Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Vinetele crude: beneficii si nutritie. Sunt sigure pentru consum?

Vinetele crude: beneficii si nutritie. Sunt sigure pentru consum?

Vinetele si-au primit numele din cauza culorii fructelor acestei plante. Vinetele fac parte din categoria nightshade din familia Solanaceae, alaturi de cartof, tutun, rosii etc.

Un alt nume pentru acest grup de legume este legumele nightshade, deoarece nightshade inseamna “umbra noptii”, referindu-se probabil la culoarea boabelor acestor plante. Unii sugereaza, de asemenea, ca aceste plante au primit acest nume deoarece prefera sa creasca si sa infloreasca in intuneric.

Aceste plante sunt unice in proprietate, deoarece aproape toate contin cantitati variabile de compusi alcaloizi. De exemplu, tutunul are compusi alcaloizi mari, prin urmare nu este folosit in dieta zilnica. Ele sunt folosite ocazional in aluzie la mai multe festivaluri culturale, iar unii abuzeaza de ele.

Vinetele fac parte din medicina traditionala de multi ani. In unele tari, vinetele au fost o leguma folosita pentru tratarea diabetului in vremuri mai vechi, deoarece contin substante chimice naturale( obtinute din plante) cunoscute sub numele de polifenoli.

Importanta polifenolilor consta in faptul ca acestia imbunatatesc metabolismul de prelucrare a zaharului in interiorul celulelor. Este de ajutor pentru persoanele care sufera de diabet, deoarece anumite studii le sugereaza.

Vinetele sunt, de asemenea, bogate in fibre si antioxidanti precum vitaminele A si C, care lupta impotriva radicalilor liberi si protejeaza organismul de efectele distructive ale radicalilor liberi.

Informatii nutritionale despre vinete

In conformitate cu USDA, o portie de 100 de grame de vinete contine:

  • Calorii: 25 kcal
  • Proteine: 1 g
  • Grasimi: 0.2 g
  • Carbohidrati: 6 g
  • Fibre: 3 g
  • Calciu: 9 mg
  • Magneziu: 14 mg
  • Fosfor: 24 mg
  • Potasiu: 229 mg
CITEȘTE ȘI:
Pomelo: Beneficii, Calorii & Cum sa le mananci

In conformitate cu studiile, vinetele poate ca nu sunt cele mai hranitoare legume, dar ele ofera multe bunatati. Contine cantitati ample de vitamine, cum ar fi A, C si K.

Aceste vitamine prezinta proprietatea de curatatori de radicali liberi. Prin urmare, vinetele pot fi o sursa de antioxidanti. De asemenea, contine fibre intr-o cantitate suficienta, astfel poate contribui la imbunatatirea starii persoanelor care au diabet.

Este o leguma relativ sanatoasa, deoarece o portie de 100 g contine doar 25 kcal de energie si 0,2 g de grasime; prin urmare, nu creste greutatea unei persoane.

Anumite studii au descoperit, de asemenea, ca vinetele poseda proprietati de combatere a cancerului, desi sunt necesare mai multe cercetari pentru a sustine acest lucru.

Nota Organics Food

Consumul de vinete vine cu o multime de beneficii pentru sanatate. Vinetele crude au fost unul dintre ingredientele esentiale ale medicinei traditionale pentru a trata multe complicatii medicale, inclusiv astm, diabet etc. Prezenta fenolului in vinete ajuta la o buna procesare a zaharului, reducand astfel, la randul sau, riscul de diabet.

Leguma este, de asemenea, bogata in antioxidanti, cum ar fi vitaminele A si C, care pot ajuta la prevenirea deteriorarii celulelor. Se spune chiar ca vinetele sunt capabile sa protejeze organismul de tipul de ADN care poate provoca potential cancer.

Poti manca vinete crude?

Da, vinetele pot fi consumate in siguranta, atat crude, cat si gatite. Facand parte din categoria nightshade, contine si ea compusul alcaloid solanina, desi concentratia nu este in doze puternice.

CITEȘTE ȘI:
Boabele de grau: O cereala integrala care te mentine sanatos

Prin urmare, este sigur sa mancati vinete crude cu moderatie. Dar, unele persoane ar putea fi sensibile la solanina, iar atunci cand este consumata in cantitati mari, aceasta poate fi toxica pentru ele. Asadar, persoanele alergice la solanina ar trebui sa evite consumul de vinete.

Gustul vinetelor

Vinetele variaza semnificativ in ceea ce priveste morfologia, gustul si textura lor. Unele dintre ele sunt placute de mancat, in timp ce altele sunt amare. Oamenii intalnesc in mod obisnuit doar acele vinete amare, deoarece acestea sunt produse pe scara larga. Amaraciunea este trasatura caracteristica a soiului asiatic de vinete.

