Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Alimente sanatoase care sunt periculoase daca sunt consumate incorect

Alimente sanatoase care sunt periculoase daca sunt consumate incorect

Unele alimente sanatoase pot provoca afectiuni semnificative daca sunt consumate incorect. Organics Food va vorbeste despre descoperiri ale oamenilor de stiinta care va vor surprinde.

1. Merele

Un vechi proverb englezesc spune ca oamenii care mananca un mar pe zi nu au nevoie de un doctor. Și exista multe motive pentru asta. Merele sunt bogate in fibre, vitamina C si antioxidanti.

Fibrele pot ajuta sa scapati de grasimea viscerala. Un studiu realizat de Wake Forest Baptist Medical Center a constatat ca fiecare 10 grame de fibre consumate pe zi a redus grasimea viscerala cu 3,7% in 5 ani. Prin urmare, merele pot fi numite cu siguranta un fruct foarte sanatos.

Ce este periculos? Nu merele in sine pot deveni un pericol pentru sanatate, ci semintele pe care le contin. Acestea contin cianura. Daca sunt consumate in cantitati mari, acestea pot provoca varsaturi si tulburari digestive.

Pentru a evita acest lucru, nu mancati niciodata multe seminte, iar daca obisnuiti sa mancati mere intregi, nu mestecati semintele. Invelisurile semintelor sunt foarte rezistente si nu vor permite cianurii sa va faca probleme.

2. Cirese amare

2. Cirese amare.

O cireasa coapta nu este doar o umplutura excelenta pentru galuste sau o componenta pentru un suc sau un compot delicios. Ele pot fi numite, de asemenea, medicamentul naturii. Intr-un studiu de 12 saptamani realizat de cercetatorii de la Universitatea din Michigan, s-a constatat ca rozatoarele hranite cu cirese, bogate in antioxidanti, au avut o reducere de 9% a grasimii de pe burta. Astfel, ciresele pot fi numite un supliment pentru pierderea in greutate.

CITEȘTE ȘI:
Alimente bogate in potasiu, beneficii, simptome, deficit

Și sucul de cirese ajuta o persoana sa aiba vise sanatoase si este considerat o reteta excelenta pentru insomnie si alte tulburari de somn.

Ce este periculos? Samburii de cirese sau, mai exact, samburii ascunsi sub coaja, pot fi daunatori pentru sanatate. Ca si in cazul samburilor de mar, acestia contin cianura de hidrogen. O ceasca de samburi de cirese poate fi chiar fatala.

3. Rubarba

Aceasta cultura este cultivata in fiecare colt al planetei. Este nepretentioasa, dar foarte sanatoasa. Tulpinile suculente de culoare verde-roz contin vitaminele B, calciu, mangan, potasiu, vitaminele C si K.

Multi oameni adora rubarba pentru gustul sau dulce-acrisor si ii folosesc tulpinile pentru a face umpluturi pentru placinte, gemuri aromate, sorbeturi si sosuri pentru carne. Cu toate acestea, putini oameni stiu ca, in unele cazuri, rubarba poate fi daunatoare.

Ce este periculos? Frunzele de rubarba contin mult acid oxalic, care poate provoca pietre la rinichi. Daca mancati 5 kg de frunze de rubarba, poate fi fatal, dar cantitati mai mici pot provoca o deteriorare grava a sanatatii.

4. Nucsoara

Daca adorati produsele de cofetarie si patiserie cu ciocolata, probabil ca sunteti familiarizati cu aroma de nucsoara. Nucsoara este adesea adaugata in budinci de ciocolata, rulouri aerisite, diverse creme si impregnari si umpluturi de bomboane pentru a va deschide apetitul.

CITEȘTE ȘI:
Top alimente bogate in vitamina B12

In antichitate, exotica nuca era folosita ca medicament pentru sanatatea creierului si cresterea inteligentei, tratarea tulburarilor sexuale si cresterea poftei de mancare. Astazi este folosita in principal ca un condiment popular.

Ce este periculos? Nucsoara este un halucinogen. Iar consumul a 5,6 grame din ea in forma sa naturala poate duce la convulsii si alte probleme de sanatate. In acelasi timp, chiar si o nuca intreaga poate duce la asa-numita “psihoza a nucsoarei”, care se manifesta prin cel mai puternic sentiment de fatalitate iminenta.

5. Cartofii

5. Cartofi

Sa vezi cartofii pe o lista de alimente periculoase este cel putin ciudat. Da, cartofii prajiti pot cauza probleme de sanatate daca exagerezi. Dar cartoful in sine este o leguma radacina sanatoasa. Acesta contine potasiu, care este esential pentru sanatatea sistemelor nervos si cardiovascular si vitamina C, care intareste sistemul imunitar. Este, de asemenea, bogat in fibre si amidon.

Un studiu care a analizat 38 de alimente diferite a prezentat concluziile conform carora cartofii fierti sunt de departe cel mai consistent aliment.

Ce este periculos? Glicoalcaloizii prezenti in cartofi sunt periculosi pentru sanatatea umana. Aceste substante se gasesc in frunzele, tulpinile si germenii plantei. Dar ele se pot afla si in fructe, care atunci capata o verzuiala caracteristica. Consumul de glicoalcaloizi poate duce la convulsii, diaree, dureri de cap sau chiar coma si moarte.

CITEȘTE ȘI:
Cum pastrezi painea si produsele de patiserie proaspete

6. Migdale

Toate varietatile de nuci sunt foarte sanatoase. Ele contin grasimi sanatoase – acizi grasi Omega-3-6-9 care sustin resursele cerebrale si cardiovasculare. In acelasi timp, nucile, in ciuda continutului lor caloric ridicat, sunt o gustare excelenta.

Un studiu publicat in The Journal of the International Society of Sports Nutrition a prezentat concluziile conform carora migdalele sunt bogate intr-un aminoacid numit L-arginina. Și, prin urmare, poate ajuta la arderea mai multor grasimi in timpul unui antrenament. Migdalele ar trebui sa fie gustate inainte de a face exercitii fizice.

Ce este periculos? Specialistii fac distinctia intre doua varietati de migdale: dulci si amare. Cele amare contin multa cianura. Se crede ca un consum de 7-10 migdale amare pe zi poate provoca probleme grave de sanatate la adulti si poate fi fatal la copii.

7. Miere

Mierea naturala are o multime de proprietati medicinale. Nu degeaba este numita leac pentru o suta de boli. Studiile arata ca mierea poate calma tusea si raceala, sustine sanatatea reproducerii umane, imbunatateste sanatatea pielii si chiar previne mai multe tipuri de cancer.

Dar, ca sa fim corecti, mierea nu este un substitut pentru medicamente, dar este un ajutor eficient pentru multe afectiuni.

Ce este periculos? Mierea nepasteurizata poate contine grayanotoxina, o substanta nociva care scapa in timpul tratamentului termic. Daca este consumata, pot aparea simptome precum ameteli, greata si varsaturi, slabiciune si transpiratie crescuta.

CITEȘTE ȘI:
Dieta 6:1 – Poti pierde 5 – 10 kg in 10 zile cu acest sistem de dieta

8. Rosii

8. Tomate

Rosiile coapte sunt surse valoroase de licopen, un antioxidant puternic care protejeaza organismul de atacurile radicalilor liberi. Acestia din urma sunt cunoscuti ca fiind cei care contribuie la bolile cronice si apropie imbatranirea. In plus, rosiile contin vitaminele C, E si B4, minerale – potasiu, calciu si fosfor. De asemenea, sunt abundente in fibre, esentiale pentru o digestie sanatoasa.

Ce este periculos? Tulpinile si frunzele de rosii contin glicoalcaloizi, otravuri naturale. Prin urmare, nu ar trebui sa fie incluse in alimentatie. Acestea sunt prezente si in rosiile verzi, asa ca ar trebui sa cantariti riscurile inainte de a le gati.

9. Ton

Tonul este o varietate populara de peste. Este bogat in proteine, dar cu un continut scazut de grasimi si calorii. Este un produs dietetic ideal pentru persoanele care doresc sa piarda in greutate.

Acizii Omega-3 din ton sunt buni pentru creier si inima si pentru mentinerea unei greutati sanatoase.

Ce este periculos? Pericolul tonului este mercurul, care poate contamina pestele. Pentru femeile insarcinate si cele care alapteaza, FDA recomanda ca tonul sa nu fie consumat deloc. Atunci cand este ingerata, toxina este toxica si poate provoca leziuni cerebrale si renale.

10. Fructele de soc

Fructele de padure (socul ) contin vitamine, minerale si antioxidanti. Diverse studii arata ca sunt benefice pentru sanatatea inimii si a vaselor de sange, a sistemului digestiv si endocrin. Dar tocmai in acest caz, cand respectarea simtului proportiilor este foarte importanta.

CITEȘTE ȘI:
Ar trebui sa incercati dieta Lazy Keto? 6 argumente pro si contra pe care sa le luati in considerare

Se recomanda sa nu consumati mai mult de 200 de grame de fructe de soc pe zi.

Ce este periculos? Frunzele, crengile si semintele plantei contin un glicozid care se transforma in cianura. In caz de otravire cu aceasta, pot aparea greata, varsaturi, diaree si chiar coma.

De aceea, cei carora le place dulceata de mure trebuie sa se asigure ca macina boabele printr-o sita inainte de a le gati. Și nu ar trebui sa mancati niciodata fructe de soc necoapte, acestea sunt mai periculoase decat cele coapte.

Fii atent la alegerea alimentelor, consuma-le corect si sanatatea ta va fi buna.

Citeste si aceste articole:

Articolele de pe acest site au doar scop informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica vreo reteta, sfat sau dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau va vor face rau personal. Fiti precauti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

CITEȘTE ȘI:
De ce se ingrasa femeile dupa 40 de ani?

*Toate produsele recomandate sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision de la vanzator si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.

Urmareste-ne si pe: