Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Făina de ovăz fără gluten 5 beneficii pentru sănătate

Faina de ovaz fara gluten 5 Beneficii pentru sanatate

Daca sunteti in cautarea unei faini fara gluten pe care sa o folositi in retetele dumneavoastra, as dori sa va informez ca faina de ovaz fara gluten este una dintre cele mai bune faini fara gluten de pe piata.

Ce este faina de ovaz ?

Faina de ovaz este o faina integrala de cereale bogata in substante nutritive, care se fabrica din ovaz. Faina de ovaz are o aroma subtila de nuca si o textura moale. In plus, faina de ovaz nu contine gluten daca este fabricata folosind ovaz care nu contine gluten.

Cu toate acestea, faina de ovaz fara gluten nu este doar lipsita de gluten; este, de asemenea, plina de minerale si avantaje pentru sanatate. In ce fel este faina de ovaz benefica pentru sanatate? S-a demonstrat ca ovazul reduce la minimum riscul de boli coronariene si nivelul de colesterol, printre alte beneficii.

De la clatite din faina de ovaz la prajituri din faina de ovaz si paine din faina de ovaz, exista o multitudine de moduri delicioase de a include aceasta faina fara gluten in dieta ta si de a obtine aceste avantaje incredibile pentru sanatate.

Este faina de ovaz fara gluten?

Da, ovazul este, din punct de vedere tehnic, fara gluten, potrivit Centrului de boli celiace al Universitatii din Chicago, deoarece nu este o forma de grau, orz sau secara, care sunt cele trei tipuri de cereale integrale care contin in mod natural proteina gluten. In loc de gluten, ovazul si, prin urmare, faina de ovaz contin o proteina numita avenine.

Ovazul este considerat sigur pentru persoanele cu alergii sau intolerante la gluten, este mai simplu de digerat pentru majoritatea oamenilor si este mult mai putin probabil sa declanseze reactii adverse. Potrivit rapoartelor, “posibil ca mai putin de 1% dintre pacientii celiaci sa prezinte o sensibilitate la un aport ridicat de ovaz”. Astfel, atata timp cat folositi faina de ovaz 100% pura, care nu a fost contaminata cu fainuri care contin gluten, faina de ovaz este o alternativa excelenta pentru persoanele fara gluten.

CITEȘTE ȘI:
Carnea de strut: beneficii, secrete de gatit si conservare + top 6 fapte putin cunoscute

Citeste si: Semintele de dovleac combat diabetul, bolile de inima si celulele canceroase

Faina de ovaz fara gluten 5 beneficii pentru sanatate
Paine facuta din faina de ovaz fara gluten

Informatii nutritionale faina de ovaz

faina de ovaz fara gluten provine din ovaz. Ce este ovazul? Ovazul (Avena sativa) este un tip de cereala cultivata pentru semintele sale. Samanta se mai numeste si ovaz. Ovazul creste cel mai bine in climatele temperate.

La fel ca ovazul, faina de ovaz fara gluten ofera consumatorilor sai atat de multi nutrienti, si pun pariu ca vei fi surprins in special de cat de multe proteine detine.

O suta de grame (aproximativ 1/2 cana) de faina de ovaz contine aproximativ:

404

Citeste si: Scortisoara beneficii pentru sanatate. De ce este condimentul nr. 1 din lume

Faina de ovaz fara gluten 5 beneficii pentru sanatate

Reduce riscul de boli de inima

La 9.776 de persoane, o cercetare epidemiologica publicata in Archives of Internal Medicine a examinat asocierea dintre consumul de fibre alimentare si riscul de boli coronariene (CHD) si boli cardiovasculare (CVD). Cercetatorii au descoperit ca pacientii care au consumat cele mai multe fibre, 20,7 grame pe zi, au avut o reducere de 13% a bolilor coronariene si de 11% a bolilor cardiovasculare in comparatie cu cei care au consumat cele mai putine fibre (cinci grame pe zi).

Subiectii care au consumat cele mai multe fibre alimentare hidrosolubile au avut rezultate si mai izbitoare, cu o scadere de 15% a riscului de boli coronariene si o reducere de 10% a riscului de boli cardiovasculare. Ovazul este o sursa buna de fibre atat solubile, cat si insolubile. Acest studiu demonstreaza ca consumul de alimente bogate in fibre, cum ar fi faina de ovaz, poate ajuta la evitarea bolilor de inima.

CITEȘTE ȘI:
Broccoli, cea mai sanatoasa leguma de pe planeta?

Faina de ovaz fara gluten eeduce colesterolul

In plus, faina de ovaz fara gluten este benefica pentru inima, deoarece s-a demonstrat ca reduce colesterolul LDL (“rau”). Mai exact, se presupune ca beta-glucanul (-glucan) prezent mai ales in peretele celular al endospermului de ovaz este responsabil pentru scaderea colesterolului total din sange si a colesterolului LDL. Cum functioneaza? Deoarece -glucanul este o fibra solubila foarte lipicioasa, acesta inhiba de fapt absorbtia colesterolului alimentar in timp ce acesta trece prin intestinul subtire.

Cercetarile recente indica faptul ca ingerarea zilnica a fibrelor solubile in apa, care formeaza vascozitati, cum sunt cele prezente in faina de ovaz, poate reduce nivelul colesterolului total si LDL cu aproximativ 5% pana la 10%.

Faina de ovaz fara gluten ajuta diabeticii

Faina de ovaz fara gluten, atunci cand este consumata cu moderatie, s-a dovedit a fi o dieta nutritiva si benefica pentru diabetici si pentru cei care se lupta cu dificultati legate de zaharul din sange. Un studiu stiintific din 2015 a incercat sa determine daca consumul de ovaz este avantajos pentru persoanele cu diabet. Cercetatorii au analizat 14 studii controlate randomizate si doua studii observationale necontrolate si au ajuns la cateva rezultate interesante.

In comparatie cu martorii, “consumul de ovaz a scazut dramatic” nivelul A1c si al glicemiei la post, precum si colesterolul total si LDL. Analiza concluzioneaza ca consumul de ovaz poate imbunatati gestionarea glicemiei si a profilului lipidic al diabeticilor de tip 2, ceea ce il face o completare excelenta a oricarui plan de dieta pentru diabetici.

Ajuta la scaderea tensiunii arteriale

In plus, faina de ovaz fara gluten derivata din ovaz integral poate fi benefica pentru valorile tensiunii arteriale. Potrivit unei noi cercetari, includerea ovazului intr-o dieta americana tipica poate ajuta la scaderea atat a tensiunii arteriale sistolice, cat si a celei diastolice la pacientii cu hipertensiune arteriala moderata sau la limita.

CITEȘTE ȘI:
8 semne ca ai o dieta deficitara

Subiectii care au consumat in mod regulat ovaz integral bogat in fibre solubile au inregistrat o scadere de 7,5 unitati a tensiunii arteriale sistolice si o scadere de 5,5 unitati a tensiunii arteriale diastolice. Intre timp, tensiunea arteriala sistolica si diastolica a grupului de control a ramas “in esenta neschimbata”.

Faina de ovaz fara gluten vip-ul satietatii

Daca ati mancat vreodata un castron de fulgi de ovaz la micul dejun, probabil ca sunteti constienti de cat de eficient poate fi ovazul sa va tina de foame pana la urmatoarea masa. Datorita faptului ca faina de ovaz fara gluten nu este decat ovaz intreg macinat, utilizarea acesteia in mesele si mancarurile dumneavoastra ar putea, de asemenea, sa va ajute sa va simtiti mai multumit dupa aceea.

European Journal of Clinical Nutrition a publicat un studiu stiintific menit sa dezvolte un indice de satietate validat pentru mesele populare. Au fost evaluate numeroase mese, iar fulgii de ovaz s-au clasat pe primul loc in randul preparatelor pentru micul dejun si pe locul al treilea la nivel general. (opt, noua) Potrivit unui studiu de cercetare din 2016, este probabil componenta beta-glucan din ovaz care are un impact atat de benefic asupra senzatiilor de satietate.

Citeste si: Faina de migdale: O alternativa fara gluten sanatoasa

Istoria fainii de ovaz

Primele boabe de ovaz cunoscute au fost aproape sigur descoperite in Egipt in jurul anului 2000 i.Hr., printre ramasitele celei de-a 12-a dinastii. Pe de alta parte, aceste boabe de ovaz erau aproape sigur plante erbacee pe care egiptenii nu le-au cultivat.

Inainte de a fi folosit ca hrana, ovazul a fost utilizat in scopuri medicinale si continua sa fie folosit si astazi. Potrivit unora, cea mai veche cultivare a ovazului a fost descoperita in pesterile din epoca bronzului din Elvetia.

CITEȘTE ȘI:
Fasolea rosie: Beneficii sanatate, nutritie, retete

Colonistii scotieni au adus ovazul in America de Nord la inceputul secolului al XVII-lea. Statele Unite, Germania si Polonia sunt in prezent unii dintre cei mai mari producatori comerciali de ovaz.

Faina de ovaz fara gluten 5 beneficii pentru sanatate
Faina de ovaz in comparatie cu alte tipuri de faina

Comparatie cu alte tipuri de faina

Atunci cand o reteta nu cere gluten pentru a creste, faina de ovaz fara gluten este o optiune excelenta fara gluten. Aceasta infuzeaza orice reteta cu o aroma profunda, de nuca. De exemplu, face minuni in fursecuri, oferindu-le o textura extra gingasa.

In plus, faina de ovaz contribuie mai mult la umiditatea produselor de patiserie decat o face faina de grau. Ea poate fi inlocuita cu faina de orez, faina de mei sau faina de sorg in retetele care cer fainuri fara gluten.

Cu parere de rau, faina de ovaz fara gluten trebuie amestecata cu alte fainuri atunci cand se coc mancaruri care necesita crestere. Faina de spelta, pe de alta parte, este o faina integrala cu aroma usoara care poate fi folosita in cantitati egale in majoritatea retetelor in locul fainii integrale sau a fainii universale.

Ocazional, se poate folosi un pic mai putina faina de spelta datorita naturii sale mai solubile in apa. Spre deosebire de faina de ovaz fara gluten, faina de spelta contine gluten (motiv pentru care poate fi inlocuita cu usurinta cu faina universala), dar pare sa fie absorbita mai bine de multe persoane decat faina de grau sau faina universala.

Faina de nuca de cocos si faina de migdale sunt doua fainuri fara gluten care sunt, de asemenea, bogate in fibre si minerale. Faina de nuca de cocos este compusa in principal din fibre de inulina, care poate fi iritanta pentru sistemul digestiv al anumitor persoane datorita statutului sau FODMAP. FODMAP-urile sunt o familie de carbohidrati care fermenteaza rapid in colon si pot provoca gaze si probleme digestive la unele persoane. In timp ce migdalele sunt un aliment cu un nivel scazut de FODMAP, faina de migdale include acid fitic, un iritant gastric cunoscut in cantitati mari.

CITEȘTE ȘI:
8 Sfaturi sa controlezi colesterolul marit

De obicei, faina de migdale poate fi inlocuita 1:1 cu faina de grau in retete. Cu toate acestea, daca inlocuiti faina de migdale cu faina de grau, tineti cont de faptul ca reteta va necesita aproape sigur un ou sau un liant suplimentar.

Faina de nuca de cocos absoarbe mai multa umiditate decat faina de migdale, este mai densa si rezulta un produs finit mai moale. Ca si in cazul fainii de cocos, faina de ovaz este extrem de absorbanta de apa.

Faina pe care o alegeti depinde foarte mult de felul de mancare la care lucrati, de profilul de aroma pe care il urmariti si de preocuparile dumneavoastra individuale legate de sanatate. Adesea, este necesara experimentarea cu mai multe fainuri fara gluten pentru a determina care este cea mai potrivita pentru dumneavoastra. In plus, puteti experimenta cu o varietate de combinatii de faina fara gluten.

Citeste si: 2 cele mai bune tipuri de faina fara gluten pe care trebuie sa le incerci

Cum sa gasiti si cum sa o utilizati

Va recomand sa va procurati faina de ovaz fara gluten germinat organic dintr-un magazin naturist sau online. Daca doriti sa fiti siguri ca faina sau ovazul folosit la fabricarea fainii nu contine gluten, puteti cauta pe produse certificarea fara gluten. In acest fel, puteti fi siguri ca nu exista riscul de contaminare incrucisata cu glutenul din ovaz, care este foarte raspandit.

In plus, va sugerez sa cumparati faina BIO si germinata. Ovazul organic este usor accesibil in majoritatea magazinelor alimentare, daca doriti sa va produceti propria faina de ovaz, ceea ce este destul de simplu de facut (instructiuni in sectiunea urmatoare).

CITEȘTE ȘI:
De ce nu slabesc: Iata 20 de motive posibile

Desi faina de ovaz fara gluten are o aroma moderata, este mai fascinanta decat faina universala. Atunci cand este combinata cu alte ingrediente intr-un fel de mancare, ea confera o senzatie mai gingasa, mai sfaramicioasa. Cel mai simplu este sa o folositi in locul fainii universale sau a fainii de grau in produsele de panificatie care nu necesita gluten pentru a creste, cum ar fi painea rapida si prajiturile.

Atunci cand este inclusa in retetele de prajituri, se stie ca face ca consistenta prajiturilor sa devina si mai groasa si mai crocanta. Doriti sa faceti o versiune fara gluten a unei prajituri clasice albe sau galbene? Potrivit expertilor in coacere, folosirea fainii de ovaz ca faina fara gluten aleasa de tine are ca rezultat o prajitura fara gluten usoara si pufoasa.

Atunci cand folositi aceasta faina in retete care cer praf de copt, inlocuiti 2,5 linguri si jumatate de praf de copt pentru fiecare cana de faina.

Riscuri si reactii adverse

Dupa cum am afirmat, majoritatea pacientilor celiaci se simt bine cu ovaz si faina de ovaz fara gluten cu adevarat fara gluten. Desi ovazul si faina de ovaz nu contin gluten in mod natural, acestea contin o proteina numita avenis. In timp ce majoritatea celiacilor se descurca fara probleme cu aceste proteine netoxice, se preconizeaza ca mai putin de 1% dintre celiaci au o reactie adversa la un consum ridicat de ovaz.

Daca doriti sa eliminati glutenul in totalitate, pur si simplu cumparati faina de ovaz fara gluten, deoarece contaminarea incrucisata cu elemente care contin gluten este frecventa in cazul ovazului.

Daca nu sunteti obisnuiti sa mancati ovaz sau faina de ovaz fara gluten, este posibil sa aveti unele simptome gastrointestinale (cum ar fi gaze sau balonare) la inceput. Acest lucru se datoreaza adesea fibrelor crescute din dieta dumneavoastra, nu ovazului.

CITEȘTE ȘI:
Ce este leptina? Surse alimentare care cresc nivelul de leptina

Observatii finale

Daca sunteti in cautarea unei alte faini fara gluten pe care o sugerez cu tarie, nu mergeti mai departe de faina de ovaz. Este foarte delicioasa in retetele de prajituri sanatoase si paini rapide.

Atunci cand ingerati faina de ovaz, primiti toate beneficiile uimitoare asociate cu ovazul. Ma refer la un continut remarcabil de proteine si fibre, precum si la toate vitaminele B, mangan, seleniu si magneziu… Lista ar putea continua la nesfarsit.

Similar modului in care o ceasca de ovaz va va sustine pana la urmatoarea masa, utilizarea fainii de ovaz intr-un fel de mancare poate creste semnificativ factorul de satietate, ceea ce este benefic atat pentru nivelul de energie, cat si pentru talia dumneavoastra.

In plus, sa nu uitam de numeroasele beneficii pentru sanatate pe care faina de ovaz fara gluten le ofera pentru inima, tensiunea arteriala, glicemia si nivelul colesterolului.

Faina de ovaz nu contine gluten si are o multitudine de alte beneficii. Sper ca o veti incerca in curand.

{{ content }}
<!– wp:rehub/box {"type":"blue","textalign":"center","content":"u003ca href=u0022/magazin/u0022u003eViziteaza magazinul nostru online si cumpara in siguranta cele mai sanatoase si nutritive produse alimentare de pe piata. u003eu003eu003eu003c/au003e","date":"20.06.2021 Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!
A fost util articolul? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.