Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Faina de arrowroot informatii nutritionale si beneficii sanatate

Faina de arrowroot Informatii nutritionale si beneficii sanatate

Faina de arrowroot este o faina versatila care poate fi folosita pentru multe retete diferite

Faina de arrowroot poate inlocui cu succes orice faina de grau. Este minunata pentru coacere, deoarece are un continut scazut de calorii, este bogata in fibre si are un gust neutru. De asemenea, este perfecta pentru a face clatite si vafe, etc.

Faina de arrowroot informatii nutritionale si beneficii pentru sanatate
Faina de arrowroot informatii nutritionale si beneficii sanatate

Pentru coacere si gatit, s-au dus zilele in care nu mai exista decat o singura faina din care sa alegi. In aceste zile, odata cu cresterea stilului de viata fara gluten, mai multe fainuri alternative pot fi elemente de baza pentru produse de patiserie, sosuri, sosuri si multe altele.

Daca va place sa experimentati cu un sortiment de fainuri sau daca nu puteti manca grau sau gluten, diferitele fainuri pot contribui cu diferite arome si texturi la retete. O astfel de alternativa este faina de arrowroot.

Dupa cum ii spune si numele, faina de arrowroot este obtinuta din arrowroot, un tubercul originar din Indonezia. Cu toate acestea, in loc sa provina din tuberculul propriu-zis, faina de arrowroot se obtine prin pulverizarea rizomului acestei plante sau a radacinii si tulpinii sale.

Din acest motiv, faina de arrowroot nu are aceleasi beneficii nutritionale ca si leguma de arrowroot. Cu toate acestea, este destul de versatila in bucatarie, cu o textura care poate adesea sa dea o masticare produselor de patiserie pe care multe fainuri fara gluten nu o pot face.

CITEȘTE ȘI:
6 Cele mai bune alimente care topesc grasimea abdominala

Faina de arrowroot Nutritie

Urmatoarele informatii nutritionale pentru 1 ceasca (127 de grame) de faina de arrowroot provin de la USDA.1

457
  • Calorii: 457
  • Grasimi: 0.1g
  • Sodium: 2.6mg
  • Carbohidrati: 113g
  • Fibre: 4.4g
  • Zaharuri: 0g
  • Proteine: 0.4g

Carbohidrati

In esenta, toate caloriile din faina de arrowroot provin din carbohidrati. O portie de 1 cana furnizeaza 113 grame. Un gram din acesti carbohidrati provine din fibre, in timp ce restul provin din amidonul care apare in mod natural in rizomul de arrowroot.

Grasimi

Faina de arrowroot contine doar o cantitate mica de grasimi.

Proteine

Doar o cantitate mica de proteine este prezenta in cantitati apreciabile in faina de radacina de arrowroot.

Vitamine si minerale

Desi leguma arrowroot contine o multime de acid folic, plus cantitati mai mici de potasiu, fosfor si fier, acesti nutrienti abia ajung in faina tuberculului. Doar mici urme de vitamine si minerale se gasesc in fiecare portie.

Calorii

Faina de arrowroot contine 457 de calorii pe cana. Din nou, acestea provin aproape in intregime din carbohidrati.

Beneficii pentru sanatate

Fiind o faina pe baza de plante, faina de arrowroot ofera cateva beneficii. Iata o prezentare generala a modului in care incorporarea fainii de arrowroot in planul dvs. alimentar va poate fi benefica.

CITEȘTE ȘI:
Fructele si legumele ar trebui sa fie decojite?

Serveste ca o alternativa fara gluten

Daca boala celiaca, sensibilitatea la gluten sau o alergie la grau a scos faina de grau din meniul tau, faina de arrowroot ofera un inlocuitor fara gluten in gatit si copt. Desi nu este intotdeauna un inlocuitor unu la unu al fainii de grau in coacere, o multime de retete va vor explica exact cum sa o folositi.

In timp ce alegerea fainurilor fara gluten este absolut necesara pentru persoanele cu boala celiaca si intoleranta la gluten, exista putine cercetari care sa sustina alegerea fainurilor fara gluten pentru persoanele care nu sufera de celiachie sau intoleranta la gluten.

Ofera o optiune cu continut scazut de FODMAP

Multe persoane care sufera de sindromul colonului iritabil (IBS) gasesc ameliorarea simptomelor prin incorporarea mai multor alimente cu un continut scazut de carbohidrati cu lant scurt, cunoscuti sub numele de FODMAP-uri. Daca urmati un plan de alimentatie cu continut scazut de FODMAP, aveti noroc cu faina de arrowroot. Aceasta este extrem de saraca in aceste tipuri de carbohidrati.Ce este dieta Low-FODMAP?

Poate sustine functia imunitara

Un mic studiu pe animale a constatat ca suplimentarea dietei soarecilor cu pulbere a dus la cresterea anticorpilor din sange impotriva agentilor patogeni daunatori.2 Cu siguranta sunt necesare mai multe cercetari pentru a determina efectele sale asupra oamenilor si cat de mult ar trebui sa consume.

CITEȘTE ȘI:
7 Plante adaptogene pentru combaterea stresului

Poate ameliora diareea

Faina de arrowroot prezinta un oarecare potential ca remediu de casa pentru tratarea diareei. Intr-un studiu foarte mic si mai vechi, din anul 2000, persoanele care sufereau de SII-D (sindromul intestinului iritabil care se prezinta in principal cu diaree) au ingerat 10 mililitri de faina de arrowroot de trei ori pe zi. Dupa 1 luna de acest tratament, acestia au avut mai putina diaree si au resimtit mai putine dureri abdominale.3

Alergii

Faina de arrowroot nu este cunoscuta ca fiind un aliment alergen. De fapt, multe persoane cu alergii la grau aleg aceasta pudra ca o alternativa non-alergenica. Acestea fiind spuse, alergiile sunt posibile cu orice aliment.

Simptomele unei reactii alergice la faina de arrowroot pot include stomac deranjat, varsaturi sau diaree, respiratie suieratoare sau tuse, sau o eruptie cutanata dupa consum. Discutati cu un furnizor de asistenta medicala daca suspectati ca faina de arges este sursa oricaror simptome alergice.

Efecte adverse

Deoarece faina de arrowroot nu contine cei mai importanti opt alergeni alimentari si este saraca in majoritatea nutrientilor, nu este o cauza frecventa a efectelor adverse.

Varietati

Nu este probabil sa gasiti multe variante de faina de sageata, dar trebuie sa stiti ca unele produse pot fi denumite “amidon de arrowroot ” sau “pudra de arrowroot “. Acestea sunt pur si simplu nume diferite pentru acelasi aliment. Pot exista, de asemenea, unele diferente in ceea ce priveste gradul de finete cu care fiecare producator isi pudreaza produsul.

CITEȘTE ȘI:
Modalitati naturale de scadere a nivelului de colesterol din organism

Atunci cand cumparati faina de arrowroot, cititi cu atentie eticheta. Un produs de inalta calitate va enumera un singur ingredient – faina de arrowroot. Aditivii suplimentari pot afecta modul in care produsul raspunde in retete si pot duce la rezultate nedorite (cu exceptia cazului in care reteta dvs. solicita in mod specific o marca care contine alte ingrediente decat amidonul din radacina de arrowroot ).

Depozitarea si siguranta alimentelor

Depozitarea corecta a fainii de arrowroot este destul de simpla. Pastrati faina intr-un recipient sigilat, intr-un loc racoros, uscat si intunecat, cum ar fi un dulap sau o camara. Atunci cand este tinuta departe de lumina si caldura, aceasta faina are un termen de valabilitate surprinzator de lung, de 3 pana la 4 ani.

Cum se pregateste

Odata ce ati cumparat faina de arrowroot , intrebarea, desigur, este cum sa o folositi. Daca folositi pudra de radacina de arrowroot in locul amidonului de porumb, puteti folosi o conversie unu la unu. Incercati sa o presarati pe partea exterioara a carnii sau a tofu-ului, sau folositi-o ca agent de ingrosare in sos, budinca sau sos.

Unii bucatari sfatuiesc sa adaugati faina de arrowroot spre sfarsitul gatitului, atunci cand este posibil, deoarece aceasta poate face ca retetele sa devina prea gelatinoase daca sunt incalzite prea mult timp.

CITEȘTE ȘI:
Ceaiul de tei: utilizari, beneficii si contraindicatii

Pe de alta parte, aceasta calitate gelatinoasa poate fi un avantaj pentru legare. Incercati sa adaugati pudra de arrowroot la carne sau la chiftelele de legume pentru a le ajuta sa se tina impreuna.

La coacere, folosirea fainii de arrowroot poate fi un pic mai complicata. Inlocuind-o cu faina de grau in produsele de patiserie intr-un raport de 1:1 nu va da, de obicei, o textura similara cu cea din reteta originala, asa ca majoritatea retetelor cer un amestec de faina de sageata cu alte fainuri.

Surse:

  1. USDA, FoodData Central. Arrowroot flour.
  2. Kumalasari ID, Harmayani E, Lestari LA, et al. Evaluation of immunostimulatory effect of the arrowroot (Maranta arundinacea. L) in vitro and in vivoCytotechnology. 2012;64(2):131-137. doi:10.1007/s10616-011-9403-4
  3. Cooke C, Carr I, Abrams K, Mayberry J. Arrowroot as a treatment for diarrhoea in irritable bowel syndrome patients: a pilot studyArq Gastroentero 2000 Jan-Mar;37(1):20-4. doi:10.1590/s0004-28032000000100005
Arata mai multe +