Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Iaurtul de nuca de cocos: beneficii, proprietati, efecte secundare

Iaurtul de nuca de cocos: beneficii, proprietati, efecte secundare

Toata lumea iubeste iaurtul, indiferent de varsta, cultura, origine etc. In zilele noastre, exista mai multe varietati de iaurt, iar una dintre aceste varietati celebre este iaurtul de cocos. Da, ati auzit bine. Iaurtul de nuca de cocos este noul favorit al tuturor iubitorilor de iaurt si de nuci.

Iaurtul de nuca de cocos este noua gustare sanatoasa, deoarece are beneficiile nucii de cocos si ale iaurtului impreuna intr-un singur produs alimentar.

Iaurtul de nuca de cocos castiga popularitate in fiecare zi datorita gustului si aromei sale deosebite. De asemenea, nu contine lactoza, contine zaharuri naturale si se poate consuma in timp ce se urmeaza o dieta vegana, paleo sau bazata pe plante. Produsul are, de asemenea, mai multe beneficii pentru sanatate si beneficii nutritionale.

Valoarea nutritionala a iaurtului de nuca de cocos

Valoarea nutritiva a 100 de grame de iaurt de nuca de cocos este urmatoarea: –

[Nota: Valoarea nutritiva difera in functie de diferitele marci de iaurt de cocos comercializate pe piata. Informatiile nutritionale prezentate mai sus se refera la iaurtul natural de cocos Coyo.]

Beneficiile pentru sanatate ale iaurtului de nuca de cocos

Sanatate pentru inima

Grasimile au o mare varietate de clasificari in cadrul lor. Exista grasimi bune si grasimi rele. Trigliceridele cu lant mediu (MCT) sunt mai bune decat trigliceridele cu lant lung (LCT). De asemenea, acest lucru se datoreaza faptului ca acestea au o lungime mai mica si sunt folosite ca energie in organism. Nuca de cocos este bogata in grasimi saturate.

Nota Organics Food

Grasimile saturate din surse animale sunt daunatoare pentru sanatatea inimii. Cu toate acestea, ca sursa vegetala, MCT-urile din nuca de cocos sunt sanatoase pentru inima si reduc nivelul colesterolului din sange.

CITEȘTE ȘI:
Ce sunt grasimile trans? Riscuri pentru sanatate

Ajuta la pierderea in greutate

V-ati gandit vreodata ca s-ar putea sa nu obtineti suficienta grasime in dieta dvs. Grasimea este un nutrient excelent pentru pierderea in greutate pe termen lung, deoarece va mentine satisfacut pentru mai mult timp. Nuca de cocos este bogata intr-o grasime saturata sanatoasa numita trigliceride cu lant mediu.

Intr-un studiu, persoanele care au consumat trigliceride cu lant mediu (MCT) au dobandit satietate mai devreme decat cele care au consumat trigliceride cu lant lung (LCT). Aceasta arata ca MCT-urile promoveaza satietatea si reduc consumul de alimente la persoanele care le consuma.

De asemenea, MCT-urile au o rata de oxidare ridicata, ceea ce duce la cresterea cheltuielilor energetice si la reducerea cresterii greutatii corporale. De asemenea, iata cum ajuta la pierderea in greutate.

Grasimea este un macronutrient esential care trebuie sa fie prezent in planul tau de dieta in cantitati mici. Sursa de grasime trebuie sa fie sanatoasa. Grasimea joaca un rol esential in protejarea organelor vitale din corpul dumneavoastra.

Prin urmare, in timp ce se urmareste pierderea in greutate, ar trebui sa se reduca cantitatea de grasimi consumate, dar sa se includa in alimentatie grasimi vegetale de buna calitate.

Stimuleaza sistemul imunitar

Medicina ayurvedica a identificat uleiul de nuca de cocos ca fiind un ulei vindecator cu aproape 4000 de ani in urma. Textele antice au legat aceleasi beneficii pentru sanatate de laptele matern.

Un studiu a descoperit ca continutul de lipide al acestor doua produse naturale pentru sanatate este o legatura comuna. Acizii grasi cu lant mediu si monogliceridele din uleiul de nuca de cocos, care servesc drept antibiotice naturale si ajuta la modularea imunitatii, au proprietati vindecatoare fantastice.

Bogat in probiotice

Iaurtul de nuca de cocos este un produs bogat in probiotice care poate ajuta la cresterea sanatatii microbiotei intestinale. Microbiomul dvs. este semnificativ, deoarece are un impact asupra diferitelor domenii ale sanatatii dvs. De exemplu, este de la personalitatea dvs. pentru a conecta mai direct bolile sistemului digestiv, cum ar fi sindromul intestinului iritabil.

CITEȘTE ȘI:
Plan de masa pentru slabit de 7 zile

Cercetare dovedeste continutul sanatos de probiotice al iaurturilor pe baza de plante. Atat sistemul imunitar, cat si sistemul nervos central sunt afectate de flora intestinala. Nervul vag, care face legatura intre sistemul gastrointestinal si creier, este un nerv cranian.

Nervul vag poate detecta tipurile de microbi din microbiomul sistemului dumneavoastra digestiv, avand un impact asupra sanatatii dumneavoastra.

Este un produs bogat in probiotice, plin de bacterii sanatoase care va pot ajuta sistemul digestiv. Microorganismele Lactobacillus, cum ar fi Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Casei si Lactobacillus Rhamnosus, sunt prezente in iaurtul de cocos. Alte bacterii benefice, cum ar fi Bifidobacterium bifidum si Streptococcus thermophilus, sunt, de asemenea, prezente in acest produs.

Imbunatateste performanta cognitiva

MCT-urile din nuca de cocos imbunatatesc performanta cognitiva. De asemenea, acest lucru se datoreaza faptului ca creierul utilizeaza doar doua lucruri pentru functionarea sa: glucoza, predominant si corpii cetonici.

Prin urmare, consumul de MCT-uri sporeste productia de cetone in organism, ceea ce duce la o mai buna functionare cognitiva, dupa cum a dovedit un studiu.

Fara lactoza

Persoanele care sunt alergice la lapte si la produsele lactate le consuma si resimt simptome neplacute. Pentru astfel de persoane, un iaurt din nuca de cocos este o optiune sanatoasa. De asemenea, includerea iaurtului din nuca de cocos in alimentatia lor le permite sa se bucure cu usurinta de iaurturile din fructe si de parfait-uri.

Bogat in antioxidanti

Iaurtul de nuca de cocos, ca si nucile de cocos, este o sursa excelenta de antioxidanti. Ca urmare, ajuta la imbunatatirea sanatatii prin combaterea radicalilor liberi din organism. De asemenea, in acest fel ajuta la combaterea diferitelor boli.

CITEȘTE ȘI:
Valeriana: beneficii, utilizare si efecte secundare

Prepararea iaurtului de nuca de cocos: Reteta simpla

Portii: 4

Timp de preparare: 10 minute

Ingrediente

  • Lapte de nuca de cocos: 1 litru
  • Cultura starter probiotica: ½ lingurita

Metoda

  • Lasati laptele de nuca de cocos sa se raceasca dupa ce l-ati incalzit intr-un vas.
  • Umpleti un borcan sau un bol pana la jumatate cu lapte de cocos
  • Se amesteca bine probioticul sau starterul
  • Puneti un capac deasupra
  • Se lasa cel putin 8 ore pentru ca laptele sa fermenteze.
  • Iaurtul de nuca de cocos este acum gata de servire.

Atunci cand prepara iaurt de nuca de cocos, unele persoane folosesc un agent de ingrosare precum amidonul de porumb sau agar-agar. De asemenea, acest lucru este optional si confera iaurtului dvs. un pic mai multa cremozitate.

Moduri de a include iaurtul de nuca de cocos in dieta ta

Iaurtul de nuca de cocos are o textura bogata si cremoasa care il face ideal pentru diverse feluri de mancare. Iata cateva retete delicioase si simple de iaurt de nuca de cocos:

Smoothie cu nuca de cocos si banane

Portii 2

Timp de preparare – 5 minute

Ingrediente:

  • Iaurt de nuca de cocos: 100 g (1,5 cani)
  • Lapte de nuca de cocos: 50 ml (0,5 cesti)
  • Banane: 2

Metoda

  • Intr-un vas de blender, combinati iaurtul de nuca de cocos, laptele de nuca de cocos si bananele.
  • Amestecati bine pana la omogenizare si turnati intr-un pahar.
  • Acest smoothie hranitor de nuca de cocos si banane este delicios si gata de consum.

Parfait de iaurt cu nuca de cocos

Parfait este un desert in straturi care poate fi consumat fara adaos de zahar, deoarece iaurtul de nuca de cocos si fructele de padure adaugate sunt in mod natural dulci.

Portii 2

Timp de preparare: 5 minute

Ingrediente

  • Iaurt de nuca de cocos: 1 cana
  • Seminte de floarea-soarelui: 1 lingura
  • Seminte de in: 1 lingura
  • Seminte de chia: 1 lingura
  • Scortisoara pudra: Un varf de cutit
  • Fructe de padure amestecate: ¼ cana
CITEȘTE ȘI:
Carbohidratii seara trebuie evitati?

Metoda

Pentru a face straturi, procedati dupa cum urmeaza.

  • Puneti ½ cana de iaurt de cocos intr-un pahar.
  • Adaugati ⅛ cana de fructe de padure amestecate, scortisoara pudra, ½ lingura de seminte de floarea-soarelui, de in si de chia.
  • Adaugati restul de ½ ceasca de iaurt de cocos, ½ lingura de seminte de floarea-soarelui, seminte de in, seminte de chia, ⅛th ceasca de fructe de padure amestecate si pudra de scortisoara.
  • Parfait-ul dvs. este gata de servire.

Sos de iaurt cu nuca de cocos

Portii – 4

Timp de preparare – 10 minute

Ingrediente

  • Iaurt de nuca de cocos: ½ cana
  • Ulei de nuca de cocos: 1 lingura
  • Suc de lamaie: 2 lingurite
  • Usturoi: 2 catei de usturoi (tocat fin)
  • Frunze de menta: 1 lingura (maruntita fin)
  • Pudra de piper negru: ¼ lingurita
  • Sare: dupa gust

Metoda

  • Intr-un castron, se combina toate ingredientele si se lasa la rece timp de 30 de minute.
  • Serviti cu cotletul sau sandvisul preferat ca sos.

Iaurt de nuca de cocos cu fructe

Portii – 2

Timp de preparare – 10 minute

Ingrediente

  • Pulpa de fructe: ½ cana
  • Iaurt de nuca de cocos: 1 cana
  • Seminte amestecate: 1 lingurita

Metoda

  • Se combina toate ingredientele intr-un bol si se da la frigider pentru 30 de minute.
  • Este timpul sa va bucurati de iaurtul cu fructe si nuca de cocos.

Mango cu iaurt de nuca de cocos Lassi

Portii – 2

Timp de preparare – 10 minute

Ingrediente

Metoda

  • Intr-un vas de blender, combinati toate ingredientele, amestecati pana la omogenizare si refrigerati amestecul timp de 20-30 de minute.
  • Se serveste racit

Posibile efecte adverse

Iaurtul de nuca de cocos este o optiune sanatoasa pentru majoritatea oamenilor, mai ales daca au o dieta sanatoasa pentru inima. Cu toate acestea, cresterea dramatica a dietei de nuca de cocos fara a monitoriza cu atentie impactul asupra nivelului de colesterol din sange ar putea fi periculoasa. Prin urmare, trebuie sa consultati un nutritionist calificat inainte de a trece de la laptele si produsele lactate obisnuite la cele pe baza de plante.

CITEȘTE ȘI:
Caise

Alergiile la nuca de cocos sunt rare. Cu toate acestea, o persoana cu alergie la nuci poate fi, de asemenea, alergica la nuca de cocos. De asemenea, daca sunteti intolerant la fructoza, este posibil sa nu puteti digera nuca de cocos si produsele sale.

Simptomele unei alergii la nuca de cocos pot varia de la moderate la severe, inclusiv urticarie, eruptii cutanate si eczeme. Cea mai frecventa cauza este dermatita de contact. Daca credeti ca ati putea avea o alergie la nuca de cocos, consultati un alergolog. Daca simptomele sunt severe, solicitati imediat asistenta medicala.

Concluzie

Iaurtul de nuca de cocos este gustarea dvs. Il puteti face dulce cu fructe sau sarat cu mici condimente. Este vegan, fara gluten, fara lactoza si certificat kosher. Doza de iaurt de nuca de cocos trebuie sa fie moderata.

Nu exagerati cu consumul de iaurt de nuca de cocos. Puteti apela la un nutritionist certificat pentru a obtine cantitati adecvate adaugate in dieta dumneavoastra. O includere controlata a iaurtului de nuca de cocos in dieta dvs. va poate servi mai multe beneficii pentru sanatate.

