Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

7 lucruri pe care nutritionistii vor sa le stii despre dieta keto

7 lucruri pe care nutritionistii vor sa le stii despre dieta Keto

Iata un fapt surprinzator despre dieta ketogenica (sau keto): Chiar daca se pare ca toata lumea o incearca, multi experti in nutritie au unele ingrijorari cu privire la aceasta tendinta.

Asta nu inseamna neaparat ca trebuie sa va feriti cu totul, totusi. Cateva studii mici au aratat ca consumul de keto poate duce la pierderea in greutate, cel putin pe termen scurt. Unul dintre cele mai promitatoare, publicat in februarie 2017 in revista Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism (Jurnalul de endocrinologie clinica si metabolism), a urmarit 20 de persoane cu obezitate timp de patru luni si a constatat ca o dieta ketogenica foarte saraca in calorii i-a ajutat sa piarda o cantitate substantiala de grasime, pastrandu-si in acelasi timp muschii si forta.

Dar daca sunteti nou la un plan de dieta keto, exista cu siguranta unele preocupari care merita sa fie luate in considerare.

Iata ce cinci dieteticieni inregistrati doresc ca incepatorii sa stie despre planurile de alimentatie ultra-scazute in carbohidrati si alimentele pentru dieta keto. In plus, singurul lucru pe care trebuie sa-l faceti daca va ganditi sa incercati keto.

1. Cei mai multi oameni nu o fac chiar asa cum trebuie

Scopul dietei ketogenice este de a atinge si de a mentine o stare de cetoza. Conform Harvard Health Publishing, cetoza apare atunci cand exista o lipsa de zahar (din alimentele bogate in carbohidrati) care circula in sange, ceea ce determina organismul dumneavoastra sa descompuna grasimile stocate pentru energie.

CITEȘTE ȘI:
Postul intermitent: de ce o fereastra de 8 ore pentru a manca? Cine a ales acest numar?

“Dar cei mai multi oameni nu isi limiteaza de fapt carbohidratii suficient de mult pentru a ajunge la cetoza, sau sar in si din cetoza atat de repede incat nu urmeaza cu adevarat o dieta cetogenica”, explica Amanda Kostro Miller, un dietetician-nutritionist inregistrat si licentiat din Chicago.

Pentru a ajunge la cetoza si pentru a ramane acolo, majoritatea expertilor sunt de acord ca trebuie sa consumati doar 5 pana la 10 la suta din calorii din carbohidrati.

2. Obtinerea faptelor este cruciala

Nu exista o lipsa de fani ai dietei keto pe retelele de socializare, iar multi dintre ei iubesc sa impartaseasca sfaturi de nutritie. “Acest grup mare si entuziast poate fi util, dar poate fi, de asemenea, un focar de dezinformare si idei nesanatoase”, explica Annie Kay, MS, RDN, un dietetician holistic cu sediul in Berkshire Hills din Massachusetts.

Bineinteles, este in totalitate in regula sa luati retete si sfaturi keto-friendly online. Dar cand vine vorba de a raspunde la intrebarile nutritionale mai mari (cum ar fi cum sa obtineti suficiente fibre sau cat de multa apa ar trebui sa beti), ar trebui sa vorbiti cu un profesionist. “Cheia este sa primesti sprijinul unui dietetician inregistrat pentru a te asigura ca urmezi o dieta keto in cel mai sanatos mod posibil”, spune Kay.

CITEȘTE ȘI:
Care este riscul de deficienta de vitamina D?

3. Poftele de carbohidrati sunt normale

Corpul uman a evoluat pentru a folosi carbohidratii ca sursa principala de energie, asa ca va face tot ce poate pentru a iesi dintr-o stare de cetoza, explica Miller. Avand in vedere acest lucru, nu ar trebui sa fiti surprins daca va gasiti cu o dorinta intensa pentru un covrig sau o prajitura. “Chiar te lupti impotriva naturii”, spune Miller.

4. Ar putea functiona mai bine pentru unii oameni

Este frustrant, dar adevarat: Din cauza genelor lor, unii oameni pur si simplu nu se descurca la fel de bine cu o dieta saraca in carbohidrati si bogata in grasimi. “Gena ACSL1 controleaza capacitatea de a arde grasimile ca sursa de energie, iar gena ApoA2 este gena supraalimentatiei.

Daca exista mutatii pe aceste gene, organismul nu va descompune grasimile in acelasi mod”, spune Jennifer Smith, dietetician autorizat in zona Detroit.

Asta nu inseamna ca ar trebui sa va supuneti unui test genetic inainte de a incerca dieta keto. Dar ar trebui sa tineti cont de faptul ca, daca urmati dieta perfect si totusi nu pierdeti in greutate, corpul dvs. ar putea fi pur si simplu mai potrivit pentru un alt tip de plan alimentar.

5. Inca trebuie sa acordati atentie fibrelor

Majoritatea americanilor se lupta sa obtina suficiente fibre – de fapt, majoritatea dintre noi obtinem doar aproximativ jumatate din cantitatea recomandata de 25 pana la 30 de grame pe zi, potrivit Centrul Medical al Universitatii California San Francisco (UCSF).

CITEȘTE ȘI:
Indicele de masa corporala (IMC): ce este si cum se masoara

Adoptarea unei diete in stil keto tinde sa reduca si mai mult aportul de fibre. Ceea ce poate fi o veste proasta, deoarece fibrele sunt importante pentru un sistem digestiv sanatos si au fost legate de alte beneficii pentru sanatate, potrivit UCSF.

“Pe termen scurt, prea putine fibre pot duce la constipatie. Iar pe termen lung, un aport slab de fibre poate creste riscul de boala diverticulara si poate provoca o scadere a bacteriilor intestinale benefice”, explica Erin Judge, un dietetician-nutritionist inregistrat din Nashville, specializat in sindromul intestinului iritabil si in tulburari de sanatate digestiva.

Vestea buna? Majoritatea expertilor sunt de acord ca este posibil sa obtineti suficiente fibre intr-o dieta keto, dar este nevoie de o planificare atenta. Un dietetician inregistrat poate oferi sugestii pentru a lucra mai multe alimente cu continut scazut de carbohidrati si bogate in fibre in dieta dvs., cum ar fi legumele fara amidon, nucile si avocado. Veti ramane mai regulat, dar asta nu este tot. “In timp, o dieta bogata in fibre poate stimula bacteriile intestinale benefice si reduce riscul de probleme de sanatate, cum ar fi bolile de inima, diabetul, hemoroizii si unele tipuri de cancer“, spune Judge.

6. Probabil ca va veti umple mai repede – dar exista un dezavantaj

Alimentele bogate in grasimi si proteine sunt super satisfacatoare. Acesta este un lucru bun, deoarece faptul ca ramaneti satul inseamna ca sunteti mai putin tentat sa luati gustari fara minte. Dar, de asemenea, va poate face sa uitati sa beti suficienta apa.

CITEȘTE ȘI:
10 fapte surprinzatoare despre ridichi. Beneficii, cum sa le mananci

Acest lucru va poate expune la riscul de deshidratare si, potential, poate face mai greu pentru rinichii dvs. sa elimine produsele secundare care contin azot din proteine care ar putea duce la afectarea rinichilor, explica Kay.

Cat de multa apa ar trebui sa bei? Ei bine, potrivit Mayo Clinic, barbatii ar trebui sa vizeze aproximativ 15 cani de lichid in fiecare zi (inclusiv din apa, alte bauturi si alimente), in timp ce femeile ar trebui sa obtina putin peste 11 cani.

Dar nu exista recomandari specifice pentru cetodieteri, ceea ce reprezinta un alt motiv pentru care este atat de important sa lucrati cu un dietetician inregistrat. El sau ea va poate ajuta sa va dati seama de cata apa aveti nevoie in functie de marimea si nivelul dvs. de activitate – si cele mai bune modalitati de a o obtine in fiecare zi.

7. S-ar putea sa va dea peste cap

Dieta keto vine cu o lista lunga de alimente care sunt interzise. Alimentele bogate in grasimi si pe baza de proteine tind sa fie considerate “bune”, in timp ce orice contine mai mult de cateva grame de carbohidrati este in esenta “rau”.

Dar etichetarea alimentelor in acest fel poate determina oamenii sa creada ca sunt “buni” sau “rai” pe baza a ceea ce mananca, spune Shana Spence, MS, un dietetician-nutritionist inregistrat si certificat, cu sediul in Brooklyn. Asadar, daca cedezi unei pofte bogate in carbohidrati sau mananci ceva care nu se afla pe lista de alimente prescrise, s-ar putea sa ajungi sa simti ca nu ai vointa sau ca nu vei putea niciodata sa slabesti.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile pentru sanatate ale spanacului egiptean

Cheia este renuntarea la etichetele “bune” si “rele” si, in schimb, acceptarea faptului ca unele alimente sunt pur si simplu mai sanatoase sau mai putin sanatoase. “Da, ati mancat o bucata de tort care nu era cea mai sanatoasa, dar asta nu inseamna ca sunteti “rau” sau ca nu veti pierde niciodata in greutate”, spune Spence.

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Citeste si aceste articole:

    *Toate produsele recomandate sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.

    CITEȘTE ȘI:
    Antrenamentul HIIT – locul 1 la arderea grasimilor
    Urmareste-ne si pe: