Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

Boabele de grau: o cereala integrala care te mentine sanatos

Boabele de grau: O cereala integrala care te mentine sanatos

Boabele de grau reprezinta partea comestibila graului, inclusiv taratele de grau, germenii si endospermul, inainte ca acestea sa fie supuse oricarei prelucrari. Tarata este stratul exterior dur al bobului de grau. Aceasta este plina de diverse substante nutritive, cum ar fi vitamina B si fibre. In acelasi timp, germenul este miezul bogat in nutrienti, plin de vitamina E si acizi grasi esentiali. Endospermul este stratul mijlociu bogat in energie, cu proteine si carbohidrati.

Boabele de grau ofera un profil nutritional imens. Specialitatea boabelor de grau consta in faptul ca nu sunt supuse rafinarii sau prelucrarii in timpul fabricarii. Aceasta multiplica beneficiile pe care le ofera acest superaliment.

Boabele de grau pierd, de obicei, tarate si o parte din germeni in timpul metodelor de prelucrare, cum ar fi macinarea. Prin urmare, boabele pot pierde pana la 40% din valoarea lor nutritiva in timpul procesarii, ceea ce le reduce beneficiile.

Consumul de boabe de grau ofera atat beneficii preventive, cat si curative. Sunt, de asemenea, o sursa excelenta de proteine vegetariene. Un studiu arata ca proteinele din grau prezinta o complementaritate nutritionala remarcabila atunci cand sunt combinate cu alte alimente, cum ar fi leguminoasele sau oleaginoasele.

Valoarea nutritionala a boabelor de grau

Boabele de grau contin o gama larga de macronutrienti si micronutrienti. Conform USDA, 100 de grame de boabe de grau contin:

  • Calorii: 354 kCal
  • Proteine: 18,75 g
  • Carbohidrati: 66.67 g
  • Grasimi: 3.12 g
  • Fibre: 8.3 g

Vitamine si minerale

Nota Organics Food

Boabele de grau au o gama variata de macronutrienti si micronutrienti. Acestea sunt bogate in proteine, moderate in carbohidrati si extrem de sarace in grasimi. Sunt incredibil de bogate in fibre si nu contin elemente nocive precum zahar, sodiu, grasimi nesaturate si trans. De asemenea, sunt prezente mai multe vitamine si minerale esentiale precum fier, zinc, magneziu, vitamina B6, vitamina A, vitamina E, vitamina K, mangan, cupru si acid pantotenic

CITEȘTE ȘI:
Top 10 alimente bogate in magneziu. Beneficii si daune pentru organism
Boabele de grau: o cereala integrala care te mentine sanatos
Boabele de grau: o cereala integrala care te mentine sanatos

Beneficiile pentru sanatate ale boabelor de grau

Exista multe beneficii preventive si curative ale consumului de boabe de grau. Unele dintre ele includ:

Boabele de grau pot reduce riscul de diabet zaharat

Boabele de grau au un indice glicemic scazut (IG), ceea ce inseamna ca nu cresc prea mult nivelul de zahar din sange. IG al boabelor de grau este de aproximativ 30. IG variaza pana la 100, alimentele sub 55 fiind considerate cu IG scazut.

Mai multe studii arata ca consumul de alimente cu IG scazut ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange si a secretiei de insulina. Ca urmare, ajuta la reducerea riscului de diabet de tip 2.

Pierderea in greutate si gestionarea greutatii

Alimentele cu IG scazut, precum boabele de grau, sunt, de asemenea, bogate in fibre. Un aport ridicat de fibre ajuta la pierderea in greutate prin faptul ca va mentineti satul pentru o perioada lunga de timp si va imbunatateste sanatatea generala a intestinului. Asadar, consumul de alimente bogate in fibre reduce foamea si nevoia de a rontai frecvent alimente. Ca urmare, va reduce aportul de calorii. Studiile au demonstrat ca alimentele cu IG scazut s-au dovedit a fi benefice pentru pierderea in greutate la pacienti.

Reduc colesterolul LDL (rau)

Studiile arata ca dietele cu IG scazut limiteaza rata enzimelor implicate in sinteza colesterolului prin reducerea nivelului de insulina. Un alt studiu indica faptul ca fibrele alimentare reduc reabsorbtia acizilor biliari si a colesterolului. Prin urmare, alimentele cu IG scazut si bogate in fibre, precum boabele de grau, pot ajuta la reglarea nivelului de colesterol din sange.

Reduc riscul de boli cardiovasculare

Boabele de grau sunt bogate in fitonutrienti, antioxidanti si fibre si au un IG scazut. Prin urmare, acestea pot preveni si reduce riscul de afectiuni cardiovasculare, cum ar fi infarctul, hipertensiunea arteriala, accidentul vascular cerebral etc.

Un studiu arata ca consumul de alimente cu IG scazut poate minimiza formarea cheagurilor. Acesta arata o reducere cu 53% a formarii de cheaguri de sange la persoanele care au urmat o dieta cu IG scazut dupa 24 de zile, in comparatie cu cele care au avut o dieta cu IG ridicat.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile uimitoare pentru sanatate ale tonului

Imbunatateste sanatatea digestiva

Continutul ridicat de fibre din boabele de grau imbunatateste sanatatea digestiva. Aceasta se datoreaza faptului ca cerealele integrale ajuta la prevenirea constipatiei, mentinand scaunul moale si voluminos. De asemenea, un studiu de 26 de ani efectuat pe 170.776 de femei a aratat un risc redus de aparitie a unei afectiuni gastrointestinale numita boala Crohn la femeile care consuma un aport ridicat de fibre din fructe.

Boabele de grau protejeaza impotriva cancerului

Cerealele integrale s-au dovedit a fi un schimbator de joc impotriva anumitor tipuri de cancer, deoarece sunt bogate in agenti care lupta impotriva cancerului, cum ar fi fibrele, antioxidantii si fitoestrogenii. Mai multe studii arata ca cerealele integrale precum boabele de grau sunt eficiente impotriva cancerelor gastrointestinale precum cel gastric si cel de colon. De asemenea, acestea s-au dovedit eficiente impotriva cancerului de san si a cancerului de prostata.

Imbunatatesc rezistenta oaselor

Boabele de grau sunt pline de calciu si fier. Un mineral trecut cu vederea in acest grup este manganul. Boabele de grau au o cantitate adecvata de mangan. Un studiu sugereaza ca manganul este foarte eficient in cresterea rezistentei osoase.

Manganul are un impact pozitiv asupra tuturor aspectelor legate de rezistenta osoasa, cum ar fi mineralizarea osoasa si sinteza cartilajului osos si a colagenului.

Previn anemia

Anemia este o tulburare in care organismul nu are parte de formarea de globule rosii sanatoase. Ca urmare, poate duce la oboseala, ten palid si disconfort toracic. Cauzele comune sunt deficientele alimentare, cum ar fi lipsa de fier, de acid folic sau de vitamina B12. Prin urmare, alimentele bogate in fier, cum ar fi boabele de grau, pot ajuta la evitarea anemiei feriprive si la mentinerea unei dezvoltari sanatoase a globulelor rosii

Boabele de grau sunt o sursa buna de fier, fiecare sfert de cana furnizand 10% din cantitatea zilnica necesara. Pentru a ajuta la absorbtia fierului, combinati boabele de grau cu alte mese bogate in fier, cum ar fi carnea de vita hranita cu iarba, linte si spanac, precum si cu alimente bogate in vitamina C.

CITEȘTE ȘI:
Vitamina F, ce este si beneficiile sale pentru sanatate

Modalitati de a include boabele de grau in dieta dumneavoastra

  • Boabele de grau sunt atat de versatile incat le puteti folosi pentru a pregati diverse feluri de mancare, de la simplu la complex si de la dulce la sarat.
  • Cel mai elementar preparat ar fi sa le fierbi in apa clocotita ca si alte cereale. Acoperiti-le cu multa apa, aduceti-le la fierbere si apoi fierbeti-le intr-o oala pana se inmoaie.
  • Le puteti folosi ca pe niste terci pentru micul dejun de dimineata. De asemenea, puteti folosi boabele de grau in loc de quinoa, orez si mei. In plus, le puteti folosi in felul principal de mancare, cum ar fi pulao de grau.
  • Le puteti incorpora in salate, adaugand legume si dressinguri la alegere.
  • De asemenea, puteti servi boabele de grau cu fructe, iaurt si lapte, precum fulgii de ovaz, pentru a va satisface pofta de dulce. De asemenea, li se poate da o tenta italiana si se pot transforma in risotto!

Retete delicioase cu boabe de grau

  1. Salata usoara de boabe de grau

Ingrediente:

  • Boabe de grau: 100 g
  • Morcov (decojit si taiat in felii): 1
  • Castravete (decojit si taiat in felii): 1
  • Mar: 1
  • Suc de lamaie: 2 linguri
  • Miere: 1 lingura
  • Sare: ½ lingurita
  • Piper negru: ½ lingurita
  • Apa: 200 ml

Mod de preparare:

  • Se adauga boabele de grau in apa clocotita si se aduc la fierbere la foc mic
  • Se fierb si se acopera pana la aproximativ 40 de minute
  • Scurgeti si transferati intr-un bol mare. Se lasa sa se raceasca.
  • Bateti impreuna sucul de lamaie, mierea, sarea si piperul intr-un bol mic
  • Adaugati acest dressing peste boabele de grau racite
  • Adaugati marul, morcovul si castravetele
  • Amestecati salata pentru a acoperi dressingul si serviti
  • Puteti adauga ulei de masline extravirgin pentru un plus de textura si grasimi sanatoase.
CITEȘTE ȘI:
Lapte de migdale: beneficii sanatate, precautii si utilizare
  1. Pulao de boabe de grau

Ingrediente:

  • Boabe de grau: 100 g
  • Ulei: 1 lingurita
  • Ceapa: ½ tocat
  • Ardei: ½ tocat
  • Mazare verde: 50 g
  • Usturoi: 4-5 catei tocati
  • Pudra de coriandru: 1 lingurita
  • Seminte de chimen: 1 lingurita
  • Ardei iute verde: 1, tocat

Mod de preparare:

  • Clatiti boabele de grau si inmuiati-le peste noapte in 2 cani de apa.
  • Adaugati putin ulei intr-o oala sub presiune si puneti-o la foc mediu.
  • Adaugati ceapa si amestecati pana cand devine aurie.
  • Adaugati ardeiul capia, ardeiul iute si mazarea si gatiti timp de un minut.
  • Adaugati boabele de grau clatite si sarea.
  • Se gateste la foc mediu timp de doua fluieraturi in oala sub presiune, apoi la foc mic pentru inca doua fluieraturi.
  • Se orneaza si se serveste.

Precautii si posibile efecte secundare ale boabelor de grau

Unele afectiuni asociate includ:

Alergia la grau

Alergia la grau este o reactie alergica la consumul de alimente care contin grau. Reactiile alergice pot fi cauzate si de inhalarea fainii de grau. Simptomele includ mancarimi, iritatii la nivelul gatului si al gurii, dureri de cap, greata, varsaturi, diaree, eruptii cutanate, urticarie, congestie nazala etc.

Boala celiaca

Este o afectiune autoimuna in care organismul lanseaza un raspuns imunitar in intestinul subtire atunci cand consuma gluten. Din nefericire, reactia deterioreaza in cele din urma mucoasa intestinului subtire. Aceasta impiedica in continuare absorbtia nutrientilor, ceea ce duce la multe alte afectiuni.

Sensibilitatea la gluten non-celiaca

Simptomele includ dureri de cap si oboseala, dar aceasta afectiune nu este o alergie sau legata de autoimunitate.

Nota Organics Food

Graul poate cauza probleme anumitor persoane din cauza glutenului care se gaseste in el. Glutenul este o proteina care poate provoca efecte secundare la unele persoane. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor pot manca boabe de grau sau orice produs din grau fara nicio problema

Concluzia

Boabele de grau sunt portiunea comestibila a unui bob de grau care include taratele de grau, germenul si endospermul inainte de procesarea boabelor. Bobul de grau, germenul si endospermul ofera diverse substante nutritive sanatoase. Acest lucru face din boabele de grau un superaliment dens in nutrienti, cu beneficii imense pentru sanatate. De exemplu, ajuta la pierderea in greutate, reduce riscul de boli cardiovasculare, gestioneaza colesterolul LDL (rau), imbunatateste sanatatea digestiva si previne diabetul

CITEȘTE ȘI:
Faina de ovaz fara gluten 5 Beneficii pentru sanatate

Boabele de grau sunt nerafinate sau neprocesate, ceea ce le pastreaza intacta valoarea nutritiva. Boabele de grau sunt incredibil de versatile si pot face parte din diverse preparate pentru toate mesele. Cu toate acestea, ar trebui sa le consumati cu moderatie si dupa un consult adecvat din partea unui medic calificat. Boabele de grau pot provoca reactii alergice la unele persoane, deoarece contin gluten. Persoanele cu alergie la grau, boala celiaca si sensibilitate la gluten non-celiaca ar trebui sa evite boabele de grau.

Intrebari frecvente (FAQ)

Sunt bune boabele de grau?

Consumul moderat de boabe de grau poate fi sanatos pentru dumneavoastra, deoarece acestea sunt bogate in mai multe minerale si vitamine esentiale. De exemplu, acestea sunt bogate in proteine, moderate in carbohidrati si au putine grasimi. De asemenea, sunt bogate in fibre alimentare si lipsite de colesterol.

Boabele de grau au, de asemenea, micronutrienti precum zinc, fier, mangan, calciu si fosfor. In plus, sunt cereale integrale si nu sunt supuse rafinarii sau prelucrarii. Prin urmare, ele ofera mai multe beneficii pentru sanatate, cum ar fi reducerea riscului de boli cardiovasculare, pierderea in greutate, digestie sanatoasa, prevenirea cancerului etc.

