Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Beneficiile uimitoare pentru sanatate ale tonului

Beneficiile uimitoare pentru sanatate ale tonului

Tonul, o sursa imensa de vitamine si minerale

Tonul este o sursa excelenta de proteine, ceea ce il face un plus sanatos pentru orice dieta. Este, de asemenea, o sursa de inalta calitate de acizi grasi omega-3, care va pot ajuta la imbunatatirea nivelului de colesterol si a sanatatii inimii. Aflati totul despre beneficiile uimitoare ale tonului aici.

Tonul este un peste de apa sarata cunoscut sub denumirea stiintifica de Thunnini. Face parte din familia macroului. Tonii migreaza pe distante lungi pe toate oceanele lumii si ocupa apele tropicale, temperate si mai calme. Structura unica a corpului lor le faciliteaza deplasarea rapida, cu pana la 75 km/h.

Migreaza in toate oceanele si se pot scufunda la peste 3.000 de picioare. De asemenea, au o durata de viata de la 3-5 ani pana la chiar doua decenii. Sunt comune in apele temperate si subtropicale, in afara de apele negre si Marea Mediterana.

Toate variantele au beneficii similare pentru sanatate. Tonul este apreciat la nivel mondial intr-o gama larga de bucatarii. Disponibilitatea lor la nivel mondial, valoarea nutritiva ii face sa fie un inlocuitor exceptional pentru carnea rosie. Bucatariile asiatice, australiene si europene folosesc tonul din belsug si dezvolta delicii culinare de care se bucura toata lumea.

Tonul este binecunoscut pentru beneficiile sale pentru sanatate. Asa ca este adaugat in prepararea unor mancaruri delicioase precum fripturi, salate, burgeri etc. Dar, din pacate, sunt pe cale de disparitie, deoarece se vaneaza pentru hrana si pentru sport.

Beneficiile uimitoare pentru sanatate ale tonului
Tonul este o sursa excelenta de nutrienti si vitamine. Este bogat in proteine, fosfor, seleniu si grasimi de inalta calitate.

Soiuri de ton

Exista opt specii migratoare de ton. Cele mai cunoscute varietati de ton sunt tonul “usor” si tonul alb, cunoscut si sub numele de ton skipjack si, respectiv, ton albacore.

  • albacore
  • Ton negru
  • Ton rosu de nord
  • Ton galben
  • Ton rosu de sud
  • Skipjack
  • Ton cu coada lunga

Proprietati nutritionale ale tonului

Tonul este un peste valoros din punct de vedere comercial. Este unul dintre cele mai populare si mai cautate soiuri de fructe de mare la nivel mondial datorita gustului sau carnos si a valorii sale nutritive. De asemenea, tonul este o sursa imensa de vitamine si minerale.

CITEȘTE ȘI:
Sfecla rosie 5 motive pentru a o adauga in dieta ta

O suta de grame de ton contin:

144
  • Calorii – 144 kcal
  • Colesterol-60 mg
  • Grasimi totale – 4,9 g
  • Proteine – 23,3 g
  • Sodiu 47-mg
  • Potasiu-522 mg

Cat timp dureaza sa arzi 144 KCal?

Mers pe jos (5 km/h)39 minute
Alergare (10 km/h)14 minute
Ciclism (16 km/h)20 minute

Beneficiile pentru sanatate ale tonului

Tonul este gustos si sanatos. Este o sursa bogata de proteine si nutrienti esentiali, cum ar fi acizii grasi Omega-3. De asemenea, nu are grasimi.

Tonul este un aliment sanatos pentru inima. De asemenea, este o sursa excelenta de vitamina B12. Prin urmare, este vitala pentru sinteza ADN-ului si a RBC-urilor. Tonul are beneficii cuprinzatoare pentru sanatate. Sa le evaluam aici.

1. Sanatoas pentru inima, previne tulburarile cardiace

Potrivit unui studiu, cantitatea mare de acizi grasi omega-3 din pestele ton reduce colesterolul rau sau colesterolul LDL. Acest colesterol se depoziteaza de-a lungul arterelor inimii si provoaca leziuni.

