Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Pomelo: beneficii, calorii & cum sa le mananci

Pomelo: Beneficii, Calorii & Cum sa le mananci

Cand vine vorba de pomelo, alegerea fructului potrivit poate fi destul de complicata, deoarece poate fi dramatic de diferit de la unul la altul, fie in ceea ce priveste culoarea, suculenta, gustul si asa mai departe.

Acestea pot varia de la a fi fara seminte la fructe cu prea multe seminte, de la galben la roz si de la suculent la absolut uscat ca un os. In comparatie cu omologul lor citric grapefruit, pomelo sunt mai putin acrisoare si mai putin picante.

In pofida gamei lor diverse de arome, pomelo are mai multe beneficii pentru sanatate. Pentru cei care sunt dispusi sa caute putin acest fruct, beneficiile lor impresionante pentru sanatate includ capacitatea lor de a stimula sistemul imunitar, de a imbunatati digestia, de a reduce tensiunea arteriala si de a reduce crampele.

Pomelo poate ajuta, de asemenea, la reducerea semnelor de imbatranire prematura, ajuta la pierderea in greutate si stimuleaza sanatatea orala si dentara.

Ce este un Pomelo sau Pummelo?

Pomelo este considerat un fruct citric si este strans legat de grapefruit si de alti membri ai genului Citrus. Denumirea sa stiintifica este Citrus maxima. Are dimensiuni destul de mari, iar cel mai apropiat ca marime de aceste tipuri de citrice este un grapefruit.

Pomelo se gaseste in principal in Asia de sud-est, care este regiunea sa natala. Este relativ mai putin popular in alte parti ale lumii, deoarece, de obicei, este nevoie de opt ani pentru a creste inainte ca semintele sa inceapa sa infloreasca si sa dea fructe. O mare parte din greutatea si volumul pomelo este dura si necomestibila, in timp ce doar pulpa interioara este apetisanta. [1]

CITEȘTE ȘI:
5 smoothie-uri pentru sanatate si longevitate

In mod ideal, gustul de pomelo este destul de placut, cu consistenta unui grapefruit, (daca esti suficient de norocos sa culegi fructul perfect). Acest fruct este de obicei de culoare verde pal sau galbena, in timp ce pulpa comestibila din interior este pufoasa si alba, roz sau rosie, in functie de soi.

Istoria utilizarii sale dateaza de cel putin cateva sute de ani, desi probabil ca este cultivat de mult mai mult timp decat atat in tarile din Asia de sud-est.

Vedere de aproape a unui fruct de pomelo
Pomelo: beneficii, calorii & cum sa le mananci

Fructele de pomelo au un gust dulce si non-amarui. Credit foto: Shutterstock

Nutritia fructelor pomelo

Conform datelor USDA, pomelo este deosebit de bogat in vitamina C si potasiu, care ofera majoritatea beneficiilor sale pentru sanatate, dupa cum se explica in detaliu mai jos. In afara de aceasta, este bogat in apa, energie, fibre, zahar si proteine. Sunt, de asemenea, o sursa buna de fier, calciu, fosfor, magneziu si sodiu. Detine cateva vitamine importante, cum ar fi niacina, dar si cantitati mici de tiamina, riboflavina si vitamina B-6. Toti acesti nutrienti fac din pomelo un fruct sanatos. [2]

Carbohidrati in pomelo: O portie de 100 gm din acest fruct contine aproximativ 9,62 grame de carbohidrati.

Pomelo calorii: O portie de 100 gm din acest fruct contine aproximativ 38 de calorii.

CITEȘTE ȘI:
Piper negru beneficii sanatate si nutritie

Acest profil nutritiv bogat al pomelo face din ele un adaos sanatos la orice dieta.

Beneficiile pentru sanatate ale pomelo

Beneficiile pentru sanatate ale acestor fructe citrice sunt explicate mai jos.

Bogate in antioxidanti

Pomelo sunt bogate in antioxidanti care previn deteriorarea celulara cauzata de radicalii liberi, care duc mai departe la diverse probleme cronice de sanatate. Pomelo sunt o sursa bogata de antioxidanti cum ar fi naringenina si naringina, care se gasesc in mod obisnuit in citrice.

Acestea contin, de asemenea, un alt flavonoid cunoscut sub numele de licopen. Toate acestea sunt cunoscute pentru proprietatile lor antiinflamatorii si sanatoase pentru inima. [3] [4] [5]

Poate stimula imunitatea

Un pomelo decojit (aproape 21 uncii sau 610 grame) consta in aproape 412 la suta din valoarea zilnica. Aceasta sursa majora de acid ascorbic a fost folosita de generatii ca un rapel rapid al sistemului imunitar.

Vitamina C actioneaza ca antioxidant pentru a creste activitatea celulelor albe din sange si pentru a ataca radicalii liberi, care pot afecta organele corpului. Ajuta la combaterea infectiilor care duc la raceli, tuse, febra si simptome grave sau infectii microbiene, virale si bacteriene. [6] [7]

Ajuta la digestie

Majoritatea fructelor contin cantitati mari de fibre, iar pomelo nu fac exceptie. Un pomelo (doar pulpa comestibila), contine aproximativ 25 la suta din necesarul zilnic de fibre. Un nivel adecvat de fibre promoveaza o digestie sanatoasa si elimina probleme precum constipatia si diareea.

CITEȘTE ȘI:
5 factori nocivi pentru sanatate cand muncesti la birou

Un continut ridicat de fibre umfla scaunul, favorizeaza miscarea lina in tractul digestiv si stimuleaza secretia de sucuri digestive si gastrice pentru a descompune proteinele complexe care sunt greu de digerat. Acest lucru mentine sistemul digestiv functionand la un nivel ridicat. [8]

Ar putea regla tensiunea arteriala

Fructele de pomelo sunt o sursa foarte buna de potasiu, aproximativ 37% din necesarul zilnic. Potasiul este un vasodilatator, ceea ce inseamna ca elibereaza tensiunea din vasele de sange si creste sangele circulatie si oxigenarea in organe. De asemenea, reduce presiunea asupra inimii si scade sansele de ateroscleroza, atac de cord si accident vascular cerebral. [9] [10]

Mentine sanatatea inimii

Pomelo poate ajuta, de asemenea, la reducerea nivelului de colesterol si trigliceride din organism, care, daca nu sunt controlate, pot duce la probleme coronariene grave. Un studiu pe animale de 21 de zile publicat in Journal of Toxicology a constatat ca atunci cand sobolanii au fost suplimentati cu extract concentrat de pomelo, nivelul trigliceridelor a scazut cu 21%, iar colesterolul rau cu 41%. Acestea fiind spuse, este nevoie de mai multe cercetari pe oameni pentru a gasi o legatura intre fructele de pomelo si sanatatea inimii. [11]

Poate favoriza pierderea in greutate

Atat pomelo cat si grapefruit contin o “enzima de ardere a grasimilor” care va poate ajuta sa reduceti greutatea. Aceasta se numeste carnitina palmitoil-transferaza si nu se gaseste in multe alimente. Aceasta enzima poate stimula lupta impotriva pierderii in greutate, motiv pentru care multe persoane care tin dieta aleg sa includa pomelo in dieta lor.

CITEȘTE ȘI:
Mango, calorii nutritie si beneficii pentru sanatate

In afara de asta, pomelo contine fibre si proteine, ambele induc o senzatie de satietate pentru o perioada mai lunga de timp. [12] [13] [14]

Proprietati anti-imbatranire

Pomelo sunt bogate in vitamina C si multi antioxidanti care ajuta la prevenirea deteriorarii pielii din cauza stresului oxidativ si ajuta la mentinerea unei pieli tinere, fara riduri, pigmentare si pete legate de varsta. Potrivit unui studiu din 2013 raportul publicat in EXCLI Journal, pomelo poate reduce, de asemenea, formarea de produse finale de glicatie avansata (AGEs), care pot provoca mai multe probleme legate de piele, cum ar fi decolorarea pielii si petele.

Nivelul ridicat de vitamina B1, zinc si alti nutrienti esentiali din fructele de pomelo sunt considerate a promoveaza sanatatea parului si ajuta la prevenirea matretii. De asemenea, imbunatateste calitatea parului. De asemenea, sunt necesare mai multe cercetari stiintifice pentru a corobora acest lucru. [15] [16] [17] [18]

Sanatatea orala

Vitamina C, care se gaseste in pomelo, este esentiala pentru producerea colagenului, care intareste tesuturile, organele si celulele. Aceasta poate stimula rezistenta gingiilor si a suprafetelor orale pentru a preveni infectarea sau slabirea lor, ceea ce poate duce la pierderea dintilor si la boli orale periculoase. Este, de asemenea, un remediu de casa excelent pentru sangerarea gingiilor. [19]

CITEȘTE ȘI:
Faina de migdale: O alternativa fara gluten sanatoasa

Alte beneficii

Imbunatateste vindecarea ranilor

S-a demonstrat ca un continut ridicat de vitamina C ajuta la inlocuirea tesutului mort cu tesut sanatos si promoveaza vindecarea ranilor. Fructele de pomelo contin vitamina C care promoveaza dezvoltarea colagenului care face pielea mai flexibila si grabeste vindecarea. [20]

Imbunatateste sanatatea oaselor

Pomelo este o sursa bogata de diferite tipuri de vitamine si minerale, cum ar fi calciu, fier, cupru, zinc, mangan si potasiu, toate acestea fiind importante pentru mentinerea si imbunatatirea sanatatii oaselor. Un alt beneficiu al potasiului adecvat este ca poate ajuta la prevenirea osteoporozei. Aportul de potasiu a fost conectat cu densitatea minerala osoasa, deoarece ajuta la facilitarea absorbtiei altor minerale esentiale pentru mentinerea oaselor puternice. [21] [22]

Previne rigiditatea musculara

Potasiul este important pentru echilibrul fluidelor din organism. Este un aspect cheie al crampei si rigiditatii musculare. Fara niveluri adecvate de potasiu, va veti confrunta probabil cu crampe si veti deveni susceptibili la muschi intinsi si ligamente rupte, spune un raport publicat in American Family Physician.

Din fericire pentru noi, pomelo furnizeaza o cantitate buna de continut de potasiu, care poate ajuta la atingerea acestui obiectiv de sanatate. [23]

Pomelo vs Grapefruit

Pomelo nu este un grapefruit, desi este usor de confundat cele doua, avand in vedere dimensiunea, culoarea si gustul lor similare. Amandoi sunt membri ai familiei citricelor si impartasesc multe dintre aceleasi profiluri nutritionale.

CITEȘTE ȘI:
De ce se ingrasa femeile dupa 40 de ani?
  • Marime: Pomelo este cel mai mare dintre citrice, grapefruit-ul fiind pe locul doi. Pomelo este la fel de mare ca un pepene galben sau ca un pepene verde, in timp ce un grapefruit este de marimea unui pumn.
  • Culoare: Pomelo este de culoare galben-verde, in timp ce un grapefruit este de culoare galben-roz.
  • Locatie: Pomelo este originar din Malaezia, mai exact din Asia de Sud-Est, in timp ce grepfrutul a fost cultivat pentru prima data in zonele semitropicale din Statele Unite (in principal Florida si sudul Californiei.

Cum se taie un pomelo?

Pomelo nu sunt cele mai usor de mancat sau de decojit fructe, datorita coaja lor groasa. Iata care sunt pasii pentru a decoji si taia un pomelo:

  • Pasul 1: Folosind un cutit ascutit, incepeti prin a taia “capacul” fructului. (Este posibil sa fie nevoie sa taiati un centimetru, in functie de marimea pomelo).
  • Pasul 2: Apoi, faceti 8-10 felii verticale in jurul exteriorului fructului, incepand de la capatul taiat.
  • Pasul 3: Acum, trageti coaja groasa in jos si indepartati-o de interiorul carnos, care seamana mult cu o portocala. Scoateti complet coaja de pe fruct.
  • Pasul 4: Dupa aceea, trageti sectiunile carnoase in afara si indepartati semintele.
  • Pasul 5: Aruncati materialul fibros in exces si savurati-l!

Cum se mananca un pomelo?

Pomelo poate fi adaugat in dieta dumneavoastra in urmatoarele moduri:

  • Salate: Reteta de salata clasica de pomelo thailandez picant este exemplul perfect.
  • Bucati: Puteti sa taiati pomelo in bucati mici si sa le mancati sau sa le amestecati cu alte fructe si sa le mancati ca o salata de fructe.
  • Gustare: Pomelo uscate reprezinta o optiune excelenta de gustare, dar au mai mult zahar adaugat. De asemenea, le puteti adauga la deserturi.
  • Suc: Le puteti amesteca pentru a face suc proaspat de pomelo. Puteti ingheta sucul pentru a face si inghetata.

Cuvant de precautie: Nivelurile ridicate de vitamina C si potasiu din acest fruct il pot face periculos pentru pacientii cu afectiuni hepatice si renale. De asemenea, pacientii cu hipotensiune trebuie sa discute cu un profesionist din domeniul sanatatii, deoarece pomelo scade semnificativ tensiunea arteriala. [24]

In afara de aceasta, bucurati-va de acest fruct rar si puternic pentru o mai buna sanatate generala!

Citeste si aceste articole:

    Pomelo: beneficii, calorii & cum sa le mananci
    Pomelo: beneficii, calorii & cum sa le mananci

    Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

    Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.