Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?

Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?

Nu exista niciodata o lipsa de tendinte de dieta si fitness care pretind ca detin cheia pentru o pierdere in greutate simpla si pe termen lung. Dieta ketogenica (cu continut scazut de carbohidrati, cu continut ridicat de grasimi), dieta carnivora (consumand numai carne si alte produse de origine animala) si postul intermitent (mancand numai intr-un interval de timp sau in anumite zile). sunt unele dintre cele mai recente si proeminente mode de dieta proeminente.

Pe de alta parte, dieta de resetare hormonala pretinde ca restabileste hormonii care functioneaza defectuos la oameni.

Ce este dieta de resetare a hormonilor?

Dieta de resetare a hormonilor este un program de 21 de zile, in trei etape, care combina dieta, exercitiile fizice, suplimentele nutritive si curatarea pentru a promova echilibrul hormonal si un organism mai sanatos. Aceasta dieta controleaza ceea ce mananci si cand sa mananci pentru a obtine cele mai bune rezultate din hormonii tai.

Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?
Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?

Mecanismul unei diete de resetare a hormonilor

Prima faza incepe prin detoxifierea organismului prin eliminarea a numeroase grupe alimentare. Aceste alimente includ glutenul, lactatele de vaca, diverse uleiuri, arahidele, zaharul, indulcitorii artificiali, carnea rosie, citricele, alcoolul si cofeina.

Pe asemenea, pe parcursul acestei faze, trebuie sa luati alimente antiinflamatorii si suplimente precum acizi grasi omega si probiotice.

In faza a doua, veti reintroduce diverse alimente in timp ce monitorizati reactia organismului dumneavoastra la fiecare dintre ele. Aceasta faza este in continuare limitativa, cerandu-va sa evitati alimentele “perturbatoare de hormoni”. Printre aceste elemente se numara pestele cu niveluri ridicate de mercur, carnea si cafeaua neorganica, fructele uscate, cum ar fi stafidele si curmalele, arahidele si siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza.

Alimentele procesate, indulcitorii artificiali, nitratii si cerealele rafinate sunt, de asemenea, interzise in aceasta perioada.

Faza a treia include mai multa activitate fizica, cum ar fi antrenamentul cardiovascular si de forta, mentinand in acelasi timp aceeasi dieta ca in faza a doua.

Cele mai bune alimente care combat oboseala
Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?

Alimente pe care le puteti manca in cadrul unei diete de resetare hormonala

Legume

Legumele sunt cele mai vitale alimente care trebuie consumate pentru o dieta de resetare hormonala. Persoanele care urmeaza dieta de resetare hormonala ar trebui sa consume cel putin o livra de legume zilnic. Aceste legume ar trebui sa fie organice, de sezon si cultivate local, daca este posibil.

CITEȘTE ȘI:
Top 10 alimente bogate in magneziu. Beneficii si daune pentru organism

Printre acestea se numara telina, morcovii, spanacul, varza kale, broccoli, sparanghelul, varza de Bruxelles, dovleacul, conopida, salata verde, ardeii grasi, bok choy, ridichile, dovleacul, castravetii, napii si alte legume vor fi din belsug.

Daca folositi legume congelate intr-o supa sau intr-o alta reteta, asigurati-va ca nu contin zahar si substante chimice.

Fructe cu continut scazut de fructoza

Pe parcursul dietei de resetare hormonala, va fi necesar sa evitati fructele cu mult zahar. Pe de alta parte, va puteti bucura de fructe cu un continut scazut de fructoza, cum ar fi lamaile, limetele, nuca de cocos, avocado, maslinele si fructele de padure sunt cateva exemple.

Aceste legume trebuie sa fie de preferinta organice, de sezon si cultivate cat mai aproape de casa. De asemenea, puteti cumpara lamai in vrac daca intentionati sa beti zilnic apa cu lamaie ca parte a dietei dumneavoastra.

Oua

Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?
Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?

Consumul de oua organice, crescute in aer liber, poate fi o sursa excelenta de proteine si grasimi sanatoase. Gainile crescute in aer liber la tara, carora li se permite sa se plimbe liber sunt mai sanatoase decat gainile tinute in custi inchise, iar ouale lor sunt mai hranitoare.

Acestea sunt mai bogate in vitamina A si grasimi omega-3 si sunt lipsite de bacterii. Ar trebui sa mancati numai oua organice crescute in aer liber in timp ce urmati dieta de resetare a hormonilor.

Alimente pentru pasari de curte

Farfurie cu mancare de ciuperci
Farfurie cu mancare de ciuperci

Aceasta dieta interzice consumul de carne rosie. Pe de alta parte, puteti consuma carne de pasare, cum ar fi puiul si curcanul, atata timp cat este organica si crescuta in aer liber.

Puii si curcanii sunt mai sanatosi atunci cand sunt liberi sa se plimbe si sa isi caute hrana, iar carnea lor este mai gustoasa si de o calitate mai excelenta, deoarece este lipsita de antibiotice.

CITEȘTE ȘI:
7 alimente pe care sa le eviti ca sa slabesti

Pesti de apa rece

Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?
Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?

Includeti in alimentatia dumneavoastra peste de apa rece, in special cel salbatic, mai degraba decat cel de crescatorie. Acesti pesti sunt mai saraci in mercur si mai bogati in acizi grasi omega-3, care sunt benefici pentru sanatatea dumneavoastra.

Codul, somonul din Alaska, macroul, macroul, pastravul, sardinele, ansoa, heringul, sturionul, crabul, scoicile, stridiile si scoicile, toate sunt alegeri excelente. Bulionul de oase de peste organic este, de asemenea, un adaos sanatos la dieta dumneavoastra si poate fi folosit pentru a face supe delicioase.

Frunze de Stevia sau indulcitori Stevia pura

Tot ce trebuie sa stii despre indulcitorii stevia
Tot ce trebuie sa stii despre indulcitorii Stevia

Daca va place ciocolata neagra, veti fi bucurosi sa aflati ca este permisa si ca exista o gama larga de idei de deserturi pentru a va satisface. Cu toate acestea, conform acestei diete, indulcitorii precum frunzele de stevia sau indulcitorii puri de stevia sunt inlocuitori mai buni pentru zahar.

Alimente de evitat intr-o dieta de resetare hormonala

Produse lactate

Laptele si derivatele sale sunt considerate unul dintre cele mai bogate in nutrienti alimente disponibile. Multi oameni cred ca produsele lactate sunt superalimente care ii pot ajuta sa piarda in greutate. Cu toate acestea, ele va pot perturba echilibrul hormonal. Laptele poate provoca iritatii gastrointestinale si perturbari hormonale.

Consumul excesiv de lapte creste nivelul trigliceridelor, ceea ce va poate afecta sanatatea. De asemenea, pentru a satisface cererea excesiva de lapte si de produse lactate, animalele sunt injectate cu hormoni si antibiotice, ceea ce ne perturba echilibrul hormonal. Daca ai probleme cu hormonii, cel mai bine este sa eviti produsele lactate.

Carnea rosie

Grasimile saturate si hidrogenate din carnea rosie sunt periculoase si ar trebui sa le evitati. Totodata, consumul de carne rosie creste productia de estrogen, ceea ce poate creste dezechilibrele hormonale.

Cofeina

Cofeina stimuleaza productia de cortizol in organism. Consumul de cofeina creste nivelul de cortizol din organism, punand organismul in stare de alerta. Pe de alta parte, prea multe bauturi energizante (care includ cofeina) sau prea multe cesti de cafea ar putea provoca dezechilibre hormonale.

CITEȘTE ȘI:
Ce poti manca cand tii dieta fara gluten? Ghidul incepatorului

Dulciuri zaharoase

Este posibil sa fie unul dintre cele mai rele alimente pentru perturbarea hormonilor. Prezenta zaharului in organism determina o crestere a nivelului de insulina, iar insulina se ocupa de metabolizarea zaharului pe care il consumati.

Supraalimentarea alimentelor dulci provoaca o sensibilitate la leptina si grelina care scade treptat in timp, iar acesti doi hormoni afecteaza apetitul si semnaleaza satisfactia.

Alimente procesate si rafinate

Glutenul si zaharul sunt cea mai proasta dintre toate perechile posibile si sporesc vulnerabilitatea la bolile autoimune prin cresterea inflamatiei si stresarea glandelor suprarenale.

Biscuitii, biscuitii si painea sunt toate nesanatoase si cresc in greutate, ceea ce provoaca un dezechilibru hormonal sever si afecteaza nivelul de testosteron. Alimentele procesate dau si ele peste cap hormonii.

Carnatii, mancarurile gata preparate si alimentele instant sunt bogate in sodiu si conservanti, provocand un dezechilibru electrolitic in organism si perturband sanatatea hormonala.

Alcoolul

Atunci cand se incearca corectarea unui dezechilibru hormonal, alcoolul este unul dintre principalele lucruri care trebuie eliminate din alimentatie. Acesta interfereaza cu fabricarea insulinei si dauneaza hormonilor sexuali din organism.

La barbati, scade productia de testosteron, in timp ce, la femei, perturba ciclul menstrual. De asemenea, alcoolul afecteaza hormonii de stres.

Initial, alcoolul va face fericiti datorita productiei de serotonina, dar atunci cand serotonina se epuizeaza, este posibil sa aveti o cadere negativa. De asemenea, afecteaza hipotalamusul si glanda pituitara, doua dintre cele mai importante zone ale creierului care produc hormoni. Daca o persoana sta o luna fara alcool, nivelul hormonilor sai va reveni la normal.

Nota Organics Food

Dieta de 21 de zile de resetare hormonala are ca scop resetarea hormonilor metabolici si incurajarea reducerii greutatii prin eliminarea carnii, alcoolului, fructelor, fainii/carbohidratilor rafinati si a produselor lactate in favoarea unei diete de eliminare.

Se concentreaza pe consumul de alimente sanatoase, cum ar fi legumele si proteinele. Cu toate acestea, acest plan de dieta este adesea sarac in calorii si, probabil, va va lasa o senzatie de foame. Totodata, nu exista dovezi stiintifice care sa sustina afirmatia.

CITEȘTE ȘI:
Semintele de chia 17 Beneficii majore pentru tine

Inainte de a trece la o dieta de resetare hormonala, consultati-va medicul sau dieteticianul.

Avantajele dietei de resetare hormonala

Motiveaza activitatea fizica

Femeie facand exercitii fizice acasa
Sportul regleaza nivelul glicemiei in sange

Conform cercetarilor, incurajarea exercitiilor fizice este o componenta cruciala a sanatatii generale si a succesului in ceea ce priveste pierderea in greutate. Aceasta dieta pune accentul pe activitate si implica activitati care va fac placere, ceea ce face mai probabil sa va tineti de ea pe termen lung.

Pe de alta parte, cei care nu fac exercitii fizice in mod obisnuit ar trebui sa obtina sfaturi medicale si sa inceapa incet pentru a evita ranirea.

Pune accentul pe alimentele integrale

Sunt cerealele integrale bune pentru a slabi
Sunt cerealele integrale bune pentru a slabi

Dieta de resetare hormonala pune accentul pe alimente integrale, multe legume si proteine slabe, toate acestea fiind componente esentiale ale unei diete sanatoase. Cu toate acestea, multe alte alimente procesate si zaharuri adaugate nu isi au locul in dieta.

Sanatate mintala

Bunastare
Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?

Concentrandu-se pe sanatatea mintala, gestionarea stresului si dormind suficient, toate acestea sunt componente critice care va pot ajuta sa va imbunatatiti sanatatea. Acestea pot afecta, de asemenea, hormonii de reglare a greutatii corporale prin scaderea nivelului de cortizol, care creste odata cu stresul.

Un studiu arata ca nivelurile ridicate ale hormonului cortizol sunt asociate cu cresterea obezitatii abdominale.

Motiveaza alegeri mai sanatoase

Dieta de resetare a hormonilor va permite sa mancati o varietate de alimente sanatoase. De exemplu, oamenii pot primi cantitatea corespunzatoare de produse sanatoase concentrandu-se pe legume. Totodata, fasolea si legumele ajuta la pierderea in greutate si ofera multe alte avantaje pentru sanatate.

Argumente contra dietei de resetare a hormonilor

Dieta de resetare a hormonilor are, totusi, anumite dezavantaje. Accentul pe care il pune pe programari si teste poate fi excesiv de stresant pentru unele persoane. Pentru unele persoane poate fi o provocare sa respecte un plan de a manca regulat si de a-si monitoriza regulat hormonii. Testarea hormonilor necesita mult timp, incluzand vizite medicale, recoltari de sange si teste de saliva, si necesita mult timp.

CITEȘTE ȘI:
Cum sa alegi peste proaspat in magazin

Exista putine dovezi stiintifice care sa sustina afirmatiile dietei hormonale privind o pierdere in greutate de 12 kilograme in doua saptamani, ceea ce este nerealist si nesustenabil pentru majoritatea oamenilor.

Orice pierdere in greutate obtinuta cu aceasta dieta ar putea fi imposibil de gestionat pe termen lung.

Nota Organics Food

Dieta incurajeaza alimentele naturale, sanatoase si exercitiile fizice regulate ca fiind componente esentiale ale pierderii in greutate si ale bunastarii generale. Totodata, punerea accentului pe sanatatea mentala, gestionarea stresului si somnul suficient sunt elemente esentiale care va pot ajuta sa va imbunatatiti sanatatea si care pot avea un impact si asupra hormonilor care va controleaza greutatea corporala.

Oamenii o pot gasi prea restrictiva, deoarece aceasta dieta elimina putine alimente, iar tulburarile alimentare pot rezulta din diete excesiv de restrictive.

Este dieta de resetare a hormonilor benefica pentru tine?

Alegerea alimentelor sanatoase si integrale pentru cea mai mare parte a dietei dvs. este stralucita pentru sanatatea generala si pierderea in greutate. Excluderea grupurilor de alimente, cum ar fi lactatele, putine fructe si cereale, este inutila pentru pierderea in greutate si poate dauna sanatatii si succesului pe termen lung al pierderii in greutate.

Potrivit Serviciului National de Sanatate, pentru a reduce greutatea, trebuie sa respectati o dieta care va limiteaza la 1.000 pana la 1.200 de calorii pe zi. Acest obiectiv caloric este cu mult sub limita sugerata, care variaza in functie de sex, varsta si gradul de activitate.

Pierderea in greutate trebuie sa aiba loc la unu pana la doua kilograme pe saptamana, punand accentul pe un amestec de ajustari alimentare si activitate. Dieta de resetare hormonala pretinde ca ajuta oamenii sa piarda 12 kilograme in doua saptamani, ceea ce este mult mai rapid decat ceea ce este considerat sigur si sustenabil.

Totodata, deoarece componenta de activitate incorporeaza faza a treia, pierderea in greutate din faza intai este atribuita exclusiv modificarilor alimentare.

CITEȘTE ȘI:
Cat timp poti pastra alimentele in frigider

O mare parte din pierderea in greutate in prima faza este cel mai probabil atribuita greutatii apei. Cu toate acestea, nu este o solutie de pierdere in greutate pe termen lung si este probabil sa reapara dupa perioada initiala sau atunci cand va reluati obiceiurile alimentare obisnuite.

Concluzii

Dieta de resetare a hormonilor este o dieta de 21 de zile care interzice anumite alimente sau grupuri dietetice. Ca urmare, sunt afectate cresterea si dezvoltarea, metabolismul, digestia, fertilitatea, stresul, dispozitia, energia, foamea, greutatea si alti factori.

Va poate ajuta sa pierdeti in greutate, deoarece pune accentul pe consumul de alimente sanatoase, minim procesate si pe un somn suficient, activitate fizica si ingrijire a sanatatii mentale. Poate avea chiar unele efecte benefice asupra hormonilor tai, desi ar trebui sa ii testezi inainte si dupa dieta pentru a fi sigur.

Puteti include cele mai delicate componente ale acestei diete – cum ar fi concentrarea pe alimente sanatoase, miscarea mai mult, dormitul suficient si lucrul la sanatatea dvs. mintala si la gestionarea stresului – intr-o abordare durabila care functioneaza pentru sanatatea dvs. optima.

Intrebari frecvente (FAQ)

Cum imi pot reseta hormonii in mod natural?

Exista o varietate de tehnici naturale pentru a va ajuta sa va resetati hormonii, inclusiv consumand proteine adecvate. Consumul unei cantitati suficiente de proteine determina crearea de hormoni peptidici, dintre care unii scad foamea si va fac sa va simtiti satul.

Alte modalitati de resetare a hormonilor includ exercitii fizice regulate, reducerea consumului de zahar, reducerea la minimum a stresului si un somn suficient.

In ce consta dieta de resetare hormonala?

Dieta de resetare hormonala elimina carnea, alcoolul, fructele bogate in fructoza, cerealele cu gluten si lactatele pentru a restabili dezechilibrele hormonale. Sunt permise ouale organice, carnea slaba, cerealele fara gluten, pestele de apa rece si unele legume.

Cat timp dureaza resetarea hormonilor?

Dieta de resetare a hormonilor echilibreaza nivelurile hormonale in 6 saptamani, dar acest lucru variaza, deoarece fiecare persoana este unica. Conform cercetarilor, va puteti echilibra hormonii in mai putin de patru luni daca adoptati o strategie holistica, bine pusa la punct.

Care sunt cei sase hormoni care ard grasimile?

Cei 6 hormoni de ardere a grasimilor includ hormonii tiroidieni, adrenalina, glucagonul, adiponectina, hormonii androgeni si hormonii de crestere si intinerire.

Acestia ajuta sa devenim slabi si musculosi in doua moduri: Ei promoveaza pierderea de grasime prin incurajarea formarii de muschi activi metabolic si stimuleaza direct metabolismul sau descompunerea depozitelor de grasime corporala pentru energie.

Ce este hormonul feminin de ardere a grasimilor?

La femei, hormonii leptina, insulina, estrogeni, androgeni si hormoni de crestere afecteaza arderea grasimilor. Dintre acestia, leptina joaca un rol vital in echilibrul energetic al organismului si regleaza pofta de mancare, greutatea corporala si metabolismul.

Puteti declansa acesti hormoni schimbandu-va modelul alimentar – incluzand mai multe alimente nutritive, un somn bun si exercitii fizice regulate.

Functioneaza dieta de resetare a hormonilor?

A. Anumite mese pot influenta productia de hormoni. Cu toate acestea, nu exista nicio dovada stiintifica care sa demonstreze ca o dieta care elimina alimentele din planul alimentar intr-o anumita ordine va “reseta” hormonii.

Orice reducere viitoare a greutatii se va datora, fara indoiala, mai degraba unei modificari a aportului caloric decat unui efect hormonal (daca exista). Oricine doreste sa piarda in greutate sau grasime corporala ar trebui sa se concentreze pe stabilirea unui deficit caloric. Modul in care o persoana realizeaza acest deficit caloric difera de la persoana la persoana.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

CITEȘTE ȘI:
Lapte de capra: beneficii sanatate, nutritie, utilizari

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.