Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

10 efecte nocive ale saritului peste micul dejun

10 efecte nocive ale saritului peste micul dejun

Ati auzit cu totii ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Dar cati dintre voi respecta acest lucru? In incercarea de a reduce aportul net de calorii si de a ne indeplini obiectivul visat de a fi subtire, o mare parte dintre noi are tendinta de a sari peste micul dejun.

Nu putem fi in dezacord cu faptul ca acest lucru va da rezultate, dar doar temporare. Deci, de ce este rau? Haideti sa vedem 10 efecte nocive ale saritului peste micul dejun

10 efecte nocive ale saritului peste micul dejun
10 Efecte nocive ale saritului peste micul dejun

Efectele saritului peste micul dejun

Acest articol vorbeste despre care sunt cele 10 efecte nocive ale saritului peste micul dejun.

1. Este rau pentru inima

Potrivit unui studiu publicat in JAMA, barbatii care sar peste micul dejun au cu aproximativ 27% mai multe sanse de a suferi un atac de cord in comparatie cu cei care mananca micul dejun.

Medicii care au condus cercetarea, povestesc ca rata de risc nu este atat de ingrijoratoare. Ei sustin, de asemenea, faptul ca rasfatul unui mic dejun sanatos ar putea de fapt micsora riscul de atac de cord. [1 ]

Persoanele care evita micul dejun sunt, de asemenea, cunoscute ca avand o susceptibilitate crescuta la hipertensiune arteriala, ceea ce duce la infundarea arterelor.

Acest lucru, pe de alta parte, ii expune la un risc crescut de a dezvolta afectiuni cardiovasculare cronice, inclusiv accidente vasculare cerebrale.

CITEȘTE ȘI:
Top 10 surse de fibre alimentare. Stimuleaza imunitatea si scade colesterolul

2. Un risc mai mare de diabet de tip 2

Școala de Sanatate Publica a Universitatii Harvard a realizat un studiu care a urmarit sa gaseasca o corelatie intre obiceiurile alimentare si sanatate. 46.289 de femei au participat la cercetarea desfasurata timp de aproximativ sase ani.

Rezultatele studiului au fost uimitoare. Conform rezultatului, femeile care aveau obiceiul de a evita micul dejun aveau un risc mai mare de a dezvolta diabet de tip 2, decat femeile care isi luau micul dejun zilnic.

Chiar mai rau, femeile care lucreaza si care au sarit peste mesele de dimineata au avut cu 54% mai multe sanse de a dezvolta diabet de tip 2. [2]

Capsuni, portocale si clatite pe farfurii la micul dejun
Capsuni, portocale si clatite pe farfurii la micul dejun Photo by Randy Fath

3. Sarirea peste micul dejun poate cauza cresterea in greutate

Daca sunteti intr-un regim de slabire si aveti obiceiul de a sari peste micul dejun, ganditi-va mai bine acum. Potrivit studiilor efectuate cu privire la impactul negativ al lipsei micului dejun, persoanele care rateaza masa de dimineata au sanse mai mari de a se ingrasa, ceea ce contravine obiectivului dumneavoastra de slabire. Sunteti confuz? Cititi mai departe.

Sarirea micului dejun stimuleaza pofta de alimente dulci si grase. In plus, din moment ce senzatia de foame va fi destul de intensa, ajungeti sa va infruptati din tot ceea ce intalniti pe parcursul zilei.

CITEȘTE ȘI:
Fructul pasiunii, calorii nutritie si beneficii pentru sanatate

Cu cat nivelul de foame este mai ridicat, cu atat cantitatea de alimente ingerate va fi mai mare. Și, aceasta depaseste uneori aportul caloric zilnic recomandat.

O practica constanta de a sari peste micul dejun va duce in cele din urma la cresterea in greutate si nu la pierderea in greutate. [3]

4. Impactul negativ asupra starii de spirit si a nivelului de energie

Potrivit unui studiu aparut in 1999 intr-o revista numita Physiological Behavior, evitarea micului dejun poate avea un impact negativ asupra energiei si starii de spirit. Echipa de cercetatori britanici a facut un studiu pe 144 de persoane sanatoase care au fost supuse unui post peste noapte.

Grupul a fost impartit in trei. Un grup a primit un mic dejun sanatos si moderat, al doilea grup doar cafea, iar al treilea grup nu a primit micul dejun. Grupurile au fost apoi monitorizate timp de cateva ore.

Potrivit studiului, grupul caruia nu i s-a oferit micul dejun a prezentat cele mai slabe abilitati de memorie si cele mai ridicate niveluri de oboseala. Nu a existat nicio diferenta semnificativa intre celelalte doua grupuri.

Baza de referinta: Evitarea micului dejun ar putea sa va scada nivelul de energie si sa va afecteze negativ memoria. [4]

5. Risc marit de cancer

Sarirea peste micul dejun va poate face sa faceti excese alimentare in timpul zilei. Acest lucru, la randul sau, deschide calea pentru cresterea prevalentei obezitatii. [5] Conform unei cercetari care a fost realizata de Cancer Research UK, s-a constatat ca o persoana supraponderala sau obeza are un risc crescut de a dezvolta cancer. [6]

CITEȘTE ȘI:
Ce este leptina? Surse alimentare care cresc nivelul de leptina

6. Afecteaza functionarea cognitiva

Includerea micului dejun in regimul alimentar zilnic va confera o mai buna functionare cognitiva. Un studiu a fost realizat pe un grup de adolescenti cu varste cuprinse intre 12 si 15 ani in cadrul a doua teste.

Intr-unul dintre studii, grupului i s-a permis sa ia micul dejun, iar in cel de-al doilea studiu, grupului i s-a cerut sa se abtina de la masa de dimineata. Rezultatele au fost interesante.

Grupul, atunci cand a urmat un regim de mic dejun, a prezentat o acuratete mai buna la un test de cautare vizuala, in timp ce lipsa micului dejun a ingreunat cu rezultatele.

Constatarea: Includerea micului dejun stimuleaza functia cognitiva. [7] Desi studiul a fost realizat pe adolescenti, acesta poate fi extins cu usurinta si la adulti.

7. Ar putea provoca migrene

Hipoglicemia este termenul medical folosit pentru a indica un nivel scazut nivel de zahar din sange. Hipoglicemia este unul dintre multele efecte nocive ale saritului peste micul dejun ce declanseaza o scadere masiva a nivelului de zahar, declansand, la randul sau, eliberarea de hormoni care ar putea compensa nivelul scazut de glucoza.

Aceasta, pe de alta parte, creste nivelul tensiunii arteriale, declansand migrene si dureri de cap. [8]

Incidenta este mai mare atunci cand sariti peste micul dejun, deoarece este prima masa a zilei pe care o consumati dupa aproape 12 ore de post. Asadar, daca doriti sa tineti la distanta aceste dureri de cap, asigurati-va ca luati micul dejun.

CITEȘTE ȘI:
Turmericul si beneficiile sale pentru sanatate

8. Declanseaza caderea parului

Unul dintre efecte nocive ale saritului peste micul dejun duce la caderea parului. Da, o masa care contine niveluri periculos de scazute de proteine ar putea afecta nivelurile de cheratina, evitand cresterea parului si declansand caderea acestuia.

Micul dejun este masa prin excelenta a oricarei zile si are un rol major in promovarea cresterii foliculilor de par. [9] Asadar, daca doriti sa va bucurati de un par luxuriant, puternic si cu zero caderi de par, atunci ar trebui sa va rasfatati zilnic cu un mic dejun bogat in proteine.

9. Ar putea sa va afecteze metabolismul

Va va porni vreodata masina daca nu exista combustibil? Nu, nu-i asa? In mod similar, aveti nevoie de micul dejun pentru a da metabolismului dvs. un start. Este prima masa a zilei cu care va hraniti corpul, dupa ce acesta se odihneste timp de aproximativ 12 ore.

Conform diferitelor studii efectuate cu privire la importanta micului dejun, persoanele care iau aceasta masa au un nivel mai ridicat al metabolismului in repaus. [10]

10. Inrautateste mahmureala

Este perfect in regula daca ati exagerat cu consumul de alcool in noaptea precedenta. Va puteti folosi de un mic dejun hranitor pentru a va alunga mahmureala. Un mic dejun sanatos bogat in fier, acid folic si alte minerale si vitamine va va ajuta organismul sa compenseze nutrientii pierduti. De asemenea, va va creste nivelul de energie. [11].

CITEȘTE ȘI:
Fructe impotriva dementei, depresiei si artritei

Sa nu uitati acest lucru – saritul peste micul dejun ar putea inrautati mahmureala prin scaderea nivelului de zahar [12], invitand la dureri de cap si greata. Asadar, luati doar un mic dejun sanatos pentru a depasi mahmureala.

Concluzii

Aceste efecte negative ale saritului peste micul dejun sunt suficient de bune pentru a convinge o persoana sa inceapa sa manance micul dejun. Tu sari peste micul dejun? Ati experimentat alte efecte in afara de cele mentionate mai sus? Impartasiti cu noi in sectiunea de comentarii de mai jos!

{{ content }}
Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul 10 efecte nocive ale saritului peste micul dejun? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.