Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Cum să faci un smoothie - tehnici și ingrediente de bază

Cum sa faci un smoothie – Tehnici si ingrediente de baza

Este greu sa te gandesti la un dezavantaj al smoothie-urilor. Aceste bauturi amestecate nu numai ca sunt rapide si usor de preparat, dar sunt si portabile, pentru mese si gustari convenabile, pe drum.

Invatand cum sa faci un smoothie, reprezinta o modalitate gustoasa de a va atinge obiectivul zilnic de fructe si legume (uneori camufland legumele alaturi de arome mai dulci de fructe). Per ansamblu, sunt o masa mixta excelenta pentru toate scopurile.

Desi ati putea crede ca prepararea unui smoothie este la fel de simpla ca si apasarea unui buton pe blender, aruncand la intamplare ingredientele in blender nu este o garantie a unui produs finit atragator. Credeti sau nu, exista un pic de arta si stiinta in prepararea unui smoothie grozav.

<!– wp:rehub/titlebox {"style":"secondary","title":"Continut Articol","text":"[contents h2 h3]
Cum sa faci un smoothie - tehnici si ingrediente de baza
Cum sa faci un smoothie

Smoothie-urile realizate in principal din produse proaspete sau congelate pot creste consumul de fructe si legume, care ofera o gama variata de vitamine esentiale, minerale, fibre si antioxidanti.

Impreuna, acesti nutrienti pot reduce inflamatiile, pot imbunatati digestia si pot scadea riscul de afectiuni cronice, cum ar fi bolile de inima, osteoporoza, obezitatea si declinul mental legat de varsta (1).

Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda ca adultii sa manance cel putin 5 portii (aproximativ 400 de grame) de fructe si legume pe zi. Cu toate acestea, cei mai multi oameni nu reusesc sa atinga aceasta tinta (1).

CITEȘTE ȘI:
Paste cu pesto de menta si pesmet

Daca va dati seama ca nu mancati suficiente fructe sau legume, un smoothie poate fi o modalitate delicioasa de a include 2-3 portii in plus.

Notiuni de baza despre cum sa faci un smoothie

Smoothie-urile sunt cu adevarat un loc de intalnire pentru o mare varietate de ingrediente si arome. Cu toate acestea, toti cei care s-au ales cu un smoothie de fructe si spanac care a capatat o nuanta maro neplacuta pot confirma ca unele combinatii pur si simplu nu functioneaza.

Pentru a va asigura ca faceti un smoothie care este delicios, sanatos si placut la vedere, veti dori sa incepeti cu cateva componente de baza: un lichid, o sursa de proteine, fructe si/sau legume, grasimi sanatoase si potentiatori de aroma optionali.

Asezati aceste ingrediente in vasul blenderului, acoperiti bine si amestecati la viteza medie spre mare. In functie de blenderul dvs. si de consistenta ingredientelor, amestecul poate dura cateva minute pentru a deveni cu adevarat omogen.

In timp ce va creati smoothie-ul perfect, tineti cont si de obiectivele personale de sanatate. Daca urmariti cantitatea de zahar din smoothie, incercati sa echilibrati fructele si legumele in mod corespunzator. Daca va preocupa gestionarea greutatii, fiti atenti la portiile de ingrediente bogate in calorii, cum ar fi untul de nuci si lactatele integrale.

CITEȘTE ȘI:
Ramen cu pui in stil coreean, gata in cateva minute!

Pentru sanatatea generala, cel mai bine este sa pastrati la minimum adaosurile de zahar, deci pastrati alegerile precum chipsurile de ciocolata sau sosul de caramel pentru o adaugare ocazionala, nu regulata.

Urmeaza apoi intrebarea daca sa punem gheata sau nu. Regula generala pentru un smoothie placut de rece este un raport de aproximativ jumatate din ingredientele reci sau congelate si jumatate din cele necongelate.

Atunci cand nu aveti fructe congelate la indemana, mergeti mai departe si completati cu niste cuburi de gheata. (Cu fructe congelate, gheata nu va fi necesara decat daca doriti o bautura mai mult asemanatoare cu un slushie).

<!– wp:rehub/box {"type":"info","content":"Retineti doar ca ar trebui sa beti imediat un smoothie cu gheata pentru a preveni ca acesta sa devina prea apos.
Cum sa faci un smoothie - tehnici si ingrediente de baza
Smoothie cu capsuni si fructe de padure

Lichidul pentru prepararea smoothie-ului

Lichidul este elementul cheie al consistentei ideale a unui smoothie. Daca este prea mult, veti obtine o mizerie lichida; daca este prea putin, nu veti putea sa-l sorbiti cu paiul. Pentru un smoothie cu o singura portie, probabil ca nu veti dori sa depasiti 1 cana de lichid. Daca nu sunteti sigur de modul in care un lichid va subtia amestecul dvs. special de ingrediente, turnati-l in blender treptat, amintindu-va ca puteti adauga oricand mai mult.

CITEȘTE ȘI:
Poti manca frunze de rosii si ce sa faci cu ele?

Un alt factor in echilibrul corect de lichide este continutul de apa al fructelor si legumelor. Pentru smoothie-urile cu fructe bogate in apa, cum ar fi pepenele, capsunile sau ananasul, sau legume precum castravetele, este posibil sa aveti nevoie doar de o cantitate mica de lichid – sau deloc.

Luati in considerare urmatoarele optiuni pentru baza lichida:

Cum sa faci un smoothie - tehnici si ingrediente de baza
Borcane cu smoothie din diferite ingrediente

Sursa de proteine

Orice smoothie poate fi cu usurinta imbogatit cu proteine. (Deci, este un smoothie sau un shake de proteine? Dumneavoastra decideti).
Fie ca doriti sa va realimentati dupa un antrenament sau pur si simplu doriti sa va mariti aportul zilnic de proteine, incercati aceste optiuni care pot fi amestecate in smoothie-urile dvs:

Cantitatea de proteine pe care o puneti in smoothie-ul dumneavoastra depinde, desigur, de dumneavoastra, dar luati in considerare dimensiunile portiilor pe masura ce le adaugati. O portie de iaurt poate fi de pana la 1 cana, dar o portie de pudra de proteine este, in general, doar o lingura de marimea unei lingurite.

Verificati etichetele produselor alimentare pentru a determina portiile adecvate si luati in considerare modul in care proteina dvs. va interactiona cu lichidul din smoothie. (Nucile, de exemplu, pot absorbi lichidul, in timp ce iaurtul poate face ca smoothie-ul dvs. sa fie mai subtire).

CITEȘTE ȘI:
Fasole neagra: Beneficii sanatate si retete
Cum sa faci un smoothie - tehnici si ingrediente de baza
Smoothie in doua culori in doua pahare

Fructe si legume

De la mere pana la dovlecei, fructele si legumele adauga vitamine, minerale si fibre in deliciul dumneavoastra mixat. Pentru o preparare profesionista, cel mai bine este sa includeti fructe congelate ori de cate ori este posibil. Fructele congelate vor ingrosa si raci amestecul pentru acel ahh racoritor pe care il cunoasteti si il iubiti.

Totodata, dulceata lor poate ascunde alte arome, mai amare, din legume. De asemenea, fructele congelate sunt, de obicei, mai accesibile decat cele proaspete si se pot pastra pentru perioade mai lungi de timp.

Orice fruct congelat este un joc corect, dar, din nou, nu uitati sa tineti cont de continutul de apa. Atunci cand folositi fructe cu continut ridicat de apa, cum ar fi fructele de padure sau pepenii, incepeti cu cantitati mai mici de lichid.

Fructele pe care sa le incercati in smoothie-uri includ:

Strecurarea legumelor in smoothie-uri necesita un pic mai multa strategie, deoarece acestea pot influenta culoarea si textura. Daca nu va deranjeaza un smoothie cu putina pulpa, puteti arunca chiar si legume crocante, cum ar fi ardeii sau telina, intr-un blender de mare putere, impreuna cu proteinele, grasimile si lichidul. In caz contrar, ramai la alegeri mai fragede, cum ar fi spanacul sau castravetele decojit.

CITEȘTE ȘI:
9 Alimente bogate in vitamina D. Cele mai bune pentru imunitate, nutritie si sanatatea oaselor

Obtinerea unei culori atractive cu ajutorul legumelor poate necesita, de asemenea, unele experimente. Sfecla amestecata, de exemplu, creeaza un roz superb, dar verdeturile precum spanacul si varza kale se pot confrunta cu fructele de padure pentru o culoare noroioasa inestetica. Testati si modificati pentru a obtine un aspect care sa va placa.

<!– wp:rehub/box {"type":"info","content":"Nu uitati, chiar daca un smoothie poate arata neatractiv, poate avea un gust grozav si o multime de beneficii pentru sanatate.

Cum sa faci un smoothie: urmatoarele legume sunt ingrediente de baza.

Pentru a amplifica cremozitatea si pentru a echilibra macronutrientii din smoothie-ul tau, este in regula sa adaugi putina grasime sanatoasa. De asemenea, grasimile sanatoase sunt satioase, asa ca nu veti ajunge la o gustare la doar cateva minute dupa ce ati terminat smoothie-ul. Ingredientele care contin grasimi polinesaturate sau mononesaturate sunt alegeri deosebit de bune. Urmatoarele grasimi (in cantitati cu portiuni controlate) sunt adaosuri remarcabile pentru smoothie-uri:

In cele din urma, dar nu in ultimul rand, daca va simtiti curajosi, puteti intotdeauna sa va imbogatiti smoothie-ul cu extra-uri delicioase. Pentru mai multa aroma si textura, presarati un strop din oricare dintre urmatoarele:

Cum sa faci un smoothie - tehnici si ingrediente de baza
Smoothie de banane si portocale

Faceti-va propriile amestecuri de smoothie

Smoothie-urile sunt convenabile pentru inceput, dar pachetele de smoothie pre-facute pot simplifica si mai mult diminetile sau dupa-amiezele aglomerate. De ce sa nu va asamblati singuri? In pungi de plastic cu fermoar sau de silicon, puneti cantitatea dorita de fructe congelate, sursa de proteine si grasimi sanatoase. Ascundeti pungile in congelator pentru o depozitare usoara. Nu uitati sa le etichetati cu o data!

CITEȘTE ȘI:
De ce depinde continutul caloric al alimentelor?

Cand sunteti gata sa amestecati, goliti pachetul de smoothie in blender, adaugati o baza lichida, apoi amestecati. Luati in considerare:

<!– wp:uagb/post-grid {"inheritFromTheme":true,"block_id":"7ba742c5","categories":"138","postDisplaytext":"Nu a fost gasit niciun articol!","displayPostDate":false,"displayPostExcerpt":false,"displayPostAuthor":false,"displayPostComment":false,"displayPostTaxonomy":true,"imgSize":"shop_catalog","displayPostLink":false,"mcolumns":2,"align":"center","orderBy":"rand","columnGap":15,"bgColor":"#ffffff","titleTag":"h5","contentPadding":4,"contentPaddingMobile":0,"imageBottomSpace":10,"titleBottomSpace":0,"metaBottomSpace":0,"excerptBottomSpace":18,"excludeCurrentPost":true,"paginationMarkup":"u003cspan class=u0022page-numbers currentu0022u003e1u003c/spanu003enu003ca class=u0022page-numbersu0022 href=u0022https://organicsfood.ro/wp-admin/admin-ajax.php/page/2/u0022u003e2u003c/au003enu003ca class=u0022page-numbersu0022 href=u0022https://organicsfood.ro/wp-admin/admin-ajax.php/page/3/u0022u003e3u003c/au003enu003ca class=u0022next page-numbersu0022 href=u0022https://organicsfood.ro/wp-admin/admin-ajax.php/page/2/u0022u003eNext »u003c/au003e <!– wp:rehub/box {"type":"blue","textalign":"center","content":"u003ca href=u0022/magazin/u0022u003eViziteaza magazinul nostru online si cumpara in siguranta cele mai sanatoase si nutritive produse alimentare de pe piata. u003eu003eu003eu003c/au003e","date":"20.06.2021 Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!
A fost util articolul? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.