Omega-3 permite buna functionare a pomparii si circulatiei sangelui in organism. Studiile afirma ca consumul regulat de omega-3 reduce riscurile de boli cardiovasculare.

2. Scade tensiunea arteriala

Tonul are un bun continut de potasiu care ajuta la reglarea tensiunii arteriale. Potasiul, impreuna cu acizii grasi Omega-3, induce un efect antiinflamator. Prin urmare, ajuta la scaderea tensiunii arteriale, a riscului de accident vascular cerebral si de atac de cord.

3. Scade trigliceridele

Potrivit cercetarilor, trigliceridele din sangele tau sunt grasimile nesanatoase care circula in corpul tau. Au o legatura cu LDL sau colesterolul rau. Uleiul natural de ton creste HDL sau colesterolul bun pentru a combate efectele nocive ale trigliceridelor.

4. Iti intareste sistemul imunitar

Manganul, seleniul, vitamina C si zincul sunt esentiale pentru imbunatatirea nivelului de imunitate. Tonul este o sursa excelenta de acesti micronutrienti. In plus, antioxidantii combat radicalii liberi pentru a preveni infectiile si pentru a controla metabolismul la nivel celular.

CITEȘTE ȘI:
Orzul verde – proprietati benefice si avantaje uimitoare despre care s-ar putea sa nu stii
Farfurie de paste cu ton
Farfurie de paste cu ton

5. Tonul previne tulburarile oculare

Un alt beneficiu pentru sanatate al tonului este omega-3, care iti imbunatateste acuitatea vizuala si sanatatea generala a ochilor. De asemenea, Omega-3 se ocupa de sanatatea generala a retinei. Odata cu varsta, degenerescenta maculara va perturba vederea si duce la orbire. Acizii Omega-3 intrerup in mod eficient aceasta afectiune.

Un studiu care a supus 40.000 de medici a demonstrat ca cei care au avut aportul prescris de ton au observat o reducere cu 68% a simptomelor de ochi uscat.

6. Reduce riscul de cancer

Acizii grasi omega-3 din ton restrictioneaza cresterea si inmultirea celulelor tumorale. Antioxidantii sunt antiinflamatori si inhiba inflamatiile. De asemenea, ei lupta impotriva celulelor canceroase.

Antioxidantii sunt esentiali deoarece cancerul are legaturi cu inflamatia cronica. Prin urmare, consumul regulat al cantitatii prescrise de ton reduce riscul de cancer.

7. Ajuta in managementul greutatii

Potrivit unui studiu, tonul este carne slaba. Este plin de proteine, nutrienti si are un continut scazut de calorii si grasimi. Te tine satul mult timp. Drept urmare, va impiedica sa gustati alimente nesanatoase. Tonul echilibreaza aportul de calorii, regland astfel greutatea.

8. Imbunatateste sanatatea oaselor

Tonul este o sursa bogata de vitamina B si antioxidanti.

Vitamina B intareste oasele si previne fracturile. De asemenea, antioxidantii previn bolile inflamatorii si resorbtia osoasa. Ca urmare, consumul zilnic asigura o mai buna sanatate a oaselor, un alt beneficiu al tonului pentru sanatate.

Tonul este, de asemenea, o sursa buna de vitamina D. Aceasta poate contribui la imbunatatirea absorbtiei multor minerale esentiale. Acesta include calciu, magneziu si fosfat. Acestea sunt vitale pentru metabolism si alte efecte biologice. De asemenea, reduce riscul de osteoporoza.

9. Imbunatateste sanatatea pielii

Conform cercetarilor, tonul contine o proteina numita elastina. Ajuta la mentinerea elasticitatii pielii si a unui ton neted al pielii. De asemenea, complexul de vitamine B din ton ajuta la sinteza de noi celule sanatoase ale pielii.

10. Ofera energie

Substantele nutritive si vitaminele esentiale din ton ajuta la functionalitatea si metabolismul organismului. Ajuta sa va mentineti energic, activ si sanatos. In plus, tonul este o modalitate naturala de a va stimula imunitatea.

CITEȘTE ȘI:
Grapefruit in diabet: argumente pro si contra. Cum afecteaza nivelul de zahar din sange?

11. Imbunatateste circulatia sangelui

Tonul este o sursa excelenta de fier si de vitamina B. Adesea, sistemul circulator se poate bloca din cauza depozitelor de grasime. In cele mai multe cazuri, aceasta se datoreaza unor obiceiuri alimentare nesanatoase.

Fierul stimuleaza circulatia sangelui. Vitamina B este esentiala pentru sinteza celulelor rosii din sange. In special, vitamina B3 poate contribui la imbunatatirea circulatiei sangelui si la scaderea colesterolului rau. De asemenea, B3 scade si colesterolul rau din sange. Prin urmare, fierul si vitamina B contribuie la starea de bine a sistemului circulator. Tonul este bogat in ambele.

12. Proprietati antidepresive si anti-anxietate

Acizii grasi omega-3 joaca un rol vital in functiile creierului. Studiile arata ca acizii grasi omega-3 pot ajuta la vindecarea depresiei. Consumul regulat de ton se dovedeste mai eficient decat antidepresivele. Acest studiu a impartit oamenii in grupurile Placebo, Prozac si Tuna. Cea mai mare reducere a stresului a fost in grupul cu ton.

Seleniul este un alt nutrient din ton care controleaza starea de spirit. Cercetarile arata ca deficienta de seleniu declanseaza anxietatea, iar acizii omega-3 imbunatatesc, de asemenea, echilibrul psihologic.

13. Managementul Diabetului de catre Ton

Tonul este lipsit de carbohidrati. Este incarcat cu nutrienti esentiali pentru gestionarea diabetului. In plus, acizii omega-3 si antioxidantii controleaza nivelul de insulina. Acesta stimuleaza raspunsul la insulina. Prin urmare, recomandam consumul dietetic de ton de doua ori pe saptamana.

14. Dezvoltarea creierului si sistemul nervos

Acizii omega -3 din carnea de ton joaca un rol esential in stimularea functiilor cerebrale. Acest lucru se intampla atunci cand sangele oxigenat intr-un flux sanguin curat circula in creier. Acizii omega-3 ajuta la reducerea acumularii de grasime in vasele de sange, permitand un flux sanguin lin. De asemenea, stimuleaza memoria si reduce tulburarile de memorie in cazul bolii Alzheimer.

CITEȘTE ȘI:
Micul dejun ideal pentru controlul tensiunii arteriale – Retete si sfaturi sanatoase

12. Inhiba riscul de dementa

Accidentele vasculare cerebrale si leziunile cerebrale vasculare va modifica functia cognitiva si memoria. Un aport echilibrat de acizi grasi omega-3 poate inhiba progresia dementei. Acestia, impreuna cu antioxidantii, impiedica modificarile inflamatorii la nivel celular. Ca urmare, scade riscul de afectare a functiei cognitive vasculare si a simptomelor de dementa.

13. Inhiba deteriorarea celulelor

Proteinele din ton sunt simplificate in peptide. Aceste peptide ajuta membranele celulare sa imbunatateasca metabolismul la nivel celular. Ca urmare, ajuta la reglarea structurii si functiei tesuturilor si organelor corpului dumneavoastra. Tonul este o sursa excelenta de proteine si, prin urmare, ajuta la prevenirea deteriorarii celulelor.

14. Antiinflamator

Substantele nutritive vitale si antioxidantii contin proprietati antiinflamatorii. In plus, mineralele si colesterolul bun sau HDL, din ton, imbunatatesc eficienta nutrientilor esentiali. Prin urmare, acest lucru duce la o functionare sanatoasa a organismului si la prevenirea tulburarilor inflamatorii artritice.

15. Ajuta la prevenirea anemiei

Anemia este o afectiune in care organismul nu are suficiente globule rosii pentru a transporta oxigenul. Unele dintre simptomele sale sunt slabiciune musculara, vedere incetosata, oboseala. Poate fi rezultatul unei deficiente de folat, vitamina B12 si fier. Tonul este o sursa bogata in aceste substante nutritive si, prin urmare, se poate dovedi util pentru a inversa aceasta afectiune.

Acum aveti suficiente motive pentru a face din ton o parte din dieta zilnica, pentru a fi mai sanatosi. Asadar, haideti sa aflam cum sa il includeti in dieta dumneavoastra si cateva retete simple si sanatoase de ton.

Retete sanatoase cu ton

Exista nenumarate moduri de a include tonul in dieta dumneavoastra. Tonul este o sursa puternica de nutrienti esentiali. Adaugati tonul in salate, supe, fasole gatita, rosii si paste.

1. Salata de ton cu curry

Tonul: beneficii uimitoare pentru sanatate
Tonul: beneficii uimitoare pentru sanatate
  • Portii: 2
  • Timp de preparare: 5 min

Ingrediente:

  • Iaurt grecesc cu continut scazut de grasimi – 2 linguri
  • Suc de lamaie – 4 lingurite
  • Pudra de curry – 1 lingurita
  • Scortisoara pudra – 1 lingurita
  • Ton alb proaspat-3 uncii (85,05 g)
  • Sarat la gust
  • Morcov tocat-1/2 cana
  • Ceapa tocata-1/2 cana
  • Avocado feliat si fara seminte – 1/2 cana
  • Patrunjel tocat-2 linguri
CITEȘTE ȘI:
10 alimente care sunt foarte usor de digerat

A pregati:

  1. Amesteca intr-un castron iaurtul, sucul de lamaie, pudra de curry, pudra de scortisoara si sarea.
  2. Adaugati tonul fiert
  3. Amestecati bine
  4. Adaugati morcovii, ceapa si amestecati bine
  5. Apoi, adaugati avocado
  6. Se presara patrunjel tocat
  7. Se serveste rece

2. Supa de ton

Beneficiile uimitoare ale tonului pentru sanatate - healthifyme
  • Portii-2
  • Timp de gatire – 15 minute

Ingrediente:

  • Peste de ton fiert-1 cana (cana de masurare de 250 ml)
  • Ulei – 2 linguri
  • bulion de peste – 2 cani
  • apa – 1/2 cani
  • Usturoi ras-1 lingurita
  • Ghimbir ras-1 lingurita
  • Piper negru zdrobit – 2 lingurite
  • Sare dupa gust
  • Ciuperci feliate – ½ cani
  • Capsicum tocat-1/2 cana

Instructiuni:

  1. Pune ulei intr-o tigaie incalzita
  2. Adauga usturoiul si ghimbirul
  3. Soteaza aceste ingrediente timp de 2 minute
  4. Adauga ardeiul ardei, ciupercile si tonul fiert
  5. Gatiti inca 2 minute
  6. Adauga piper si amestecam supa de peste cu apa in aceeasi tigaie
  7. Se aduce la fierbere
  8. Se fierbe si se lasa sa reduca inca 5 minute
  9. Se serveste fierbinte

Efecte secundare si reactii alergice ale tonului

Orice aliment poate prezenta un anumit risc de toxiinfectie alimentara. Fructele de mare nu sunt cu nimic diferite. Alergia la fructele de mare este una dintre cele mai frecvente alergii alimentare intalnite la oameni. Anumite specii de peste, inclusiv tonul, pot provoca o reactie alergica sau anafilactica la unele persoane.

Tonul fiind bogat in histamina poate provoca toxicitate histaminica. Histamina este un compus eliberat de celule ca raspuns la orice leziuni alergice sau reactii inflamatorii.

Simptomele histaminei sunt similare cu cele ale alergiilor alimentare. Se manifesta prin respiratie suieratoare, mancarime pe limba si pe mucoasa bucala, diaree, greata, varsaturi. Daca aveti o reactie similara, raportati imediat furnizorului de servicii medicale.

Conservele de ton pot avea urme de continut de mercur, ceea ce duce la tulburari de reproducere si autoimunitate. De asemenea, poate provoca boli cardiovasculare si diabet.

Precautii

Femeile insarcinate ar trebui sa evite tonul crud din cauza continutului ridicat de mercur, de asemenea, deoarece acestea previn intoxicatiile alimentare, trebuie evitat pestele crud.

CITEȘTE ȘI:
Poti bea bere in timpul alaptarii? Ce spun specialistii

FDA sugereaza doua-trei portii de ton pe saptamana si o singura portie pe saptamana de ton alb pentru a limita orice efect advers din cauza continutului de mercur.

Tonul din toate oceanele are beneficii similare pentru sanatate. Disponibilitatea la nivel mondial, valoarea nutritiva ii face sa fie un inlocuitor exceptional pentru carnea rosie. Isi gaseste un loc de cinste in bucatariile asiatice, australiene si europene.

Se pot gati o varietate de mancaruri sanatoase cu ton. Aceasta implica fripturi, salate, burgeri si mai mult. Din pacate, tonul este pe cale de disparitie. Este declarat specie pe cale de disparitie, deoarece este preferatul vanatorilor. .

Intrebari frecvente (FAQs)

Este tonul sanatos pentru organism?

Da, tonul este sanatos datorita nivelului ridicat de acizi grasi omega-trei. Acesta reduce colesterolul LDL si previne acumularea de grasime in artere. Prin urmare, reduc riscul de boli cardiovasculare.

Ce este mai bun, ton sau somon?

Atat tonul, cat si somonul sunt nutritive. Somonul este, de asemenea, bogat in acizi grasi omega-trei si in vitamina D si, in plus, tonul are un continut ridicat de proteine cu putine calorii.

De ce nu este sanatos tonul in conserva?

Conservele de ton pot fi nesanatoase din cauza riscului ridicat de toxicitate a mercurului, BPA si histaminei.

BPA este o substanta chimica prezenta in alimentele conservate care precipita tulburarile de sanatate. Tulburarile includ astm infantil, probleme de reproducere, afecteaza imunitatea etc.

Este tonul bun pentru creier?

Da, este potrivit pentru sanatatea creierului. Acizii grasi Omega 3 si acidul docosahexaenoic (DHA) imbunatatesc sanatatea creierului. Avand antioxidanti stimuleaza memoria si, prin urmare, includerea tonului in masa dvs. aduce beneficii creierului.

Tonul este bun pentru piele?

Da, antioxidantii, colagenul si elastina din ton ajuta la hranirea pielii. Pastreaza colagenul din piele si o mentine mai ferma.

Tonul este mai sanatos decat puiul?

Da, tonul este mai sanatos decat puiul. Contine nutrienti esentiali, acizi grasi omega-trei si antioxidanti. Cu toate acestea, puiul are mai multe calorii, proteine si grasimi saturate.

Consumul de ton ajuta la cresterea parului?

Tonul este excelent pentru cresterea parului datorita continutului ridicat de proteine, magneziu, potasiu si o multime de vitamine B. Acestea sunt esentiale pentru cresterea sanatoasa a parului.

Copiii pot manca ton?

Da. Acizii grasi Omega-3 precum DHA si alti nutrienti din ton, ajuta la cresterea si dezvoltarea corespunzatoare a bebelusului. Prin urmare, este sigur sa incepeti sa-i oferi bebelusului ton de la varsta de aproximativ sase luni.

Ce peste este bun pentru sarcina?

Somonul, tonul usor si crevetii sunt cativa dintre pestii siguri in timpul sarcinii. Cu toate acestea, trebuie limitat la pana la 2 portii pe saptamana pentru a evita orice efecte adverse.

Poate o persoana cu diabet sa manance ton?

Pestele este excelent pentru persoanele care sufera de diabet. Deficitul de vitamina D este frecvent la persoanele cu diabet.
Prin urmare, pestele este o sursa excelenta de vitamina D dietetica pentru diabetici, atata timp cat le pot consuma cu moderatie.

Tonul este bun pentru cresterea muschilor?

Tonul are un nivel ridicat de proteine necesare pentru construirea muschilor. Dar este, de asemenea, esential sa obtineti suficienta grasime pentru a o face sa functioneze. Prin urmare, un borcan sau o cutie de ton in ulei ar putea fi o alegere mai buna decat tonul usor.

Alte articole utile:

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

A fost util articolul [post_title]? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.