Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Unt de shea beneficii calorii, nutritie

Unt de shea beneficii calorii, nutritie

Calorii, carbohidrati si beneficiile pentru sanatate ale untului de shea

Daca vrei sa stii beneficiile pentru sanatate sau vrei sa stii care sunt caloriile, carbohidratii si nutrientii din unt de shea, atunci acest articol este pentru tine.

Untul de shea este o grasime care este facuta din fructele arborelui de shea (Vitellaria paradoxa) originar din centrul si nordul Togo, in Africa.

Fructul contine o samanta din care se extrage ulei. Untul de shea vine atat sub forma rafinata, cat si sub forma nerafinata. Uleiul de shea nerafinat este indepartat manual din seminte. Untul de shea rafinat este indepartat din seminte prin fabricare cu ajutorul anumitor substante chimice.

Untul de seminte este cel mai adesea folosit local pentru a gestiona afectiunile pielii sau pentru a reduce ridurile. Untul de shea este un ingredient comun in cremele si lotiunile pentru piele. Untul de shea poate fi, de asemenea, consumat si este folosit in mod obisnuit in gatit african.

Unt de shea beneficii  calorii, nutritie
Unt de shea beneficii calorii, nutritie

Informatii nutritionale

Urmatoarele informatii nutritionale sunt furnizate de USDA pentru o lingura (13,6 g) de unt de shea.

120

Carbohidrati in unt de Shea

Nu exista carbohidrati in untul de nuci de shea. Nu exista zaharuri, amidon si fibre in acest aliment. Incarcarea glicemica estimata si indicele glicemic al untului de nuci de shea sunt ambele zero.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile consumului de ulei de susan pentru sanatate – Ghid complet

Grasimi din unt de Shea

Toate caloriile din untul de shea provin din grasimi. Cercetatorii au identificat in ulei acizi grasi stearic, linoleic si palmitic, precum si alti compusi grasi.

Exista 14 grame de grasime totala in cazul in care consumati o singura portie. O portie este considerata a fi o lingura.

Aproximativ jumatate din grasimile din untul de shea sunt grasimi mononesaturate (aproximativ 6 grame), considerate a fi o forma sanatoasa de grasime. Cealalta jumatate din grasime (aproximativ 6 grame) este grasime saturata. Exista, de asemenea, o cantitate mica de grasimi polinesaturate (aproximativ 1 gram) in untul de shea.

Proteine ​​din unt de Shea

Untul de shea nu ofera proteine.

Micronutrienti din untul de Shea

Fanii untului de shea (si unii care vand produsul in scopuri de frumusete si nutritie) sustin ca untul de shea este bogat in vitamina E. Cu toate acestea, conform USDA, untul de shea nu ofera vitamine sau minerale.

Unt de shea beneficii  calorii, nutritie
Unt de shea beneficii calorii, nutritie

Beneficii pentru sanatate

Multe dintre beneficiile pentru sanatate ale untului de shea sunt obtinute atunci cand utilizati produsul local. Untul functioneaza ca un emolient si poate ajuta la netezirea si catifelarea pielii. De asemenea, contine ingrediente care pot reduce umflarea pielii si pot ameliora simptomele la unele persoane cu eczeme.

Fanii untului de shea sustin, de asemenea, ca acesta poate oferi alte beneficii, inclusiv ameliorarea acneei, durerilor musculare, infectiilor sinusurilor, vindecarea ranilor, febra fanului si artrita.

CITEȘTE ȘI:
Uleiul de canepa: beneficii uimitoare pentru sanatate

Nu exista suficiente dovezi stiintifice pentru a sustine aceste afirmatii. Cu toate acestea, cercetarile sunt in desfasurare si unele studii au oferit rezultate promitatoare pentru proprietatile antiinflamatorii si antioxidante.

Daca consumati unt de shea, puteti obtine unele beneficii pentru sanatate din grasimile mononesaturate pe care le furnizeaza. Grasimile mononesaturate pot ajuta la reducerea colesterolului LDL (numit si colesterolul „rau”) si pot ajuta la scaderea riscului de boli de inima si accident vascular cerebral.

Grasimile mononesaturate pot ajuta, de asemenea, la dezvoltarea si mentinerea celulelor din corpul dumneavoastra, conform Asociatia Americana a Inimii.

Cu toate acestea, retineti ca untul de shea contine la fel de multe grasimi saturate ca si grasimile mononesaturate. Grasimile saturate nu sunt considerate o grasime sanatoasa, deoarece pot contribui la un nivel mai ridicat de colesterol rau in sange.

Expertii in sanatate si cercetatorii recomanda consumatorilor sa inlocuiasca grasimile mai putin sanatoase (saturate) cu grasimi mononesaturate si polinesaturate mai sanatoase pentru o sanatate optima a inimii.

Unt de shea beneficii  calorii, nutritie

Intrebari frecvente

De unde pot cumpara unt de shea?

Produsele cu unt de shea se gasesc in multe magazine de cosmetice si frumusete. Veti gasi si produse care contin unt de shea online. Aceste produse pot include luciu de buze, creme pentru piele, balsamuri de par si sapun.

Pentru a gasi unt de shea pentru gatit, cumparati online din magazinul organicsfood.

Care este diferenta dintre untul de shea rafinat si nerafinat?

Diferenta tehnica dintre untul de shea rafinat si cel nerafinat consta in metoda de obtinere a acestuia. Untul de shea nerafinat presupune indepartarea manuala a grasimii din semintele fructului de shea.

Nu se utilizeaza substante chimice pentru a obtine produsul finit. Untul de shea rafinat este produs in fabrici care folosesc substante chimice si utilaje.

In conformitate cu Institutul American al Untului de Shea, rafinarea este folosita pentru a elimina culoarea, mirosul si alte calitati nedorite in versiunea nerafinata. Untul de shea nerafinat poate avea o culoare galbuie sau cremoasa, in timp ce untul de shea rafinat este de obicei alb si inodor.

Cu toate acestea, potrivit Institutului, procesul de rafinare elimina si o parte din nutrientii bioactivi, facandu-l mai putin dorit pentru multi consumatori.

Este tot untul de shea comestibil?

Da. Untul de shea pur poate fi folosit pentru gatit. Cu toate acestea, produsele de frumusete care contin unt de shea pot include ingrediente care nu sunt comestibile.

Care sunt utilizarile frecvente pentru frumusete ale untului de shea?

Untul de shea este adesea folosit pentru a reduce vergeturile, pentru a reduce roseata de sub nas in timpul unei raceli sau gripe, pentru a reduce aspectul pungilor si ridurilor de sub ochi, pentru a inmuia mainile, pentru a imbunatati elasticitatea pielii, pentru a reduce aspectul celulitei si pentru a imbunatati aspectul buzelor.

Cum pastrez untul de shea?

Untul de shea (in special untul de shea nerafinat) trebuie depozitat cu grija. Puneti-l intr-un recipient ermetic sau infasurati-l bine in folie de plastic si depozitati-l intr-un loc racoros si uscat.
Daca il folositi pentru gatit, depozitati-l intr-un dulap departe de aragaz. Atunci cand este depozitat corespunzator, ar trebui sa se pastreze intre 18 si 24 de luni. Daca untul de shea are un miros afumat sau ranced, inseamna ca s-a stricat si nu mai este sigur sau eficient de utilizat.

Retete si sfaturi de preparare

Nu veti gasi o multime de retete care sa solicite unt de shea, cu exceptia cazului in care gatiti mult in Africa. Dar unii bucatari inlocuiesc untul de shea cu alte grasimi si uleiuri in bucataria lor.

CITEȘTE ȘI:
Spanacul, beneficii sanatate, calorii, nutritie

De exemplu, puteti folosi unt de shea in retetele de prajiti. De asemenea, il puteti adauga la smoothie-uri in acelasi mod in care ati putea adauga ulei de cocos pentru a da bauturii o textura cremoasa.

De asemenea, deoarece untul de shea provine din seminte, nu din lactate, untul de shea este vegan. Asa ca il puteti folosi in retete de produse de patiserie si preparate din cereale care necesita unt.

Alergii si interventii

Daca aveti o alergie la nuci, ar trebui sa evitati sa mancati sau sa folositi unt de shea pe piele. Nuca de shea este inrudita la distanta cu nuca braziliana. In conformitate cu Academia Americana de Alergie, Astm si Imunologie (AAAAI), totusi, doar pentru ca esti alergic la o nuca de copac nu inseamna neaparat ca esti alergic la alta.

Institutul American al Untului de Shea raporteaza ca nu au fost efectuate studii clinice privind utilizarea untului de shea nerafinat de catre cei cu alergii la nuci. Din acest motiv, ei recomanda persoanelor alergice la nuci sa evite untul de shea.

Cu toate acestea, intr-un articol din For Allergic Living, alergologul Dr. Scott Sicherer scrie ca “desi o alergie la aceste produse (nuci de shea) este teoretic posibila… informatiile sugereaza ca proteinele minime disponibile in aceste produse fac foarte putin probabila o alergie la ele, chiar si pentru cei cu alergii la nuci.”

CITEȘTE ȘI:
10 alimente care sunt foarte usor de digerat

Daca banuiti o alergie la untul de nuci de shea, discutati cu furnizorul de asistenta medicala pentru a obtine sfaturi personalizate.​

Surse:

  1. Lin TK, Zhong L, Santiago JL. Efecte antiinflamatorii si de reparare a barierei cutanate ale aplicarii topice a unor uleiuri vegetale. Int J Mol Sci. 2017;19(1). doi:10.3390/ijms19010070
  2. Latreille J, Kesse-Guyot E, Malvy D, et al. Aportul alimentar de acizi grasi mononesaturati si riscul de fotoimbatranire a pielii. Plus unu. 2012;7(9):e44490. doi:10.1371/journal.pone.0044490
  3. Ud-Din S, McGeorge D, Bayat A. Managementul local al striilor distense (vergeturile): prevenirea si terapia striilor rubrae si albae. J Eur Acad Dermatol Venereol. 2016; 30 (2): 211-22. doi: 10.1111 / jdv.13223
  4. Stelmakiene A, Ramanauskiene K, Petrikaite V, Jakstas V, Briedis V. Aplicarea extractului uscat de paducel (Crataegus oxyacantha L.) in formulari topice naturale. Cercetare poloneza-drog 2016;73(4):955-965.
Arata mai multe +

A fost util articolul [post_title]? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!