Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Ce poți găti pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa știi

Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii

Te intrebi ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Descopera cele mai delicioase si sanatoase meniuri pentru copiii de 2 ani! Invata cum sa pregatesti mancaruri cu ingrediente potrivite pentru varsta lor si cu beneficii nutritionale esentiale. Transforma mesele copilului tau intr-o experienta placuta si sanatoasa cu aceste sugestii de retete delicioase!

Ce trebuie sa iau in considerare atunci cand gatesc pentru un copil de doi ani?

Știm cu totii ca un copil este adus la masa impreuna cu parintii de la o varsta destul de frageda. Iar acest lucru inseamna ca sarcina mamei scade, deoarece acum mancarea nu mai trebuie pregatita separat pentru copil.

Acest lucru este intr-adevar practic, dar numai daca parintii prefera o masa simpla, necomplicata, fara extravagante si fara adaugarea de diverse condimente si alergeni. Majoritatea copiilor reactioneaza la un produs sau altul, citricele, legumele si fructele rosii fiind cele mai frecvente.

Prin urmare, ar trebui sa gatiti cu prudenta pentru copilul dumneavoastra sau sa folositi doar produse cu care acesta este familiarizat. Pediatrii, de exemplu, recomanda sa nu le dati lapte copiilor sub 3 ani. Acelasi lucru este valabil si pentru multe alte produse.

Sa ne uitam acum la felurile de mancare care pot compune un meniu complet pentru copii.

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune 10 alimente pentru copii

Micul dejun

Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii
Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii
  • fulgi de ovaz, gris, hrisca, mei in apa sau lapte fara sau cu bucati de fructe;
  • omleta la abur gatita cu un capac deasupra;
  • galuste de gris;
  • caserola de cascaval fara nimic sau cu bucati de fructe;
  • prajituri cu branza coapte fara unt;
  • crutoane,
  • clatite cu chefir,
  • oua fierte tari, carnati, paine, carnati.

Fiti atenti la ce alimente este alergic copilul dumneavoastra sau introduceti treptat alimente noi, astfel incat sa puteti afla care este alergia si la ce se datoreaza. De exemplu, un alergen comun este laptele sau carnea procesata (carnati si mezeluri). Desi majoritatea medicilor sfatuiesc sa nu-i dati aceste alimente, majoritatea parintilor ii dau sa incerce alimente pe care le mananca ei insisi.

Ciorbe si supe

Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii
Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii

(nu uitati ca supele nu trebuie sa fie prea satioase pentru bebelusi daca sunt facute cu bulion de carne)

  • supa de legume (morcov, cartof, broccoli, conopida);
  • supa de peste (peste (fileul de pollock este bun), orez, morcov, cartof, ceapa)
  • supa de pui (pui sau chiftelute de pui, taitei, cartofi, morcovi, ceapa)
  • supa de hrisca (hrisca, ceapa, cartofi, morcov)
  • bors (sfecla rosie, cartof, morcov, ceapa, varza).

Al doilea fel de mancare

Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii
Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii
  • cotlete de pui la aburi
  • frigarui de pui, vita, curcan sau iepure
  • gulas de vita
  • file de pui fiert sau la cuptor;
  • file de curcan fiert sau copt;
  • orez si carne tocata cu arici de mare,
  • carne de vita fiarta;
  • tocana de legume cu file de pui,
  • chiftelute de curcan la aburi;
  • pilaf,
  • carnati,
  • peste, la cuptor sau la aburi,
  • caserola cu cartofi, morcovi si carne tocata,
  • galuste de casa.

Nu uitati ca toate mesele pregatite pentru un copil in varsta de doi ani trebuie sa fie totusi putin azime, adica sa nu fie prea sarate si sa nu fie condimentate. Daca pregatiti mesele impreuna si pentru dumneavoastra, organismul va va multumi.

Daca cumparati carne tocata dintr-un magazin, fiti atenti la compozitie – aceasta nu trebuie sa contina condimente picante. In umpluturile gata preparate (cumparate sau facute in casa) puteti adauga paine sau semola inmuiata in apa. Nu exagerati, deoarece multi copii prefera carnea tocata, dar carnea tocata nu este iubita.

Pastele si carnatii sunt mancarurile preferate de majoritatea copiilor. Desi, bineinteles, carnatii nu sunt cei mai sanatosi.

Garnituri

  • Cereale: orez, hrisca.
  • Legume: cartofi (piure, in bucati, la cuptor), morcovi, broccoli, conopida, sparanghel, mazare verde, castraveti,
  • Paste fainoase,
  • Salata de legume,
  • Cotlete de cartofi (galuste),
  • Piure de cartofi.

Gustari

  • branza de vaci;
  • mere coapte;
  • iaurt;
  • biscuiti, fursecuri, paine frantuzeasca;
  • fructe uscate (mere uscate, prune uscate);
  • pesmet;
  • piure de cartofi pentru copii;
  • fructe (mere, pere, prune, banane si altele cunoscute de copil)

Bauturi

Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii
Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii
  • ceaiuri pentru copii;
  • compot fara zahar sau cu un minim de zahar adaugat;
  • apa;
  • sucuri naturale;
  • kefir;
  • iaurt de baut;
  • gustari.

Per total, se poate spune ca majoritatea meselor pregatite pentru un copil de doi ani nu sunt foarte diferite de cele pe care le-ati pregatit pentru copilul dumneavoastra cand avea un an. Daca veti continua sa urmati o alimentatie corecta si veti incerca sa pastrati dragostea pentru o alimentatie sanatoasa, lista de produse folosite va fi cam aceeasi si in viitor. Și nici retetele nu vor fi foarte diferite. La urma urmei, cele mai multe dintre noile retete vor contine condimente diferite.

Pentru a nu va plictisi de mancarea sanatoasa, incercati sa cumparati produse pentru 1-2 saptamani in avans si creati un plan de meniu pentru a pregati noi feluri de mancare la fiecare cateva zile, deoarece chiar si dintr-un file de pui si cartofi puteti pregati multe feluri de mancare diferite.

Daca ai feluri de mancare interesante si usoare pe care le gatesti cu copilul tau, impartaseste-le in comentarii pentru ca toata lumea sa adauge varietate la mesele lor!

🧠Intrebari frecvente

Ce alimente sunt potrivite pentru un copil de 2 ani?

Copiii de 2 ani pot manca o varietate de alimente, inclusiv fructe, legume, cereale integrale, produse lactate, proteine slabe (carne de pui, curcan, peste), leguminoase si oua. Este important sa evitati alimentele dure, intregi sau foarte condimentate si sa va asigurati ca alimentele sunt taiate in bucati mici si usor de mestecat.

Ce gustari sanatoase pot pregati pentru copilul meu de 2 ani?

Gustarile sanatoase pentru copiii de 2 ani pot include fructe proaspete taiate in bucati mici, legume taiate cubulete, branzeturi, iaurt, biscuiti integrali si cereale. De asemenea, puteti opta pentru amestecuri de fructe uscate si nuci, insa asigurati-va ca nucile sunt macinate sau taiate foarte marunt pentru a preveni riscul de inec.

Cat de des ar trebui sa manance un copil de 2 ani?

Copiii de 2 ani ar trebui sa aiba 3 mese principale si 2-3 gustari pe zi. Este important sa stabiliti un program regulat de masa si sa incurajati copilul sa manance la intervale regulate. Acest lucru poate ajuta la mentinerea energiei si a nutritiei adecvate.

Care sunt nevoile nutritionale ale unui copil de 2 ani?

La varsta de 2 ani, copiii au nevoie de un echilibru de nutrienti, inclusiv proteine, carbohidrati, grasimi sanatoase, vitamine si minerale. Asigurati-va ca oferiti o varietate de alimente pentru a indeplini aceste nevoi. Este important sa oferiti portii mici, adaptate varstei copilului, si sa ajustati cantitatea in functie de cresterea si activitatea acestuia.

Cum pot incuraja copilul meu de 2 ani sa manance legume?

Pentru a incuraja un copil de 2 ani sa manance legume, puteti sa le faceti mai atragatoare prin prezentarea lor in mod creativ, amestecandu-le in preparate pe care copilul le indrageste deja sau oferindu-le cu sosuri sanatoase. Incercati sa introduceti legumele treptat si sa nu fortati copilul sa le consume daca nu le doreste.

👇Citeste si aceste articole:

    Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii
    Ce poti gati pentru un copil de 2 ani? Ce trebuie sa stii

    Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

    Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.