Call Center: (+40) 725 658 919

Transport gratuit în toată țara pentru toate comenzile de peste 199 RON

8 obiceiuri greșite la care să renunți atunci când iți gestionezi glicemia

8 Obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia

Obiceiuri nesanatoase la care sa renunti daca ai diabet

Gestionarea glicemiei este importanta pentru starea generala de bine intr-o multime de cazuri. Organismul nostru obtine glucoza din alimentele pe care le consumam pentru a produce energie si pentru a sustine organele, muschii si sistemul nervos. Iata opt obiceiuri gresite privind gestionarea glicemiei pe la care sa renuntati daca aveti diabet.

Desi poate parea descurajant la inceput, dar daca evitati unele dintre cele mai frecvente greseli, va va fi mult mai usor sa va mentineti glicemia intr-un interval sanatos.

Exista un punct de echilibru, ca sa spunem asa, in care glicemia noastra se afla la un nivel care sa sustina functionarea normala a organismului – nici prea scazut, nici prea ridicat.

Desi este posibil sa auzim cel mai des despre gestionarea glicemiei in legatura cu riscul de diabet, un nivel echilibrat al glicemiei ajuta, la sustinerea energiei stabile, a functiei cerebrale si a starii de spirit.

Greseli de evitat in gestionarea glicemiei

Iata cateva greseli frecvente pe care le fac oamenii atunci cand incearca sa isi gestioneze glicemia si cateva sfaturi pentru a intra pe drumul cel bun.

1. Concentrarea doar pe calorii

8 obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia
Concentrarea doar pe cantitatea de calorii este gresita in gestionarea glicemiei

Daca va uitati doar la cantitatea de calorii pe care o consumati, s-ar putea sa nu vedeti imaginea de ansamblu. Avem nevoie de un echilibru intre proteine, grasimi si carbohidrati pentru a sustine stabilitatea glicemiei.

CITEȘTE ȘI:
Dieta keto pentru incepatori, ghid complet: cum functioneaza, meniuri si retete

Acest lucru se datoreaza faptului ca atunci cand mancam carbohidrati (din orice sursa: cereale, fructe, legume cu amidon, lactoza etc.), acestia se descompun in glucoza.

Grasimile si proteinele au un efect tampon si favorizeaza o descompunere mai lenta a acelor carbohidrati si un zahar din sange mai stabil.

Incercati o reteta, cum ar fi salata noastra pentru micul dejun, pentru a obtine un amestec de legume, carbohidrati, proteine si grasimi in farfurie.

Consumul de carbohidrati complecsi contine, fibre si de obicei, mai multa valoare nutritionala. Poate ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange mai uniform. Prioritizeaza echilibrul, chiar daca esti cu ochii pe calorii.

2. Neglijarea proteinelor

8 obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia
Neglijarea proteinelor si a altor nutrienti poate cteste nivelul glicemic

Daca va simtiti flamand si irascibil la scurt timp dupa ce ati mancat, este posibil sa aveti nevoie de mai multe proteine. Proteinele vor ajuta la minimizarea varfurilor de zahar din sange, deoarece incetinesc digestia mesei sau a gustarii.

Le gasiti in alimente precum carnea, carnea de pasare, pestele, ouale si produsele lactate, precum si in surse vegetale precum fasolea, nucile, semintele si inlocuitorii de carne.

Incercati sa consumati o portie la fiecare masa de aproximativ 15-30 de grame de proteine si asigurati-va ca si gustarile dvs. contin proteine.

8 obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia
Alimete bogate in fibre si nutrienti esentiali

3. Nu consumati suficiente fibre

Daca nu consumati cele 25-35 de grame de fibre recomandate pe zi, este posibil sa pierdeti beneficiile sale privind glicemia. Fibrele ajuta la incetinirea absorbtiei zaharului in fluxul sanguin, imbunatatind reglarea glicemiei.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile semintelor de dovleac pentru sanatatea digestiva

Orientati-va catre cereale integrale, nuci, seminte, fasole, mazare, linte, fructe si legume pentru a va ajuta sa va acoperiti necesarul de fibre. Includeti cel putin un aliment bogat in fibre la fiecare masa.

4. Frica de grasimi

Desi grasimea este mai calorica decat carbohidratii si proteinele, este utila in echilibrarea glicemiei, deoarece incetineste procesul digestiv si ajuta la scaderea zaharului din sange.

Includeti in dieta surse sanatoase de grasimi precum uleiul de masline, avocado si nucile. Optati pentru peste gras precum somonul, macroul sau sardinele.

8 obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia
Alimente cu continut mare de zahar adaugat

5. Ignorati zaharul adaugat ascuns in alimente

Limitarea surselor evidente de zahar adaugat, cum ar fi deserturile, este importanta pentru a tine sub control glicemia.

S-ar putea sa va luptati in continuare cu controlul glucozei daca nu tineti cont de sursele ascunse, cum ar fi iaurtul, supa la conserva, mancarurile congelate si multe condimente (aceste surse de zahar ascunse se pot afla in bucataria dumneavoastra).

Verificati etichetele nutritionale si ale ingredientelor si tineti cont de faptul ca zaharul are multe nume. Fiti atenti sa nu va incarcati cu inlocuitori de zahar.

Indulcitorii, sunt mai saraci in calorii si pot avea un raspuns glicemic mai mic, dar pot avea un impact comportamental, facandu-va sa poftiti la dulciuri. Utilizati-i cu moderatie.

CITEȘTE ȘI:
Alimente bogate in carbohidrati. Cele mai bune surse de carbohidrati
8 obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia
Sportul regleaza nivelul glicemiei in sange

6. Nu faceti exercitii fizice

Incorporarea exercitiilor fizice in gestionarea glicemiei are multe beneficii. Exercitiile fizice cresc sensibilitatea la insulina prin mutarea zaharului in celulele musculare pentru depozitare.

Atunci cand muschii se contracta in timpul activitatii, celulele sunt capabile sa preia glucoza si sa o foloseasca pentru energie, indiferent daca insulina este sau nu disponibila in acel moment in organism.

Acest lucru ajuta la scaderea glicemiei pe termen scurt deoarece sensibilitatea crescuta la insulina pe care o experimenteaza organismul depinde foarte mult de durata si rigoarea activitatii.

Dar care este “cea mai buna” forma de exercitii fizice pentru gestionarea glicemiei?

Atat exercitiile de ridicare a greutatii, cat si cele aerobice, nu numai ca pot ajuta la scaderea greutatii, dar imbunatatesc si controlul glucozei, mai ales atunci cand sunt combinate.

Daca sunteti nou in ale exercitiilor fizice, luati legatura cu medicul dumneavoastra si luati in considerare posibilitatea de a lucra cu un antrenor certificat care va poate oferi indrumari pentru a incepe in siguranta.

8 obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia
Somnul insuficient deregleaza nivelul glicemiei

7. Nu dormiti suficient

Dr. Todd Nebesio, endocrinolog la Riley Children’s Health si Indiana University Health, spune: “Studiile au aratat ca un somn mai putin are ca rezultat o glicemie mai mare din cauza faptului ca organismul este mai putin sensibil la insulina”.

CITEȘTE ȘI:
5 Cele mai bune probiotice pentru intestinul tau (si nu este iaurtul)

De asemenea, poate amplifica pofta de mancare. Privarea de somn este cu modificari ale apetitului si poate afecta hormonii care regleaza foamea, leptina si grelina.

Acest lucru ne poate face sa ne simtim mai infometati si mai putin constienti de momentul in care suntem satui.

Țintiti spre sapte-opt ore pe noapte si creati o rutina de somn pentru a va ajuta sa va odihniti cat mai mult.

8 obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia
Stesul afecteaza negativ gestionarea glicemiei din sange

8. Nu faceti fata stresului

Stresul duce adesea la cresterea glicemiei. Nivelurile crescute ale hormonilor de stres, cum ar fi cortizolul si adrenalina, pot creste glicemia si pot contribui la pierderea controlului glucozei, deoarece capacitatea organismului de a gestiona glucoza este strans legata de nivelurile hormonale.

Conceptia gresita frecventa cu privire la stres, este ca acesta este o problema emotionala, adesea deghizata in anxietate, ingrijorare sau depresie. Realitatea este ca stresul poate fi si fizic, nutritional si chimic, motiv pentru care adoptarea unei abordari holistice poate fi utila. Creati un plan de gestionare a stresului si cautati sprijin.

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!
CITEȘTE ȘI:
Faina de naut: Beneficii, calorii, nutritie

A fost util articolul 8 Obiceiuri gresite la care sa renunti atunci cand iti gestionezi glicemia? Impartasiti-l cu prietenii dvs. pe retelele de socializare! In acest fel, ii ajutati pe oameni sa isi imbunatateasca cunostintele, iar pe noi sa scriem mai multe articole utile si interesante.