Intrebari frecvente (FAQ)

Iaurtul din nuca de cocos este sanatos?

Da, este sanatos. Imbunatateste sanatatea intestinala, deoarece are probiotice. Ajuta la pierderea in greutate datorita trigliceridelor cu lant mediu. De asemenea, iti stimuleaza imunitatea si ajuta la mentinerea unei bune functii cognitive.

Este iaurtul de nuca de cocos mai bun decat iaurtul normal?

Da, este mai bun, deoarece are beneficiile atat ale iaurtului, cat si ale nucii de cocos combinate. Are bunatatea probioticelor din iaurt si grasimile sanatoase precum trigliceridele cu lant mediu din nuca de cocos. De asemenea, va stimuleaza imunitatea si ajuta la mentinerea unei bune functii cognitive.

Care este mai sanatos, iaurtul din nuca de cocos sau iaurtul grecesc?

Iaurtul grecesc are o cantitate mai mica de carbohidrati in comparatie cu iaurtul de cocos. Deci, daca urmariti sa reduceti carbohidratii, puteti opta pentru iaurtul grecesc.

Pe de alta parte, iaurtul de nuca de cocos are trigliceride sanatoase cu lant mediu, care ajuta la cresterea imunitatii. Asadar, depinde de cerintele tale care dintre ele este o optiune mai buna pentru tine.

Iaurtul de nuca de cocos te ingrasa?

Nu, nu ingrasa atunci cand este consumat in cantitati adecvate. Cu toate acestea, consumul excesiv al unui anumit produs va ingrasa. Iaurtul de nuca de cocos are grasimi sanatoase si ajuta la pierderea in greutate. Va rugam sa consultati un nutritionist calificat pentru a sti care este cantitatea corecta de iaurt de cocos pentru pierderea in greutate.

Este iaurtul de nuca de cocos bun pentru pierderea in greutate?

Da, este potrivit pentru pierderea in greutate. Nuca de cocos este bogata intr-o grasime saturata sanatoasa numita trigliceride cu lant mediu. Persoanele care consuma trigliceride cu lant mediu (MCT) obtin satietate mai devreme decat cele care consuma trigliceride cu lant lung (LCT).

MCT-urile promoveaza satietatea si reduc consumul de alimente la persoanele care le consuma. De asemenea, MCT-urile au o rata de oxidare ridicata, ceea ce duce la cresterea cheltuielilor energetice si la reducerea cresterii greutatii corporale. Este modul in care ajuta la pierderea in greutate.

Care este cel mai sanatos tip de iaurt?

Acest lucru depinde de preferintele dvs. alimentare si dietetice. Iaurtul cu continut scazut de grasimi, neindulcit, este cea mai buna alegere daca urmati o dieta hipocalorica. Cu toate acestea, iaurtul de cocos cu fructe poate fi cea mai buna optiune daca doriti sa mancati iaurt ca o gustare.

Poti adauga proteine in iaurtul de cocos?

Da, se poate. Adaugati pudra de proteine in iaurtul de nuca de cocos cu fructe si seminte pentru a obtine o masa sanatoasa si sanatoasa.

Care este cel mai bun iaurt pentru slabit

Acest lucru depinde de care sunt preferintele dvs. alimentare si dietetice. Iaurtul cu continut scazut de grasimi si neindulcit este cea mai buna alegere daca urmati o dieta hipocalorica.

Iaurtul de nuca de cocos este, de asemenea, o optiune buna pentru pierderea in greutate, deoarece este bogat intr-o grasime saturata sanatoasa numita trigliceride cu lant mediu.

Iaurtul de nuca de cocos este greu de digerat?

Nu. Are probiotice, care sunt microbi intestinali sanatosi. Acestia ajuta la o digestie corecta si la absorbtia nutrientilor.

Iaurtul de nuca de cocos provoaca gaze?

Nu, dar poate provoca gaze daca aveti intoleranta la fructoza. Fructoza este zaharul natural prezent in fructe. Daca nu sunteti intolerant la fructoza, atunci nu va provoca gaze. Iaurtul de cocos ajuta la digestie datorita proprietatilor sale probiotice.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile consumului de ulei de susan pentru sanatate – Ghid complet

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.