Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Metionina: beneficii pentru piele, par si unghii

Metionina: Beneficii pentru piele, par si unghii

Metionina, un aminoacid esential pentru piele, par, unghii si multe altele beneficii

Metionina este un aminoacid esential necesar pentru producerea de proteine si stimuleaza cresterea parului. Aflati despre rolul metioninei in sanatatea pielii si parului, despre cum va poate ajuta sa obtineti cel bun ten de pana acum.

Ce este metionona

Metionina (L-metionina) este un supliment nutritional, precum si un aminoacid esential care se gaseste in alimente. Metionina este necesara pentru cresterea si repararea normala a tesuturilor corpului.

Metionina nu poate fi produsa de organism, ci trebuie obtinuta din alimentatie; astfel, este considerata un aminoacid “esential”.

Formula chimica a metioninei
Formula chimica a metioninei

Exista doua tipuri de metionina

  • L-metionina (care se gaseste in mod natural) si
  • D-metionina.

Fiecare contine aceeasi compozitie chimica, dar moleculele sunt imagini in oglinda. Un amestec al celor doua se numeste DL-metionina.

Metionina este un aminoacid care contine sulf si care imbunatateste tonusul si elasticitatea pielii, favorizeaza un par sanatos si intareste unghiile.

Suplimentele de metionina sunt luate in mod obisnuit pentru a trata diverse infectii si afectiuni, dar exista cercetari stiintifice limitate care sa sustina eficacitatea suplimentelor pentru tratarea bolilor.

Se considera ca metionina este eficienta in tratamentul intoxicatiei cu Tylenol (paracetamol).

Alte denumiri

Alte denumiri pentru metionina includ:

  • D-metionina
  • DL metionina
  • DL-metionina
  • Acid L-2-amino-4-(metiltio)butiric
Metionina: beneficii pentru piele, par si unghii
Metionina functii alimente efecte secundare

Alimente bogate in metionina

Aproape toate alimentele care contin proteine contin metionina, insa cantitatea variaza foarte mult. Ouale, pestele si unele tipuri de carne contin cantitati mari din acest aminoacid.

CITEȘTE ȘI:
Sarea este esentiala pentru viata, sanatate si supravietuire

Se estimeaza ca aproximativ 8% din aminoacizii din albusul de ou sunt aminoacizi care contin sulf (metionina si cisteina).

Aceasta valoare este de aproximativ 5% in carnea de pui si de vita si de 4% in produsele lactate. Proteinele vegetale au, de obicei, cantitati si mai mici din acesti aminoacizi.

Unele cercetari au examinat, de asemenea, cantitatea totala de aminoacizi care contin sulf (metionina si cisteina) in diferite tipuri de diete.

Cel mai mare continut (6,8 grame pe zi) a fost raportat in dietele bogate in proteine, in timp ce aporturi mai mici au fost prezente in cazul vegetarienilor (3,0 grame pe zi) si al veganilor (2,3 grame pe zi).

In ciuda aportului scazut in randul vegetarienilor, anumite cercetari au aratat ca acestia au de fapt concentratii sanguine de metionina mai mari decat cei care mananca carne si peste.

Aceasta constatare i-a determinat pe cercetatori sa concluzioneze ca continutul alimentar si concentratiile de metionina din sange nu sunt intotdeauna direct legate.

Cu toate acestea, aceste studii au constatat ca veganii au atat un aport alimentar scazut, cat si concentratii sanguine scazute de metionina.

Metionina: beneficii pentru piele, par
Metionina: beneficii pentru piele, par si unghii

Pentru ce se utilizeaza metionina?

Sulful din metionina ofera organismului multe beneficii potentiale pentru sanatate.1 Acestea pot include:

  • Hraneste parul, pielea si unghiile
  • Protejarea celulelor de poluanti
  • Facilitarea procesului de detoxifiere
  • Incetinirea procesului de imbatranire
  • Ajuta la absorbtia altor nutrienti (cum ar fi seleniul si zincul)
  • Ajuta la excretia metalelor grele (cum ar fi plumbul si mercurul) contribuind la procesul de excretie al organismului
  • Prevenirea acumularii in exces de grasime in ficat (actionand ca un agent lipotrop – unul care faciliteaza descompunerea grasimilor)
  • Scaderea nivelului de colesterol prin cresterea productiei de lecitina in ficat
CITEȘTE ȘI:
Orzul verde – proprietati benefice si avantaje uimitoare despre care s-ar putea sa nu stii

Supradozaj de Tylenol (paracetamol)

Administrarea unei doze orale (prin gura) de metionina in decurs de 10 ore de la supradozajul de Tylenol (paracetamol) a fost utilizata in tratarea intoxicatiei cu paracetamol.

Se crede ca metionina impiedica ca produsele secundare ale paracetamolului sa afecteze ficatul in urma unui supradozaj de Tylenol. Cu toate acestea, se folosesc si alte tratamente, iar metionina poate sa nu fie cea mai eficienta.

Cancer

Desi unele dintre cercetari sunt amestecate in ceea ce priveste cancerul de colon si metionina, o meta-analiza din 2013 raporteaza: “Aceasta meta-analiza indica faptul ca aportul de metionina din alimentatie poate fi asociat cu scaderea riscului de cancer colorectal, in special de cancer de colon. Sunt necesare mai multe studii prospective cu o perioada lunga de urmarire pentru a confirma aceste constatari”.

Un studiu din 2016 a raportat: “Dintre cei 10 aminoacizi esentiali testati, privarea de metionina a provocat cele mai puternice efecte inhibitorii asupra migratiei si invaziei acestor celule canceroase [de san]”.

Unele studii arata ca o dieta saraca in metionina ar putea fi benefica. Exista tipuri specifice de celule canceroase care depind de metionina pentru a se dezvolta. Astfel, limitarea aportului de alimente care contin metionina este benefica pentru cei care au anumite tipuri de cancer, deoarece duce la moartea celulelor canceroase.

CITEȘTE ȘI:
Ce pot manca dimineata ca sa slabesc? 27 cele mai bune alimente pentru micul dejun.

Boala Alzheimer

Studiile sugereaza ca L-metionina poate contribui la imbunatatirea memoriei si a functiilor cerebrale, dar, potrivit unui studiu publicat de Molecular Neurodegeneration, “Unele dovezi indica faptul ca un exces de metionina poate fi daunator si poate creste riscul de a dezvolta diabet de tip 2, boli de inima, anumite tipuri de cancer, alterari ale creierului, cum ar fi schizofrenia, si tulburari de memorie.”

Cercetarile privind L-metionina si boala Alzheimer au fost efectuate doar pe animale. Intr-un studiu pe model de soarece din 2015 s-a descoperit ca o dieta imbogatita cu L-metionina a dus la:

  • O crestere a amiloidului (o substanta care se acumuleaza in mod obisnuit in creierul celor cu boala Alzheimer)
  • O crestere a nivelului de proteina tau din creier (o crestere poate duce la plierea gresita a proteinei tau si adunarea impreuna pentru a forma incurcaturi anormale tau, intalnite la cei cu Alzheimer)
  • O crestere a stresului oxidativ si a raspunsului inflamator (ambele considerate ca cresc riscul bolii Alzheimer)
  • Tulburari de memorie si pierderi de memorie

Autorii studiului au concluzionat: “Luate impreuna, rezultatele studiului nostru indica faptul ca o dieta imbogatita cu L-metionina provoaca efecte in [care au loc intr-un organism viu] si ar putea contribui la aparitia bolii de tip Alzheimer la animalele de tip salbatic “4.

CITEȘTE ȘI:
Bicarbonatul de sodiu – 22 de beneficii si utilizari

Alte utilizari

Metionina este administrata in mod obisnuit pentru alte afectiuni, dar lipsesc rezultatele studiilor de cercetare clinica care sa sustina siguranta si eficacitatea utilizarii sale in aceste afectiuni:

  • Herpes simplex si herpes zoster (zona zoster)
  • Simptomele menopauzei
  • Inflamatia pancreasului
  • Probleme hepatice
  • Depresie
  • Alcoolism
  • Infectii ale tractului urinar (ITU)
  • Astm si alergii
  • Schizofrenie

Posibile efecte secundare

Metionina poate provoca mai multe reactii adverse usoare, inclusiv greata si varsaturi, somnolenta si iritabilitate. De fapt, se pare ca greata este un efect secundar foarte frecvent care poate aparea in urma administrarii de suplimente de metionina.1

Contraindicatii

O contraindicatie este o conditie sau o circumstanta care indica faptul ca o anumita tehnica sau un anumit medicament nu ar trebui sa fie utilizat. Metionina este contraindicata pentru cei care au:

  • Leziuni hepatice
  • Encefalopatie hepatica (o scadere a functiei creierului cauzata de afectarea ficatului)
  • Boala hepatica severa (cum ar fi ciroza hepatica)
  • Acidoza (o stare excesiva de aciditate a corpului si aciditatea sangelui)
  • Sarcina si alaptarea (nu exista suficiente date fiabile pentru a sustine siguranta metioninei pentru dezvoltarea embrionilor sau sugarii care alapteaza).
  • Ateroscleroza (intarirea arterelor): suplimentul nutritional a fost asociat cu un risc crescut de boli de inima, deoarece metionina poate creste nivelurile de homocisteina – homocisteina ridicata este asociata cu rezultate cardiovasculare slabe.
  • Schizofrenie: Se stie ca doze mari de metionina (peste 20 g pe zi timp de cinci zile) provoaca confuzie, delir si agitatie la cei cu schizofrenie.
  • Deficitul de metilentetrahidrofolat reductaza (MTHFR) (o boala ereditara care implica o metoda anormala de procesare a riscului de boli de inima)
CITEȘTE ȘI:
Cum sa cresti natural nivelul de acid hialuronic din organism

Dozarea metioninei

Doza zilnica recomandata (RDA) pentru metionina (cu un alt aminoacid care contine numit cisteina) pentru adulti este de 14 mg/Kg de greutate corporala in fiecare zi.7

Este important sa va consultati cu un furnizor de asistenta medicala in ceea ce priveste doza si cat timp o persoana ia suplimente de metionina.

Rezultatele studiilor de cercetare clinica nu indica semne grave de toxicitate, cu exceptia unor doze foarte mari de metionina.8 Dozele zilnice de 250 miligrame (mg), care reprezinta aproximativ 25% din doza zilnica recomandata de metionina, se pare ca sunt sigure.7

Doza de metionina pentru adulti in cazul supradozajului de paracetamol este de 2,5 grame la fiecare patru ore (pana la un total de 10 grame).9 Deoarece un supradozaj de Tylenol poate fi fatal, este esential sa se solicite ajutor medical de urgenta, mai degraba decat sa se autotrateze.

Intrebari frecvente

Este metionina sigura pentru sugari sau copii?

Metionina poate fi sigura pentru sugari si copii, dar medicul trebuie consultat intotdeauna inainte de utilizare. Intr-un studiu publicat de Journal of Nutrition, sugarii carora li s-a administrat o cantitate de doua pana la cinci ori mai mare decat cea normala de metionina au prezentat semne de afectare a cresterii, dar nu au fost observate efecte adverse pe termen lung.

Care sunt sursele alimentare cu cel mai mare continut de metionina?

Toate alimentele contin o anumita cantitate de metionina, dar, potrivit revistei Nutrition and Metabolism, cele care contin cea mai mare cantitate sunt pestele, carnea si ouale.

Au nevoie vegetarienii sa ia suplimente de metionina pentru a obtine suficient sulf in dieta?

Interesant este faptul ca cercetarile au aratat ca unii vegetarieni au concentratii sanguine de metionina mai mari decat cei care mananca carne, prin urmare nu toti vegetarienii trebuie neaparat sa ia suplimente de metionina.

Concluzii

Cand vine vorba de multe suplimente naturale, cum ar fi metionina, exista o lipsa de date de cercetare clinica pentru a dovedi definitiv siguranta si eficacitatea, in special in studiile pe oameni.

CITEȘTE ȘI:
Pomelo: Beneficii, Calorii & Cum sa le mananci

Acest lucru nu inseamna ca suplimentele nu sunt eficiente, ci este o indicatie, mai degraba, ca este imperios necesara consultarea unui profesionist din domeniul medical pentru a asigura o utilizare sigura si eficienta a suplimentului.

Metionina este un nutrient unic, in sensul ca unele beneficii provin din cresterea cantitatii de metionina din alimentatie, iar alte beneficii provin dintr-o alimentatie saraca in metionina.

La fel ca in cazul tuturor suplimentelor naturale si pe baza de plante, consultati intotdeauna un profesionist din domeniul sanatatii inainte de a lua metionina.

Surse:

  1. National Center for Biotechnology Information. PubChem Database. Methionine.
  2. Park BK, Dear JW, Antoine DJ. Paracetamol (acetaminophen) poisoningBMJ Clin Evid. 2015;2015:2101.
  3. Cavuoto P, Fenech MF. A review of methionine dependency and the role of methionine restriction in cancer growth control and lifespan extension. Cancer Treat Rev. 2012;38(6):726-36. doi:10.1016/j.ctrv.2012.01.004
  4. Tapia-rojas C, Lindsay CB, Montecinos-oliva C, et al. Is L-methionine a trigger factor for Alzheimer’s-like neurodegeneration?: Changes in Aβ oligomers, tau phosphorylation, synaptic proteins, Wnt signaling and behavioral impairment in wild-type mice. Mol Neurodegener. 2015;10:62. doi:10.1186/s13024-015-0057-0
  5. Brustolin S, Giugliani R, Félix TM. Genetics of homocysteine metabolism and associated disorders. Braz J Med Biol Res. 2010;43(1):1-7.
  6. Cottington EM, LaMantia C, Stabler SP, Allen RH, Tangerman A, Wagner C, Zeisel SH, Mudd SH. Adverse event associated with methionine loading test: a case report. Arteriosclerosis, thrombosis, and vascular biology. 2002 Jun 1;22(6):1046-50. doi:10.1161/01.ATV.0000020400.25088.A7
  7. ME, Han B, . Are we getting enough sulfur in our diet?. Nutr Metab (Lond). 2007;4:24. doi:10.1186/1743-7075-4-24
CITEȘTE ȘI:
Gustarile, bucurie sau pericol pentru copilul tau?
Arata mai multe +
Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul [post_title]? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.