Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Sucul de morcovi 10 beneficii pentru piele, vedere si sanatate

Sucul de morcovi 10 beneficii pentru piele, vedere si sanatate

Mancatul de morcovi nu trebuie sa fie singura modalitate de a va bucura de bunatatea acestor nutrienti. Consumul sucului de morcovi poate fi la fel de benefic.

Un numar mare de dovezi stiintifice sustine si promoveaza consumul regulat de suc de morcovi pentru sanatatea pielii si a vederii. De asemenea, poate ajuta la promovarea pierderii in greutate si la reducerea riscului de cancer.

In articolul urmator, vom analiza in detaliu beneficiile sucului de morcovi pentru sanatate.

Morcovii (Daucus carota) sunt legume radacinoase dense in nutrienti, cu numeroase beneficii pentru sanatate. Aceste radacini crocante, dulci si gustoase sunt bogate in antioxidanti, fibre, betacaroten, vitamine si minerale. Aceste radacini sunt disponibile in pigmenti portocalii, rosii si galbeni

Sucul de morcovi 10 beneficii pentru piele, vedere si sanatate
Sucul de morcovi 10 beneficii pentru piele, vedere si sanatate

De ce este sanatos sa bei suc de morcovi?

Consumul de suc de morcovi creste statusul de antioxidanti al organismului (1). Consumul de suc de morcovi este, de asemenea, legata de reducerea stresului oxidativ si a inflamatiei. Intr-un studiu, barbatii care au consumat regulat suc de morcovi au avut cele mai mici incidente ale bolilor de inima.

Sucul de morcovi este, de asemenea, una dintre cele mai populare bauturi non-alcoolice in multe tari. Acesta functioneaza foarte bine atunci cand este amestecat cu alte sucuri de fructe sau legume (2).

Suc de morcovi are un profil nutritional important. Unul dintre nutrientii sai majori este beta-carotenul, o furnizor de vitamina A cunoscuta pentru beneficiile sale pentru sanatate (3).

Sucul de morcovi este, de asemenea, o furnizor bogat de potasiu, vitamina C si acid folic. Exista si alti nutrienti cheie pe care sucul ii contine. Dar, inainte de a discuta despre ei, sa aruncam o privire la ceea ce spune stiinta despre sucul de morcovi.

Sucul de morcovi 10 beneficii pentru piele, vedere si sanatate
Sucul de morcovi 10 beneficii pentru piele, vedere si sanatate

Beneficiile pentru sanatate ale sucului de morcovi

Beta-carotenul din sucul de morcovi este un antioxidant puternic. Acesta poate contribui la reducerea riscului de cancer si la prevenirea complicatiilor cardiace. Fibrele din suc pot reduce nivelul de glucoza din sange si pot ajuta la pierderea in greutate. Ceilalti nutrienti importanti din bautura pot promova imunitatea si sanatatea pielii.

1. Poate imbunatati vederea

Vitamina A, in cantitatile recomandate, este esentiala pentru o buna vedere, iar morcovii ofera acest nutrient din abundenta. Daca o persoana este privata de vitamina A pentru prea mult timp, segmentele exterioare ale fotoreceptorilor oculari incep sa se deterioreze. Sucul de morcovi contine luteina, un antioxidant puternic. Studiile o asociaza cu un risc redus de degenerare oculara (4).

CITEȘTE ȘI:
13 Cele mai rele alimente pentru corpul tau, potrivit stiintei

Carotenoidele din suc protejeaza, de asemenea, celulele ganglionare ale retinei, prevenind astfel mai multe boli oculare (5).

Dar fiti atenti la consumul excesiv de suc de morcovi. Unele surse sugereaza ca aportul in exces de morcovi poate afecta vederea. Intr-un studiu, vederea nocturna deficitara in randul femeilor a fost legata de consumul excesiv de vitamina A si betacaroten (6). Prin urmare, limitati-va consumul la sucul de la unul sau doi morcovi pe zi.

2. Poate favoriza sanatatea pielii

Morcovii sunt bogati in carotenoizi. Cercetarile sugereaza ca fructele si legumele bogate in acesti compusi pot oferi beneficii fotoprotectoare. De asemenea, se pare ca acestia contribuie la culoarea normala a pielii umane (7).

Beta-carotenul din sucul de morcovi poseda proprietati curative. Acesta inlatura radicalii liberi si protejeaza tesuturile pielii. Compusul are, de asemenea, proprietati fotoprotectoare (8).

3. Poate favoriza pierderea in greutate

Fibrele din sucul de morcovi pot ajuta la pierderea in greutate. Cercetarile recomanda un aport adecvat de fibre pentru a pierde excesul de greutate (in special de pe abdomen) (9).

Suc de morcovi este, de asemenea, sarac in calorii. Prin urmare, este un adaos confortabil la o dieta de slabire.

4. Poate ajuta la reducerea riscului de cancer

Potrivit unui studiu publicat in Oncotarget, un aport ridicat de morcov a fost asociat cu o incidenta scazuta a cancerului urotelial (10), (11). Cu toate acestea, din cauza numarului limitat de studii efectuate in acest sens, avem nevoie de alte studii mari si bine concepute pentru a reconfirma aceste constatari (12). >

S-a constatat, de asemenea, ca extractele din morcovi induc apoptoza si provoaca o oprire a ciclului celular in liniile celulare de leucemie. Constatarile sugereaza ca morcovii (si, eventual, sucul lor) pot fi o sursa excelenta de substante chimice bioactive pentru a ajuta la tratamentul leucemiei (13).

5. Poate promova sanatatea inimii

Bautul de sucuri de fructe si legume, in general, poate reduce riscul de boli de inima. Consumul de suc de morcovi zilnic suprima, de asemenea, degradarea oxidativa a lipidelor (numita si peroxidare lipidica), reducand astfel riscul de boli cardiovasculare (1).

Sucul de morcovi, si alte sucuri in general, contin polifenoli si nitrati. Acestea sunt alte componente bioactive din suc care ajuta la reglarea nivelului tensiunii arteriale (14).

Intr-un alt studiu, atat beta-carotenul izolat, cat si sucul de morcovi mov au inversat disfunctia endoteliala (functionarea defectuoasa a celulelor din vasele de sange) (14). Acest efect a fost, de asemenea, legat de antocianii din suc.

CITEȘTE ȘI:
Beneficii cereale integrale – top 15 cele mai sanatoase

Sucul din morcovi poate reduce, de asemenea, nivelul colesterolului. Realizeaza acest lucru prin reducerea digestiei si absorbtiei grasimilor (15).

6. Poate ajuta la tratamentul diabetului

Suc de morcovi fermentat cu o anumita bacterie (Lactobacillus plantarum NCU110) s-a constatat ca amelioreaza simptomele diabetului de tip 2 la sobolani (16). Cu toate acestea, nu stim cat de bine functioneaza sucul de morcovi nefermentat in aceasta privinta.

De asemenea, sunt necesare mai multe studii la om pentru a intelege mai bine potentialul antidiabetic al sucului de morcovi.

Fibrele din suc ar putea, de asemenea, sa ajute (asigurati-va ca nu le aruncati in timp ce faceti sucul). Aceste fibre va pot face sa va simtiti satul si va pot descuraja sa mancati prea mult. Astfel, sucul ar putea ajuta persoanele cu diabet sa previna cresterea excesiva in greutate (17).

Morcovii (si sucul, eventual) contin carbohidrati complecsi care ar putea reduce raspunsurile glicemiei (18). Fibrele pe care le contin ar putea contribui la acest lucru.

7. Poate imbunatati sanatatea creierului

Beta-carotenul din sucul de morcovi stimuleaza, de asemenea, cognitia si reduce riscul pe termen lung al problemelor de memorie legate de varsta. Unul dintre motive este capacitatea sa de a lupta impotriva stresului oxidativ care poate deteriora celulele creierului (19).

Intr-un studiu, lucratorii expusi la plumb, atunci cand au fost tratati cu beta-caroten, au avut niveluri mai scazute de stres oxidativ (20).

Stresul oxidativ din creier poate provoca, de asemenea, leziuni celulare. Betacarotenul din sucul de morcovi poate preveni aceste daune (21).

Potasiul din sucul de morcovi poate reduce, de asemenea, riscul de accident vascular cerebral. O ceasca de suc de morcovi contine 689 miligrame de potasiu, indeplinind peste 17% din necesarul zilnic al acestui nutrient (22).

8. Poate imbunatati sanatatea digestiva

Fibrele din suc (si din alte sucuri de fructe/legume in general) pot promova regularitatea si pot stimula sanatatea digestiva (23). Sucul de morcovi ar putea fi o optiune buna pentru persoanele (si copiii) cu constipatie.

Potasiul din sucul de morcovi poate ajuta, de asemenea, la tratarea diareei. Și piureul de morcovi poate ajuta in acest sens. Diareea este o afectiune in care corpul dumneavoastra pierde cantitati mari de lichide prin scaun. Refacerea acesteia cu alimente bogate in potasiu ar putea ajuta (24).

CITEȘTE ȘI:
Ce sunt antioxidantii si cat de mult ar trebui sa mananci din ei?

Sucul de morcovi contine, de asemenea, compusi alcalini care pot ajuta la tratarea refluxului acid si a GERD. Ar putea fi unul dintre acele alimente care nu declanseaza simptome. Acizii alcalini pot neutraliza excesul de acid gastric care provoaca aceste simptome.

Cu toate acestea, exista mai putine cercetari in acest sens. Prin urmare, consultati-va medicul inainte de a consuma suc de morcovi in acest scop.

In studiile efectuate pe sobolani, s-a constatat ca ingestia de suc de morcovi imbunatateste, de asemenea, sanatatea ficatului prin cresterea nivelului de grasimi hepatice sanatoase (25).

Cercetarile in acest aspect sunt preliminare, deoarece nu exista informatii despre cat de eficient poate fi sucul in scaderea nivelului de trigliceride.

9. Poate stimula imunitatea

Concentratia crescuta de carotenoizi din plasma poate stimula sistemul imunitar al organismului, potrivit unui studiu.

Studiul efectuat pe barbati sanatosi s-a concentrat pe modul in care sucul de morcovi ar putea creste concentratiile plasmatice de carotenoizi, imbunatatind astfel nivelul imunitatii acestora (26). Suplimentarea dietelor lor sarace in carotenoizi cu suc de morcovi a facut diferenta.

Gratie proprietatilor sale de stimulare a sistemului imunitar, sucul de morcovi poate combate si infectiile (27). Aceste proprietati pot fi atribuite beta-carotenului sau, care este transformat in vitamina A in organism (28).

10. Poate fi benefic in timpul sarcinii

Sucul de morcovi este bogat in diverse substante nutritive necesare pentru o sarcina sanatoasa. Nu exista cercetari directe care sa citeze beneficiile sucului de morcovi in timpul sarcinii. Prin urmare, va recomandam sa va consultati medicul dumneavoastra.

Sucul de morcovi este plin de unele dintre substantele nutritive esentiale. Urmatoarea sectiune va discuta acest lucru in detaliu.

Sucul de morcovi, calorii nutritie

O cana (236 de grame) de suc de morcovi la conserva contine 94 de calorii. De asemenea, contine 1,9 grame de fibre, 45133 UI de vitamina A, 20 miligrame de vitamina C si 689 miligrame de potasiu.

94

Sursa: Baza de date USDA

  • Calorii: 94
  • Proteine: 2 grame
  • Grasimi: mai putin de 1 gram
  • Carbohidrati: 22 grame
  • Zaharuri: 9 grame
  • Fibre: 2 grame
  • Vitamina A (ca provitamina A): 255% din DZR
  • Vitamina C: 23% din DZR
  • Vitamina K: 31% din DZR
  • Potasiu: 15% din DZR
CITEȘTE ȘI:
Dieta de 1200 de calorii, cata grasime trebuie sa mananc pe zi?

Sucul de morcovi este o bautura cu un continut nutritional ridicat. Consumul acestuia in fiecare zi va poate promova sanatatea generala. Dar cum il preparati?

Cum se face sucul de morcovi

Prepararea sucului de morcovi este simpla si rapida. Aveti nevoie de unul pana la doi morcovi de marime medie.

Alternativ, puteti lasa pulpa sa ramana in bautura si sa mancati pana la capat. De asemenea, puteti folosi morcovii singuri, fara a adauga alte legume. Exista si alte moduri in care puteti include sucul de morcovi in dieta dvs.:

S-ar putea sa va intrebati despre dozaj. Sucul de morcovi este exceptional de bogat in vitamina A. Limita superioara pentru vitamina A este de 10.000 UI.
Insumarea de vitamina A preformata, de obicei sub forma de suplimente, poate fi daunatoare daca depasiti doza recomandata (29).

Nu s-a constatat ca aportul de suc de morcovi provoaca astfel de probleme. Cu toate acestea, verificati cu medicul dumneavoastra. Cunoasterea dozei de suc de morcovi este importanta, deoarece administrarea in exces poate provoca anumite efecte secundare.

  • Vitamina A Toxicitate

Desi aceasta toxicitate este cauzata cel mai adesea de consumul excesiv de suplimente, sucul de morcovi poate fi, de asemenea, vinovat.

Exista un caz despre o persoana care a baut intre 2,5 si 2,5 kilograme de morcovi pe saptamana. Ulterior, individul a raportat constipatie si hipercarotenemie (ingalbenirea inofensiva a pielii), ceea ce indica o toxicitate cu vitamina A (30).

Intrebari frecvente despre sucul de morcovi

Se poate bea suc de morcovi pe stomacul gol?

Da, puteti bea suc de morcovi pe stomacul gol sau la prima ora a diminetii.

Este sigur sa bei suc de morcovi zilnic?

Da, este sigur. Dar fiti atenti la dozaj. Doar 2 pana la 3 morcovi pe zi trebuie sa fie de ajuns. De asemenea, daca luati suplimente de vitamina A, verificati cu medicul dumneavoastra daca puteti lua si suc de morcovi.

Morcovi vs. suc de morcovi – care este mai bun?

Ambele sunt bune pentru sanatate. Consumul unui morcov crud ofera mai multe fibre, in timp ce consumul de suc de morcovi va reduce fibrele. Este dificil sa consumati mai mult de 2 morcovi deodata atunci cand sunt consumati cruzi, dar prin suc de morcovi se pot consuma 3-4 morcovi deodata.

Sucul de morcovi imbunatateste tenul?

Da, sucul de morcovi poate imbunatati tenul. Sucul contine vitamina A care lupta impotriva pigmentarii, ridurilor, acneei si a tonusului neuniform al pielii.

Este sucul de morcovi bun pentru ficat?

Da, sucul de morcovi este bun pentru sanatatea ficatului. Morcovii sunt bogati in beta-caroten, vitamina A si flavonoide vegetale care ar putea stimula functia hepatica.

Sunt morcovii bogati in zahar?

Da, morcovii au un continut ridicat de zahar, dar nu mai mult decat multe alte legume. O cana de morcovi tocati contine 6 grame de zahar cu 52 de calorii (31).

Sunt morcovii buni pentru diabet?

Da, morcovii sunt buni pentru diabet. Aceasta leguma fara amidon este sigura pentru persoanele cu diabet.

Este sucul de morcovi bun pentru a slabi?

Sarac in calorii si plin de fibre, morcovii sunt un superaliment pentru pierderea in greutate. Datorita continutului sau ridicat de fibre, un pahar de suc de morcovi va va mentine satula pana la pranz si astfel va va impiedica sa va infruptati. Sucul de morcovi ajuta la secretia biliara care ajuta la arderea grasimilor si astfel ajuta la pierderea in greutate.

Concluzie

Suc de morcovi este sarac in calorii si ofera anumite beneficii importante pentru sanatate. Consumul de suc poate imbunatati sanatatea vederii, reduce riscul de cancer, stimuleaza sistemul imunitar si regleaza tensiunea arteriala si nivelul colesterolului.

CITEȘTE ȘI:
Complex vitamina B Beneficii si rol in organism

Cu toate acestea, sucul de morcovi poate contine mai mult zahar si mai putine fibre in comparatie cu morcovii cruzi. Prin urmare, puteti consuma sucul, dar asigurati-va ca nu exagerati.

De asemenea, fiti atenti la toxicitatea vitaminei A. Daca luati deja suplimente de vitamina A, va rugam sa discutati cu medicul dumneavoastra. Este posibil sa vi se recomande sa reduceti doza

In rest, sucul de morcovi este o modalitate puternica de a va stimula sanatatea cu nutrientii potriviti. Consumati-l in fiecare zi si culegeti beneficiile pe termen lung.

Surse:

CITEȘTE ȘI:
6 Alimente bogate in colagen pentru articulatii si piele mai sanatoase
Arata mai multe +
{{ content }}
Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul Sucul de morcovi 10 beneficii pentru piele, vedere si sanatate? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.