Gustul amar se datoreaza compusului alcaloid, solanina, care este toxic in doze excesive. Acesta nu este otravitor pentru multe persoane si este relativ sigur de consumat atunci cand este consumat crud cu moderatie.

Dupa consum, daca vreo persoana se plange de agravarea durerilor articulare, artrita si nereguli gastrointestinale, ar trebui sa inceteze imediat sa le mai manance si sa le evite in viitor.

Nu exista dovezi semnificative care sa coreleze simptomele cu compusii cauzali din vinetele crude. Deoarece sunt necesare mai multe investigatii, oricine se confrunta cu simptome ar trebui sa evite consumul de vinete crude.

Vinetele crude: beneficii si nutritie. Sunt sigure pentru consum?
Fw1005fwb02

Cum se mananca vinetele crude?

Cei mai multi oameni nu prefera vinetele crude din cauza gustului sau amar. Sararea unei vinete poate ajuta la eliminarea amaraciunii. Este un proces in doi pasi: frecarea bucatilor de vinete in sare si apoi clatirea sau stoarcerea excesului de sare.

CITEȘTE ȘI:
7 Greseli inainte de gatit care te ingrasa

Oamenii pot manca vinetele crude intr-o salata, de exemplu. Bucatile mici de vinete sunt garnisite cu morcovi si ulei de masline si asezonate cu sare si piper, obtinandu-se o salata delicioasa si delicioasa. Vinetele lungi asiatice sunt mai fragede si sunt preferate pentru salate decat vinetele de forma rotunda.

Desi puteti manca vinete fara sa le gatiti, nu exista o multe de retete care cer ca vinetele sa fie consumate crude. Dar exista modalitati de a face ca vinetele sa lucreze pentru tine.

De exemplu, puteti manca vinetele crude in salate de cereale si legume, deoarece vor absorbi aromele si dressingurile. Adaugati pansamente dulci si ingrediente precum morcovi, mere, rosii coapte si fructe uscate pentru a echilibra amaraciunea.

Daca folositi vinete crude intr-o salata cu verdeturi, optati pentru frunze cu o aroma mai blanda, cum ar fi salata verde. Evitati sa asortati vinetele crude cu verdeturi amare precum radicchio, endive sau frisée.

Vinetele crude merg bine cu paste cu sos crud, unde caldura taiteilor incalzeste celelalte ingrediente fara a le gati. Adaugati vinete crude taiate cubulete la mozzarella proaspata taiata in cubulete si rosii crude taiate in cubulete. Amestecati-le cu taitei fierbinti si ulei de masline extravirgin si decorati-le cu busuioc proaspat.

Vinetele crude: beneficii si nutritie. Sunt sigure pentru consum?
Vinetele crude: beneficii si nutritie. Sunt sigure pentru consum?

Reteta pentru Salata de vinete

Portii:: 5-6 Timp total – 20 min

Ingrediente

  • Vinete asiatice – 1 bucata.
  • Morcovi tocati – 1 cana
  • Busuioc proaspat tocat – 1-2 linguri
  • Suc de lamaie – 2 linguri
  • Ulei de masline – 1 lingurita
  • Sare si piper
CITEȘTE ȘI:
Indicele de masa corporala (IMC): ce este si cum se masoara

Mod de preparare

  • Indepartati capetele vinetelor.
  • Taiati vinetele in sferturi pe lungime si in cruce, cu o grosime de aproximativ 6 mm
  • Se freaca vinetele cu sare si se tin deoparte.
  • Amestecati sucul de lamaie, uleiul de masline, sarea si piperul pentru a face o vinegreta
  • Se toarna vinegreta peste vinete si se amesteca.
  • Adaugati busuiocul si morcovii si amestecati din nou.

Cine ar trebui sa evite vinetele crude?

Desi majoritatea oamenilor pot manca vinete crude, unele persoane prezinta un risc mai mare de a contracta otravuri alimentare si pot avea simptome mai severe. Cei cu un sistem imunitar compromis, persoanele in varsta, femeile insarcinate si copiii mici ar trebui sa evite consumul de vinete crude.

Ar trebui sa va monitorizati aportul daca sunteti ingrijorat de consumul de vinete crude, deoarece acestea fac parte din familia nightshade.

In timp ce frunzele si florile pot fi toxice, vinetele pot fi consumate crude in siguranta. Veti ajunge la niveluri potential daunatoare de solanina doar dupa ce veti manca mai mult de o duzina de vinete intregi (cel putin!) intr-o singura sedinta.

Nota Organics Food

Vinetele sunt o sursa buna de fibre si antioxidanti. Antioxidantii lupta impotriva radicalilor liberi formati in organism in timpul metabolismului, care dauneaza organelor interne, marind astfel viata celulelor. Și da, este sigur sa le mancati crude. Doar persoanele cu artrita si care se plang de dureri articulare ar trebui sa evite sa le manance.

Concluzie

Vinetele sunt legume lucioase, cu o nuanta purpurie si o forma de lacrima. Vinete si brinjal sunt ceilalti termeni folositi pentru aceasta. Intra in categoria legumelor de tip nightshade. Cartofii, rosiile si ardeii fac parte, de asemenea, din aceeasi categorie: familia Solanaceae.

CITEȘTE ȘI:
Semintele de in, beneficii sanatate, calorii, nutritie

Acestea sunt unice prin faptul ca aproape toate contin cantitati variabile de compus alcaloid, solanina. Acesta nu este un compus daunator in doze moderate. Cu toate acestea, vinetele pot fi toxice daca sunt consumate in doze excesive. Unele persoane ar putea prezenta o reactie alergica din cauza sensibilitatii la solanina.

Morfologia vinetelor variaza foarte mult, iar in intreaga lume sunt cultivate multe tipuri diferite de vinete, fiecare cu caracteristici unice. Vinetele ofera o cantitate buna de vitamine, cum ar fi vitamina A, C si vitamina K, in ciuda faptului ca nu sunt una dintre cele mai sanatoase legume prezente pe pamant.

Pot fi o sursa de antioxidanti si, de asemenea, una dintre cele mai importante proprietati este ca ajuta persoanele care sufera de diabet datorita prezentei polifenolilor.

Tendintele recente au adus-o in prim-plan, iar acum oamenii o folosesc in salate. Salatele facute cu vinete, garnisite si asezonate cu alte elemente de salata o fac delicioasa si o alternativa mai buna pentru vegani.

Intrebari frecvente (FAQ)

Care sunt beneficiile consumului de vinete crude?

Timp de mii de ani, vinetele au fost una dintre componentele cheie utilizate in medicina traditionala. Vinetele erau folosite pentru a trata diabetul, iar radacinile sale ajuta la tratarea astmului in medicina ayurvedica.

Vinetele contin antioxidanti, inclusiv vitaminele A si C, care ajuta la protejarea celulelor impotriva deteriorarii. Sunt bogata in polifenoli, substante vegetale naturale care pot ajuta celulele diabeticilor sa digere mai eficient zaharul.

O cercetare pe celule arata ca vinetele protejeaza impotriva deteriorarii ADN-ului care cauzeaza cancerul. Cu toate acestea, sunt esentiale mai multe cercetari cu privire la acest beneficiu pentru oameni.

Vinetele crude au gust bun ?

Nu exista un raspuns exact la aceasta intrebare, deoarece gustul este mai mult un lucru personal decat un fapt. Prin urmare, acesta poate varia in functie de oameni. Cu toate acestea, este amara si, prin urmare, nu este pe placul multora, desi unii sustin ca isi doresc gustul sau crud.

Unii oameni gasesc aceasta amaraciune placuta, iar altii neplacuta. Dupa ce este gatit, aroma sa devine blanda si capata o textura cremoasa.

Vinetele insuficient gatite te pot imbolnavi?

Nu, vinetele insuficient gatite nu va imbolnavesc daca sunt consumate cu moderatie. In timp ce frunzele si petalele pot fi periculoase, vinetele pot fi consumate in siguranta crude sau gatite, iar substanta chimica solanina, la care unele persoane sunt sensibile, este toxica doar in doze mari.

Asigurati-va ca o consumati cu moderatie, deoarece consumul excesiv de vinete insuficient gatite ar putea declansa greata, varsaturi si diaree la persoanele sensibile.

Vinetele necoapte sunt otravitoare?

Nu, vinetele crude nu sunt otravitoare. Frunzele si florile plantei, insa, pot fi otravitoare. Familia de plante din familia nightshade, inclusiv vinetele, cartofii, ardeii, rosiile si tomatillos, contine un alcaloid numit solanina, care poate fi toxic in concentratii mari.

Cele mai multe toxine sunt prezente in vinetele tinere, cum ar fi vinetele culese la inceputul vietii lor vegetale sau vinetele imature.

Cine nu ar trebui sa manance vinete?

Persoanele care au sensibilitate la solanina ar trebui sa evite consumul de vinete. Persoanele cu artrita si dureri articulare ar trebui, de asemenea, sa evite consumul acestei legume, deoarece poate agrava si mai mult situatia.
Nasunina este un fitochimic gasit in vinete care se poate lega de fier si il poate elimina din celule. Oxalatii din aceasta leguma ar putea duce la aparitia pietrelor la rinichi.

Vinetele sunt o leguma nightshade, care poate declansa reactii alergice la unele persoane daca sunt consumate in cantitati mari. Asadar, oamenii ar trebui sa isi monitorizeze obiceiurile alimentare.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

CITEȘTE ȘI:
Fierul in alimente: efecte asupra sanatatii, riscuri de deficienta si exces

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.