Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Alunele tigrate, nutriție și beneficii pentru sănătate

Alunele tigrate, nutritie si beneficii pentru sanatate

Alunele tigrate, cunoscute si sub numele de hilotrons sau “nuci de tigru” sunt una dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina E. Exista multe alte beneficii, cum ar fi nivelul ridicat de proteine, vitamine si minerale. In acest articol, vom analiza alunele tigrate, beneficiile si rolul acesteia intr-o dieta sanatoasa.

Ati auzit vreodata de nuci de tigru? Doar ca nu sunt nuci! Alunele tigrate sunt tuberculi comestibili din iarba de sedge, Cyperus esculentus. Sunt asemanatoare ca marime cu nautul, dar cu un aspect zbarcit si cu dungi de tigru, de unde si denumirea de “alune de tigru”. Haideti sa exploram nutritia si beneficiile nucilor tigrate

Ele sunt cunoscute si sub alte denumiri, cum ar fi “yellow nutsedge”, “chufa”, “earth almond” si “nutgrass”.

Nucile tigru sunt disponibile in trei varietati principale, inclusiv maro, negru si galben.

Au fost cultivate pentru prima data in Egipt, apoi s-au raspandit in alte parti ale lumii, in special in Spania, unde sunt folosite pentru a face horchata, o bautura dulce din lapte vegetal, preparata din nuci de tigru inmuiate si zahar alb.

Va intrebati ce gust au? Alunele tigrate au o textura moale, cu o aroma dulce, de nuca, comparabila cu cea a migdalelor si a nucilor de cocos. Ele pot fi consumate proaspete, fierte, prajite, uscate sau sub forma de suc.

CITEȘTE ȘI:
Vitamina F, ce este si beneficiile sale pentru sanatate

Desi nucile-tigru au fost tratate ca buruieni in unele parti ale lumii, ele sunt foarte bogate in antioxidanti si au fost folosite in mod traditional ca medicamente orale si clisme.

De asemenea, au fost folosite ca hrana pentru animale, ca forma de biocombustibil, ca momeala pentru pescuit si in produsele de infrumusetare anti-imbatranire.

Alunele tigrate, nutritie si beneficii pentru sanatate
Alunele tigrate, nutritie si beneficii pentru sanatate

Nutritia alunelor tigrate

30 de grame de alune tigrate furnizeaza aproximativ:

120
  • Carbohidrati: 9 grame
  • Calorii: 120
  • Fibre: 10 grame
  • Proteine: 2 grame
  • Grasimi: 1 gram
  • Vitamina E: sau 278 la suta din necesarul zilnic
  • Fier: 10 la suta din necesarul zilnic
  • Zinc: 7 la suta din necesarul zilnic
  • Magneziu: 7 la suta din necesarul zilnic
  • Potasiu: 5 la suta din necesarul zilnic
  • Vitamina B6: 5 la suta din necesarul zilnic
  • Vitamina C: 8 la suta din necesarul zilnic

Beneficiile de sanatate ale alunelor tigrate

1. Sunt bogate in antioxidanti

Antioxidantii sunt compusi naturali din plante care pot preveni sau incetini deteriorarea celulelor cauzata de radicalii liberi sau de moleculele instabile din organism.

Cu toate acestea, alunele tigrate sunt, de asemenea, bogate in antinutrienti, inclusiv oxalati, fitati, taninuri si saponine care pot reduce absorbtia nutrientilor. Din fericire, cercetarile arata ca germinarea sau prajirea lor scade nivelul antinutrientilor, imbunatatind astfel absorbtia nutrientilor.

Germinarea nucilor tigrate imbunatateste si mai mult profilul lor antioxidant.

Pot reduce nivelul de glucoza din sange

Alunele tigrate contin fibre insolubile, care pot ajuta la reglarea glicemiei prin reducerea absorbtiei glucozei in sange si, prin urmare, mentinerea acesteia sub control.

In plus, acestea contin arginina, un aminoacid care imbunatateste sensibilitatea si sinteza insulinei, care sunt esentiale pentru controlul glicemiei.

Pot imbunatati protectia sistemului digestiv

Alunele tigrate sunt bogate in amidon rezistent, o forma de fibre care functioneaza ca un prebiotic, hranind bacteriile benefice din intestin. Acest lucru ajuta la mentinerea functionalitatii si diversitatii acestora.

De asemenea, acestea sunt bogate in fibre insolubile, care tranziteaza neschimbate prin sistemul digestiv. Acestea contribuie la volumul scaunului, ceea ce ajuta la evitarea constipatiei si a diareei si accelereaza timpul de tranzit intestinal.

Țineti cont de faptul ca amidonul rezistent poate deranja ocazional stomacul, ducand la simptome trecatoare, cum ar fi gaze si balonare. Prin urmare, introduceti-le treptat, pe masura ce stomacul se adapteaza.

Pot imbunatati sanatatea inimii

Incorporarea de alune tigrate in dieta dumneavoastra poate contribui la imbunatatirea functiei cardiovasculare si la prevenirea bolilor de inima.

Cercetarile arata ca alunele tigrate sunt, in general, bogate in grasimi mononesaturate, cu un profil similar cu cel al uleiului de masline.

Grasimile mononesaturate promoveaza sanatatea inimii prin scaderea colesterolului rau, reducand astfel riscul de accident vascular cerebral, atac de cord si boli de inima.

Grasimile mononesaturate pot imbunatati si mai mult starea generala de sanatate, ajutand la pierderea in greutate, reducand riscul de cancer, imbunatatind sensibilitatea la insulina si reducand inflamatiile.

Nucile tigrate contin, de asemenea, arginina, un compus care creste productia de oxid nitric in organism. Oxidul nitric este esential pentru dilatarea si relaxarea vaselor de sange, determinand astfel scaderea tensiunii arteriale.

