Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tău (și nu este iaurtul)

5 Cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Vrei sa-ti imbunatateşti sanatatea intestinala? Descopera cele 5 cele mai bune probiotice pentru intestin. Aceste produse sunt recomandate de medici, nutritişti şi experti in domeniu pentru a-ti sustine sanatatea. Incepe sa te bucuri de beneficiile probioticelor in acest articol!

Bacteriile din corpul dumneavoastra sunt de 10 ori mai numeroase decat celulele corpului. Cele mai multe dintre aceste bacterii se gasesc in intestin.

Bacteriile intestinale corecte sunt legate de multe beneficii pentru sanatate, inclusiv pierderea in greutate, imbunatatirea digestiei, imbunatatirea functiei imunitare, o piele mai sanatoasa si un risc redus de multe boli.

Probioticele, care sunt un anumit tip de bacterii prietenoase, ofera beneficii pentru sanatate atunci cand sunt consumate.

Ce sunt probioticele?

Probioticele sunt microorganisme vii care ofera numeroase beneficii pentru sanatate atunci cand sunt ingerate.

Acestea sunt de obicei bacterii, dar unele tipuri de drojdie pot functiona si ca probiotice.

Printre alimentele probiotice se numara iaurtul, chefirul, varza, tempeh si kimchi. Probioticele nu trebuie confundate cu prebioticele, care sunt fibre alimentare care ajuta la hranirea bacteriilor benefice din intestin.

Zeci de bacterii probiotice diferite sunt foarte sanatoase. Cele mai comune grupuri includ Lactobacillus si Bifidobacterium. Fiecare grup include specii diferite si fiecare specie are mai multe tulpini.

CITEȘTE ȘI:
Lavanda

Este interesant faptul ca diferite probiotice afecteaza diferite stari de sanatate. Prin urmare, alegerea tipului – sau a tipurilor – de probiotice potrivite este importanta.

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Importanta microorganismelor pentru intestinul tau

Comunitatea complexa de microorganisme din intestinul dumneavoastra se numeste flora intestinala sau microbiota. De fapt, intestinul contine sute de tipuri diferite de microorganisme – unele estimari sugereaza pana la 1.000.

Aceasta include bacterii, drojdii si virusi – bacteriile reprezentand marea majoritate.

Cea mai mare parte a florei intestinale se gaseste in colon, care este ultima parte a tractului digestiv.

Flora intestinala indeplineste multe functii importante pentru sanatatea dumneavoastra. Produce vitamine, inclusiv vitamina K si unele dintre vitaminele B.

De asemenea, transforma fibrele in grasimi cu lant scurt, cum ar fi butiratul, propionatul si acetatul, care hranesc peretele intestinal si indeplinesc numeroase functii metabolice.

Aceste grasimi stimuleaza, de asemenea, sistemul imunitar si intaresc peretele intestinal. Acest lucru poate ajuta la prevenirea patrunderii in organism a substantelor nedorite si la declansarea unui raspuns imunitar.

Cu toate acestea, nu toate organismele din intestin sunt prietenoase.

Flora intestinala este foarte sensibila la alimentatie, iar studiile arata ca o flora intestinala dezechilibrata este legata de multe boli.

Printre aceste afectiuni se numara obezitatea, diabetul de tip 2, sindromul metabolic, bolile de inima, cancerul colorectal, boala Alzheimer si depresia.

CITEȘTE ȘI:
9 Beneficii ale turmericului pentru ingrijirea pielii

Probioticele – si fibrele prebiotice – pot ajuta la corectarea acestui echilibru, asigurand functionarea optima a “organului neglijat”.

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Impactul asupra sanatatii digestive

Probioticele au fost cercetate pe scara larga pentru impactul lor asupra sanatatii digestive .

Exista dovezi solide ca suplimentele probiotice pot ajuta la tratarea diareei induse de antibiotice.

Atunci cand oamenii iau antibiotice, in special pentru perioade lungi de timp, se confrunta adesea cu diaree – chiar si dupa ce infectia a fost eliminata.

Acest lucru se datoreaza faptului ca antibioticele ucid multe dintre bacteriile naturale din intestin, ceea ce perturba echilibrul intestinal si permite bacteriilor daunatoare sa infloreasca.

Probioticele combat, de asemenea, sindromul colonului iritabil (IBS), o tulburare digestiva comuna, reducand gazele, balonarea, constipatia, diareea si alte simptome.

Unele studii au observat, de asemenea, beneficii impotriva bolilor inflamatorii intestinale, cum ar fi boala Crohn si colita ulcerativa.

In plus, probioticele pot combate infectiile cu Helicobacter pylori, care reprezinta o cauza majora a ulcerului gastric si a cancerului.

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Alte beneficii pentru sanatate

Exista multe alte beneficii pentru sanatate ale probioticelor. Acestea afecteaza:

  • Inflamatie: Probioticele reduc inflamatia sistemica, care este cauza multor boli.
  • Depresie si anxietate. S-a demonstrat ca tulpinile probiotice de Lactobacillus helveticus si Bifidobacterium longum reduc simptomele de anxietate si depresie la persoanele cu depresie clinica.
  • Colesterolul din sange: S-a demonstrat ca unele probiotice reduc nivelul colesterolului total si al colesterolului LDL “rau”.
  • Tensiunea arteriala: Probioticele pot provoca, de asemenea, o reducere moderata a tensiunii arteriale.
  • Functia imunitara: mai multe tulpini probiotice pot stimula functia imunitara, ceea ce poate duce la un risc redus de infectii, inclusiv raceala comuna.
  • Sanatatea pielii: exista unele dovezi ca probioticele pot fi benefice pentru acnee, rozacee si eczeme, precum si pentru alte afectiuni ale pielii.

