Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Dressing frantuzesc informatii nutritionale si beneficii pentru sanatate

Dressing frantuzesc Informatii nutritionale si beneficii pentru sanatate

Acest dressing frantuzesc este foarte versatil in bucatarie si poate fi folosit ca pansament pentru salata, sos de inmuiat sau ca sos pentru legume crude.

Dressing frantuzesc, un condiment picant, cu un amestec de culori stralucitoare de la mustar, ardei si usturoi pudra. Sosul frantuzesc este un topping versatil si cremos pentru salate, legume la gratar si proteine slabe.

Oarecum asemanator cu thousand island si Catalina dressing, french dressing se diferentiaza de alte optiuni de dressing prin ingredientele sale picante si capacitatea de a fi inlocuit cu ketchup.

Dressing frantuzesc informatii nutritionale si beneficii pentru sanatate
Dressing frantuzesc informatii nutritionale si beneficii pentru sanatate

Informatii nutritionale dressing frantuzesc

Aceste informatii nutritionale pentru 30 de grame de dressing frantuzesc, sunt furnizate de USDA.1

120
  • Calorii: 120
  • Grasime: 11g
  • Sodiu: 250mg
  • Carbohidrati: 5g
  • Fibre: 0g
  • Zaharuri: 3g
  • Proteine: 0g

Carbohidrati

O portie de dressing pentru salata frantuzeasca contine 5 grame de carbohidrati, care provin din sirop de porumb, zahar si mustar – toate acestea fiind sub forma de faina, lichid sau pudra.

Grasimi

Dressingul frantuzesc contine 11 grame de grasime pe portie. Aceasta reprezinta 17% din doza zilnica recomandata de grasimi. Numarul total de acizi grasi din dressingul frantuzesc este de 1,5 grame pe portie, ceea ce reprezinta 8% din totalul grasimilor saturate pe care ar trebui sa le consumati intr-o zi.

CITEȘTE ȘI:
Prune uscate: beneficii, nutritie si ricuri pentru consum

Cu toate acestea, puteti gasi pe piata marci de dressing frantuzesc cu mai putine grasimi, realizate cu o cantitate mai mica de ulei de soia sau puteti lua in considerare posibilitatea de a va face propriul dressing.

Proteine

Dressingul frantuzesc nu contine proteine.

Vitamine si minerale

Dressingul frantuzesc contine aproximativ 250 miligrame de sodiu per portie. Consumatorii sunt sfatuiti sa manance mai putin de 2.300 miligrame pe zi, ceea ce reprezinta aproximativ 1 lingurita de sare de masa..2

Nu veti gasi colesterol, calciu, vitamina C, vitamina A, fier sau calciu in cele mai multe marci de dressing frantuzesc. Daca doriti sa adaugati vitamina C, ati putea incorpora un citric in reteta atunci cand preparati dressingul acasa, in loc sa folositi o marca cumparata din magazin. De asemenea, ati putea adauga suc de lamaie pentru a va creste aportul de vitamina C.

Calorii

Dressingul frantuzesc este bogat in calorii. In functie de marca, dressingul are 120 de calorii pentru o portie de 30 de grame.

Beneficii pentru sanatate

Ingredientele din dressingul frantuzesc contin vitamine si minerale care pot contribui la beneficiile sale pentru sanatate. Iata o prezentare generala a potentialelor beneficii pentru sanatate ale dressingului frantuzesc.

Dressingul frantuzesc poate imbunatati sanatatea ochilor

Vitamina E care se gaseste in dressingul frantuzesc ar putea ajuta la scaderea riscului de cataracta, care incetoseaza cristalinul, in special pe masura ce imbatranesti.

CITEȘTE ȘI:
10 Greseli alimentare care te fac sa pierzi energie

In studiile observationale publicate, cercetatorii au constatat ca claritatea cristalinului a fost mai buna la participantii care au consumat suplimente de vitamina E si la cei care aveau niveluri mai ridicate de vitamina E in sange decat la cei care s-au zgarcit la aceasta vitamina necesara.3

Ar putea avea un impact asupra nivelurilor de glucoza si insulina

Otetul, unul dintre principalele ingrediente din dressingul frantuzesc, ar putea ajuta la scaderea nivelului de glucoza din sange si de insulina.

O analiza sistematica cuprinzatoare a studiilor de control care au studiat efectele consumului de otet a constatat ca otetul poate reduce in mod eficient atat nivelul de glucoza, cat si cel de insulina pentru a imbunatati controlul glicemic.4 

Daca nivelurile de glucoza si de insulina sunt probleme importante pentru dumneavoastra, asigurati-va ca cititi si lista de ingrediente pentru a determina cat de mult zahar a fost adaugat in dressing.

Ar putea mentine sanatatea oaselor

Ardeiul iute, care da culoarea rosie dressingului francez, ar putea ajuta la mentinerea sanatatii oaselor. Un studiu din 2020 publicat in Food and Nutrition Research a constatat ca carotenoidul din paprika a imbunatatit turnover-ul osos la 100 de femei aflate la postmenopauza, in comparatie cu un placebo.5

In cadrul acestui studiu, cercetatorii au administrat unui grup 20 de miligrame de extract de carotenoide de ardei in fiecare zi sau un placebo timp de 24 de saptamani. Grupul care a consumat extractul a prezentat o degradare a tesutului osos mai mica decat cel care a primit placebo.5

CITEȘTE ȘI:
Carbohidrati buni si rai, diferente

Alergii

Principalele reactii alergice care apar atunci cand se consuma sos frantuzesc se datoreaza mustarului si maionezei care se gasesc in sos. Desi rare, unele persoane sunt alergice la semintele de mustar.6 In general, reactiile alergice apar intre cateva minute si 2 ore dupa ce a mancat.

Reactiile alergice includ urticarie pe corp, furnicaturi in gura si umflarea fetei si a gatului. Reactiile severe pot varia de la dificultati de respiratie pana la greata. Daca prezentati oricare dintre aceste simptome, fie ele usoare sau grave, trebuie sa contactati un medic.

De asemenea, maioneza poate declansa reactii alergice pentru cei care sufera de alergii la oua sau lapte, in functie de ingredientele din maioneza. Și, daca aveti alte alergii, cum ar fi soia sau grau, ar trebui sa cititi eticheta pentru a va asigura ca nu consumati din greseala un alergen.

Depozitarea si siguranta alimentelor

Cele mai multe marci cumparate din magazin se pastreaza in frigider pana la 9 luni. Otetul ajuta ca calitatea dressingului sa reziste mai mult de jumatate de an. In cazul dressingului facut in casa, ar trebui sa-l aruncati dupa 2 saptamani. Versiunile facute in casa contin mai putini conservanti, ceea ce scade durata de pastrare a acestuia.

Ar trebui sa pastrati dressingul frantuzesc in frigider odata deschis. Asigurati-va ca strangeti bine sticla pentru a evita stricarea produsului. Daca trebuie sa pastrati dressingul in afara frigiderului pentru o perioada lunga de timp, acesta se va pastra pana la 24 de ore. (Aciditatea pansamentelor cumparate din magazine impiedica, in general, dezvoltarea bacteriilor).

CITEȘTE ȘI:
Ce este postul intermitent si cum te ajuta sa slabesti

Cu toate acestea, orice dressing lasat in frigider mai mult de o zi trebuie aruncat pentru a evita intoxicatiile alimentare. Cel mai probabil, va trebui sa agiti dressingul de fiecare data inainte de a-l turna, deoarece textura se va schimba pe masura ce se aseaza.

Surse:

  1. USDA, FoodData Dentral. French dressing.
  2. U.S. Food and Drug Administration. Nutrition C for FS and A. Sodium in your diet.
  3. Rizvi S, Raza ST, Ahmed F, Ahmad A, Abbas S, Mahdi F. The role of vitamin e in human health and some diseasesSultan Qaboos Univ Med J. 2014;14(2):e157-e165. PMID:24790736
  4. Shishehbor F, Mansoori A, Shirani F. Vinegar consumption can attenuate postprandial glucose and insulin responses; a systematic review and meta-analysis of clinical trialsDiabetes Res Clin Pract. 2017;127:1-9. doi:10.1016/j.diabres.2017.01.021
  5. Umigai N, Kozai Y, Saito T, Takara T. Effects of paprika carotenoid supplementation on bone turnover in postmenopausal women: a randomized, double-blind, placebo-controlled, parallel-group comparison studyFood Nutr Res. 2020;64:10.29219/fnr.v64.4565. Published 2020 Oct 6. doi:10.29219/fnr.v64.4565
  6. Pałgan K, Żbikowska-Gotz M, Bartuzi Z. Dangerous anaphylactic reaction to mustardArch Med Sci. 2018;14(2):477-479. doi:10.5114/aoms.2016.60580
Arata mai multe +