Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum

Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum

Vrei sa stii daca supa de pui este benefica sau nu pentru sanatatea ta? Ei bine, aceasta poate fi o sursa buna de proteine, vitamine si minerale, dar poate contine si sare si grasimi nesanatoase daca este preparata incorect. Descopera care sunt beneficiile si riscurile consumului de supa de pui si cum sa o prepari intr-un mod sanatos. Alege sa mananci sanatos!

Supa de pui este o mancare nutritiva de sine statatoare si baza perfecta pentru supe gustoase si bogate. Dar supa este iubita si apreciat nu numai pentru gustul sau, ci si pentru proprietatile sale medicinale. Nu cumva bunica ta iubitoare te-a tratat cu supa de pui facuta in casa cand erai copil?

De cele mai multe ori, o ceasca de supa fierbinte era folosita pentru a trata racelile si afectiunile generale cauzate de o boala indelungata sau de o interventie chirurgicala serioasa. Dar este utila supa de pui? Haideti sa analizam impreuna in ce situatii un astfel de remediu simplu poate ajuta cu adevarat si in care nu.

Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum
Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum

Beneficiile consumului de supa de pui

Inainte de a vorbi direct despre beneficiile pentru sanatate ale supa de pui si despre efectele sale asupra organismului, este important sa determinam ce fel de mancare este si cum sa o gatim in mod corespunzator, astfel incat sa fie cu adevarat benefica.

CITEȘTE ȘI:
Spanacul, beneficii sanatate, calorii, nutritie

Supa de pasare poate fi facuta fie din carne alba, fie din pui intreg. Primul face o versiune mai slaba, iar cel de-al doilea o supa bogata, cu cercuri mari de grasime.

Pentru o supa transparent, adaugati ceapa si morcovi curatati de coaja. Acest lucru va da supei o nota placuta si o aroma suplimentara. Pe de alta parte, este mai bine sa nu puneti sare si condimente.

Daca doriti sa faceti gustul vasului mai bogat, este mai bine sa aruncati cateva crengute de patrunjel in timpul gatitului sau ierburi tocate in supa gata preparat.

Cu cat puiul este fiert mai mult timp, cu atat mai multi nutrienti lasa in supa. Retineti totusi ca, atunci cand supa se fierbe, nu trebuie sa fiarba prea mult, ci doar sa fiarba usor. Și fara cubulete de stoc.

Aceasta optiune este acceptabila daca doriti o supa rapida, nu pentru a umple corpul cu o putere suplimentara.

Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum
Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum

Tratamentul racelilor

Asadar, se poate spune fara echivoc ca supa de pui ajuta la ameliorarea simptomelor de gripa si raceala. Supa fierbinte curata caile respiratorii superioare si reduce congestia nazala care apare in cazul unui nas care curge.

In plus, grasimea din supa de pui calmeaza gatul, reduce inflamatia si amelioreaza durerea nazofaringiana tipica durerilor de gat si tusei puternice. Daca simtiti ca ati luat o infectie, nu va grabiti sa mergeti la farmacie sa cumparati medicamente scumpe, ci incercati sa beti supa fierbinte pentru o noapte, iar a doua zi va veti simti mult mai bine.

CITEȘTE ȘI:
8 Mituri si realitati despre colesterolul marit: Ce trebuie sa stiti
Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum
Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum

Imbunatatirea digestiei

Supa de pui fierbinte are proprietatea de a stimula digestia si de a incuraja secretia de suc gastric. Astfel, acest fel de mancare este indicat pentru cei care sufera de gastrita si pentru cei care nu au putut manca corespunzator o perioada lunga de timp din cauza unor probleme de sanatate.

Stimularea ficatului si a vezicii biliare

Desi supa de pui facut in casa este benefic pentru sistemul digestiv, persoanele cu afectiuni ale pancreasului, vezicii biliare si ficatului nu ar trebui sa consume acest fel de mancare mai mult de o data pe saptamana. Poate provoca inflamatia canalelor biliare si a duodenului si poate agrava situatia de sanatate.

Riscuri pentru consumul supei de pui

Aparitia alergiilor

Am mentionat mai devreme ca timpul de gatire al supei este direct legat de proprietatile sale benefice. Din pacate, exista o relatie inversa – cu cat puiul este fiert mai mult timp, cu atat mai multe substante bune ajung in supa. Nici macar scurgerea primei ape fierbinti, asa cum fac multe gospodine, nu salveaza situatia.

Daca cumparati pui de la un fermier de incredere care hraneste pasarile doar cu hrana naturala, fara a folosi antibiotice si hormoni, este putin probabil ca acesta sa provoace alergii. Daca achizitionati dintr-un magazin obisnuit, riscati sa faceti mai mult rau decat bine.

CITEȘTE ȘI:
Ar trebui sa incercati dieta Lazy Keto? 6 argumente pro si contra pe care sa le luati in considerare

Efectul asupra depozitelor de sare

Pentru guta si urolitiaza, ar trebui sa renuntati definitiv la supa de pui. Aceste doua boli sunt asociate cu o acumulare de cristale de urat, un tip de sare, iar consumul de supa de pui agraveaza procesul.

Intrebari frecvente

Ce beneficii are consumul de supa de pui pentru sanatate?

Consumul de supa de pui poate oferi o sursa buna de proteine, vitamine si minerale, precum vitamina A, B si D, fosfor, fier si potasiu. De asemenea, poate ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar si la prevenirea racelilor si gripelor.

Ce riscuri are consumul de supa de pui pentru sanatate?

Supa de pui poate contine cantitati mari de sare si grasimi nesanatoase daca este pregatita incorect. De asemenea, consumul excesiv poate duce la cresterea nivelului de colesterol si poate contribui la aparitia bolilor cardiovasculare.

Cum pot pregati supa de pui intr-un mod sanatos?

Pentru a pregati supa de pui intr-un mod sanatos, se recomanda utilizarea de carne de pui fara piele si fara oase, precum si adaugarea de legume proaspete, cum ar fi morcovi, telina, ceapa si usturoi. Este de asemenea important sa evitati adaugarea de sare in exces.

Supa de pui poate fi consumata de persoanele cu diete speciale, cum ar fi cele cu diabet sau cu probleme de greutate?

Supa de pui poate fi consumata de persoanele cu diabet sau cu probleme de greutate, dar este important sa nu se adauge prea multa sare si sa se opteze pentru pui fara piele si dezosat. De asemenea, este indicat sa se limiteze consumul si sa se combine cu alimente cu un indice glicemic scazut.

CITEȘTE ȘI:
Slabitul dupa 40 de ani Top 4 moduri de a pierde kilograme

Citeste si aceste articole:

    Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum
    Supa de pui, benefica sau nu? Beneficii si riscuri de consum

    Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

    Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.