Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Ce este faina de hrisca si cum sa o folositi

Ce este faina de hrisca si cum sa o folositi

Utilizarea fainii de hrisca in timpul coacerii adauga o aroma robusta, de nuca la prajituri, briose si paine. Faina are un gust usor amarui, de hamei, care este completat de fructe precum fructele de padure sau merele, creme fraiche, smantana, caviar sau carne sarata precum sunca.

Aceasta faina hranitoare si fara gluten a atras atentia brutarilor si bloggerilor culinari din intreaga lume. Haideti sa aflam mai multe despre faina de hrisca.

Ce este faina de hrisca?

Faina de hrisca se obtine prin macinarea samburilor de hrisca in forma de piramida. In ciuda numelui sau, hrisca nu este inrudita cu graul si este in mod natural fara gluten.

Faina este, totodata, fara gluten, deoarece hrisca este o pseudocereala, ca si quinoa si amarantul. Hrisca, numita si grau de fag, este de fapt un fruct care este strans inrudit cu rubarba si sorbul. [1]

Faina de hrisca intr-un castron cu servetel in partea de jos cu hrisca intr-o lingura
Faina de hrisca se obtine prin macinarea hrisca fotografie: shutterstock

Informatii nutritionale

Faina de hrisca, integrala Portie : 100 gValoare nutritiva
Apa [g]11.15
Energie335
Energie [kJ]1402
Proteina [g]12.62
Lipide totale (grasimi) [g]3.1
Cenusa [g]2.54
Carbohidrati, prin diferenta [g]70.59
Fibre, total dietetic [g]10
Zaharuri, total, inclusiv NLEA [g]2.6
Zaharoza [g]1.7
Calciu, Ca [mg]41
Fier, Fe [mg]4.06
Magneziu, Mg [mg]251
Fosfor, P [mg]337
Potasiu, K [mg]577
Sodiu, Na [mg]11
Zinc, Zn [mg]3.12
Cupru, Cu [mg]0.52
Mangan, Mn [mg]2.03
Seleniu, Se [µg]5.7
Tiamina [mg]0.42
Riboflavina [mg]0.19
Niacina [mg]6.15
Acid pantotenic [mg]0.44
Vitamina B-6 [mg]0.58
Folat, total [µg]54
Folat, [µg]54
Folat, DFE [µg]54
Colina, total [mg]54.2
Luteina + zeaxantina [µg]220
Vitamina E (alfa-tocoferol) [mg]0.32
Tocoferol, gama [mg]7.14
Tocoferol, delta [mg]0.45
Vitamina K (filochinona) [µg]7
Acizi grasi, total saturati [g]0.68
Acizi grasi, total mononesaturati [g]0.95
Acizi grasi, total polinesaturati [g]0.95
Triptofan [g]0.18
Treonina [g]0.48
Isoleucina [g]0.47
Leucina [g]0.79
Lizina [g]0.64
Metionina [g]0.16
Cistina [g]0.22
Fenilalanina [g]0.5
Tirozina [g]0.23
Valina [g]0.65
Arginina [g]0.94
Histidina [g]0.29
Alanina [g]0.71
Acid aspartic [g]1.08
Acid glutamic [g]1.95
Glicina [g]0.98
Proline [g]0.48
Serina [g]0.65
Sursele includ : USDA [2]

Faina de hrisca este disponibila in magazinele de produse naturiste, magazinele de specialitate sau online. Faina poate fi deschisa sau inchisa la culoare. Faina de hrisca usoara, numita si faina de lux, se obtine prin macinarea miezului decorticat.

CITEȘTE ȘI:
L-Carnitina: 9 Beneficii+ dozaj si efecte adverse

Pe de alta parte, faina intunecata de hrisca, numita si varietatea suprema, este facuta din boabe intregi de hrisca cu tot cu coji. Aceasta faina este mai bogata in fibre decat varietatea deschisa. O puteti folosi pentru a face paine, clatite, crepes, clatite rusesti numite blinis, taitei si o varietate de produse de patiserie.

