Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Faina de konjac: beneficii, efecte secundare si utilizare

Faina de Konjac: beneficii, efecte secundare si utilizare

Faina Konjac, unul dintre cele mai bune alimente naturale pentru dieta. Un nou superaliment, faina Konjac este obtinuta dintr-o planta bogata in fibre, cu un continut scazut de calorii si fara carbohidrati. Nu contine gluten si nu are colesterol sau grasimi. Ceea ce o face o buna alternativa la faina de grau. Acest articol va va oferi toate informatiile despre faina Konjac

O dieta saraca in carbohidrati este adesea considerata o modalitate sigura de a pierde in greutate. Multi dintre noi urmeaza o dieta saraca in carbohidrati, care este foarte eficienta in pierderea in greutate. Daca ai urmat o astfel de dieta, este posibil sa fi fost nevoit sa te confrunti cu o multime de restrictii alimentare.

Pentru ca, in general, toate mesele noastre zilnice din dieta contin carbohidrati decenti. In plus, carbohidratii sunt un macronutrient esential si reprezinta principala sursa de energie pentru organismul nostru. Cand restrictionam carbohidratii, excludem atat de multe alimente din dieta noastra.

Este foarte frustrant sa nu poti manca mesele tale preferate. In astfel de cazuri, intra in joc faina de konjac. Acesta devine extrem de popular in aceste zile.

Faina de konjac: beneficii, efecte secundare si utilizare
Radacina konjak

Faina Konjac: Prezentare generala

Faina konjac, cunoscuta si sub denumirea de pulbere de glucomanan, este facuta din konjac. Este o leguma radacina. Konjac este o specie din Asia de Sud-Est. Particularitatea acestei faini este ca este foarte bogata in fibre si contine un minim de carbohidrati. De asemenea, vine cu multe beneficii pentru sanatate.

Ai crede ca devine populara in aceste zile, dar joaca de mult. In Asia de Sud-Est, faina de konjac exista de ani de zile. Datorita beneficiilor sale pentru sanatate si valorii nutritive, acum devine populara in intreaga lume. Este renumita pentru contributia sa la tranzitul intestinal si la scaderea colesterolului din sange. De asemenea, stimuleaza metabolismul datorita proprietatilor sale nutritive.

CITEȘTE ȘI:
Ulei de masline Calorii Nutritie si Beneficii Sanatate

Aceasta faina este destinata prepararii taiteilor speciali care contin 3% fibre si 97% apa. Taiteii fara calorii se numesc taitei Shirataki sau sunt populari ca taitei miraculosi. In mod similar, pastele shirataki sunt disponibile si in zilele noastre.

Cercetarea USDA ofera valoarea nutritionala a acestor paste de konjac. Dar mai intai, sa ne uitam la numarul de macro-uri si minerale gasite.

100 g de paste organice konjac shirataki contin:

  • Energie: 10 Kcal
  • Proteine: 0 g
  • Carbohidrati: 3 g
  • Fibre: 2 gr
  • Calciu: 40 mg
  • Sodiu: 5 mg

A fost consumat in China si Japonia de peste 2000 de ani, ca parte esentiala a mancarurilor orientale. Știm cu totii ca cererea de produse fara gluten este in crestere. Acest lucru ingreuneaza productia. Dietele fara gluten au devenit populare atunci cand oamenii au descoperit tulburari legate de gluten (GRD).

Mai exact, painea fara gluten este foarte populara pe piata. Luand in considerare faina de amorphophallus konjac pentru a face paine este o optiune excelenta. De asemenea, puteti folosi konjac pentru a face paine fara gluten.

Faina konjac: beneficii, efecte secundare si utilizare
Taietei konjac: beneficii, efecte secundare si utilizare

Cum se foloseste Konjac?

O forma populara de consum de konjac este fideaua si pastele, pe care tari precum China si Japonia le folosesc de ani de zile. De asemenea, puteti folosi faina konjac in produse de patiserie si sosuri.

In afara de aceasta, pe piata sunt disponibile si suplimente de konjac. Puteti cumpara suplimente de konjac doar din magazinele autorizate si le puteti consuma inainte de masa cu apa. Nu exista o doza specifica recomandata pentru konjac. Cu toate acestea, puteti verifica doza zilnica a suplimentului in sine. Cantitatea de konjac poate varia in functie de obiectivul tau. Puteti fixa doza de supliment de konjac dupa consultarea unui medic.

CITEȘTE ȘI:
Mai Dulce si Mai Sanatos: Ghidul Alternativelor Naturale la Zahar

Daca doza zilnica de konjac depaseste, poate duce la efecte secundare si riscuri pentru sanatate.

Simptome si precautii la utilizarea Konjac

Deoarece am discutat despre efectele secundare ale utilizarii konjac-ului, trebuie sa ne concentram pe simptomele supradozajului de konjac si pe masurile de precautie pe care trebuie sa le luam in timpul utilizarii konjac. Daca utilizati suplimente sau produse konjac si aveti urmatoarele simptome, incetati imediat sa le utilizati.

  • balonare
  • diaree sau scaune moi
  • dureri abdominale
  • gaze
  • greata

Ar trebui sa luati masuri de precautie cu suplimentele de konjac daca sunteti gravida. De asemenea, consultati medicul pediatru inainte de a-l oferi copilului dumneavoastra. Cu toate acestea, este sigur sa consumati suplimente de konjac in timpul sarcinii. Cu toate acestea, este mai bine sa va consultati medicul inainte de a le utiliza.

Se stie ca faina Konjac scade nivelul zaharului din sange. Uneori, acest lucru poate reduce absorbtia zaharului. Daca sunteti un pacient diabetic, monitorizati-va cu atentie glicemia. Va rugam sa consultati medicul inainte de a utiliza faina konjac daca luati medicamente cu insulina.

Cum sa gatesti taitei Shirataki?

Nouilles Shirataki

Taiteii Shirataki sunt cunoscuti si sub numele de taitei konjac sau taitei miracol. Este in tendinte printre adeptii dietei keto. Poate fi o alternativa excelenta la paste keto. Reteta pentru prepararea taiteilor Shirataki este foarte asemanatoare cu pastele keto sau cu pastele autentice. Majoritatea taiteilor Shirataki contin extract de glucomanan din radacina plantei konjac. Este o fibra gelatinoasa din radacina de konjac.

CITEȘTE ȘI:
Vitamina B3 niacina: 10 beneficii, utilizari si surse alimentare

Informatii nutritionale despre taiteii shirataki

100 g de taitei shirataki contin:

15
  • Energie: 15 Kcal
  • Proteine: 0 g
  • Carbohidrati: 4 g
  • Fibre: 2 g
  • Calciu: 40 mg
  • Sodiu: 5 mg

Riscul si efectele secundare ale Konjac-ului

Desi Konjac Glucomannan este considerat un produs sigur si de obicei nu are efecte secundare. Cu toate acestea, contine o cantitate buna de fibre si poate duce la probleme digestive. Unele dintre efectele secundare comune ale konjac-ului sunt:

  • Dureri abdominale si gaze
  • Greata
  • Miscari libere sau diaree

Faina Konjac: Beneficii

Ajuta la pierderea in greutate

Extractele de glucomannan din radacinile de konjac sunt fibre solubile in apa. Ajuta la pierderea in greutate la persoanele obeze sau supraponderale. Un studiu din 2013 a constatat ca faina de konjac ajuta la pierderea in greutate datorita glucomananului.

Glucomannanul este un lant polizaharid cu o grupare acetil atasata. Poate absorbi de 50 de ori mai mult apa decat greutatea sa. Astfel, alimentele care contin glucomanan sunt mult mai scazute in calorii si sunt considerate produse de slabit.

Ajuta la constipatie

Konjac are proprietati adecvate care pot combate constipatia si pot permite miscari intestinale sanatoase. Un studiu din 2006 a constatat ca konjac glucomannan (KGM) amelioreaza constipatia. De asemenea, scade riscul de constipatie si ajuta la defecare. Acest studiu a mai constatat ca daca adaugam suplimente de glucomanan la alimentele cu continut scazut de fibre, acesta poate ajuta la defecare.

Reduce colesterolul din sange

Nivelurile ridicate de colesterol din organism sunt o problema mai mare in zilele noastre. Nivelurile crescute de colesterol sunt din ce in ce mai frecvente. Datorita konjac-ului, care ajuta la reducerea nivelului de colesterol din organism.

CITEȘTE ȘI:
7 Alimente care iti cresc metabolismul

Un studiu din 2008 a constatat ca faina konjac poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol. De asemenea, poate reduce glicemia a jeun. Cercetatorii au descoperit ca faina konjac poate fi o terapie buna pentru pacientii diabetici. Glucomannanul a fost benefic pentru colesterolul total si colesterolul LDL in acest studiu, dar nu si pentru colesterolul HDL sau tensiunea arteriala.

Reduce riscul de boli cardiovasculare

Bolile cardiovasculare afecteaza sanatatea umana. In plus, sanatatea inimii este esentiala pentru gestionarea greutatii. Un studiu a constatat ca konjac glucomannan (KGM) ajuta la combaterea problemelor cardiovasculare.

Acest studiu arata ca KGM poate ajuta la utilizarea pe termen scurt. Daca luati 3 grame de KGM/zi, acesta va reduce colesterolul LDL si non-HDL cu 7% pana la 10%. Prin urmare, profesionistii medicali l-au gasit benefic in a ajuta bolile cardiovasculare.

Ajuta la imbunatatirea sanatatii pielii

Potrivit unui studiu din 2013, hidrolizatii de glucomanan de konjac (GMH) imbunatatesc sanatatea pielii. De asemenea, s-a descoperit ca utilizarea locala a GMH poate ajuta la tratarea acneei moderate. De asemenea, poate fi combinat cu alte medicamente pentru a trata acneea severa.

Concluzii

Konjac a fost folosit de mii de ani in Japonia. Anterior, asiaticii il foloseau ca medicament. Principalul beneficiu al acestei faini este ca scade colesterolul, ceea ce ajuta la imbunatatirea sistemului cardiovascular. In plus, ajuta la tranzitul intestinal si previne constipatia. Și cel mai important lucru este ca functioneaza ca un medicament de slabit. Nu numai ca nu contine calorii, dar ajuta si la stimularea metabolismului. Un metabolism stimulat ajuta la pierderea in greutate mai rapida.

De asemenea, functioneaza pentru acnee si cosuri, deoarece contine glucomanan konjac. Cel mai important, consumati-l cu apa, deoarece poate duce la diferite efecte secundare. Medicament benefic sau dieta speciala, Konjac are reactii nedorite daca nu este luat cu precautiile necesare.

CITEȘTE ȘI:
Branza Raclette: cum o alegeti si o pregatiti branza acasa

O supradoza de glucomanan poate duce la dificultati de respiratie si eruptii cutanate. Sa presupunem ca sunteti alergic la konjac sau observati efecte secundare imediate. In acest caz, ar trebui sa incetati sa il utilizati si sa consultati imediat un medic.

Sa presupunem ca aveti o afectiune precum diabetul sau un pacient cu inima. In acest caz, ar trebui sa va consultati medicul inainte de a lua faina konjac. Atunci, daca iti este in regula, poti pleca. Este cea mai buna alternativa pentru cei care urmeaza o dieta ketogena.

Taiteii Shirataki sunt o alternativa excelenta pentru cei carora le place sa manance taitei si paste. Acest lucru ii ajuta sa aiba o masa fara calorii. In plus, este bogat in fibre, asa ca poti opta pentru faina konjac daca nu primesti suficiente fibre.

Intrebari frecvente (FAQ)

Cati carbohidrati sunt in faina konjac?

Faina de Konjac contine o cantitate usoara de carbohidrati. 100 g de faina konjac contin doar 3 g de carbohidrati. Faina Konjac este o dieta prietenoasa cu keto. Ajuta la reducerea greutatii. Contine 97% apa si doar 3% carbohidrati; celalalt este 2 g de fibre care nu contine calorii. In medie, 100 g de faina konjac contin 10 Kcal.

Cat de mult poti slabi cu radacinia de konjac?

Konjac este foarte eficient ca supliment de slabit. S-a demonstrat ca fibrele Konjac determina o persoana obeza sa slabeasca intre 2,5 si 6,5 kg in 5 saptamani. Totusi, depinde de ritmul de antrenament si de dieta pe care o urmezi. Doar faina konjac nu te va face sa slabesti.

Konjac creste insulina?

Faina sau taiteii Konjac au un indice glicemic mic si nu creste nivelul de insulina. Pe de alta parte, este benefic pentru cresterea nivelului de insulina. Nu contine carbohidrati si are maximum de fibre si nimic altceva. Este considerat sigur.

De ce miroase konjac a peste?

Konjac este o planta si este 100% vegetala. Nu contine niciun peste. Cu toate acestea, miroase a peste din cauza prezentei hidroxidului de calciu. Hidroxidul de calciu este un agent de coagulare adaugat in timpul procesului sau de fabricatie. Prin urmare, konjacul crud nu miroase a peste.

Este faina konjac la fel cu glucomananul?

Sursa plantei konjac contine glucomanan. Cu toate acestea, principala diferenta dintre faina konjac si glucomannan este calitatea. Glucomannanul este o fibra dietetica, iar konjacul contine doar 95%. Deci exista doar o diferenta de calitate in cele doua. In caz contrar, functionarea si scopul ambelor sunt identice.

Poate konjacul sa provoace constipatie?

Konjac nu are nicio implicare in constipatie. Ajuta la scaparea de constipatie prin stimularea tranzitului intestinal si ajuta la ameliorarea constipatiei. Este adesea luat ca medicament pentru constipatie.

Este konjac bun pentru pierderea in greutate?

DA, faina konjac este cunoscuta si ca dieta cu zero calorii. Cu toate acestea, contine o cantitate redusa de calorii datorita unei cantitati reduse de carbohidrati. Este bogat in fibre si fara calorii. Doar 3% din ea contine carbohidrati si calorii. Puteti adauga taitei konjac in dieta dumneavoastra pentru a va simti satul fara a consuma calorii.

Konjac este keto?

Da, konjac este utilizat pe scara larga ca parte a unei diete ketogenice. Contine mult mai putini carbohidrati. Adesea, persoanele care urmeaza dieta keto sufera de constipatie. Faina Konjac contine o cantitate decenta de fibre, care pot ajuta la constipatie si pot imbunatati miscarea intestinala.

Puteti manca prea multi taitei konjac?

Konjac este considerat sigur pentru majoritatea oamenilor si nu are efecte secundare potentiale. Cu toate acestea, consumul de cantitati excesive poate duce la reactii adverse, cum ar fi dificultati de respiratie, diaree, scaune moale, eruptii cutanate si umflaturi. Prin urmare, este esential sa consultati un medic inainte de a stabili limite pentru taiteii konjac.

Din ce este facuta faina konjac?

Faina konjac, obtinuta din konjac, este cunoscuta sub numele de pulbere de glucomanan. Este obtinuta prin macinarea radacinilor plantei konjac.

Citeste si aceste articole:

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul [post_title]? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.

Urmareste-ne si pe: