Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Ce sa mananci la micul dejun sa ai o zi plina de energie

Ce sa mananci la micul dejun sa ai o zi plina de energie

Nu trebuie sa va incepeti ziua cu o ceasca sau doua de cafea, chiar daca obiectivul dvs. este sa ramaneti treaz toata noaptea. Anumite alimente va pot da impulsul energetic de care aveti nevoie la fel de mult ca si bauturile tonice. Sa vorbim despre ele.

Mic dejun cu proteine

Painea prajita cu un strat subtire de unt este cu siguranta o optiune rapida pentru micul dejun, dar este putin probabil sa fie consistenta. Acest lucru inseamna ca nu va va inveseli dimineata. In loc sa va indopati cu carbohidrati rapizi, optati pentru proteine. Acestea ofera o energie sustinuta si va permit sa ramaneti satula mai mult timp.

Totodata, proteinele sunt principalul element de constructie al organismului si sunt esentiale pentru functionarea muschilor si a sistemului imunitar. Alegeti ceea ce va place: poate fi branza de vaci (dar nu cu zero grasimi, cel putin 3-5%), preparate din oua (chiar daca doar fierte tari), peste sau carne.

Mancatul a ceva mai greu decat iaurtul la prima ora a diminetii poate parea ciudat pentru unii. Mai ales cand vine vorba de un piept de pui la aburi – cu siguranta trage mai mult pentru pranz.

Nutritionistii au ajuns de mult timp la concluzia ca un mic dejun consistent este foarte energizant si ofera o nutritie de lunga durata. Nu veti mai avea chef de gustari dupa cateva ore.

Daca va place branza de vaci, adaugati la ea felii de fructe sau fructe de padure, astfel incat sa nu para prea fada si sa va ridice moralul. Pestele, cum ar fi pestele rosu, poate fi transformat intr-un sandvis, caz in care alegeti paine integrala si nu uitati sa adaugati castraveti si salata verde pentru o crocanta placuta.

CITEȘTE ȘI:
Alimente sanatoase care sunt periculoase daca sunt consumate incorect

Se acopera cu ce doriti: pui fiert si somon afumat feliat. Pentru garnitura se recomanda castraveti, ierburi aromatice si seminte de in sau de susan.

Legume si fructe

Fructele si legumele sunt bogate in vitamine, carbohidrati complecsi si fibre si nu numai ca sunt racoritoare, dar ajuta si la digestie, ceea ce este deosebit de important dimineata. Daca aveti probleme digestive, preferati fructele non-acide sau folositi-le ca supliment, deoarece un exces de fructe sau legume proaspete poate fi deranjant pentru un sistem digestiv sensibil.

Merele, morcovii si bananele neconsumate sunt o optiune relativ sigura si consistenta pentru micul dejun. Chiar si numai aroma lor iti va ridica moralul la fel de mult ca o inghititura de cafea acidulata.

Ce sa mananci la micul dejun sa ai o zi plina de energie

Incercati sa combinati proteinele cu legume si ierburi in aceeasi farfurie

Micul dejun este delicios si consistent cu avocado, iar tu poti experimenta aici. De exemplu, feliati un avocado pe paine prajita, un ou posat si decorati cu sos hollandaise (care nu este usor de preparat si puteti sari peste acest pas).

Puteti folosi 3-4 avocado pentru a face partea de sus a clatitelor: amestecati pulpa cu oua, faina de nuca de cocos, praf de copt si putin indulcitor pentru a face un aluat. Spanacul este, de asemenea, foarte racoritor dimineata. De asemenea, poate fi adaugat in salate. Frunzele de spanac fierte in smantana fac un sos excelent pentru piept de pui la abur sau peste slab.

CITEȘTE ȘI:
12 alimente vindecatoare de consumat dupa o accidentare

Respectarea unei diete sanatoase va face ca aceasta sa fie mult mai placuta. O optiune de mic dejun cu mai putine grasimi si mai multe proteine este o omleta proteica cu spanac. Puteti adauga cateva linguri de lapte cu continut scazut de grasime.

Cereale integrale

Daca va intereseaza elementele de baza ale unei alimentatii sanatoase, probabil ca ati auzit de carbohidratii rapizi si lenti. Pur si simplu, carbohidratii rapizi (cum ar fi painea alba si orezul) sunt mai usor de digerat, cresc imediat nivelul de zahar din sange si sunt mai putin satiosi. Acest lucru nu inseamna ca ar trebui sa evitati mancarurile facute din faina alba, de exemplu; consumul lor rational nu va duce la cresterea in greutate.

Nutritionistii recomanda carbohidratii lenti la micul dejun, pentru a nu ti se face foame prea repede. Acestea au mai multe fibre si nutrienti de care organismul are nevoie pentru a mentine un sistem digestiv sanatos.

Cel mai evident produs care indeplineste acesti parametri este fulgii de ovaz. Nu numai ca poate fi gatit cu lapte si zahar, dar poate fi si copt. Puteti adauga un ou prajit, branza de vaci, avocado, spanac si alte verdeturi (in diverse combinatii si proportii) la fulgii de ovaz fierti super sanatosi si dietetici, si puteti adauga ceva asemanator unui bol, dar mai potrivit pentru micul dejun.

CITEȘTE ȘI:
Iodul – importanta pentru organism, beneficii sanatate

Pentru ca fulgii de ovaz sa nu devina plictisitori, inlocuiti-i din cand in cand cu alte cereale: orez brun, terci de orz, hrisca.

O felie de paine integrala va fi de asemenea suficienta pentru un carbohidrat lent dimineata. Il puteti folosi pentru a face sandvisuri sanatoase, de exemplu cu pateu de avocado, rosii dulci si castraveti proaspeti.

Nuci

Nucile sunt recomandate la micul dejun ca sursa de acizi grasi sanatosi si de proteine vegetale foarte digerabile. Acestea pot fi consumate in orice moment al zilei, dar ofera o sursa suplimentara de energie si vigoare dimineata. Se recomanda consumul a aproximativ 30 g de nuci pe zi (sunt calorice).

Adaugati nuci in iaurt, in gustarea preferata (cerealele integrale sunt cele mai bune), zdrobiti-le si presarati-le pe ouale amestecate sau pe puiul prajit. Un pumn de cinci nuci este tot ce este nevoie pentru a va face dimineata mai frumoasa. Bonus – un astfel de supliment va ajuta la prevenirea avitaminozei si a anemiei.

Ce sa mananci la micul dejun sa ai o zi plina de energie

Paine prajita multigrau, avocado si nuci – mixul perfect pentru micul dejun

Ce mai poti manca ca sa fii plin de viata

  • Beti un pahar de apa plata. Cafeaua este o bautura foarte buna pentru a te revigora, dar nu ajuta la deshidratare, care este adesea cauza somnolentei. Beti apa pe tot parcursul zilei si asigurati-va ca beti 1-2 pahare dimineata, la micul dejun.
  • Mananca cateva bucati de ciocolata neagra – este revigoranta datorita dulceatei sale, te tonifica si este extrem de benefica pentru vasele de sange. Ma refer la ciocolata cu un continut ridicat de cacao, nu la ciocolata cu lapte sau alba.
  • Adaugati condimente la micul dejun. Unele, cum ar fi cardamomul si scortisoara, accelereaza metabolismul si circulatia sangelui, asa ca sunt racoritoare. Puteti chiar sa va multumiti doar cu piper negru si sa-l adaugati la un pahar de suc de rosii.
  • Invatati cum sa preparati smoothie-uri. Nu este doar un moft, ci un fel de mancare foarte sanatos din multe puncte de vedere, un concentrat ridicat de vitamine intr-o cantitate mica. Experimentati cu ingrediente si condimente. Puteti incepe prin a amesteca o banana, capsuni si spanac pentru o bautura proaspata si moderat dulce.
CITEȘTE ȘI:
Tofu – beneficii sanatate calorii nutritie

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.

Urmareste-ne si pe: