Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

10 superalimente pe care sa le mananci zilnic pentru sanatate maxima

10 Superalimente pe care sa le mananci zilnic pentru sanatate maxima

Consumul unei varietati largi de “superalimente puternice” este cel mai bun mod de a asigura o sanatate maxima. Superalimentele sunt ingrediente nutritive cu beneficii extraordinare pentru sanatate. Acestea tind sa fie bogate in antioxidanti si nutrienti care protejeaza organismul de stresul oxidativ si promoveaza longevitatea.

In acest articol discutam despre 10 superalimente pentru sanatate maxima pe care sa le mananci zilnic.

10 superalimente pe care sa le mananci zilnic pentru sanatate maxima
Superalimente pentru sanatate maxima

Cereti la cinci experti in nutritie sa va ofere o lista cu “superalimentele” lor preferate, iar rezultatele vor varia – dar se vor suprapune. Motivul este ca fiecare aliment ofera ceva diferit si de mare folos organismului tau.

Un aliment de pe lista ar putea fi o sursa bogata de proteine sau fibre, dar sa fie lipsit de anumite vitamine si minerale. Un alt superaliment ar putea fi incarcat cu antioxidanti care lupta impotriva bolilor, dar sa fie in mare parte lipsit de proteine.

Iata mai jos o lista cu 10 cele mai nutritive superalimente pe care sa le incluzi in dieta ta:

Afinele sunt un antioxidant de top
Afinele sunt un antioxidant de top

Afinele sunt un antioxidant de top

Intr-un studiu privind fructele si legumele obisnuite, afinele contineau mai multi antioxidanti decat peste 40 dintre concurentii lor. Acest lucru plaseaza fructele de padure neasemuite in fruntea listei de protectie impotriva cancerului, a bolilor de inima, a dementei si a degenerarii maculare. 

CITEȘTE ȘI:
Chipsurile de varza Kale: beneficii pentru sanatate
Ovaz pentru aportul de fibre
Ovaz pentru aportul de fibre

Ovaz pentru aportul de fibre

Ovazul este bogat in fibre solubile si este legat de scaderea tensiunii arteriale si a nivelului general de colesterol. Ovazul este un carbohidrat bun si este bogat in beta-glucan.

Beta-glucanul este o fibra solubila puternica care ajuta la incetinirea digestiei zaharului si la mentinerea sub control a nivelului de zahar din sange.

Un mar pe zi tine doctorul la distanta
Un mar pe zi tine doctorul la distanta

Un mar pe zi tine doctorul la distanta

Cercetarile ar putea confirma zicala ca “un mar pe zi tine doctorul departe”. 

Ceaiul verde creste metabolismul
Ceaiul verde creste metabolismul

Ceaiul verde creste metabolismul

Ceaiul verde contine o multime de antioxidanti. S-a demonstrat ca valorile sale antioxidante sunt mai mari decat cele masurate in fructe si legume.

10 superalimente pe care sa le mananci zilnic pentru sanatate maxima
Semintele de in macinate reduc inflamatia

Semintele de in macinate reduc inflamatia

Semintele de in nu sunt doar o sursa buna de fibre, ci si incarcate cu acid alfa-linolenic. Acidul alfa-linolenic este un acid gras esential despre care s-a demonstrat ca reduce inflamatiile din organism.

CITEȘTE ȘI:
8 Fructe de vara care te vor ajuta sa slabesti rapid
Iaurtul imbunatateste bacteriile intestinale
Iaurtul imbunatateste bacteriile intestinale

Iaurtul imbunatateste bacteriile intestinale

Iaurtul este cunoscut pentru bacteriile sale probiotice sau benefice vii. S-a demonstrat ca iaurtul reduce cresterea bacteriilor daunatoare din tractul digestiv.

De asemenea, iaurtul ajuta la mentinerea unor niveluri stabile de ph in organism si poate sustine sistemul imunitar. 

Unele cercetari au sugerat ca probioticele pot ajuta in cazul infectiilor vaginale cu drojdie, al bolilor inflamatorii intestinale, al ulcerelor si al infectiilor tractului urinar.

Broccoli este regele antioxidantilor
Broccoli este regele antioxidantilor

Broccoli este regele antioxidantilor

Broccoli, o leguma crucifera, contine unul dintre cei mai puternici antioxidanti din setul nostru de instrumente dietetice. Broccoli ne protejeaza organismul impotriva cancerului si se situeaza in fruntea listei de superalimente.

Broccoli ofera o valoare nutritiva ridicata cu un cost caloric scazut. Este cel mai dens in nutrienti dintre aceste legume “superalimente”.

Ulei de masline pentru sanatatea inimii
Ulei de masline pentru sanatatea inimii

Ulei de masline pentru sanatatea inimii

Uleiul de masline este considerat o grasime dietetica sanatoasa, s-a demonstrat ca reduce riscul de boli de inima. Grasimea principala care se gaseste in uleiul de masline este reprezentata de acizii grasi mononesaturati (MUFA). S-a demonstrat ca MUFAs reduc colesterolul total si ajuta la stabilizarea coagularii sangelui.

CITEȘTE ȘI:
Dieta pentru diabetici: cele mai bune alimente recomandate tuturor tipurilor de diabet
Fasolea este hrana creierului
Fasolea este hrana creierului

Fasolea este hrana creierului

Fasolea este o sursa excelenta de fibre solubile si un carbohidrat bun de consumat zilnic. Fibrele solubile ajuta inima prin absorbtia colesterolului inainte de a avea sansa de a se lipi de peretele arterelor.

Colesterolul este apoi eliminat prin functiile normale ale organismului. Studiile arata ca un consum ridicat de fibre solubile poate reduce colesterolul total cu 10% pana la 15% si este legat de un risc redus de boli de inima.

Fasolea neagra contine antociani, compusi antioxidanti despre care s-a demonstrat ca imbunatatesc functia cerebrala.

Acestea contin cel mai mare indice de proteine vegetale, dar trebuie combinate cu o cereala, cum ar fi orezul brun, pentru a crea o proteina “completa”.

Scortisoara este un condiment vindecator
Scortisoara este un condiment vindecator

Scortisoara este un condiment vindecator

Studiile au legat scortisoara de imbunatatirea glicemiei la persoanele care sufera de diabet. In plus, este bogata in mangan, fier, calciu si fibre, toate benefice pentru organism. 

CITEȘTE ȘI:
Care este diferenta dintre piersici si nectarine?

Scortisoara este, de asemenea, indicata ca avand proprietati antibacteriene, antiparazitare si antifungice.

Beneficiile pentru sanatate ale acestui super condiment continua sa fie dezvaluite prin studii in curs de desfasurare, dar a fost folosit de mult timp in medicina traditionala.

Surse:

  1. Su GL, Ko CW, Bercik P, Falck-Ytter Y, et al. AGA clinical practice guidelines on the role of probiotics in the management of gastrointestinal disorders Gastroenterology. 2020 Aug;159(2):697-705. doi:10.1053/j.gastro.2020.05.059

Additional Reading

Arata mai multe +
{{ content }}
Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul 10 Superalimente pe care sa le mananci zilnic pentru sanatate maxima? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.