Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

De ce nu există poftă de mâncare dimineața. Cum să te antrenezi să mănânci la micul dejun

De ce nu exista pofta de mancare dimineata. Cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun

Iti este greu sa iti deschizi pofta de mancare dimineata? Articolul nostru iti ofera solutii practice si eficiente pentru a te antrena sa mananci la micul dejun. Descopera de ce aceasta masa este esentiala pentru sanatatea ta si cum poti sa iti schimbi obiceiurile alimentare pentru a beneficia de toate avantajele unei diete echilibrate. Incepe ziua cu energia necesara si bucura-te de gustul delicios al unui mic dejun sanatos!

De multe ori nu ai chef sa mananci dimineata. In cel mai bun caz, poti sa bei cu forta o ceasca de cafea si sa fugi la serviciu. Acest obicei nesanatos poate provoca probleme gastrointestinale. Sucul gastric acumulat in timpul noptii si nefolosit inainte de pranz duce la arsuri la stomac, care la randul lor duc la gastrita. Bila stagnanta provoaca constipatie, balonare si tulburari de digestie (vitaminele nu pot fi absorbite in intestine). In plus, cei care sar peste micul dejun au tendinta de a lua un pranz si o cina copioase, de a manca dulciuri si de a manca prea mult inainte de a merge la culcare. Acest lucru duce la cresterea in greutate.

Redactorii de la “Organicsfood” au aflat de ce nu exista pofta de mancare dimineata si cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun.

CITEȘTE ȘI:
Arahidele, calorii nutritie si beneficii pentru sanatate

De ce nu exista pofta de mancare dimineata

De ce nu exista pofta de mancare dimineata. Cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun
Calatoriile nocturne la frigider sunt o cauza frecventa a lipsei poftei de mancare dimineata (foto: pixabay. Com)

Lipsa poftei de mancare se datoreaza cel mai adesea din trei motive.

  1. Excesul de energie. Daca luati o masa mare noaptea si va treziti la ora 5:00-6:00, o parte din mancare nu a avut timp sa se digere. De aceea, pofta de mancare nu va veni dimineata.
  2. Stresul constant. Gustarea pe fuga, in graba si cu anxietate te impiedica sa te concentrezi pe mancare si sa te simti satula. Creierul nu se adapteaza la mesele nesistematizate si, prin urmare, senzatia de foame este intarziata sau, dimpotriva, apare intr-un moment nepotrivit, de exemplu, inainte de a merge la culcare.
  3. Probleme de sanatate. Exista mai multe motive pentru acest lucru: depresie, probleme cu sistemul digestiv, tiroida sau alte organe. Ca urmare, hormonii se dezechilibreaza si obosesti repede, nu simti foamea si iti pierzi pofta de mancare.

Pentru a stabili cu exactitate cauza lipsei de pofta de mancare dimineata, faceti un control, faceti niste analize si consultati un nutritionist. Problema ar putea fi mai profunda decat credeti.

Cum sa faci din micul dejun un obicei

De ce nu exista pofta de mancare dimineata. Cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun
Saritul peste micul dejun iti compromite functia gastrointestinala si te expune riscului de a lua in greutate (foto: pixabay. Com)

Urmeaza aceste cinci reguli pentru a face din micul dejun un obicei. Afla cum sa ai dimineti fara stres, regandeste-ti rutina zilnica si variaza-ti meniul. Incepeti cu putin: cateva linguri de cereale dimineata vor fi suficiente. Treceti treptat la un mic dejun complet.

1. Stabiliti o rutina zilnica

De ce nu exista pofta de mancare dimineata. Cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun
Includeti un mic dejun complet in rutina zilnica (foto: pixabay. Com)

Stabilirea unei rutine este dificila, mai ales daca obisnuiesti sa te culci la ore diferite, sa sari peste pranz, sa iei o cina copioasa si sa iei gustari din mers. Un regim va ajuta organismul sa produca hormoni si sa se “reseteze” in timp.

O cina proteica usoara ar trebui sa aiba loc cu cel mult doua ore inainte de culcare. In acelasi timp, dormiti o noapte buna – sapte-opt ore. In acest timp, stomacul are timp sa digere alimentele si sa efectueze “curatenia”, iar energia va fi cheltuita din rezervele de grasime. Va veti trezi dimineata flamanda si usor mai slaba.

Eliminati factorul de stres, astfel incat sa nu trebuiasca sa va grabiti la serviciu sau sa va ocupati intre timp de probleme legate de munca. Fa-ti timp pentru un mic dejun adecvat la birou. Ar putea fi o idee buna sa va culcati mai devreme.

2. Reprogramati cina pentru dimineata

De ce nu exista pofta de mancare dimineata. Cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun
Un mic dejun complet este mai bun decat o cina completa (foto: pixabay. Com)

O cina densa vine din lipsa de energie dimineata. Daca sariti peste micul dejun, apetitul va este deschis la pranz. Asa ca seara mananci prea mult, iar dimineata exista o “mahmureala de carbohidrati” si totul se repeta din nou. Pe langa energie, va privati de minerale si vitamine necesare pentru activitatea creierului si a tuturor sistemelor de organe. Ca urmare, obosesti mai repede la serviciu.

Reprogrameaza-ti o cina consistenta dimineata. Luati o gustare seara si pregatiti dimineata terci de ovaz, o omleta sau sandvisuri cu pui. Acest lucru va fi suficient pentru a va pune metabolismul in functiune, pentru a da organismului dumneavoastra un impuls de energie si pentru a ajunge pana la ora pranzului fara sa va ghiortaie stomacul.

Caloriile de dimineata sunt consumate rapid, asa ca nu trebuie sa va faceti griji pentru silueta.

3. Exercitii fizice

De ce nu exista pofta de mancare dimineata. Cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun
O alergare sau un antrenament iti va deschide pofta de mancare (foto: pixabay. Com)

Faceti miscare dimineata, inainte de micul dejun. Nu trebuie sa va inscrieti la o sala de sport. Un simplu antrenament sau o alergare in jurul stadionului din curte va va ajuta sa va “treziti” toate sistemele corpului si sa ardeti excesul de energie “de noapte”.

Daca nu aveti timp sa faceti miscare, luati micul dejun cu dumneavoastra. Pregatirea pentru munca, o plimbare cu masina sau transportul in comun poate fi considerata un mic exercitiu. Dupa o astfel de scuturare matinala, puteti manca.

4. Beti un pahar cu apa

De ce nu exista pofta de mancare dimineata. Cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun
Apa iti pune in miscare metabolismul (foto: pixabay. Com)

Adauga o felie de lamaie intr-un pahar de apa pentru aroma si pentru producerea de suc gastric. Un astfel de cocktail simplu te va inveseli si iti va pune stomacul in miscare. Foamea si pofta de mancare vor veni odata cu el.

Bea un pahar de apa cu 20-30 de minute inainte de micul dejun.

5. Concepeti un meniu

De ce nu exista pofta de mancare dimineata. Cum sa te antrenezi sa mananci la micul dejun
Pregateste un mic dejun diferit in fiecare zi (foto: pixabay. Com)

Varieaza-ti diminetile cu diferite feluri de mancare. Faceti omleta, oua fierte, terciuri (hrisca, orez, fulgi de ovaz). Mancati fructe si produse lactate. Asigurati-va ca micul dejun este plin de proteine, fibre, carbohidrati “lenti” si grasimi. O optiune buna este un sandvis cu piept de pui, frunza de salata, rosii si un pahar de suc proaspat, fara zahar.

Muesli-ul si fulgii de porumb pot fi considerate un mic dejun sanatos daca nu contin zahar.