Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

De ce avem nevoie de magneziu: 6 descoperiri stiintifice

De ce avem nevoie de magneziu: 6 descoperiri stiintifice

Magneziul este un mineral valoros. Se situeaza pe locul patru in organism si este al doilea dupa potasiu, sodiu si calciu. Corpul nostru nu o produce singur, asa ca trebuie sa o obtinem din alimente sau din suplimente speciale. Pentru ce are nevoie corpul uman de magneziu?

Beneficiile magneziului

Magneziul este al 4-lea cel mai abundent mineral din corpul uman. Ajuta la mentinerea functiei normale a nervilor si muschilor, sustine un sistem imunitar sanatos, mentine oasele puternice, regleaza nivelul de zahar din sange si creeaza energie pentru a alimenta organismul.

Oamenii de stiinta au estimat ca magneziul este implicat in peste 600 de reactii celulare, de la producerea ADN-ului pana la ajutarea muschilor sa se contracte. In ciuda importantei sale, pana la 68% dintre adulti nu consuma suficient de acest mineral. Acest lucru este evidentiat de un studiu din 2017 publicat in revista Scientifica.

Sa intelegem de ce organismul uman are nevoie de magneziu.

Mentine creierul sanatos

La o persoana sanatoasa, magneziul se gaseste in interiorul receptorilor NMDA, care sunt implicati in dezvoltarea sanatoasa a creierului si in transmiterea semnalelor de la o parte la alta a creierului. Acestea afecteaza, de asemenea, memoria si capacitatea de invatare a unei persoane.

Magneziul functioneaza ca un “gardian”, impiedicand receptorii sa raspunda la semnale slabe.

Daca semnalele slabe nu sunt blocate, celulele nervoase vor suferi o stimulare inutila, ceea ce poate duce la moartea lor si chiar la afectarea creierului.

CITEȘTE ȘI:
7 lucruri pe care nutritionistii vor sa le stii despre dieta Keto

Face ca inima sa bata ritmic.

Magneziul este, de asemenea, necesar organismului uman pentru ca inima sa bata sanatos. Acesta concureaza in mod natural cu calciul pentru a face inima sa bata.

Și ceea ce se intampla este ca atunci cand calciul intra in celulele musculare ale inimii, determina contractia fibrelor musculare, iar magneziul contracareaza acest efect, ajutand celulele sa se relaxeze. Aceste miscari din celulele inimii sunt cele care mentin inima sa bata sanatos.

Daca organismul nu are magneziu, calciul poate suprastimula muschiul cardiac, ceea ce duce la batai rapide sau neregulate ale inimii, care pun in pericol viata.

Implicat in functia musculara.

De ce altceva ai nevoie de magneziu? Fara ea, nu va puteti face muschii sa functioneze corect.

In cazul in care cantitatea de mineral valoros din organism este insuficienta, muschii se pot contracta prea mult, ceea ce duce la crampe si spasme. Acesta este tocmai unul dintre motivele pentru care magneziul este utilizat in tratamentul crampelor musculare si este adesea recomandat femeilor insarcinate.

Protejeaza oasele de rupere

Cand oamenii vorbesc despre sanatatea oaselor, cel mai adesea mentioneaza calciul. Dar fara magneziu, si oasele incep sa sufere.

Intr-o cercetare, realizata in 2013 si publicata in revista Nutrients, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca un aport adecvat de magneziu din alimente a fost asociat cu o densitate osoasa mai mare si un risc mai mic de osteoporoza.

CITEȘTE ȘI:
Mararul: Beneficii sanatate, nutritie contraindicatii

Sustine digestia

Acest mineral valoros joaca, de asemenea, un rol important in sustinerea digestiei. Stimuleaza productia de enzime care descompun proteinele, grasimile si carbohidratii. Ajuta la digestia si transformarea lor in energie.

Te face sa te simti bine.

Magneziul este deseori numit “acordorul” sistemului nervos. Asta pentru ca ajuta la sintetizarea hormonilor bucuriei, endorfinele, neuropeptidele si catecolaminele. Buna dispozitie si o noapte de odihna buna depind de ele.

Revizuirea cercetarii din 2017, a demonstrat ca nivelurile scazute de magneziu la oameni sunt asociate cu niveluri mai ridicate de anxietate.

Fapt interesant

Prin lucrarea lui Harvard T.H. Chan School of Public Health, deficienta de magneziu este cel mai frecvent intalnita la persoanele in varsta, la pacientii cu boala Crohn si diabet zaharat si la cei care abuzeaza de alcool.

Cat de mult magneziu este necesar pentru sanatate

O deficienta a mineralului se poate manifesta prin oboseala severa, anxietate crescuta, performanta redusa si probleme de memorie.

Persoana poate suferi de dureri de cap, poate avea dificultati in a adormi sau se poate trezi frecvent in timpul noptii. Totodata, organele digestive pot functiona defectuos.

Cat de mult magneziu este necesar pentru a preveni posibilele probleme?

Nivelurile de magneziu pentru copii

  • Sub varsta de 6 luni, 30 mg pe zi.
  • Intre 6 si 12 luni – 75 mg pe zi.
  • De la 1 la 3 ani – 80 mg pe zi.
  • De la 4 la 8 ani – 130 mg pe zi.
  • Intre 9 si 13 ani – 240 mg pe zi.
CITEȘTE ȘI:
Caise

Nivelurile de magneziu pentru fete si femei

  • Varsta intre 14 si 18 ani – 360 mg pe zi.
  • Varsta cuprinsa intre 19 si 30 de ani – 310 mg pe zi.
  • Dupa varsta de 30 de ani – 320 mg pe zi.

Norma de magneziu pentru baieti si barbati tineri

  • Intre 14 si 18 ani – 410 mg pe zi.
  • Varsta cuprinsa intre 19 si 30 de ani – 400 mg pe zi.
  • Peste 30 de ani – 420 mg pe zi.

Nota! Valorile indicate sunt valori aproximative. Medicul dumneavoastra va stabili cat de mult magneziu are nevoie o persoana.

Ce alimente au cel mai mult magneziu

De ce avem nevoie de magneziu: 6 descoperiri stiintifice
De ce avem nevoie de magneziu: 6 descoperiri stiintifice

Unele persoane iau magneziu sub forma de supliment. Dar de ce sa o faci cand exista atat de multe alimente delicioase si sanatoase bogate in acest mineral valoros?

  • Un sfert de cana de seminte de dovleac contine 46% din doza zilnica (in continuare, doza zilnica corespunde unei medii de 400 mg).
  • Intr-o cana de spanac fiert – 39% din doza zilnica.
  • O cana de fasole neagra gatita – 30% din doza zilnica.
  • O portie de migdale (28 g) – 20% din doza zilnica.
  • O portie de caju (28 g) contine 20% din doza zilnica.
  • O treime dintr-un baton de ciocolata contine 16% din doza zilnica.
  • Intr-o jumatate de avocado mic, 15% din doza zilnica.
  • In 100 g de branza tofu – 13% din doza zilnica.
  • In doua linguri de unt de arahide – 12% din doza zilnica.
  • In 100 g de somon, 9% din doza zilnica.
  • In doua felii de paine integrala – 12% din doza zilnica.
  • Un cartof de tip jacket – 11% din doza zilnica.
  • Intr-o jumatate de cana de orez brun fiert – 11% din doza zilnica.
CITEȘTE ȘI:
Probiotice si prebiotice: care este diferenta?

Poti obtine prea mult magneziu din alimente? Expertii sunt convinsi ca nu. Daca o persoana este sanatoasa, rinichii sai vor elimina excesul de minerale din organism prin urina.

Sfatul Organics Food

Imbogateste-ti dieta zilnica cu alimente cu magneziu pentru a te simti mai bine, pentru a munci productiv si pentru a avea o sanatate buna.

Țineti evidenta cantitatii de nutrienti din dieta dumneavoastra? Scrieti in comentarii!

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.

Urmareste-ne si pe: