Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Untul de arahide, 9 cele mai importante beneficii

Untul de arahide, 9 cele mai importante beneficii

Untul de arahide este unul dintre acele alimente pe care pur si simplu le iubim. Dar stiati ca untul de arahide are multe alte beneficii? Citeste mai departe pentru a le descoperi!

Untul de arahide este versatil. Poate fi folosit ca tartinabil, dip, dressing pentru salata, umplutura pentru sandvisuri, garnitura pentru carne, garnitura pentru desert, garnitura pentru pizza, sos pentru paste si chiar si ca glazura pentru prajituri.

Printre multele beneficii ale untului de arahide pentru sanatate putem enumera un risc redus de diabet si boli de inima. De asemenea, acesta poate ajuta la diminuarea hipertensiunii arteriale si a riscului de a contracta infectii virale si fungice.

Ce este untul de arahide?

Untul de arahide este o pasta obtinuta din alune uscate si prajite. Aceasta pasta este folosita in general ca pasta de ungere pe paine prajita sau sandvisuri.

Alunele, un tip de nuci macinate, apartin familiei Fabaceae si speciei Arachis hypogaea. Planta in sine este mica, in care ramura florii atinge pamantul si creste dedesubt. Se crede ca este originara de pe continentul american si, prin intermediul calatorilor spanioli, a fost raspandita in intreaga lume.

Spre deosebire de fructele cu coaja lemnoasa costisitoare, cum ar fi nucile caju, fisticul, migdalele, alunele sunt fructe cu costuri reduse care ofera beneficii similare.

CITEȘTE ȘI:
Vitamina B3 niacina: 10 beneficii, utilizari si surse alimentare

Unt de arahide Nutritie

Potrivit USDA National Nutrient Database, untul de arahide poate fi un aliment sanatos, care este plin de nutrienti precum proteine, carbohidrati, acizi grasi mononesaturati, acid folic, niacina, acid pantotenic, piridoxina, riboflavina, tiamina, vitamina E, vitamina C, vitamina A, sodiu, magneziu, calciu, mangan, fosfor, seleniu, cupru, fier si zinc.

Urmatoarele informatii nutritionale sunt furnizate de USDA pentru 2 linguri (32 g) de unt de arahide neted (spre deosebire de unt de arahide in bucati) cu adaos de sare.

190
  • Calorii: 190
  • Grasimi: 16 g
  • Sodiu: 140mg
  • Carbohidrati: 8g
  • Fibre: 2g
  • Zaharuri: 3g
  • Proteine: 7g

Alunele pot sa nu contina grasimi saturate si pot fi consumate in mod regulat. Acestea contin doar grasimi nesaturate. Aceasta este o veste buna pentru persoanele care se tem sa nu ia in greutate prin consumul de alune. Alunele va ajuta de fapt sa slabiti! [2]

Untul de arahide, 9 cele mai importante beneficii
Mere alaturi de unt de arahide. Photo by sheri silver

Beneficiile pentru sanatate ale untului de arahide

In afara de gustul sau deosebit, untul de arahide poate avea nutrienti vitali care sunt esentiali pentru organism. Beneficiile pentru sanatate ale acestui unt gustos includ urmatoarele:

1. Poate fi o sursa bogata de proteine

Untul de arahide (100 de grame) poate contine o cantitate mare de proteine (25 – 30 de grame). Proteinele pe care le consumam sunt descompuse in aminoacizi, care sunt apoi utilizate in fiecare celula pentru repararea si construirea organismului. [4]

2. Poate scadea nivelul de colesterol

O lucrare de cercetare din 2016 publicata in Journal of Food Science and Technology a dezvaluit ca arahidele pot fi o sursa excelenta de compusi precum resveratrolul, acizii fenolici, flavonoidele si fitosterolii care opresc complet absorbtia colesterolului din alimentatie.

Probabil, continutul de grasimi din untul de arahide este aproape egal cu cel al grasimilor gasite in uleiul de masline. Acesta contine atat grasimi polinesaturate, cat si grasimi mononesaturate.

Deoarece aceste grasimi nu sunt saturate, sunt bune de consumat fara a pune inima in pericol. Grasimile nesaturate din untul de arahide pot ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau (lipoproteine cu densitate scazuta) si pot favoriza circulatia colesterolului bun (lipoproteine cu densitate ridicata). [5]

3. Poate preveni diabetul de tip 2

Consumul de unt de arahide poate fi, de asemenea, benefic in reducerea riscului de diabet de tip 2. Alunele contin nu numai proteine, ci si grasimi nesaturate. S-a observat ca grasimile nesaturate pot imbunatati sensibilitatea la insulina.

Cercetarile privind consumul de unt de arahide si diabetul au aratat ca un aport mai mare de unt de arahide si alte fructe cu coaja lemnoasa poate reduce riscul de diabet de tip 2. [6]

4. Poate fi o sursa buna de vitamine

Untul de arahide contine multe vitamine care pot fi bune pentru ca organismul nostru sa functioneze corect. Vitamina A care se gaseste in el poate fi de ajutor pentru vedere, in timp ce vitamina C poate ajuta la stimularea sistemului imunitar si vindeca mai repede ulcerele simple.

Pe de alta parte, vitamina E care se gaseste in untul de arahide poate fi un micronutrient foarte important de care organismul nostru are nevoie pentru a dizolva structurile complexe de acizi grasi si blocajele de grasime din artere. [7]

5. Are proprietati antioxidante

Untul de arahide poate contine proprietati antioxidante datorita prezentei folatului, niacinei, acidului pantotenic, piridoxinei, riboflavinei si tiaminei. Unul dintre antioxidantii care se gasesc in el este resveratrolul. Resveratrolul este un antioxidant polifenolic care poate ajuta la controlul bolilor cronice. [8] [9]

6. Poate regla nivelul de zahar din sange

Untul de arahide este o sursa buna de magneziu (170mg/100 grame). Aceasta reprezinta 42% din valoarea zilnica recomandata de magneziu. Magneziul are un rol important in dezvoltarea muschilor, a oaselor si a imunitatii in organism.

Magneziul poate ajuta, de asemenea, la reglarea nivelului de zahar din sange si a tensiunii arteriale. Prezenta sa in corpul nostru poate ajuta probabil la mai mult de 300 de reactii biochimice extrem de importante pentru supravietuirea noastra. [10]

7. Este bogat in potasiu

Untul de arahide contine potasiu (70 mg/100g) care poate actiona ca un electrolit si este un element de echilibrare a fluidelor din organism. In comparatie cu sodiul, care exercita o presiune directa asupra sistemului cardiovascular sub forma de hipertensiune, potasiul nu exercita nicio presiune nici asupra sangelui, nici asupra sistemului cardiovascular. De fapt, potasiul este un element favorabil inimii, care se gaseste in cantitati posibil mari in untul de arahide. [11]

8. Poate reduce riscul de calculi biliari

Calculii biliari, un risc major pentru sanatate in tarile dezvoltate, sunt cauzati de excesul de greutate, dietele drastice, anumite tipuri de medicamente pentru colesterol si pilulele contraceptive.

Un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition privind consumul de alune si de nuci in legatura cu riscul de calculi biliari a fost realizat, iar rezultatele studiului au aratat ca, pe o perioada de doua decenii, femeile care au consumat in mod regulat unt de arahide si nuci ar fi putut reduce riscul de aparitie a calculilor biliari. [12]

9. Bogat in fibre dietetice

Arahidele si untul de arahide sunt ambele bogate in fibre alimentare. O ceasca sau aproximativ 125 g de alune si unt de arahide are 12 g si, respectiv, 20 g de fibre dietetice. Fibrele alimentare sunt una dintre cele mai importante parti ale dietei noastre, deoarece lipsa fibrelor alimentare poate duce la mai multe probleme de sanatate si boli, cum ar fi constipatia, diabetul, colesterolul si diverse boli de inima.

Atentie: Alergiile la arahide sunt unul dintre riscurile majore asociate cu untul de arahide, potrivit unui studiu realizat in Statele Unite. [13]

Intrebari frecvente

Este bine sa mananci unt de arahide in fiecare zi?

Untul de arahide poate fi consumat in fiecare zi, dar cu moderatie. Nu mancati mai mult de 2 linguri, aproximativ 32 de grame, pe zi. Aceasta pasta de ungere plina de proteine este obtinuta prin amestecarea alunelor prajite intr-o pasta groasa si contine diverse substante nutritive care favorizeaza sanatatea.

Untul de arahide te ingrasa?

Multe persoane care tin dieta evita untul de arahide pentru ca este bogat in grasimi si calorii. Cu toate acestea, este putin probabil ca un consum moderat sa duca la cresterea in greutate. u003cbru003eu003cbru003eDe fapt, aceasta crema tartinabila este foarte hranitoare si poate sprijini pierderea in greutate prin promovarea satietatii si pastrarea masei musculare in timpul dietei.

Bananele si untul de arahide sunt bune pentru tine?

Bananele sunt bogate in fibre, potasiu si vitaminele B6 si C. Untul de arahide are si el proteine si grasimi sanatoase ( recomandam sa folositi un brand de unt de arahide natural cu mai putin zahar adaugat)

Putem manca unt de arahide seara?

Datorita profilului sau impresionant de nutrienti, unii sustinatori ai sanatatii recomanda consumul de unt de arahide pe timp de noapte pentru a sustine cresterea musculara, a stabiliza nivelul de zahar din sange si a imbunatati calitatea somnului.

A fost util articolul Untul de arahide, 9 cele mai importante beneficii? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.