Acestea sunt doar o mica parte din beneficiile generale ale probioticelor, deoarece cercetarile actuale indica o gama larga de efecte asupra sanatatii.

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Siguranta si efecte secundare

Probioticele sunt, in general, bine tolerate si considerate sigure pentru majoritatea oamenilor.

Cu toate acestea, este posibil sa aveti efecte secundare digestive, cum ar fi gaze si un usor disconfort abdominal in primele cateva zile.

Odata ce va adaptati, digestia dvs. ar trebui sa inceapa sa se imbunatateasca.

La persoanele cu un sistem imunitar slabit, inclusiv cele cu HIV, SIDA si o serie de alte afectiuni, probioticele pot duce la infectii periculoase.

Cele mai bune 5 probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Una dintre cele mai semnificative descoperiri din domeniul medical este importanta microflorei intestinale pentru sanatatea generala. Cultivarea microorganismelor sanatoase in intestin va poate ajuta cu aceste 5 alimente.

1. Kefir

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

In comparatie cu iaurtul, kefirul este mult mai sanatos pentru intestin. Kefirul se obtine din lapte de vaca prin adaugarea unor microorganisme speciale. Bautura obtinuta este o “bomba” probiotica pentru organism.

Oamenii de stiinta au demonstrat ca chefirul ajuta la combaterea nu numai a bolilor gastrointestinale, ci si a alergiilor si chiar a bolilor de inima.

2. Banane verzi

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Cei mai multi oameni incearca sa nu manance banane verzi, asteptand pana cand acestea sunt coapte. Dar exista o veste buna pentru cei care abia asteapta sa manance o banana necoapta.

Bananele verzi sunt o sursa excelenta de probiotice, in special de amidon rezistent, o substanta care favorizeaza cresterea microflorei benefice din intestin. Bananele verzi sunt, de asemenea, bogate in fibre, vitamine si minerale.

3. Kimchi

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Kimchi este un fel de mancare traditionala coreeana, alcatuita din varza si condimente. Nu lasati descrierea sa va incurce – este intr-adevar delicioasa si mega-sanatoasa. Kimchi este un produs fermentat si spune totul: lactobacilii, care se formeaza in timpul procesului de fermentare, sunt incredibil de benefici pentru intestine si pentru imunitatea generala a organismului. In plus, varza kale, usturoiul si ardeii sunt la randul lor antioxidanti, surse de vitamine si fibre.

4. Ciocolata

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Este adevarat! Ciocolata poate ajuta la cresterea bacteriilor benefice din intestine. Combinarea ciocolatei cu alimente bogate in probiotice sporeste efectul acestora.

Ciocolata protejeaza bacteriile in timp ce acestea trec prin stomac, asigurand absorbtia lor in intestinul subtire. Iar bacteriile benefice, la randul lor, contribuie la absorbtia antioxidantilor continuti in ciocolata. O combinatie excelenta!

5. Usturoi

5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

Multora nu le place usturoiul din cauza mirosului sau intepator, dar proprietatile sale probiotice sunt de necontestat. Usturoiul poate fi folosit atat crud, cat si prelucrat, deoarece activeaza probioticele care se gasesc in alte alimente. S-a dovedit ca un consum regulat de usturoi protejeaza impotriva bolilor gastrointestinale.

  1. NIH – Probiotics: What You Need To Know.
  2. NIH – Health Professional Fact Sheet: Probiotics.
  3. Wastyk HC, Fragiadakis GK, Perelman D, et al. Gut-microbiota-targeted diets modulate human immune statusCell. doi:10.1016/j.cell.2021.06.019
  4. Bourrie BCT, Willing BP, Cotter PD. The microbiota and health promoting characteristics of the fermented beverage kefir. Front Microbiol. 2016;7. do:10.3389/fmicb.2016.00647
  5. Saha L. Irritable bowel syndrome: Pathogenesis, diagnosis, treatment, and evidence-based medicineWJG. 2014;20(22):6759. doi:10.3748/wjg.v20.i22.6759
  6. Menees S, Chey W. The gut microbiome and irritable bowel syndromeF1000Res. 2018;7:1029. doi:10.12688/f1000research.14592.1
  7. Didari T. Effectiveness of probiotics in irritable bowel syndrome: Updated systematic review with meta-analysisWJG. 2015;21(10):3072. doi:10.3748/wjg.v21.i10.3072
  8. Leventogiannis K, Gkolfakis P, Spithakis G, et al. Effect of a preparation of four probiotics on symptoms of patients with irritable bowel syndrome: association with intestinal bacterial overgrowthProbiotics Antimicrob Proteins. 2019;11(2):627-634. doi:10.1007/s12602-018-9401-3.
  9. Dai C, Zheng CQ, Jiang M, Ma XY, Jiang LJ. Probiotics and irritable bowel syndromeWorld J Gastroenterol. 2013;19(36):5973-5980. doi:10.3748/wjg.v19.i36.5973
  10. Hong SN, Rhee PL. Unraveling the ties between irritable bowel syndrome and intestinal microbiotaWorld J Gastroenterol. 2014;20(10):2470-2481. doi:10.3748/wjg.v20.i10.2470

Citeste si aceste articole:

    5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)
    5 cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

    Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

    Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.