Poate stimula sistemul imunitar

Alunele tigrate va pot stimula functia imunitara prin capacitatea lor de a lupta impotriva infectiilor, in special a infectiilor bacteriene, inclusiv E.coli si salmonella.

Extractul de alune tigrate poate ajuta, de asemenea, la lupta impotriva bacteriilor rezistente la antibiotice, potrivit cercetatorilor.

Incorporarea acestor nuci in dieta dumneavoastra este o modalitate de a ajuta sistemul imunitar sa lupte impotriva bacteriilor daunatoare care cauzeaza boli.

Poate actiona ca un afrodiziac

Un afrodisiac este un medicament sau un aliment care stimuleaza dorintele sexuale, iar alunele tigrate au fost folosite in medicina ayurvedica in acelasi scop.

In unele parti ale Africii, nucile de tigru au fost folosite in medicina traditionala in tratamentul disfunctiei erectile, pentru a stimula libidoul si pentru a creste numarul de spermatozoizi.

Mai multe studii de laborator au fost facute pentru a confirma aceste afirmatii, iar intr-unul dintre ele, un consum ridicat de alune tigrate timp de o luna a fost prezentat pentru a stimula activitatea sexuala si nivelul de testosteron.

Riscuri si efecte secundare

Au fost raportate cateva cazuri de alergii la alune tigrate. Cu toate acestea, alergiile sunt putin frecvente. Dar, in cazul in care aveti reactii, consultati-va imediat medicul.

Alunele tigrate, nutritie si beneficii pentru sanatate
Alune tigrate pe masa alaturi de sticla cu lapte

Cum sa adaugati alunele tigrate dieta

Pentru a adauga mai multe alune tigrate in dieta dvs., exista cateva modalitati simple. In primul rand, puteti manca nuci tigrate intregi ca gustari intre mese. Alegeti nuci crude, nesarate pentru cea mai sanatoasa optiune.

De asemenea, puteti adauga faina sau lapte de migdale in smoothie-uri, terciuri de ovaz sau iaurt. Faina de migdale poate fi folosita pentru a face paine, muffin-uri sau alte produse de patiserie. In ceea ce priveste migdalele prajite, consumati-le cu moderatie deoarece contin mai multa grasime si sare.

In general, nucile tigrate sunt o sursa excelenta de grasimi sanatoase, proteine vegetale, fibre si multi nutrienti esentiali, deci merita sa le includeti zilnic in alimentatie sub diverse forme.

Concluzii

Spre deosebire de ceea ce sugereaza numele, alunele tigrate nu sunt adevarate nuci, ci tuberculi cu o forma si un gust asemanator cu alunele.

Acestea sunt bogate in diverse substante nutritive, cum ar fi fibre, antioxidanti, vitamina E, magneziu, fier, potasiu, magneziu, zinc si vitamina C.

Cu toate acestea, alunele tigrate contin, la randul lor, compusi antinutrienti care pot inhiba absorbtia acestor nutrienti. Asadar, este intotdeauna indicat sa le prajiti sau sa le germinati prin inmuiere inainte de a le consuma.

Consumul regulat de alune tigrate poate ajuta la reducerea nivelului de glucoza, la imbunatatirea sanatatii inimii, la stimularea sistemului imunitar, la imbunatatirea digestiei si la cresterea apetitului sexual.

Alunele tigrate sunt disponibile in diferite forme, cum ar fi crude, uscate, prajite si faina. Le puteti incorpora cu usurinta in diferite retete la alegere.

Intrebari frecvente

Ce gust au alunele tigrate?

Alunele tigrate sunt tuberculi, ca si cartoful dulce, desi de dimensiuni mult mai mici. Isi trag numele de la dungile de pe exteriorul tuberculilor. Obtinuti de la o planta numita yellow nutsedge (cyperus esculentus), acesti tuberculi de marimea unei bile sunt comestibili si au un gust asemanator cu cel al migdalelor si al nucilor pecan.

Alunele tigrate te fac sa te ingrasi?

Pe scurt, raspunsul este da, ar trebui sa le mancam si NU, nu ne vor face sa luam in greutate daca sunt consumate in cantitati moderate. Grasimile din nuci sunt in mare parte grasimi u0022buneu0022. Și in afara de asta, corpul nostru nu absoarbe de fapt toata grasimea care se gaseste in nuci. Dar absorbim nutrientii pe care acestea ii ofera

Alunele tigrate sunt bune pentru colesterol?

Fibrele care se gasesc in alimente precum alunele tigrate, cerealele integrale, semintele si legumele, s-a constatat ca acestea reduc colesterolul LDL seric cu 8%-10%

Alunele tigrate pot preveni imbatranirea pielii

Alunele tigrate au un nivel ridicat de acid oleic, care ajuta la hranirea pielii si previne deteriorarea pielii de catre factorii externi. Acizii grasi polinesaturati din alunele tigrate sunt suficienti pentru a satisface nevoile zilnice ale corpului uman.

Sunt alunele tigrate bune pentru tensiunea arteriala ridicata?

u003cbru003eAlunele tigrate sunt bogate in magneziu, fosfor, potasiu, vitaminele C si E. Acestea pot ajuta la reducerea imbatranirii celulare prin combaterea radicalilor liberi daunatori, la controlul tensiunii arteriale si la promovarea unui sistem digestiv sanatos.

Sunt alunele tigrate bune pentru ficatul gras?

Laptele de alune tigrate este folosit ca tonic pentru ficat in China si in alte cateva tari. … Rezultatele acestui studiu sugereaza, prin urmare, ca alunele tigrate pot actiona ca un antioxidant natural care previne stresul oxidativ hepatic indus de CC14.

Disclaimer

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.