Nutritie

Conform USDA Food Central Database, 1 cana de faina de hrisca integrala are 402 calorii. Are 15 grame de proteine si 12 grame de fibre dietetice. Este bogata in fier, potasiu, fosfor si magneziu.

Un studiu din 2016 publicat in revista Current Genomics a declarat ca faina de hrisca este din ce in ce mai mult folosita pentru a face alimente sanatoase datorita continutului bogat de fenoli compusi cum ar fi rutina si quercetina. [3] [4] [5]

Cum se utilizeaza faina de hrisca?

In mod traditional, faina de hrisca este folosita pentru a face taitei soba in Japonia si clatite mici in Rusia, numite blinis. In Franta, faina este folosita pentru a face galettes, o crepeta care este acoperita cu un ou fiert si sunca.

Daca abia ati inceput sa folositi aceasta faina fara gluten, puteti incepe prin a face mancaruri relativ usoare, cum ar fi crepes sau clatite. Daca sunteti un brutar, puteti face paine rapida fara gluten cu drojdie cu aceasta faina.

CITEȘTE ȘI:
Vinetele Informatii nutritionale si beneficii pentru sanatate

Alternativ, in painea de grau, puteti inlocui jumatate din cantitatea de faina de grau cu faina de hrisca. Daca doriti sa faceti produse de patiserie fara gluten bogate in fibre, puteti incerca, totodata, sa o amestecati cu faina de orez brun.

Reteta de clatite din hrisca

Puteti face aceste crepes fara gluten pentru micul dejun in locul clatitelor obisnuite. Crepele din hrisca pot fi dulci sau sarate, in functie de preferintele dvs. Sa ne uitam la o reteta simpla de clatite din hrisca, servite cu smantana si miere.

Crepes din hrisca cu ingrediente in fundal
Ce este faina de hrisca si cum sa o folositi

Ingrediente

  • 1 cana de faina de hrisca
  • 2 oua mari
  • 2 linguri de unt inmuiat
  • 1/3 cana de apa
  • sare dupa gust
Crêpe din hrisca cu ingrediente in fundal
Ce este faina de hrisca si cum sa o folositi

Metoda de preparare

  • Adauga faina de hrisca, ouale, laptele, sarea si 1 lingura de unt intr-un blender. La o setare joasa, amestecati timp de 30 de secunde. Puteti, Totodata, sa o bateti intr-un bol mare.
  • Acum adaugati apa si amestecati din nou. Țineti aluatul deoparte pentru cateva ore, sau chiar mai bine, peste noapte.
  • Cand sunteti gata sa faceti crepes, pregatiti o tigaie antiaderenta sau o crepiera cu unt topit si incalziti tigaia. Turnati aluatul pentru a face o crepa subtire si rotiti tigaia astfel incat aluatul sa acopere toate partile. Daca folositi un aparat de facut crepes electric, urmati instructiunile si invartiti-l.
  • Gatiti timp de doua minute, sau pana cand suprafata s-a uscat. Este posibil sa observati ca marginile crepei incep sa se indoaie usor. Folositi o spatula subtire pentru a ridica clatita din tigaie.
  • Se transfera clatitele pe o farfurie si se acopera cu un prosop pentru a le mentine calde. Pe langa asta, le puteti pastra in cuptor daca faceti un teanc mare de crepes.
  • In mod traditional, crepele sunt servite cu smantana si unt. Puteti, totodata, sa presarati zahar pudra si fructe de padure. Pofta buna!
Crenvursti din hrisca cu ingrediente in fundal
Ce este faina de hrisca si cum sa o folositi

Pentru a face crepes savuroase din hrisca, le puteti umple cu crema de spanac, somon afumat si crema de branza sau sunca de parma. Pe langa asta, puteti adauga piure de spanac sau piure de rosii in aluat pentru a face crepes aromate.

Citeste si aceste articole:

    Ce este faina de hrisca si cum sa o folositi
    Ce este faina de hrisca si cum sa o folositi

    Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

    Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.