

Fondant on cake
Shutterstock

Maripanul din torturi este, in esenta, un fel de plastilina comestibila in forma sa cea mai elementara. Ce contine mai exact? In aceasta reteta se folosesc urmatoarele componente: zahar, apa, gelatina, unt vegetal sau untura si glicerol, printre altele. Yummy…extraordinar. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca ingredientul final, propilenglicol, a fost legat de sanatatea proasta a rinichilor in studiile efectuate de cei de la National Kidney Foundation.

Cartofi prajiti cu branza

Cheese fries
Shutterstock

Toata lumea stie ca cartofii prajiti sunt un exemplu de alimente rele pentru tine, asa ca nu ar trebui sa fie o surpriza faptul ca daca ii ungi cu un sos de branza lipicios si sarat nu face decat sa agraveze si mai mult situatia.

CITEȘTE ȘI:
Betacarotenul: Beneficii dozaj si efecte secundare

Sosurile de branza cumparate din magazin, pot contine pana la 430 miligrame de sodiu, ceea ce reprezinta 19 la suta din doza zilnica de sodiu recomandata pentru adulti. In plus, include aproximativ 10% din grasimile recomandate zilnic intr-o singura portie – si asta inainte de a vorbi despre ce contin cartofii prajiti.

Mezelurile

Processed deli meat cold cuts
Shutterstock

In mezeluri, exista un conservant cunoscut sub numele de nitrat de sodiu, despre care s-a demonstrat ca provoaca o inflamatie cronica in artere, ceea ce poate duce la ateroscleroza, adica la ingustarea vaselor de sange.

Supa la conserva

Canned soup
Shutterstock

Chiar si supele facute cu o colectie generoasa de fasole si legume pot fi excesiv de sarate. O supa delicioasa de mazare sparta, de exemplu, ar fi greu de intalnit cu mai putin de 500 mg de sodiu pe portie. Nu este de mirare ca supele la conserva sunt incluse in lista “Șase alimente sarate” a Asociatiei Americane a Inimii, care se stie ca sunt nesanatoase pentru inima.

Crema de cafea fara lapte

Coffee creamer milk
Shutterstock

Nu este minunat cat de convenabil este? Nu cumva ai cateva dintre ele ascunse in sertarul biroului tau chiar acum? Sa-ti spun ceva: arunca-le. Aceste creme de cafea care dureaza o vesnicie sunt adesea fabricate din uleiuri partial hidrogenate, cunoscute uneori sub numele de grasimi trans, care sunt daunatoare pentru sanatatea ta.

CITEȘTE ȘI:
Cum sa-ti recastigi silueta dupa sarbatori

Retineti intotdeauna ca grasimile trans va cresc sansele de a dezvolta boli de inima sau accidente vasculare cerebrale prin cresterea nivelului de colesterol LDL (rau).

Margarina

Margarine stick
Shutterstock

Deoarece contine grasimi trans, consumul unui cub de margarina creste sansele de a dezvolta boli coronariene. Potrivit unui studiu publicat in Epidemiology, cu cat margarina este mai solida, cu atat cantitatea de grasimi trans este mai mare. Pe paine prajita, untul este frecvent o optiune preferabila.

Rezultatele unei cercetari din 2016 publicate in PLOS One au identificat doar cateva asocieri intre consumul de margarina si bolile cardiovasculare. Deoarece contine grasimi trans, consumul unui baton de margarina creste sansele de a dezvolta boli coronariene.

Potrivit unui studiu publicat in Epidemiology, cu cat margarina este mai solida, cu atat cantitatea de grasimi trans este mai mare. Untul este o obtiune mai sanatoasa! Rezultatele unei cercetari din 2016 publicate in PLOS One au identificat doar cateva asocieri intre consumul de unt si bolile cardiovasculare.

Hot dogs

Hot dog bun ketchup
Shutterstock

Din ce anume este facuta aceasta mancare misterioasa de culoare maro-roz este o enigma. Potrivit Consiliului National pentru Hot Dog si Carnati al SUA, hot dogii sunt fabricati din resturi de carne de vita, pui sau porc dupa ce bucatile cele mai bune au fost folosite pentru a face carne tocata, fripturi si alte produse din carne. Aceste resturi sunt apoi amestecate cu nitrati pentru a ajuta la legarea proteinelor din carne.

CITEȘTE ȘI:
7 beneficii pentru sanatate ale codului

Ca si in cazul majoritatii celorlalte mese discutate in acest articol, hot-dogii sunt imbogatiti cu grasimi saturate si sodiu, iar multi dintre ei includ nitrati, un conservant care a fost asociat cu cancerul de catre Institutul National de Cancer al SUA.

Burgerii vegetarieni

Veggie burgers with vegetables
Shutterstock

Trecerea la o dieta bazata pe plante este o decizie inteleapta, cu exceptia cazului in care alegeti produse care inlocuiesc carnea cu un alt element periculos.

Potrivit lui Katherine Zertasky, dietetician nutritionist inregistrat la Mayo Clinic, “anumiti burgeri pe baza de plante vor avea grasimi suplimentare si, de multe ori, grasimea suplimentara va fi o grasime saturata”.

Grasimea saturata a fost legata de cresterea nivelului de colesterol daunator, ceea ce ridica posibilitatea ca aceasta sa ne creasca riscul de boli de inima. Un alt semnal de alarma pentru burgerii vegetali este cantitatea de sodiu pe care o contin. Unii sunt extrem de sarati, incluzand pana la 900 mg de sodiu pe portie.

Cereale indulcite cu zahar

Cereal
Cereale indulcite shutterstock

Recunoasteti: sunteti constienti ca acel bol de cereale contine zero fibre si o cantitate disproportionata de carbohidrati si zahar. Tocmai din acest motiv este considerat cel mai prost mic dejun pentru pierderea in greutate.

O optiune mai buna pentru micul dejun ar fi sa amesteci o cantitate mica de lapte si ciocolata neagra in fulgii tai de ovaz calzi si aburinzi, care au un continut ridicat de fibre alimentare si proteine.

CITEȘTE ȘI:
7 lucruri care afecteaza imbatranirea: alergiile, carbohidratii si pensionarea

Covrigii

13 cele mai rele alimente pentru corpul tau, potrivit stiintei
Covrigi Brasoveni

Astfel de produse pentru micul dejun sunt printre cele mai proaste lucruri pe care le poti manca dimineata. Adica, este o bila uriasa de aluat din faina alba cu un continut de carbohidrati de aproximativ cinci felii de paine alba prajita.

Chiar daca un covrig mediu are aproximativ 250 de calorii, vei simti foamea la scurt timp dupa ce il mananci. Iti va creste rapid nivelul de zahar din sange, urmat de o scadere la fel de rapida, ceea ce te va face sa poftesti si mai mult zahar. Din acest motiv, ar trebui sa evitati covrigii cumparati din magazine, disponibili pe piata.

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul [post_title]? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.