Care sunt beneficiile boabelor de grau?

Boabele de grau au multiple beneficii pentru sanatate datorita profilului lor nutritional bogat. Printre beneficiile lor se numara ajutorul in pierderea in greutate, reducerea riscului de boli cardiovasculare, gestionarea colesterolului LDL (rau), imbunatatirea sanatatii digestive si prevenirea diabetului.

Acestea ajuta la intarirea oaselor si previn anemia. De asemenea, s-au dovedit eficiente impotriva anumitor tipuri de cancer, precum cel gastric, de san si de prostata.

Sunt boabele de grau un superaliment?

Superalimentul este un aliment despre care se afirma ca confera beneficii pentru sanatate datorita densitatii exceptionale de nutrienti. Profilul nutritional, beneficiile pentru sanatate si versatilitatea boabelor de grau fac din acestea un superaliment.

Sunt boabele de grau mai sanatoase decat orezul?

Boabele de grau sunt cu siguranta mai bune decat orezul, in special decat orezul alb. Spre deosebire de orezul alb, boabele de grau au un indice glicemic scazut, ceea ce nu permite ca nivelul de zahar din sange sa creasca atat de mult.

Boabele de grau poseda, de asemenea, carbohidrati complecsi care mentin o persoana satula si previne supraalimentarea. Continutul de proteine din boabele de grau este mult mai mare decat in cazul orezului, de asemenea.

Ar trebui sa se inmoaie boabele de grau?

Ar fi mai bine sa le inmuiati, deoarece ar reduce timpul de gatire si le-ar face putin mai pline si mai fragede. Cu toate acestea, nu este obligatoriu sa inmuiati boabele de grau. Depinde si de preparate. De exemplu, unele mancaruri, cum ar fi pulao, necesita inmuiere peste noapte. Pe de alta parte, unele preparate precum terciul sau salatele nu necesita inmuiere. In schimb, le puteti fierbe si le puteti folosi pentru preparate.

Sunt boabele de grau Keto?

Nu. Dieta ketogenica este o dieta bogata in grasimi si foarte saraca in carbohidrati. Boabele de grau au o cantitate moderata de carbohidrati si foarte putine grasimi. Este o portie de alimente integrale adecvate pe care le puteti consuma pe tot parcursul vietii. Pe de alta parte, keto este doar o dieta pe termen scurt pentru pierderea rapida de grasime.

Boabele de grau pot fi consumate crude?

Deoarece boabele de grau sunt prea tari pentru a fi mestecate, nu ar trebui sa le mancati crude. In schimb, este mai bine sa consumati boabele de grau fierte, ca orice alta cereala. De asemenea, le puteti inmuia peste noapte si le puteti gati. Ele poseda in continuare o textura de nuca. Cu toate acestea, nu este recomandat sa le consumati crude.

Sunt boabele de grau bune pentru pierderea in greutate?

Da! Acestea sunt bogate in fibre si au un indice glicemic scazut, ceea ce va face sa va simtiti satul si previne mancatul in exces. De asemenea, sunt bogate in proteine, moderate in carbohidrati si neglijabile in grasimi. Prin urmare, boabele de grau poseda toate substantele nutritive esentiale pentru a ajuta la pierderea in greutate.

Boabele de grau sunt bogate in carbohidrati?

A. Sunt moderat de bogate in carbohidrati. Cu toate acestea, sunt carbohidrati complecsi, iar cineva se poate simti satul dupa ce le consuma. Carbohidratii sunt sursa principala de energie in corpul nostru.

Un echilibru intre carbohidrati, proteine si grasimi este esential pentru un stil de viata sanatos. Consumul de boabe de grau si o dieta echilibrata nu va dauna niciodata obiectivului tau de pierdere a grasimilor sau de sanatate.

Boabele de grau au fibre?

Da. Conform USDA, 100 de grame de boabe de grau au 12,5 grame de fibre. Prin urmare, fibrele dietetice din boabele de grau ii confera un avantaj fata de mai multe alte alimente si le face sanatoase.

Care este valoarea nutritiva a boabelor de grau?

A. Conform USDA, 100 de grame de boabe de grau contin:
Calorii: 333 kcals
Proteine: 14,5 g
Carbohidrati: 68.75 g
Grasimi: 2.08 g
Fibre: 12.5 g
Fier: 3,75 mg
Calciu: 42 mg
Sodiu: 0 mg

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de catre echipa noastra editoriala. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Daca cumparati ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutati sa castigam un mic comision din partea vanzatorului si astfel sa sustinem scrierea de articole utile si de calitate.